TV Vlaanderen lanceert DVB-T2 (was: nieuwe DVB-T speler op komst)

Victorb
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: TV Vlaanderen lanceert DVB-T2 (was: nieuwe DVB-T speler op komst)

Berichtdoor Victorb » 1 week 3 dagen 19 uur geleden (11 Jul 2018, 12:02)

Klopt inderdaad, FTA dus de VRT kan je opnemen, rest niet

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 65 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer

Berichtdoor WalterB1 » 1 week 3 dagen 19 uur geleden (11 Jul 2018, 12:12)

fibrbuzz1 schreef:Is het normaal dat ik niet kan opnemen met de decoder van TV Vlaanderen? Als ik van één probeer op te nemen lukt dat perfect, op de gecodeerde zenders krijg ik de melding "opname niet toegestaan"? :? Als opnames niet mogelijk zijn, is dit spul 100% waardeloos en vliegt het direct terug naar TV Vlaanderen (testpakket) !

Ja, op een bepaalde manier wel. Dat toetsel kan perfect opnemen, aangezien de VRT opnemen werkt. Maar volgens de 'technische dienst', omdat eerstelijn dat niet wist, kan men niet opnemen met AntenneTV.

Dit terwijl;
- het volgens de gebruiksaanwijzing wel kan (en het is een TV Vlaanderen branded toestel en gebruiksaanwijzing)
- in het Belga-artikel over de lancering van AntenneTV was wel de vermelding dat dit kon "Opnemen en programma’s pauzeren is ook niet zo eenvoudig. Er is een extra usb-stick voor nodig en de mogelijkheden zijn beperkt."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171207_03230016
- en opnemen werkt wel met mijn LG televisie, ingebouwde tuner. Weliswaar heb ik zelf moeten uitzoeken hoe het werkende te krijgen. De TV vroeg steeds als ik wou opnemen naar de pincode van de CI module. De klantendienst verwees daarvoor naar de fabrikant van de tv, men ontkende dat de pincode van de CI module iets te maken had met TV Vlaanderen. (onzin natuurlijk). Pincode 1234 werkte niet. Na aandringen ging men het navragen. Uiteindelijk liet TV Vlaanderen mij weten dat opnemen met mijn TV niet mogelijk is. - Ik heb zelf wel gevonden hoe je kunt opnemen. Bij de instellingen van de TV is er een optie om de pincode van de CI module op te slaan zodat die deze niet steeds komt vragen. Toen ik daar de code 1234 ingaf aanvaarde die deze wel. En vanaf toen werkt wel de opnamefunctie en timeshift functie.

Opgepast; je kunt enkel een zender opnemen en niets anders. Naar een andere zender kijken kan niet. Heel misschien wel met een tv met dubbele tuner als die bestaan.

Aanvulling;

Iets waar ik ook problemen mee had was dat die steeds maar de pincode bleef vragen voor de ouderlijke controle voor die zender Info/Penthouse. Dit terwijl ouderlijke controle standaard uit staat op de TV Vlaanderen-box en ook op mijn TV. Daarover kon de klantendienst enkel aanraden om de ouderlijke controle uit te schakelen en dat de pincode 1234 was.

Ook dat heb ik zelf kunnen oplossen. Via de menu van de decoder of van de TV kan je gaan naar 'CI Informatie'. Dan zit je in het beheer van die CI+ module zelf. Op het niveau van die CI+ module is er ook een ouderlijke controle, los van de andere hardware. En die stond wel aan. Heb ik uitgezet. Geen gezeur meer over de leeftijdsbeperkingen.

Terug over het kunnen opnemen;

Logisch gezien zou het moeten zijn dat die CI+ module niet aan de hardware de toestemming geeft om een opname te maken. Ik heb alle menu's vele keren doorlopen, en zeker die van de CI+ module zelf, maar kon niets relevant vinden.

De uitleg van TV Vlaanderen is dat opnames maken niet toegelaten is. De hardware van TV Vlaanderen, de decoder, geeft een foutmelding die in lijn daarmee is. 'Opname is niet toegestaan'.

Maar het feit dat mijn LG televisie met die zelfde CI+ module wel wil opnemen spreekt dat weer tegen.

wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 191 keer
Uitgedeelde bedankjes: 288 keer

Berichtdoor wied » 1 week 3 dagen 17 uur geleden (11 Jul 2018, 13:29)

Mijn Sony Bravia TV met TVV (satelliet) module kon zonder problemen opnemen op een (daartoe vergrendelde) USB stick. Opnames konden dus bijgevolg enkel herbekeken worden op diezelfde TV. Sony (en LG) komen op die wijze schijnbaar tegemoet aan de eisen van CI+ voorschriften...
Proximus Start, OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, DVB-T2/S2, Netflix

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor WalterB1 » 1 week 3 dagen 16 uur geleden (11 Jul 2018, 15:03)

wied schreef:Mijn Sony Bravia TV met TVV (satelliet) module kon zonder problemen opnemen op een (daartoe vergrendelde) USB stick. Opnames konden dus bijgevolg enkel herbekeken worden op diezelfde TV. Sony (en LG) komen op die wijze schijnbaar tegemoet aan de eisen van CI+ voorschriften...

Ja, als ik op mijn tv ga kijken naar mijn opnamen van TV dan zijn die van de VRT beschikbaar met een frame van het programma, die van AntenneTV enkel met een pictogram en een slot-icoontje. Dus die zullen ook wel enkel in combinatie met de CI+ module te zien zijn.

Nu niet direct een probleem trouwens, wel jammer dat er geen frame als foto is bij de opnames, dat is handig.

Trouwens; de decoder van TV Vlaanderen eiste dat ik de aangesloten harde schijf ging formateren alvorens ik daar mocht op opnemen. Voor mijn TV was dat niet nodig.

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1342 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer

Berichtdoor raf1 » 1 week 3 dagen 15 uur geleden (11 Jul 2018, 15:54)

De + van CI+ is dus actief. Kan je nog reclame doorspoelen op VTM?

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor WalterB1 » 1 week 3 dagen 14 uur geleden (11 Jul 2018, 16:39)

raf1 schreef:De + van CI+ is dus actief. Kan je nog reclame doorspoelen op VTM?

VTM zeker wel. Heb dat aspect nog niet systematisch zitten testen. Zal ik nog doen.

Op een van de meer obscure zenders, Vitaya of zo , was het anders. Timeshift was raar aan het doen. Ik pauzeerde maar als ik dan verder wou zien sprong die steeds veel verder, denk terug naar de liveuitzending. En toen ik probeerde terug te spoelen tot waar ik het op pauze had gezet kreeg ik niet de 2x, 4x etc indicatie van terugspoelen en zat ik plots midden in een reclameblok en kon ik enkel afspelen tot de reclame gedaan was.

fibrbuzz1
Member
Member
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor fibrbuzz1 » 1 week 3 dagen 13 uur geleden (11 Jul 2018, 17:58)

Ik weet niet wat de bedoeling is van TV Vlaanderen maar als je niet kan opnemen, waarom dan 10 euro per maand betalen?! Voor mij is het in ieder geval waardeloos spul dan. Van mij mag het bestand zelf gerust gecodeerd zijn hoor maar dat je NIET kunt opnemen met hun eigen box, onbegrijpelijk :|

Ik heb een retourdoos gevraagd en alles gaat asap terug naar TV Vlaanderen. Stievie is verre van perfect maar je kan TENMINSTE opnames maken. :?

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor WalterB1 » 1 week 3 dagen 9 uur geleden (11 Jul 2018, 22:05)

Ondanks dat het niet werkt met hun decoder en de klantendienst zegt dat het niet kan ik niet uitsluiten dat het toch mogelijk moet zijn om met die decoder opnames te maken. Onderschat nooit de incompetentie van een organisatie.

Aanvulling;

Kan iemand zonder voorgeschiedenis met TV Vlaanderen via Facebook een bericht sturen naar TV Vlaanderen met de vraag;

Als ik AntenneTV neem met jullie decoder en ik sluit een externe harde schijf aan, kan ik dan uitzendingen opnemen ?
... en dan hier laten weten wat ze zeggen. Gelieve ook hier te melden als je die vraag stelde. Als er reeds een ander die vraag stelde stel ze dan niet zelf ook nog een keer. Ik zal dan die vraag doorstrepen hier. Als er plots 7 mensen die zelfde vraag gaan stellen is dat verdacht.

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor WalterB1 » 1 week 1 dag 17 uur geleden (13 Jul 2018, 13:47)

Heb via Facebook die vraag kunnen laten stellen en de reactie van TV Vlaanderen via Facebook was;
De zenders van het Antenne TV zenderaanbod kan je momenteel nog niet opnemen. De gratis te ontvangen zenders kan je wel opnemen.

Dat men niet kan opnemen is dus geen stelling gebonden aan een enkel klantencontact met de klantendienst via de telefoon. Dat is ergens goed, er zou geen inhoudelijk verschil mogen zijn tussen wat men gaat zeggen tegen verschillende klanten. En dat is er op dit punt niet.

Hoe het mogelijk is dat TV Vlaanderen het in zijn kop haalde dit te gaan aanbieden zonder dat men kan opnemen met de hardware die ze zelf verkopen is een ander mysterie. En er dan nog zo discreet over zijn is ook zeer dom. Ze vermelden nergens op hun website dat je kan opnemen maar ook niet dat je niet kunt opnemen.

Kirun
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Berichtdoor Kirun » 1 week 1 dag 7 uur geleden (13 Jul 2018, 23:23)

Dan lijkt me stevie een beter alternatief, ook al weigeren ze om een app publiek beschikbaar te maken

petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 187 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer

Berichtdoor petrol242 » 1 week 1 dag 5 uur geleden (14 Jul 2018, 01:14)

"We"hebben hiervoor verwittigd... TVV, CI+, ....

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 228 keer
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer

Berichtdoor satsurfer » 1 dag 15 uur 1 minuut geleden (20 Jul 2018, 16:12)

Antenne TV in mijn bus. Ik loop er niet warm van op zenders in SD te kijken. :eek:
antennetv_klein.pdf
(505.41 KiB) 36 keer gedownload

Terug naar “Andere: DVB-T, TV over Internet (Bhaalu, Stievie, Yelo, ...), TV algemeen, ...”