nieuwe digicorder

Pmartin
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 Nov 2018
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor Pmartin » 2 weken 1 dag 6 uur geleden (02 Nov 2018, 18:24)

Dus vooruitgang (x2 voortaan ook bij VOD) en achteruitgang (geen geluid) tegelijkertijd. Telenet giveth and Telenet takteth away. :-D Geen geluid is toevallig geen gevolg van een upgrade in geluid? Bij films op Prime bv staat er op het display van m’n HC system Dobly D en dan heb ik ook geen geluid bij x2. Zonder moet ik me toch eens bezinnen of ik volgend jaar wel naar die nieuwe box overstap... Thx voor het snelle antwoord in ieder geval!

MrBlueSky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 22 Mar 2012
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor MrBlueSky » 2 weken 1 dag 6 uur geleden (02 Nov 2018, 18:28)

Ik heb het even met enkele zenders gecheckt, maar het ‘type’ geluid maakt bij de nieuwe box niet uit. Je krijgt helaas niks te horen bij x2.

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5734
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 290 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor proximusboyke » 2 weken 1 dag 5 uur geleden (02 Nov 2018, 19:34)

dus je kan bij telenet niet meer x2 kijken met geluid ?
iphone 7 plus orange arend love
iphone x 256gb orange arend love
mercedes e220 IEW orange
AirCard 810S + cic mobile in saint cyprien
nokia 930 + cic mobile
imac orange boost
ipad pro 12,9 - 256gb IEW orange
orange love

master-magic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 Dec 2005
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor master-magic » 2 weken 14 uur 8 minuten geleden (03 Nov 2018, 11:03)

neen voorlopig niet meer mogelijk maar dit is al vele malen gemeld aan telenet team en ze bekijken of ze dit kunnen terug instellen dat dit kan maar ze kunnen geen periode melden van waneer dit kan en of dit zal terug lukken.
ook is de beeldkwaliteit sinds enkele dagen verminder omdat er problemen zijn met de stabiliteit van de cloud en het internet netwerk.
en met de mindere kwaliteit is het stabieler maar nadeel is de mindere kwaliteit.
je ziet aan de ondertiteling dat de kwaliteit minder is door de gekartelde ondertiteling,
dat was daarvoor niet te zien, ook merk je dat het beeld minder is, opnames van Vier bv zijn niet zo zuiver meer, dat is normaal een zuiver HD beeld, bij opnames en on demand niet meer, Netflix en youtube zijn dan wel zuiver beeld, dus ligt niet aan de box zelf.
word wel opgelost binnenkort maar vind het geen voordeel meer die box.
greets
master-magic
DB8000S-C-T HD PVR met een T90. (Tv Vlaanderen,TNTsat France)
Telenet tv-internet-gsm.

Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 32 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor buthead » 2 weken 11 uur 2 minuten geleden (03 Nov 2018, 14:08)

Dus dat kunnen ze instant aanpassen hun beeldkwaliteit :S
Als er nu al problemen zijn met hun netwerk wat gaat dat geven als iedereen zo'n box heeft :) hopelijk hadden ze gewoon te weinig capaciteit voorzien voor de testgroep :O
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15 + Chatsim
TV = Stevie Free + Telenet TV + Netflix

master-magic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 Dec 2005
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor master-magic » 2 weken 3 uur 18 minuten geleden (03 Nov 2018, 21:52)

die cloud word momenteel gedeeld met Nederland en belgie, waardoor er dus veel gebruikers op zitten opeens, in begin toen enkel belgie in juni-juli er gebruik van maakte waren er geen problemen, Ziggo in Nederland begint met testen en er komen zoveel extra testers in belgie erbij en de problemen beginnen,
wie kan tellen kan de link wel leggen ook zeker ;)
greets
master-magic
DB8000S-C-T HD PVR met een T90. (Tv Vlaanderen,TNTsat France)
Telenet tv-internet-gsm.

ulrich
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 Apr 2011
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor ulrich » 1 week 4 dagen 13 uur geleden (06 Nov 2018, 11:51)

nog mensen die problemen hebben met de netflix app op de nieuwe digicorder?
Heeft even gewerkt in het begin maar nu blijft die gewoon draaien nog voor het login scherm.

blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 771
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 61 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor blaatpraat » 1 week 4 dagen 9 uur geleden (06 Nov 2018, 16:11)

Wat me opvalt is dat die nieuwe "TV Box" een test is, maar je nergens feedback kunt loggen.
Ik heb alvast problemen met de TV Theek: bij bestelde programma's komt vanaf je aan de laatste minuut komt steevast een "onbekende fout". Even pogen om de normale klantendienst te contacteren hiermee...

@Ulrich: geen problemen met Netflix hierzo, het werkt zelfs stabieler dan gsm + chromecast vind ik.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29212
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1928 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 405 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor r2504 » 1 week 4 dagen 8 uur geleden (06 Nov 2018, 16:48)

blaatpraat schreef:Wat me opvalt is dat die nieuwe "TV Box" een test is, maar je nergens feedback kunt loggen.


Hoe heb je die dan bekomen... zit je dan niet in een test programma ?

stevenvs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 Feb 2013
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor stevenvs » 1 week 4 dagen 8 uur geleden (06 Nov 2018, 16:53)

@ Blaatpraat,

Vroeger was er een afgesloten forum op het Netweters forum voor alle feedback enzo, maar toen er meer tester bijgekomen zijn hebben ze dit veranderd.

Nu moet je moet alle klachten en problemen bellen naar een speciaal telefoonnummer.

ulrich
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 Apr 2011
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor ulrich » 1 week 4 dagen 8 uur geleden (06 Nov 2018, 17:00)

stevenvs schreef:@ Blaatpraat,

Vroeger was er een afgesloten forum op het Netweters forum voor alle feedback enzo, maar toen er meer tester bijgekomen zijn hebben ze dit veranderd.

Nu moet je moet alle klachten en problemen bellen naar een speciaal telefoonnummer.



Het enige wat ik gekregen heb is een mail dat ik een nieuwe digicorder ging krijgen via dpd en dat ik de oude kon terugsturen.
Voor problemen stond er niet echt veel in die mail in.

Kenniey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 Apr 2011
Bedankt: 38 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor Kenniey » 1 week 4 dagen 8 uur geleden (06 Nov 2018, 17:04)

Misschien de gewone support kanalen gebruiken?
Deze moeten ook eerst op kleine schaal getest worden, support kon niet blijven gebeuren via enkel het afgesloten netweters forum.
Voor de Netflix issues, kan een factory reset via het menu gebeuren, dan gaat deze app terug functioneren.

MrBlueSky
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 22 Mar 2012
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor MrBlueSky » 1 week 4 dagen 7 uur geleden (06 Nov 2018, 17:42)

In geval van problemen mag je inderdaad de gewone supportkanalen gebruiken.

master-magic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 Dec 2005
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor master-magic » 1 week 4 dagen 4 uur geleden (06 Nov 2018, 20:44)

of bellen naar 015 33 44 88 voor de testers ;)
greets
master-magic
DB8000S-C-T HD PVR met een T90. (Tv Vlaanderen,TNTsat France)
Telenet tv-internet-gsm.

nbrys
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 Jun 2018
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor nbrys » 1 week 11 uur 23 minuten geleden (10 Nov 2018, 13:48)

Indien je de nieuwe decoders krijgt. kan je ook geen yelotv meer kijken... Weer een handigheidje dat ze even vergaten te melden.

master-magic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 Dec 2005
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor master-magic » 1 week 5 uur 31 minuten geleden (10 Nov 2018, 19:40)

nbrys schreef:Indien je de nieuwe decoders krijgt. kan je ook geen yelotv meer kijken... Weer een handigheidje dat ze even vergaten te melden.


staat normaal in de mail en online dat dit gebeurt of zal gebeuren.
greets
master-magic
DB8000S-C-T HD PVR met een T90. (Tv Vlaanderen,TNTsat France)
Telenet tv-internet-gsm.

Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 32 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor buthead » 6 dagen 5 uur 57 minuten geleden (11 Nov 2018, 19:14)

Waarom dat opeens?
Hopelijk niet permanent zeker nu ze FreeG hebben waarmee je via mobile data extra kan streamen
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15 + Chatsim
TV = Stevie Free + Telenet TV + Netflix

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4106
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1371 keer
Recent bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor raf1 » 6 dagen 5 uur 47 minuten geleden (11 Nov 2018, 19:23)

Het gaat om een test. Dan moet je toch niet verwonderd zijn dat er sommige zaken af en toe niet functioneren.

master-magic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 Dec 2005
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor master-magic » 6 dagen 5 uur 12 minuten geleden (11 Nov 2018, 19:59)

zolang de nieuwe app voor de 2de en verdere groepen niet beschikbaar is is dit dus een nadeel dat Yelo niet meer werkt, enkel de tv gids is nog te bekijken.
tegen december zie ik die wel beschikbaar komen voor de andere testers, daar in februari alle mensen die box al kunnen aanvragen.
greets
master-magic
DB8000S-C-T HD PVR met een T90. (Tv Vlaanderen,TNTsat France)
Telenet tv-internet-gsm.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29212
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1928 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 405 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor r2504 » 5 dagen 16 uur 57 minuten geleden (12 Nov 2018, 08:13)

raf1 schreef:Het gaat om een test. Dan moet je toch niet verwonderd zijn dat er sommige zaken af en toe niet functioneren.


Ik kan je deels begrijpen maar wat heeft Yelo in hemelsnaam te maken met de decoder die je thuis hebt staan.

Ja, je hebt de opnames maar verder is er toch totaal geen verband... wie bedenkt toch zoiets bij Telenet :bang:

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4106
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1371 keer
Recent bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor raf1 » 5 dagen 15 uur 56 minuten geleden (12 Nov 2018, 09:15)

r2504 schreef:Ik kan je deels begrijpen maar wat heeft Yelo in hemelsnaam te maken met de decoder die je thuis hebt staan.

Om toegang te krijgen tot Yelo controleert Telenet in de back-end of je internetklant én tv-klant bent. Als die test op een gloednieuw platform draait, is het toch mogelijk dat die koppeling met de oude systemen niet meer werkt. Er komt trouwens ook een nieuw streamingplatform dat Yelo moet vervangen.

r2504 schreef:Ja, je hebt de opnames maar verder is er toch totaal geen verband... wie bedenkt toch zoiets bij Telenet :bang:

Casting, opnames, verschillende checks in klantendatabase. Vermoedelijk zit daar een hele spaghetti van verschillende API's achter die zeer onoverzichtelijk geworden is.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29212
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1928 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 405 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor r2504 » 5 dagen 15 uur 51 minuten geleden (12 Nov 2018, 09:20)

raf1 schreef:Vermoedelijk zit daar een hele spaghetti van verschillende API's achter die zeer onoverzichtelijk geworden is.


You made my point :wink: Slecht design dus.

xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 658
Lid geworden op: 21 Dec 2009
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor xayana » 5 dagen 13 uur 57 minuten geleden (12 Nov 2018, 11:13)

Ik weet niet of het slecht design is... Lijkt me eerder dat het gewoon te complex is om dat in testfase al helemaal uitgewerkt te hebben.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29212
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1928 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 405 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor r2504 » 5 dagen 12 uur 35 minuten geleden (12 Nov 2018, 12:36)

Aan de oude Yelo is niets veranderd... staat dus ook niet in test en hoeft dus ook helemaal niet uitgewerkt worden. Er is iets nieuws wat wel in test staat... en dan zorg je dat dit geen impact heeft op de bestaande functionaliteit, eens dat het werkt kan je dan beginnen met integratie scenario's.

Gewoon te complex is trouwens een synoniem van slechts design :wink:

Nu ja, we kunnen daar lang over discussieren... het lost het probleem niet op (TN heeft dus duidelijk nog wel wat werk).

jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 358
Lid geworden op: 16 Jan 2008
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor jollito » 5 dagen 12 uur 9 minuten geleden (12 Nov 2018, 13:02)

raf1 schreef:
r2504 schreef:Ik kan je deels begrijpen maar wat heeft Yelo in hemelsnaam te maken met de decoder die je thuis hebt staan.

Om toegang te krijgen tot Yelo controleert Telenet in de back-end of je internetklant én tv-klant bent. Als die test op een gloednieuw platform draait, is het toch mogelijk dat die koppeling met de oude systemen niet meer werkt. Er komt trouwens ook een nieuw streamingplatform dat Yelo moet vervangen.

r2504 schreef:Ja, je hebt de opnames maar verder is er toch totaal geen verband... wie bedenkt toch zoiets bij Telenet :bang:

Casting, opnames, verschillende checks in klantendatabase. Vermoedelijk zit daar een hele spaghetti van verschillende API's achter die zeer onoverzichtelijk geworden is.



@Raf, heb je meer info over dat steamingplatform?

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4106
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1371 keer
Recent bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor raf1 » 5 dagen 11 uur 4 minuten geleden (12 Nov 2018, 14:07)

jollito schreef:@Raf, heb je meer info over dat steamingplatform?

Dat zal vooral onder de motorkap zijn. Nu Netflix op de tv-box draait, moet Telenet daaraan kunnen tippen.
Gebruik eens afwisselend Netflix op een tablet en op een smart-tv en je weet wat je mist op Yelo.

master-magic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 Dec 2005
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contact:

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor master-magic » 5 dagen 5 uur 33 minuten geleden (12 Nov 2018, 19:38)

dan moeten eerst de bugs er uit en perfect werken en niet tijdens opstarten blijven hangen op een zwart scherm of gewoon crashen na enkele minuten kijken naar Netflix ;)
greets
master-magic
DB8000S-C-T HD PVR met een T90. (Tv Vlaanderen,TNTsat France)
Telenet tv-internet-gsm.

PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 Dec 2009
Locatie: Heist-op-den-berg
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Re: nieuwe digicorder

Berichtdoor PleXuS » 1 uur 39 minuten 33 seconden geleden (17 Nov 2018, 23:32)

Wat ik het meest storende vind is dat hun communicatie totaal bagger is misschien bewust zelfs dat weet ik niet.

Men bied mij een test aan met hun nieuwe tv-box het enige wat er vermeld staat in hun originele mail dat enkel de oude digicorder zal moeten vervangen worden en dat je de huidige opnames niet kan overzetten.

Na het bevestigen dat je die test aanvaard krijg je een mail waarin staat dat je dus een nieuwe modem krijgt een power line adapter en ook nog een kleine wijziging aan je abonnement. Kan men dit niet allemaal in de eerste e-mail duidelijk vermelden?

Na een mail te sturen naar de technische helpdesk vermeld men mij s'morgens dat de tv-box prima met een EMTA Modem (modem only) zou werken.
Paar uur nadien krijg ik telefoontje spreekt men in dat dit toch NOG niet mogelijk zou zijn maar dat men er aan werkt.

Dus ik ben benieuwd wat het vervolg gaat worden :bang:
AfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten