Ik heb momenteel een Belgacom Bizz Pack met daarin Internet Intense (30/4,5 snelheid) en BGC TV.
Toen een aantal dagen geleden 'Belgacom TV on PC' gelanceerd werd, heb ik dit onmiddellijk aangevraagd via web services. Pas achteraf zag ik dat dit (standaard) niet werkte wanneer je een router gebruikt. Nu werk ik standaard met een Belkin n+ router met daarachter onder andere mijn PC, de NAS en een aantal draadloze apparaten.
Sinds de upgrade haal ik op mijn PC (verbonden met kabel) maximum 20Mbit/s (voorheen 28Mbit/s) onafhankelijk of de TV nu op of uit staat. Er is niets aan de configuratie van de router gewijzigd, dus het probleem kan daar (volgens mij) niet liggen. Is het mogelijk om de aanpassingen voor Belgacom TV on PC terug ongedaan te maken ? Iemand een idee hoe ik op mijn router terug van de volle snelheid kan genieten ?
Edit : heb al factory reset gedaan van B-Box2, router herstart en dergelijke maar nog steeds hetzelfde resultaat
Niet sneller dan 20Mbit/s op BGC Intense
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Uw tv op de pc staat geregistreerd als een bijkomende decoder. Vandaar dat er 9MB/s gereserveerd staat voor de tweede decoder en je dus een beetje aan snelheid moet inboeten.
Of de decoder daarvoor aan staat of niet speelt geen rol.

- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Wat u hier zegt klopt niet. Als de decoder afstaat wordt helemaal geen bandbreedte gebruikt. Enkel als de decoder aanstaat en gekeken wordt naar een zender wordt er bandbreedte 'gereserveerd'.nolfie schreef:Uw tv op de pc staat geregistreerd als een bijkomende decoder. Vandaar dat er 9MB/s gereserveerd staat voor de tweede decoder en je dus een beetje aan snelheid moet inboeten.
Het probleem van de topicstarter is wss dat zijn wireless niet hoger aankan dan 20Mbps.
edit: Je spreekt jezelf wel tegen. In de eerste post staat dit:
En in een volgende post dit:Sinds de upgrade haal ik op mijn PC (verbonden met kabel) maximum 20Mbit/s (voorheen 28Mbit/s) onafhankelijk of de TV nu op of uit staat.
Als ik de PC rechtstreeks op de B-Box 2 aansluit krijg ik wel de volle 28Mbit/s
Laatst gewijzigd door tomw 13 feb 2011, 18:55, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Of de decoder aan staat of uit speelt wel een belangrijke rol, een decoder die uit staat zal geen bandbreedte in beslag nemen,nolfie schreef: Of de decoder daarvoor aan staat of niet speelt geen rol.
je zegt het zelf, als je je computer rechtstreeks aansluit op de bbox heb je het probleem niet, met de belkin wel.
De belkin is dus het probleem
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
Kan dit ook bevestigen ...zelf ook geen echt goeie ervaringen met Belkin routers ....
Lijkt er wel op de LAN to WAN speed daalt .. ( kan idd door hitte zijn ) ..
Misschien eens de router compleet resetten ?? Das zowat het enige dat je kan proberen denk ik .. als het via de BBOX2 rechtstreeks wel Ok is .
Lijkt er wel op de LAN to WAN speed daalt .. ( kan idd door hitte zijn ) ..
Misschien eens de router compleet resetten ?? Das zowat het enige dat je kan proberen denk ik .. als het via de BBOX2 rechtstreeks wel Ok is .
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3728 keer
- Recent bedankt: 22 keer
Al die commentaren over de Belkin zijn eigenlijk niet relevant.
De TS beweert dat sedert de wijzigingen voor TV-on-PC zijn snelheid achter de router gezakt is.
Indien we de TS mogen geloven, kan dit dus onmogelijk aan de Belkin router liggen, gezien:
Misschien kan de Belkin router niet goed overweg met die multicast pakketten die hij nu te verwerken krijgt (en die moet negeren) ?
Oplossing: BBox2 terug op bridged mode zetten ? (kan alleen via de admin toegang).
Ik zeg: misschien ... ik weet het ook niet, gewoon speculatie
.
De TS beweert dat sedert de wijzigingen voor TV-on-PC zijn snelheid achter de router gezakt is.
Indien we de TS mogen geloven, kan dit dus onmogelijk aan de Belkin router liggen, gezien:
- deze de volle snelheid vroeger wel haalde.
- hij niets gewijzigd heeft op de Belkin router.
Misschien kan de Belkin router niet goed overweg met die multicast pakketten die hij nu te verwerken krijgt (en die moet negeren) ?
Oplossing: BBox2 terug op bridged mode zetten ? (kan alleen via de admin toegang).
Ik zeg: misschien ... ik weet het ook niet, gewoon speculatie

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
En door de multicast paketten zakt de router van 30Mb naar 20Mb, moeilijk te geloven.
Ik heb trouwens ook de nieuwe firmware en een linksys router, ik zal vanavond eens proberen om eens fully routed op te zetten en uit te testen met de linksys wat de snelheid is.
Ik heb trouwens ook de nieuwe firmware en een linksys router, ik zal vanavond eens proberen om eens fully routed op te zetten en uit te testen met de linksys wat de snelheid is.
Laatst gewijzigd door redman 13 feb 2011, 23:06, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Een update : het probleem is deels opgelost
Allereerst, sorry indien ik de verkeerde terminologie gebruik, maar ik ben geen groot netwerkkenner
Wanneer ik de Belkin N+ de connectie laat maken (connection setting PPoE op Belkin N+ waarbij ik BGC gebruiker en paswoord moet ingeven) dan geraak ik nog steeds niet voorbij 20Mbit/s
Wanneer ik de B-Box2 de connectie laat maken en de Belkin N+ er gewoon achter als 'router' die enkel IP adressen uitdeelt aan de verschillende apparaten aangesloten op de N+ dan heb ik terug mijn originele snelheden (rond de 28Mbit/s met alle decoders uit).
Allereerst, sorry indien ik de verkeerde terminologie gebruik, maar ik ben geen groot netwerkkenner

Wanneer ik de Belkin N+ de connectie laat maken (connection setting PPoE op Belkin N+ waarbij ik BGC gebruiker en paswoord moet ingeven) dan geraak ik nog steeds niet voorbij 20Mbit/s
Wanneer ik de B-Box2 de connectie laat maken en de Belkin N+ er gewoon achter als 'router' die enkel IP adressen uitdeelt aan de verschillende apparaten aangesloten op de N+ dan heb ik terug mijn originele snelheden (rond de 28Mbit/s met alle decoders uit).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Haal je ook niet meer dan 20 Mbit wanneer je je pc met een netwerkkabel op die Belkin aansluit? Indien je daadwerkelijk op geen enkele manier een hogere snelheid haalt ligt het weldegelijk aan die Belkin.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Met kabel op de Belkin haal ik niet meer dan 20Mbit/s indien ik de Belkin de PPOE sessie laat maken. Ik heb geprobeerd met de vaste PC (wired) en met mijn laptop (wired en wireless). Wanneer de B-Box2 zelf de PPOE sessie laat creëren, dan haal ik wel rond de 28Mbit/s.
Het vreemde is dat de Belkin N+ altijd 30Mbit/s gegeven heeft, zowel bij Dommel als toen ik naar Belgacom Intense overgeschakeld ben. Toen stond de Belkin N+ zo geconfigureerd dat hij de PPOE sessie creëerde. Het is na die firmware upgrade voor 'Belgacom TV on PC' dat hij maximum 20Mbit/s haalt wanneer de Belkin N+ de PPOE sessie creëert.
Als hij nooit op 30Mbit/s gewerkt zou hebben, dan heb ik inderdaad ook zoiets van, oké het ligt aan de Belkin. Maar nu gaan mijn vermoedens toch eerder in de richting van de B-Box2 met zijn nieuwe firmware. Probleem is echter dat indien ik met dit probleem naar BGC helpdesk bel, dat ik standaard-antwoord nummer 1 krijg : 'mijnheer, het ligt aan uwen router' ... einde verhaal
Het vreemde is dat de Belkin N+ altijd 30Mbit/s gegeven heeft, zowel bij Dommel als toen ik naar Belgacom Intense overgeschakeld ben. Toen stond de Belkin N+ zo geconfigureerd dat hij de PPOE sessie creëerde. Het is na die firmware upgrade voor 'Belgacom TV on PC' dat hij maximum 20Mbit/s haalt wanneer de Belkin N+ de PPOE sessie creëert.
Als hij nooit op 30Mbit/s gewerkt zou hebben, dan heb ik inderdaad ook zoiets van, oké het ligt aan de Belkin. Maar nu gaan mijn vermoedens toch eerder in de richting van de B-Box2 met zijn nieuwe firmware. Probleem is echter dat indien ik met dit probleem naar BGC helpdesk bel, dat ik standaard-antwoord nummer 1 krijg : 'mijnheer, het ligt aan uwen router' ... einde verhaal
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Da's wel eigenaardig.
Precies alsof er langs de ene kant een cap zit (van Belgacom uit) op de pppoe sessie die je met de Belkin opzet, anderzijds is die cap er niet wanneer je de bbox die connectie laat initialiseren.
Vreemd.
edit: Ik zal het binnenkort zelf kunnen testen. Heb dit weekend ook Belgacom op pc geactiveerd, maar heb daar voorafgaand eerst de sagem moeten resetten omdat ik niet alledaagse opstelling gebruik (ander subnet, dhdp gedisabled omdat ik eigen combinatie van dhcp en dns server gebruik).
Naast de Sagem heb ik nog een NAS en een server (of wat daarvoor moet doorgaan) die elk een eigen PPPOE sessie maken.
Precies alsof er langs de ene kant een cap zit (van Belgacom uit) op de pppoe sessie die je met de Belkin opzet, anderzijds is die cap er niet wanneer je de bbox die connectie laat initialiseren.
Vreemd.
edit: Ik zal het binnenkort zelf kunnen testen. Heb dit weekend ook Belgacom op pc geactiveerd, maar heb daar voorafgaand eerst de sagem moeten resetten omdat ik niet alledaagse opstelling gebruik (ander subnet, dhdp gedisabled omdat ik eigen combinatie van dhcp en dns server gebruik).
Naast de Sagem heb ik nog een NAS en een server (of wat daarvoor moet doorgaan) die elk een eigen PPPOE sessie maken.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 45 keer
@TS
Verbind eens een pc rechtstreeks met de BBOX2 en laat die PC eens een PPOE sessie maken .. ( zit std in XP tot W7 dach ik )
Haal je dan ook 20 mbit dan cappen ze inderdaad PPOE sessie niet door de bbox2 gemaakt ..
Simpelste oplossing zou dan zijn de belkin DHCP disablen .
Een ip in de zelfde range geven als je BBOX2 aan de Belkin ( zoadat je er nog op kan voor wifi code te veranderen )
Zorgen de BBOX2 de PPOE Sessie maakt .
De poort PC1 van de BBOX2 verbinden met de LAN1 van de Belkin ( zo heb je ook geen dubbele nat ) .
En dan zou internet en pc TV moeten werken op elke lan poort of ower de WIFI van de Belkin .
Verbind eens een pc rechtstreeks met de BBOX2 en laat die PC eens een PPOE sessie maken .. ( zit std in XP tot W7 dach ik )
Haal je dan ook 20 mbit dan cappen ze inderdaad PPOE sessie niet door de bbox2 gemaakt ..
Simpelste oplossing zou dan zijn de belkin DHCP disablen .
Een ip in de zelfde range geven als je BBOX2 aan de Belkin ( zoadat je er nog op kan voor wifi code te veranderen )
Zorgen de BBOX2 de PPOE Sessie maakt .
De poort PC1 van de BBOX2 verbinden met de LAN1 van de Belkin ( zo heb je ook geen dubbele nat ) .
En dan zou internet en pc TV moeten werken op elke lan poort of ower de WIFI van de Belkin .