Allen,
Ik heb dit weekend Scarlet Internet + TV besteld via de website (zodat ik nog kon profiteren van de Juli aanbiedingen) en er is inmiddels een afspraak gemaakt voor de installatie.
Hierbij heb ik nog een vraag, is het mogelijk om achter de scarlet modem/router mijn eigen router te plaatsen? Of is dit niet mogelijk door de bbox enz?
Alvast bedankt!
Scarlet (Internet + TV): Eigen router?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Welkom;
Uiteraard is dit mogelijk.
Hier is een topic waar je veel aan zal hebben: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=30520
Let wel op, tv kan je niet door jouw eigen router sturen, dus tv moet aan de Sagem aangesloten blijven.
Uiteraard is dit mogelijk.
Hier is een topic waar je veel aan zal hebben: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=30520
Let wel op, tv kan je niet door jouw eigen router sturen, dus tv moet aan de Sagem aangesloten blijven.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Natuurlijk is dat mogelijk, De decoder('s) worden op de sagem gekoppeld (scarlet modem/router).
Maar voor je internet en local netwerk kan je daar gerust een eigen router achterhangen (via internet poort (gele poorten op de sagem)
Maar voor je internet en local netwerk kan je daar gerust een eigen router achterhangen (via internet poort (gele poorten op de sagem)
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Akkoord hoor, maar natuurlijk tegen welke kostprijs?
Als de TS toch nog een nieuwe router moet kopen, valt dat te overwegen.
Heeft hij al een goede, dan is het natuurlijk minder interessant
Als de TS toch nog een nieuwe router moet kopen, valt dat te overwegen.
Heeft hij al een goede, dan is het natuurlijk minder interessant

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb ook zo'n set-up.
Het enige waar je rekening moet mee houden, is dat Scarlet maar 1 PPPoE sessie toelaat.
Dus als je wilt dat je eigen router de internetverbinding opbouwt, moet je de WAN-connectie in de Sagem router van Scarlet uitschakelen.
Dit heeft geen invloed op je digitale TV.
Het enige waar je rekening moet mee houden, is dat Scarlet maar 1 PPPoE sessie toelaat.
Dus als je wilt dat je eigen router de internetverbinding opbouwt, moet je de WAN-connectie in de Sagem router van Scarlet uitschakelen.
Dit heeft geen invloed op je digitale TV.
- PumbaaH
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Scarlet laat welgedelijk 2 pppoe sessies toe (in bridge).
Enige probleem is en blijft die sagem. Ik ga overschakelen naar een fritz 7390. Heb het gehad met dat zwart geval.
Enige probleem is en blijft die sagem. Ik ga overschakelen naar een fritz 7390. Heb het gehad met dat zwart geval.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Welke problemen heb je met die Sagem?
Het zou kunnen dat Scarlet 2 PPPoE sessies heeft. Ik heb op het forum hier eens gelezen dat het maar 1 was, dus ik heb het niet getest. Zodra de technieker de deur uit was, heb ik het in de Sagem uitgezet. De technieker mocht dat niet doen; hij moet een normaal werkende installatie achterlaten, wat natuurlijk wel te begrijpen is.
Hier is het een Sagem + FB 7270, al overweeg ik stilaan ook een FB 7390.
Het zou kunnen dat Scarlet 2 PPPoE sessies heeft. Ik heb op het forum hier eens gelezen dat het maar 1 was, dus ik heb het niet getest. Zodra de technieker de deur uit was, heb ik het in de Sagem uitgezet. De technieker mocht dat niet doen; hij moet een normaal werkende installatie achterlaten, wat natuurlijk wel te begrijpen is.
Hier is het een Sagem + FB 7270, al overweeg ik stilaan ook een FB 7390.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Vandaag eindelijk aangesloten via Scarlet..
Is er iemand die mij eens volledig zou kunnen uitleggen wat ik precies moet doen om dit te bereiken? Ik geraak er niet echt uit met het gelinkte topic..
Alvast bedankt!
Is er iemand die mij eens volledig zou kunnen uitleggen wat ik precies moet doen om dit te bereiken? Ik geraak er niet echt uit met het gelinkte topic..
Alvast bedankt!
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole