Heel traag internet - nieuwe lijn

MDi
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 Apr 2018
Bedankt: 1 keer

Heel traag internet - nieuwe lijn

Berichtdoor MDi » 12 Apr 2018, 11:31

Sorry voor mijn Nederlands, ik heb niet meer in Nederlands geschreven sinds een paar jaar ... :(

Hallo,

In onze bedrijf hebben we een nieuwe internetlijn geïnstalleerd.
EDPnet kondigde 70 Mbps / 20 Mbps aan.
PXS aangekondigd :
- Maximum 95,9 Mbps download - 38,5 Mbps upload
- Minimaal 59,5 Mbps download - 17 Mbps upload
- Normale 95,8 Mbps download - 37,8 Mbps upload

En in de praktijk hebben we ... Downloadsnelheid: 9564 kbps - Uploadsnelheid: 704 kbps *

Ik weet dat de geadverteerde sneelhijd is niet altijd die we in praktijk hebben.
Maar hier vind ik het verschil heel grote.

Dus heb ik een complete lijntest aangevraagd :

Code: Selecteer alles

- copper analysis

CABLELENGTH = 1187 m
AE_Insulation = 10 MOhm
BE_Insulation = 10 MOhm
AB_Insulation = 10 MOhm
BA_Insulation = 10 MOhm
AE_Capacitance = 96 nF
BE_Capacitance = 95 nF
AB_CAPACITANCE = 612 nF
Copper test type = AGW

- synchro analysis

LineProfile = vdsl2_DLM_Overrule_v1
PortState = UNLOCK
SynchroState = SYNCH
DslamName = l02gen00024
DownstreamAttenuation = 22.5
UpstreamAttenuation = 11.3
DownstreamBitRate = 9568.0
UpstreamBitRate = 704.0
DownstreamNoiseMargin = 20.5
UpstreamNoiseMargin = 10.9
VLAN10_AgentCircuitID = *L02GEN00024 eth X/X/XX/XX:XX

Firmware version = 1.100.133.44 A6
ROP vectoring level =
Maintenance mode = N
Fallback mode = NORMAL

-DLM information

Date   Next eval.
2018-04-09T13:43:55   2018-04-14T13:43:55
2018-04-05T16:11:12   2018-04-07T16:11:12

Eligibility flag = F
Zone = DLMzone05
Activation flag = AUTO
Current overrule DS speed = 9564


Ik sta versteld van de berekende kabellengte, 1187 m. Wetende dat de ROP 400m van hier is.
Ik weet dat de lengte van de kabel niet gelijk is aan de afstand hemelsbreed tussen het gebouw en de Proximus ROP, maar toch lijkt het me dat er iets niet normaal is?
(Wetende dat we omringd zijn door nieuwe gebouwen die fiber heeft door Proximus...)

De interne bekabeling is nieuwe. (UTP Cat6a 24 AWG)
Maar niet het "Proximuscentrale" :

Afbeelding

Als iemand heeft een idee waarom we een synchronisatie zo zwak hebben, we zijn geïnteresseerd.

Bedankt !

guntherstassen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 Feb 2011
Locatie: Sint-Truiden
Bedankt: 25 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Heel traag internet - nieuwe lijn

Berichtdoor guntherstassen » 12 Apr 2018, 11:52

Ben je zeker dat uw koper direct naar de ROP gaat of dat die eerst de andere kant uitgaat om vervolgens pas naar de ROP te gaan.
De ROP staat tegen over mij huis maar zit meer dan 1800 meter van de rop af omdat helaas mijn paar eerst naar de andere kant van de straat gaat.

M_016
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 23 Aug 2017
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Heel traag internet - nieuwe lijn

Berichtdoor M_016 » 12 Apr 2018, 12:13

Ik vraag mij af of u om één of andere reden niet op een repair profiel zit..
http://www.proximuswholesale.be/dam/jcr ... ~cache.pdf

Wat zegt de Px speedtest?
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_fibe ... thuis.html

In hoeverre Px DLM 080022424 ook voor EDPnet al dan niet soelaas kan brengen, weet ik niet (maar ik vermoed dat er geen reden is waarom dit voor Edpnet niet zou kunnen werken, het is tenslotte hetzelfde telefoonnetwerk)
https://nl.forum.proximus.be/internet-1 ... aagd-41086

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13766
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2217 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 617 keer
Contact:

Re: Heel traag internet - nieuwe lijn

Berichtdoor philippe_d » 12 Apr 2018, 14:55

M_016 schreef:Ik vraag mij af of u om één of andere reden niet op een repair profiel zit..

Waarom zou hij op een repair zitten?
De Copper analyse zegt toch duidelijk:
    - dat de afstand tot de ROP 1.200m is
    - dat hij in zone 5 zit
De snelheid die hij krijgt (9.5/0.6) is volledig in lijn met zone 5, DLM zal deze lijn nog verhogen tot max 16.5/1

M_016 schreef:In hoeverre Px DLM 080022424 ook voor EDPnet al dan niet soelaas kan brengen, weet ik niet (maar ik vermoed dat er geen reden is waarom dit voor Edpnet niet zou kunnen werken

De 0800 lijntest werkt ook op een EDPNet lijn, maar dat zal niets veranderen aan deze situatie.

MDi schreef:EDPnet kondigde 70 Mbps / 20 Mbps aan.
PXS aangekondigd :
- Maximum 95,9 Mbps download - 38,5 Mbps upload
- Minimaal 59,5 Mbps download - 17 Mbps upload

Ik zou onmiddellijk een ticket sturen naar EDPNet, met de vraag waarom je snelheid zoveel afwijkt van de "beloofde" snelheid. Wellicht ben je op een retourpaar aangesloten?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

M_016
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 23 Aug 2017
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Heel traag internet - nieuwe lijn

Berichtdoor M_016 » 12 Apr 2018, 15:30

@philippe_d.... oops daar hebt u duidelijk een punt, niiet ver genoeg gekeken, sorry;

Zou de auteur op een "retour"-pair aangesloten geweest zijn (of op een andere ROP/KVD, andere dichtsbijzijnde vol misschien)?

Als ik het Px wholesales add goed interpreteer is in zone 5 in functie van type vectoring downstream 12, 18 of 20 Mbps mogelijk (p.6 van 11), nee?

MDi
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 Apr 2018
Bedankt: 1 keer

Re: Heel traag internet - nieuwe lijn

Berichtdoor MDi » 12 Apr 2018, 15:40

Helaas de probleem was heel simpel...

D'après l'information reçue de la part de Proximus, votre ligne a été déconnectée du ROP (il n'est plus fonctionnel) et on l'a connectée au LEX qui se trouve à la distance de 1.4 km


De ROP is niet meer in gebruik... Het moest tijdens de constructie van de nieuwe gebouwen worden verwijderd :x
De oude huurders hadden 70 Mbps / 20 Mbps, maar het is niet meer mogelijk.

Dus iederen hier hebben nu fiber in de nieuwe gebouwen, en voor ons, niks... Terug naar snelheden van 5 jaar geleden :-(

Ik vind dat is niet normaal, maar er is geen oplossing voor het moment. Proximus wil niet glasvezel plaatsen in onze gebouw, zelfs als we betalen :bang: .

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 13766
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2217 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 617 keer
Contact:

Re: Heel traag internet - nieuwe lijn

Berichtdoor philippe_d » 12 Apr 2018, 15:43

Je hebt gelijk. Ik heb alleen naar de non-vectoring snelheden gekeken :-(

Met vectoring had hij moeten starten op 12mbps of 20 Mbps (zie tabel viewtopic.php?f=24&t=51035).

Misschien zou een TBF (0800 22424) toch een goed idee zijn ...

[Edit]
Ik lees net de post hierboven.
Als je op een LEX aangesloten bent is er geen vectoring mogelijk :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7490 int, FW 113.06.80 , VDSL2 Annex A, sync 100/20 (vectoring), native IPv6 (Proximus).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2248
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 206 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: Heel traag internet - nieuwe lijn

Berichtdoor petrol242 » 12 Apr 2018, 15:46

En dan nog aangesloten op een LEX... vergeet dus vectoring. Zo zie je maar dat die database van PX (waar de lijntest van Edpnet zich ook op baseert) slechts indicatief is.

Het zou mooi zijn mocht Proximus op zijn minst zulke dingen onderzoeken alvorens een klant en een OLO met valse beloftes de wereld in te sturen...

dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 25 Jan 2006
Locatie: wolvertem
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Heel traag internet - nieuwe lijn

Berichtdoor dejean » 12 Apr 2018, 15:51

Ik was ook van plan om de overstap te maken naar edpnet ( voor de hogere upload )
Er is dus helemaal geen garantie dat je aangesloten blijft op hetzelfde koperpaar !!

Bedankt voor de info
Proximus internet start 60/4
Afbeelding

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2248
Lid geworden op: 17 Sep 2012
Locatie: Brasschaat
Bedankt: 206 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: Heel traag internet - nieuwe lijn

Berichtdoor petrol242 » 12 Apr 2018, 16:20

Voor zover ik lees had TS nog geen internetlijn, ook niet van Proximus, want dan had hij/zij krak hetzelfde voor. Een overstap verandert niets aan je koperpaar.
Dit probleem heeft dus niets te maken met "een overstap" naar Edpnet.


Terug naar “EDPnet (LaTribu)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast