Orange TV bevindingen

Parshift
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor Parshift » 2 weken 13 uur 35 minuten geleden (07 Mei 2018, 09:23)

r2504 schreef:
wouter5 schreef:Zeker als je ziet dat de beeldkwaliteit beter is ivm Telenet (1080p vs 720p-1080i).


Beide gebruiken dezelfde signalen... en die zijn heus geen 1080p.


Toch wel, TV geeft bij Orange 1080p aan, bij Telenet 1080i

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28109
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1851 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 335 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor r2504 » 2 weken 13 uur 15 minuten geleden (07 Mei 2018, 09:43)

Tja, da's dan gewoon de Orange decoder die het 1080i (of 720p) signaal upscaled naar 1080p.

De bron van het signaal is dus identiek aan dat van TN... wat er niet is kan je niet bijmaken.

Parshift
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor Parshift » 2 weken 12 uur 59 minuten geleden (07 Mei 2018, 09:59)

Nochtans de meeste reacties zijn dat beeld scherper is dan Telenet. Dat valt zelfs meteen op. Placebo dan?

wouter5
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 Nov 2011
Bedankt: 2 keer
Recent bedankt: 1 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor wouter5 » 2 weken 12 uur 36 minuten geleden (07 Mei 2018, 10:22)

Beeld is effectief scherper hoor. Vooral op grote TV's valt dit hard op.
Off-topic: Telenet zou wel gaan komen met een 4K digicorder, na de Grote Netwerf.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28109
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1851 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 335 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor r2504 » 2 weken 1 uur 42 minuten geleden (07 Mei 2018, 21:16)

Goh, misschien de scaler die wat groter contrast geeft dan deze in de gemiddelde TV ?

Maar de bron is dus hetzelfde... veel toveren kan je dan nochtans niet.

Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2141
Lid geworden op: 18 Dec 2004
Locatie: 053 Aalst
Bedankt: 140 keer
Uitgedeelde bedankjes: 402 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor cptKangaroo » 2 weken 1 uur 14 minuten geleden (07 Mei 2018, 21:44)

Heb je bij decombing filters geen grote kwaliteitsverschillen? Dat zou het eventueel kunnen verklaren.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28109
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1851 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 335 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor r2504 » 2 weken 4 minuten 24 seconden geleden (07 Mei 2018, 22:54)

Er kunnen verschillen zitten maar dat die van Orange zo wonderbaarlijk beter zou zijn dan deze van TN zou me verbazen.

Gebruikersavatar
TimoLimo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 03 Mar 2010
Bedankt: 34 keer
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor TimoLimo » 1 week 6 dagen 11 uur geleden (08 Mei 2018, 11:16)

Neem nu een DVD of bluray schijfje, ja zelfs een UHD schijfje van een film.

Speel deze af op dezelfde TV maar met verschillende DVD/BD/UHD-BD-spelers. Zelfde bronmateriaal, zelfde weergever, en toch zie je in veel gevallen een verschil, soms klein, soms groot en zelfs binnen dezelfde prijscategorie zijn er zeker merkbare verschillen.
Maar de verschillen zijn er wel degelijk, dankzij de gebruikte componenten, algoritmes, beeldprocessors, enz.

Hadden zo vroeger een Samsung DVD-recorder en eentje van Pioneer..Wel, de analoge tuner van de Samsung was veel slechter dan die van de Pioneer.. Zelfde bronmateriaal, over dezelfde kabels op dezelfde tv.

Is dat allemaal zo verbazingwekkend? Uiteraard niet..

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3627
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 225 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 222 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor satsurfer » 1 week 6 dagen 11 uur geleden (08 Mei 2018, 11:48)

idem LCD schermen. Meeste komen uit zelfde fabriek.
Bij OLED is het enkel LG die vb. aan Sony, Philips, Panasonic levert.

Maar dankzij hun processing chips, kan je uiteindelijk wel levensechtere beelden krijgen. Verschillen tss. verschillende OLED display merken toch klein. (in die prijsklasse gebruiken ze topmateriaal)
De ruim 8 miljoen zelfverlichtende pixels worden apart gereguleerd door de X1™ Extreme-processor.
https://www.sony.be/nl/electronics/televisies/af8-series?cpint=HOMEPAGE_TOPBANNER_CES2018A8F_9260

Ik kijk ook tv-vlaanderen via satelliet op een Axas 4K Ultra (vergelijkbaar met dreambox 920). En beelden zijn fletser, minder contrast, dan via de Orange decoder.
Afbeelding
[url]https://www.axas.tv/Satellit-DVB-TKabel/UHD-4K-Sat-Receiver-DVB-S2/Axas-E4HD-4K-Ultra-HD-Linux-HDTV-USB-30-WifiGigabit-LAN-H265-PIP-1x-DVB-S2--1x-Dual-DVB-S2/S2x/#lightbox[warenkorbgallerie]/11/[/url]

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28109
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1851 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 335 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor r2504 » 1 week 6 dagen 49 minuten geleden (08 Mei 2018, 22:09)

satsurfer schreef:En beelden zijn fletser, minder contrast, dan via de Orange decoder.


Klassieke truuk... kijk maar eens in MM, Carrefour, FNAC, ... naar de verschillende TV's die naast elkaar staan te spelen.

De meeste staan ingesteld op een demo mode welke veel contrast en felle kleuren heeft... en mensen denken meteen dat het beeld "beter" is.

ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 31 Okt 2002
Locatie: Blankenberge
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contact:

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor ToMiKoN » 1 week 4 dagen 6 uur geleden (10 Mei 2018, 16:40)

De TV ervaring van Orange zal er binnenkort op vooruit gaan.

- Software update voor traag zappen is in testfase
- Live tv via de app zou vanaf eind mei moeten lanceren! Dat vind ik toch al een mooie stap vooruit!
- VOD wordt gewerkt

Vanaf minuut 52 wordt het interessant:
https://youtu.be/y9mk_0AO6fo
Mobiel: iPhone 6+ 64Gb + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 5 32 Gb
Home: Orange Internet + TV 100/10 Mbit

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3627
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 225 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 222 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor satsurfer » 1 week 3 dagen 6 uur geleden (11 Mei 2018, 16:37)

ToMiKoN: ik heb hetzelfde al op Za Mei 05, 2018 17:19 (5 dagen terug) gepost in deze thread. :-D

iets nieuws:
Twitter: https://twitter.com/MichaelTrabbia/status/994639051276898304

Ik heb het volledig artikel, kan het hier wel niet posten voor copyright doeleinden hé. Anders PM en ik stuur het door.
In het Frans weliswaar.

- installateurs van Orange gaan niet meer moeten wachten op die van de kabelbeheerders (gaat maar binnen 6 maand in), dus snellere installaties.
- BIPT versterkt ook de verplichting van 'non-discriminatie'. Er mag dus geen vertraging op interventies zitten bij Orange klanten. Zij moeten Orange klanten op dezelfde manier behandelen als hun eigen klanten. :-D
- internet only: pas voor midden 2019
- willen in 2018 meer klanten dan de de aanwinst van 70.000 in 2017

road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 24 Jun 2015
Bedankt: 41 keer
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor road rebel » 1 week 3 dagen 3 uur geleden (11 Mei 2018, 19:12)

Hopelijk zullen alle Vlaamse zenders in het tv live aanbod zijn, want voorlopig is het maar povertjes in Wallonië.

Med
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 Aug 2017
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor Med » 1 week 2 dagen 2 uur geleden (12 Mei 2018, 20:23)

r2504 schreef:Er kunnen verschillen zitten maar dat die van Orange zo wonderbaarlijk beter zou zijn dan deze van TN zou me verbazen.

En toch vond ook ik het verschil opmerkelijk. Scherper, beter contrast en vooral geen 'blokjesvorming' meer.

kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 14 Dec 2011
Bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor kdhoe » 1 week 2 dagen 42 minuten geleden (12 Mei 2018, 22:17)

Med schreef:
r2504 schreef:Er kunnen verschillen zitten maar dat die van Orange zo wonderbaarlijk beter zou zijn dan deze van TN zou me verbazen.

En toch vond ook ik het verschil opmerkelijk. Scherper, beter contrast en vooral geen 'blokjesvorming' meer.


Ik kan hetzelfde beamen. De beeldkwaliteit van de Orange decoder is beter dan die van Telenet. Blokjesvorming had ik sowieso nooit, maar het contrast en scherpte is idd beter.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28109
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1851 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 335 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor r2504 » 1 week 1 dag 8 uur geleden (13 Mei 2018, 14:29)

Als je blokjesvorming hebt heb je duidelijk een probleem met je signaal.

En beter contrast is iets wat je ook gewoon kan instellen op je TV... en de perceptie van mensen is vaak een "beter" beeld.

Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 782
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor buthead » 1 week 1 dag 7 uur geleden (13 Mei 2018, 15:05)

Zoals eerder vermeld

Orange geeft 1080P
Telenet 1080i

Je ziet inderdaad beetje verschil

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Internet = Whoppa + WirelessBelgië( todo )
Telefonie/GSM = Orange Dolfijn 15
TV = Stevie Free + Telenet TV + Netflix

fryeBE
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 Mei 2018

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor fryeBE » 4 dagen 13 uur 39 minuten geleden (17 Mei 2018, 09:19)

Sinds een week of 2 herstart elke dag mijn digicorder van Orange.
Bijna altijd blijft deze herstarten tot ik de kabel van de stroom uittrek.

Als ik er niet ben zijn 1 op 2 van de opnames mislukt (kruisje) en degene die gelukt zitten echt stukken uit.

Heb de klantendienst gebeld en ze komen vandaag langs.

Heeft eigenlijk nog iemand deze problemen?
Als ik hoor bij iemand in de familie, die hebben hetzelfde probleem.
Lijkt me dus een software probleem te zijn?

Maar een collega op het werk kijkt elke dag zonder problemen.

Parshift
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor Parshift » 4 dagen 13 uur 24 minuten geleden (17 Mei 2018, 09:34)

fryeBE schreef:Sinds een week of 2 herstart elke dag mijn digicorder van Orange.
Bijna altijd blijft deze herstarten tot ik de kabel van de stroom uittrek.

Als ik er niet ben zijn 1 op 2 van de opnames mislukt (kruisje) en degene die gelukt zitten echt stukken uit.

Heb de klantendienst gebeld en ze komen vandaag langs.

Heeft eigenlijk nog iemand deze problemen?
Als ik hoor bij iemand in de familie, die hebben hetzelfde probleem.
Lijkt me dus een software probleem te zijn?

Maar een collega op het werk kijkt elke dag zonder problemen.


Controleer eens welk Hardware ID uw decoder heeft. De reeks 2.8.0 heeft gekende reboot problemen en vervangen ze kosteloos. Ik heb een 3.0.0 in de plaats gekregen.

giolovin
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 25 Jun 2013
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: RE: Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor giolovin » 4 dagen 11 uur 42 minuten geleden (17 Mei 2018, 11:16)

fryeBE schreef:Sinds een week of 2 herstart elke dag mijn digicorder van Orange.
Bijna altijd blijft deze herstarten tot ik de kabel van de stroom uittrek.

Als ik er niet ben zijn 1 op 2 van de opnames mislukt (kruisje) en degene die gelukt zitten echt stukken uit.

Heb de klantendienst gebeld en ze komen vandaag langs.

Heeft eigenlijk nog iemand deze problemen?
Als ik hoor bij iemand in de familie, die hebben hetzelfde probleem.
Lijkt me dus een software probleem te zijn?


Ik had nog een paar maanden terug een met het Mobistar logo er nog op. Naarmate de updates kreeg ik dezelfde problemen zoals jij beschreef. <klant van het eerste uur> double wink (hij komt wel aan bij de juiste persoon)

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 31 Okt 2002
Locatie: Blankenberge
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contact:

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor ToMiKoN » 4 dagen 10 uur 23 minuten geleden (17 Mei 2018, 12:35)

Parshift schreef:
fryeBE schreef:Sinds een week of 2 herstart elke dag mijn digicorder van Orange.
Bijna altijd blijft deze herstarten tot ik de kabel van de stroom uittrek.

Als ik er niet ben zijn 1 op 2 van de opnames mislukt (kruisje) en degene die gelukt zitten echt stukken uit.

Heb de klantendienst gebeld en ze komen vandaag langs.

Heeft eigenlijk nog iemand deze problemen?
Als ik hoor bij iemand in de familie, die hebben hetzelfde probleem.
Lijkt me dus een software probleem te zijn?

Maar een collega op het werk kijkt elke dag zonder problemen.


Controleer eens welk Hardware ID uw decoder heeft. De reeks 2.8.0 heeft gekende reboot problemen en vervangen ze kosteloos. Ik heb een 3.0.0 in de plaats gekregen.


Net dezelfde problemen gehad de laatste weken. Maandag voor gebeld, ze konden al dinsdag een technieken sturen, maar dat paste niet in mijn agenda. Vandaag is er een technieker geweest en die gaf net dezelfde reden serienummers met 28 hebben reboot problemen. Ook een 30 gekregen. Hardwarematig zijn de nieuwe decoders te herkennen aan het aan/uit knopje die niet meer op de kabel zit, maar op de decoder zelf net boven de power kabel. Het is wel een klein knopje, dus goed kijken! De decoders zijn vooral rond december, januari en misschien februari uitgeleverd schatte de technieker.

Mooie snelle en kosteloze service van Orange! :banana:
Mobiel: iPhone 6+ 64Gb + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 5 32 Gb
Home: Orange Internet + TV 100/10 Mbit

fryeBE
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 Mei 2018

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor fryeBE » 4 dagen 4 uur 46 minuten geleden (17 Mei 2018, 18:12)

Had dus ook een 2.8 versie en heb vanmiddag een 3.0 gekregen. Ben benieuwd. Hopelijk geen bootloop meer. Na 5 minuten nog niets gehad.. :bdaysmile:

Was bij de vorige vaak al mis gelopen. :bang:

giolovin
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 25 Jun 2013
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: RE: Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor giolovin » 4 dagen 4 uur 35 minuten geleden (17 Mei 2018, 18:23)

Parshift schreef:Controleer eens welk Hardware ID uw decoder heeft. De reeks 2.8.0 heeft gekende reboot problemen en vervangen ze kosteloos. Ik heb een 3.0.0 in de plaats gekregen.


Raar want in december hebben wij onze decoder ook veranderd omdat we steeds problemen hadden met decoder die vast zat.

Nu hebben we momenteel ook een decoder met hardware id 2.8.0.

Voor ons tot nu toe nog maar één keer een probleem gehad.

Als het nog eens gebeurt weten we wat we waar de oorzaak zit. Nieuwe decoder is ook alle opnames terug kwijt.



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3627
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 225 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 222 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor satsurfer » 1 dag 5 uur 20 minuten geleden (20 Mei 2018, 17:38)

fritzbox via Mac Passthrough achter de Orange modem. De orange tv app bedienen lukte niet meer. Diverse malen proberen ontkoppelen, maar lukte niet. Telkens 'netwerkprobleem, Deze functie is niet beschikbaar omdat er een probleem met het netwerk is. Gelieve je internetverbinding te controleren'. Nochtans juist via de fritzbox gekoppeld, en internetverbinding uitstekend.

Dan terug naar fabrieksinstellingen, en nu lukt het terug. :-D Kijken hoe lang het duurt.


Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten