Google verdwaalt in Gent

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 447 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer

Re: Google verdwaalt in Gent

Berichtdoor heist_175 » 3 weken 5 dagen 4 uur geleden (23 Aug 2018, 15:25)

True.
Ik heb net een schoenmaker uit Hove blij gemaakt met een bestelling van 8 potjes schoensmeer, in specifieke (verschillende) kleuren.
Ik ga geen 20 schoenmakers afrijden, op zoek naar die ene kleur Woly schoensmeer hé.

En Amazon, Coolblue en Bol hadden het niet of niet alle kleuren die ik nodig had.

warpozio2
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Berichtdoor warpozio2 » 3 weken 3 dagen 21 uur geleden (24 Aug 2018, 21:37)

Als ik het artikel in De Tijd lees staat dat vooral QRF last heeft van dalende huurinkomsten.
H&M heeft afgedwongen om huur te betalen in fuktie vanzijn omzet.
Gevolg 30% minder inkomsten
(oh ja.... H&M doet het niet ook niet goed, dus het ene is het gevolg van het andere?)

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 120 keer
Recent bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer

Berichtdoor Dizzy » 3 weken 3 dagen 7 uur geleden (25 Aug 2018, 11:42)

Wat we zien is een correctie van de huurprijzen volgens de werkelijkheid. Winkels doen minder zaken door online en zijn dus minder bereid de volle pot te betalen. Waarom winkels niet meer inspelen en zelf meer online doen snap ik echt niet. Waarom geen kleinere winkel met minder stock maar waar je de producten kan zien, voelen en testen maar ze worden aan huis geleverd. De winkel verkoopt ook maar heeft minder plaats nodig, voor de klant is er geen verschil en zijn maat en kleur heeft hij ook. Liever zaagt men over een te leefbare stad voor de mensen die er wonen.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer

Berichtdoor fluppie » 3 weken 2 dagen 8 uur geleden (26 Aug 2018, 10:36)

In Lochristi heeft zich ook een grote winkel van Cool Blue gevestigd,met ook nog enkele andere winkels op dezelfde locatie,ik denk dat de bereikbaarheid ook hier een rol heeft gespeeld.Men kan ook duidelijk de vele parkeer mogelijkheden zien.Op het verlengde van dezelfde weg vind men o.a. ook Mediamarkt en Van Den Borre.

https://www.coolblue.be/nl/winkels/lochristi

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 3 weken 2 dagen 6 uur geleden (26 Aug 2018, 12:39)

Is een goeie zaak, heb die winkel al gebruikt want soms haal ik de spullen liever zelf af omdat ik bijvoorbeeld die week zelden thuis ben. Je kan ook retourneren en het geeft een vertrouwder gevoel. Een zeer slimme zet dus van die keten.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 3 weken 1 dag 7 uur geleden (27 Aug 2018, 11:45)

Nieuw artikel over de parkeertarieven in Gent. Enkel abos helaas.

Vergelijking met Nederland wordt gemaakt waarbij de tarieven van Gent en Antwerpen lager liggen dan in Nederland gangbaar is.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor CCatalyst » 2 weken 6 dagen 10 uur geleden (29 Aug 2018, 08:37)

Na de invoering van het circulatieplan werd de kwaliteit van de lucht in Gent opnieuw gemeten en vergeleken met resultaten van voor het circulatieplan, en de kwaliteit blijkt tot 32% verbeterd te zijn. De metingen werden telkens uitgevoerd door de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM).

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 44131.html

Wie zich in de buitenlucht begeeft is dus de grote winnaar van de ban van de vervuiler uit het centrum de stad.

De resultaten worden door het huidige bestuur aangegrepen om ook in de deelgemeenten een vergelijkbaar plan in te voeren, samen met een lage-emissiezone in de hele stad. Enkel de kiezer kan daar nog een stokje voor steken in oktober, hij heeft dan de keuze om de vervuiling terug naar de longen van de inwoners te brengen, of om de vervuiling verder terug te dringen.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 2 weken 6 dagen 8 uur geleden (29 Aug 2018, 11:01)

Meer info in dit artikel:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180828_03687309

De shift van de vervuiling is er dus ook niet gekomen, net zoals de opstoppingen en de massale leegloop.

Er kunnen nog een aantal punten aangepast worden maar het gaat de goede richting uit. Mensen die nog willen terugkeren naar slechtere tijden zullen dit niet meer kunnen keren omdat de meerderheid van de voordelen geniet en niet meer terug wil. De oppositie zal nog wat tegenwringen maar ze voeren het elders zelf in :roll:

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 447 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer

Berichtdoor heist_175 » 2 weken 6 dagen 6 uur geleden (29 Aug 2018, 12:44)

Dizzy schreef:De oppositie zal nog wat tegenwringen maar ze voeren het elders zelf in :roll:

Dat zie je wel vaker: oppositie voeren om tegenstanders van een bepaalde maatregel "op te vangen" in/via uw partij.
De partij van de verandering doet daarmee niets anders dan de rest.

Enkele jaren geleden had de NVA kritiek op het asielbeleid van de SPA. Het gevoerde asielbeleid was te hard, de rechten van de migranten werden miskend, er werd te hardhandig opgetreden, ... Nu de NVA zelf het asielbeleid mag bepalen, is het de SPA die bovenstaande argumenten aanvoert.
Ik begrijp niet dat Theo (de Theo die tegen mannen-BH's is :)) en de NVA wegkomen met die bocht van 180°, net zomin dat de SPA er mee wegkomt (al maakt Theo en zijn partij wel wat meer lawaai) én dat de NVA blijft wegkomen met "het is de schuld van de sossen", want ze waren toen zelf voorstander van een softere aanpak.

De NVA maakt in heel wat lokale dossiers zoveel lawaai, dat de nationale kranten het oppikken en je dus makkelijker een discongruentie opmerkt in hun lokale betogen. Maar ik ben er redelijk gerust in dat andere politieke partijen in hetzelfde bedje ziek zijn:
- tegen een maatregel zijn, gewoon omdat het van een/de andere partij komt
- in gemeente A voor de invoering van maatregel X zijn, en in gemeente B de invoering van maatregel X te vuur en te zwaard bestrijden

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer

Berichtdoor boonpwnz » 2 weken 6 dagen 6 uur geleden (29 Aug 2018, 12:48)

Heist het mooiste voorbeeld is Trump. Die is in werkelijk alles tegen wat democraten betreft. Als je dan een rasechte democraat hebt is die in alles tegen wat een republikein doet.

Tja je kan gewoon zeggen dat elk politiek stelsel in deze wereld elkaar tegenwerkt als het beide 100 procent tegenpolen zijn.

Ik heb dan liever een tripartite die elkaar tegenwerkt dan 2 extremen.

warpozio2
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor warpozio2 » 2 weken 5 dagen 20 uur geleden (29 Aug 2018, 22:50)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180316_03412438
In maart vond al meer dan de helft van de gentenaren het mobiliteitsplan een goed zaak voor Gent.
ik denk na deze mooie terrasjeszomer dat dit niet gedaald zal zijn
De goede resultaten qua luchtkwaliteit zullen ook een aantal twijfelaars van mening doen veranderen.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 2 weken 5 dagen 8 uur geleden (30 Aug 2018, 11:01)

Hier in onze gemeente,en de aanpalende heeft niemand een vragenlijst gekregen,het gaat hier duidelijk uitsluitend en alleen om het centrum(binnenstad) hier in de buitenrand zien we het verkeer zeer hard toenemen,en ik denk dat niemand het lef zal hebben om hier de drukste weg te knippen,of te sluiten,(kennedylaan)want die zijn veel te belangrijk,bovendien zijn de werken in Nederland(grotere en bredere wegen,die aansluiten op de weg naar Gent)tegen eind dit jaar afgerond.
Het blijft afwachten over cijfers over de handel en middenstand in Gent-centrum,ik bedoel dan niet de horeca,maar de andere winkels en handelszaken..

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer

Berichtdoor Stroper » 2 weken 5 dagen 8 uur geleden (30 Aug 2018, 11:12)

fluppie schreef:Het blijft afwachten over cijfers over de handel en middenstand in Gent-centrum,ik bedoel dan niet de horeca,maar de andere winkels en handelszaken..

Volgens https://www.standaard.be/cnt/dmf20180829_03690340 nam de detailhandel in gans Vlaanderen af met 9 % en in Gent slechts met 5,4 %.
Sowieso kan men eventuele veranderingen in cijfers niet enkel aan het circulatieplan toeschrijven, wegens veranderende aankooppatronen(online handel).

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 2 weken 5 dagen 8 uur geleden (30 Aug 2018, 11:33)

Men is wel degelijk bezig met een circulatieplan voor de rand. U weet waar u op moet stemmen als u ook een leefbare rand wenst :lol:

Anderzijds is het raar dat in randgemeentes meer verkeer zou zijn omdat men niet meer door de stad kan rijden.

De handel klaagt veel maar de toestand in Gent is beter dan in veel andere steden. Er komt ook niet minder volk volgens de tellingen. Winkeliers moeten zich aanpassen aan een veranderende wereld en deze wetten gelden ook in Gent.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 2 weken 5 dagen 9 minuten geleden (30 Aug 2018, 19:24)

De rand is er helemaal niet geschikt voor,laatste keer dat men een test gedaan heeft,voor het openbaar vervoer bijv.,heeft men die mensen moeten komen ophalen met de auto,en dat was dan ook in Gent.Bovendien betekend de rand ook zware landbouwvoertuigen,waardoor het onmogelijk word.Men wil hier trouwens de drukste weg heraanleggen,zodat er geen kruispunten,of rode lichten meer zijn,zodat men sneller kan vlammen..men is er trouwens al mee bezig.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 2 weken 4 dagen 23 uur geleden (30 Aug 2018, 20:00)

Over welke weg heb je het? De expresswegen hadden al lang zonder lichten moeten zijn, een tijdje geleden zijn daar nog doden gevallen.

Iedere situatie is anders maar het principe van een kern leefbaarder te maken door doorgaand verkeer te weren is niet slecht. Bekijk een stad als Eeklo, een gedrocht waar enkel blinden kunnen overleven (bij wijze van overdrijving), Zelzate is mogelijk nog erger. De trend is om de steden terug aan de bewoners te geven en dat is niet slecht. Voor sommigen betekent dat aanpassen en dat reserveren ze liever voor anderen.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 2 weken 3 dagen 23 uur geleden (31 Aug 2018, 19:50)

Ik heb het hier over de kennedylaan,vanaf Zelzate naar Gent,en met zich alle bedrijven die daarrond liggen,plus de wonigen,die soms heel dicht tegen die weg aanliggen,(de woningen waren er eerst,maar velen worden afgebroken,en herzet)wat ga je daaraan doen denk je??niets,niemand durft daar aan te raken...beste bewijs is daar het openbaar vervoer,die hier in deze regio gewoon al niets voorsteld,men kan hier gewoon niet verder zonder auto.Als men hier metingen doet,zijn ze altijd gebuisd :-D

Hier in de gemeente is het redelijk rustig hoor,het is vooral de kennedylaan met aanpalende bedrijven,maar men heeft hier geen bussen(zeker niet als het vakantie is)winkels,Geen post(kantoor),Container park,geen tram,trein,geen geldautomaten,enz.Er zijn er hier meerdere op het forum die de streek kennen.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 1 week 3 uur 2 minuten geleden (11 Sep 2018, 16:31)

Ik ben echt benieuwd waar ze een nieuwe locatie zullen vinden,ik vind het jammer dat dit niet vermeld word.

http://www.nieuws.be/nieuws/Twee_bekend ... f21e3.aspx

bollewolle
Premium Member
Premium Member
Twitter: bollewolle
Bedankt: 55 keer
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer

Berichtdoor bollewolle » 1 week 2 uur 40 minuten geleden (11 Sep 2018, 16:53)

Kortrijksesteenweg in Sint-Martens-Latem, dichter bij hun klantenbasis dus eigenlijk. Staat in andere nieuwsbronnen (+ bij Stevens zelf ook op hun ramen zien plakken dat ze naar daar verhuizen).

Bij Stevens heb ik zelf al meermaals aan hun raam gestaan om hun prijzen te checken. Maar de prijzen van hun Marantz toestellen zijn zoveel hoger dan wat je online kan vinden dat ik enkel voor de service de meerprijs voor mezelf niet kan verantwoorden. Bijgevolg dus maar online gekocht.

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer

Berichtdoor Stroper » 1 week 2 uur 33 minuten geleden (11 Sep 2018, 17:00)

Beiden verhuizen volgens hun sites naar St-Martens Latem(misschien wonen er daar meer mensen die +1k voor een muziekinstallatie kunnen betalen). :lol:

Over B&O ga ik mij niet uitspreken, maar die stevens hifi heeft een site die precies in 2005 door zijn buurjongen is gemaakt(om van de Google reviews nog maar te zwijgen). Mocht ik op zoek zijn en bereid te zijn om zoveel te betalen zou die winkel na wat te googlen sowieso afvallen. Dus vind ik het nog altijd kort door de bocht om alles op het circulatieplan te steken.

warpozio2
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor warpozio2 » 1 week 55 minuten 23 seconden geleden (11 Sep 2018, 18:38)

Het is inderdaad bizar om het verhuizen van het Laurentplein op het mobiliteitsplan te steken.
Dat ligt vlak aan oprit van de autostrade en bij het Laurenplein is er parkeerplaats.
Lijkt me toch dat dit dure segment meer last heeft van de online winkels dan van de bereikbaarheid.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 6 dagen 22 uur 40 minuten geleden (11 Sep 2018, 20:53)

Men mag het on line aanbod niet onderschatten,zeker niet in dit segment,ik ben van plan nog een nieuwe hifi aan te schaffen,mss. bij onderliggende link,wegens verdwijnen Familie radio(zit nu op DAB+).

https://www.hificorner.nl/brands/Hifico ... 0aa3a9c0c2

9livesuni
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 47 keer

Berichtdoor 9livesuni » 6 dagen 21 uur 38 minuten geleden (11 Sep 2018, 21:55)

Hificorner is maar zelden goedkoper.

Trouwens, al eens vlees gekocht bij Meat the world als je een bezoek brengt aan je shoppingparadijs?

https://www.meattheworld.be

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 6 dagen 8 uur 60 seconden geleden (12 Sep 2018, 11:32)

Nog nooit geweest,mss. eens gaan verkennen.

9livesuni
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 47 keer

Berichtdoor 9livesuni » 6 dagen 1 uur 11 minuten geleden (12 Sep 2018, 18:22)

Voor alle duidelijkheid, is enkel afhaalpunt voor de internetbestellingen.

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Dizzy » 4 dagen 3 uur 40 minuten geleden (14 Sep 2018, 15:53)

Grappig artikel vandaag in DS, Bruggelingen die liever in Gent shoppen dan in Brugge :)

De info van de B&O zaak is ondertussen al onderuitgehaald. De zaakvoeder heeft blijkbaar al vóór het circulatieplan aangegeven te willen verhuizen voor andere redenen:roll:

Ik merk dat sommige zelfstandigen echt actie voeren via hun klanten. Zelf werd ik aangesproken door een handelaar over de bereikbaarheid van Gent en het plan. Toen ik zei dat ik nog vaker naar het centrum kwam vertrok zijn gezicht :lol: Blijkbaar niet het antwoord dat hij gehoopt had. Nadien duwde hij me nog een verkiezingspromo in mijn handen. Ik hou het goed bij, dat ik daar zeker niet op stem :lol:

Leuke opmerking ook gelezen deze week van een andere handelaar, de paniekzaaierij van een bepaalde partij heeft al meer problemen opgeleverd dan het plan :lol:

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fluppie » 2 dagen 9 uur 9 minuten geleden (16 Sep 2018, 10:24)

Het zal vanaf nu afwachten zijn voor Gent,en zien wat de stemmen zullen zeggen,niemand weet welke kant het zal uitgaan.

Terug naar “Ander nieuws”