Home assistant

bollewolle
Premium Member
Premium Member
Twitter: bollewolle
Bedankt: 55 keer
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer

Re: Home assistant

Berichtdoor bollewolle » 03 Sep 2018, 08:56

MClaeys schreef:Momenteel ben ik op zoek naar een camera deurbel waar ik de camera ook van op men dashboard kan zetten.

Van Doorbird (link naar hub en camera component) kan ik zeggen dat het bijzonder goed werkt. Live feed + foto van laatste persoon die aangebeld heeft. Maar er zijn er wel meerdere. Ff op het forum zoeken of kijken onder de camera componenten waar ze tussen zouden moeten staan (net als gewone ip cams uiteraard).

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 278 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer

Berichtdoor MClaeys » 03 Sep 2018, 09:06

Doorbird werkt met Fritzbox, das wel extra handig, ik kende het merk nog niet. Eens zien hoe het zit met de gong, want ik heb geen kabels liggen voor een bekabelde gong te hangen. En eens wat inlezen rond de connectiviteit, want ik ben voor een bel wat huiverig voor dat cloud gedoe dat na een paar jaar stopt, dan word het een dure baksteen :).
Xbox Live: MClaeys

bollewolle
Premium Member
Premium Member
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer

Berichtdoor bollewolle » 03 Sep 2018, 09:14

MClaeys schreef:want ik ben voor een bel wat huiverig voor dat cloud gedoe dat na een paar jaar stopt, dan word het een dure baksteen :).

Igv Doorbird dan inderdaad wel een heel dure baksteen :)

Ivm de gong, je kan die ook via Wifi aansluiten geloof ik (heb zelf een netwerkkabel getrokken en wordt zo via PoE gevoed).

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: jdeluyck
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Berichtdoor devilkin » 03 Sep 2018, 13:11

Ik heb een goedkope ALDI draadloze deurbel, werkt op 433MHz. Wordt opgepikt door m'n RFLink, en ik trigger dan een python script om via een aangesloten webcam een foto te nemen en dat naar mezelf te mailen ;)

Niks cloud, werkt ook, en als mijn deurbel kapot gaat koop ik een andere...
Telenet Whoppa -- using Ubiquiti USG-3
Mobile Vikings & Proximus-- Using OnePlus 6 (ROM: Stock)

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 278 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer

Berichtdoor MClaeys » 03 Sep 2018, 13:19

Ik heb een 433Mhz deurbel maar ik krijg ze niet aan men systeem gekoppeld (misschien nog eens verder naar zoeken). Men server staat in een ruimte naast de voordeur dus webcam zou ook nog wel kunnen werken dan inderdaad :). Geen slechte piste :).
Xbox Live: MClaeys

horaasje
Starter
Starter

Berichtdoor horaasje » 1 week 19 uur 48 minuten geleden (07 Nov 2018, 15:16)

MClaeys schreef:Home Assistant en Ubiquity gaan wat dichter bij elkaar staan: https://www.home-assistant.io/blog/2018 ... assistant/

Heb sindskort ook een UniFi PoE+ switch en wat AP's, zou willen uitbreiden naar outdoor AP en enkele beveiligings camera's.
Maar nu lees ik net, en ondervind ik zelf, dat het onmogelijk is om op die switch poorten beveiliging te zetten!
Dus basic geen switch port security adhv. MAC adres ...
Het alternatief wat ze bieden is een RADIUS server opzetten (of dit door een USG te laten doen) en aan de switch poorten dit RADIUS profiel toe te kennen waarin dan de users in de vorm van MAC adressen staan. Vrij omslachtig en dan moet je nog zo'n security gateway kopen of zelf een RADIUS server opzetten thuis.

Wel goed om te horen dat ze bezig zijn met een samenwerking met Home Assistant.
Had graag voor mijn NHC wat meer connecties gehad met oa. Google Assistant bv., maar dat zou eraan komen.

Eens kijken wat mogelijk is via OpenHAB ..

Terug naar “Allerlei”