Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

warpozio2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 Okt 2016
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor warpozio2 » 06 Mei 2018, 20:16

Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Bestaande Tuttumus klanten zoals ik kunnen op hun kin kloppen...

Mailtje gestuurd naar klantendienst.
Zij bevestigen dat het enkel voor nieuwe klanten is.

Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?

datakiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 01 Jan 2018
Bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor datakiller » 06 Mei 2018, 20:18

Is dit niet bij elke provider?

It's all about the money and the clients!

lanadekat
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 23 Aug 2013
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor lanadekat » 06 Mei 2018, 20:21

Ik vermoed dat er wel ergens in de kleine lettertjes zal staan dat je echt een nieuwe klant moet zijn en in de laaste xx maanden geen gelijkaardig product mag hebben gehad.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3675
Lid geworden op: 28 Okt 2011
Locatie: 'tstad
Bedankt: 197 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor wied » 06 Mei 2018, 20:32

Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?

Geen idee, maar downgraden naar een goedkoper pakket is zonder twijfel DE manier om hen te raken ook! Gewoon doen...
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix, Astra 1&2...

kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 04 Sep 2012
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor kurtcockaert » 06 Mei 2018, 21:08

Bellen naar klantendienst en zeuren dat zo een systeem niet correct is. Lichte dreiging dat je denkt aan overstappen en redelijk snel zullen ze je een korting toekennen. Ik bel jaarlijks voor zo een korting.

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1312
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 139 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor MaT » 06 Mei 2018, 21:11

warpozio2 schreef:Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?

Mogelijks wel als je het nieuwe abonnement aanvraagt op een andere naam (bijv. partner).
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2295
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 209 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor petrol242 » 06 Mei 2018, 21:31

Ik snap het probleem niet goed. Mensen tekenen in op lokkertjes. En dan achteraf gaan de "gedupeerden" klagen dat zij niet kunnen meepakken.

Snap nu eens gewoon dat promoties je elke keer weer terug pakken? Sluit een contract af te dat éénduidig zegt wat de overeenkomst inhoudt. Promoties achteraf zijn niet van tel meer voor jou! Je bent dan in de lurven gepakt. Spijtig, maar zo is het.
Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?

1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 860
Lid geworden op: 11 Jun 2009
Bedankt: 48 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor 1207 » 06 Mei 2018, 22:31

petrol242 schreef:Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?

welke provider doet dat?
de bellijnen kunnen ni eens zeggen wat de prijs van uw abo zal zijn

nieuwe klant, bestande klant, upgrade, onlinekorting, kerstkorting,...
nog wa rommel da ze naar uwe kop smijten gelijk tv's

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2295
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 209 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor petrol242 » 07 Mei 2018, 00:30

Allez 1207, even uw ogen open trekken en je ziet ze.

Vanaf dat er "promoties" aan te pas komen zitten "ze" al van de eerste minuut in je zakken. En dat gaat verder dan media. Ook met energie. Ik wil wel een raad geven, maar die gaat hier heel hard (voor sommigen terecht misschien) in de onderste schuif belanden.

Zowel voor energie als voor internet/media zou ik zeggen, ga voor een provider die gewoon zijn prijs kenbaar maakt. Als ik zie bij energieleveranciers (zelfs bij dezelefde!!!!) zijn er ontelbare formules voor krak hetzelfde product. Dat is toch niet normaal?? Stroom is stroom. Gas is gas. Data is data. En dan kies je misschien voor een leverancier van hier.

Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4047
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1357 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor raf1 » 07 Mei 2018, 07:07

warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!

Logisch, je krijgt de diensten en betaalt de abonnementsprijs zoals bepaald bij het begin van het contract. Daarna blijft alles identiek.
Wil je iets anders? Dan kies je voor minstens 6 maanden een andere leverancier: https://www.bestetarief.be

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4876
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 576 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor Jack Daniels » 07 Mei 2018, 07:10

kurtcockaert schreef:Bellen naar klantendienst en zeuren dat zo een systeem niet correct is. Lichte dreiging dat je denkt aan overstappen en redelijk snel zullen ze je een korting toekennen. Ik bel jaarlijks voor zo een korting.

Ja, precies of bij Proximus liggen ze wakker van een klant die naar de concurrentie vertrekt. Er vloeit toch een deel van jouw abonnementsgeld bij de concurrent naar Proximus.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2215
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 163 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Contact:

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor cadsite » 07 Mei 2018, 09:02

petrol242 schreef:Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.

Elegant ziet er vrij transparant uit, maar geef mij maar ecopower, dat is echt 100% transparant. 1 prijs per kWh. Als ik voor mijn teller sta weet ik dus exect hoeveel mijn schuld is.
Je zegt "data = data". Misschien wel, maar een de snelheid waarmee dat gaat is toch sterk verschillend en ook de support verschilt sterk.

Om on topic te gaan. Wij zijn klant bij proximus voor mobiel. Totaal geen klagen van. Vorige maand was ik weer te laat met betalen. Je krijgt een SMS en daarmee is de kous af, geen extra kosten. Probeer dat eens bij een ander.

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 Mei 2007
Bedankt: 390 keer
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor Lord Utopia » 07 Mei 2018, 12:08

warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Bestaande Tuttumus klanten zoals ik kunnen op hun kin kloppen...

Mailtje gestuurd naar klantendienst.
Zij bevestigen dat het enkel voor nieuwe klanten is.

Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?

Aan het begin van je contract heb je ook een aanbod gekregen in de vorm van een tv-toestel, een korting of iets anders. Als je echt een joint offer wil, kan je steeds een smartphone aankopen icm een gsm-abonnement.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6695
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor ITnetadmin » 07 Mei 2018, 15:46

petrol242 schreef:En dan achteraf gaan de "gedupeerden" klagen dat zij niet kunnen meepakken.

Ik vind dat bestaande klanten gerust recht mogen hebben op getrouwheidskortingen en acties.
En dus ook meepikken van alle promoties die ook voor nieuwe klanten bestaan.
En als dat niet kan vanuit initiatief van het bedrijf zelf (de zogeheten zelfregulering), dan mag daar gerust wat wetgeving bij om de klant te beschermen.
Dit is gewoon misbruik van getrouwheid van de klant en dat zou bestraft moeten worden.

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2215
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 163 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Contact:

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor cadsite » 07 Mei 2018, 16:19

Die bedrijven geven zo'n dikke cadeau's omdat ze dat enkel geven aan nieuwe klanten. Mochten ze dat ook aan bestaande klanten moeten geven mag je er zeker van zijn dat het plots héél wat minder zou zijn.

Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5480
Lid geworden op: 27 Feb 2007
Locatie: Antwerpen 2
Bedankt: 456 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 689 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor TiTanium » 07 Mei 2018, 16:40

warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.

Koop hem hier: https://www.bol.com/nl/p/samsung-ue40mu ... 080194380/
Voordeel: geen 24 maanden contract en geen zever met restwaarde.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X@4.8Ghz ~ 32GB@3000Mhz Quad ~ GTX1080Ti Strix ~ M.2 Samsung EVO 960 500GB
MONITOR: Samsung S27A950D & S27B750V
TABLET: Samsung TABpro 10.1 4G + 64GB -> IOM
GSM: Samsung Galaxy S7 Edge + 200GB -> Mobilus M
Px: Tuttimus @ 85/35 ~ Px 11 ~ Mini decoder
eXtra: Sony 4K 55" TV ~ Netflix ~ TN CI+

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6695
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor ITnetadmin » 07 Mei 2018, 16:44

cadsite schreef:Die bedrijven geven zo'n dikke cadeau's omdat ze dat enkel geven aan nieuwe klanten. Mochten ze dat ook aan bestaande klanten moeten geven mag je er zeker van zijn dat het plots héél wat minder zou zijn.

Bij ons vroeger op school zeiden ze ook altijd "als ge snoep meebrengt kunde maar beter hopen da ge voor iedereen bij hebt want anders zal het snel afgepakt zijn".

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2215
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 163 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Contact:

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor cadsite » 07 Mei 2018, 16:57

Het staat iedereen vrij om elke 2 jaar te wisselen tussen telenet en proximus, zo heb je altijd de promo mee.

Fentimento
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 Feb 2018
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor Fentimento » 07 Mei 2018, 17:21

**
Laatst gewijzigd door Fentimento op 12 Okt 2018, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

matthiasdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 Aug 2016
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor matthiasdb » 07 Mei 2018, 20:17

Fentimento schreef:
cadsite schreef:Het staat iedereen vrij om elke 2 jaar te wisselen tussen telenet en proximus, zo heb je altijd de promo mee.


Als er overal een goede infrastructuur is is dat makkelijk, mijn ouders zouden van 100Mbps (kabel)naar 10Mbps(DSL) gaan (eerste 3 huizen in de straat nog DSL de rest blijkbaar VDSL) lijkt me dan dat betalen voor Proximus/Scarlet beetje dom is.
(Jammer genoeg....)


maaaarrrrr... je hebt dan wel je TV voor 99 euro en daar is het (bij TS) blijkbaar om te doen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5710
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 289 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor proximusboyke » 07 Mei 2018, 21:14

Bij telenet kon het wel begin dit jaar.
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1574
Lid geworden op: 26 Jan 2009
Locatie: Gent
Bedankt: 134 keer
Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
Contact:

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor fredo66 » 08 Mei 2018, 09:31

Dat er geschenken gegeven worden aan nieuwe klanten vind ik heel aanvaardbaar. Maar de prijs voor het product zelf zou voor elke klant het zelfde moeten zijn. Mocht dat verplicht zijn er zouden ook veel minder discussies/geschillen zijn over facturen.
Laatst gewijzigd door fredo66 op 08 Mei 2018, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip Weepee in en Megavoip uit - DVB-T tv-radio - Emtec Movie Cube S800h - Lenovo Yoga 300 - Nokia 2.1 - Roku 3

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2295
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 209 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor petrol242 » 08 Mei 2018, 16:52

Promoties worden uiteindelijk door de klanten zelf terug betaald. Zelf zal ik daarom nooit op zo'n aanbod in gaan. Die bedrijven gaan heus geen cadeau's uitdelen voor iemand zijn schoon ogen. Het is uiteindelijk maar klantenbinding die dan binnen is, en dan mag je maandelijks je (hoge) bijdrage leveren.

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6192
Lid geworden op: 07 Okt 2010
Locatie: Kempen
Bedankt: 458 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 315 keer

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Berichtdoor heist_175 » 08 Mei 2018, 19:21

Als je onthecht genoeg bent (nomadische email, telefoon, ...) kan je anders wel een mooie slag slaan.
Een tijdje geleden had Proximus een 42" in de aanbieding, TV van €500. Waarom niet, denk ik dan.

Ik zit bij EDPnet en we kijken geen TV, dus het was niet voor mij :).
Ik heb liever een goed product, dan goeie marketing.


Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast