ADSL2fit review

Wat vinden jullie van onze ADSL2fit review?

Erg goed
29
54%
Goed
21
39%
Voldoende
3
6%
Slecht
0
Geen stemmen
Erg slecht
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 54

Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 Jun 2003
Locatie: Genk

Berichtdoor Sandman » 18 Aug 2003, 18:27

Gaming is mijn geval ok.

Ik speel vnl. RTCW ET en heb hier in het Genkse een goed aantal servers met lage ping tot mijn beschikking. Mijn ping is ook goed stabiel, hetgeen met mijn vorige provider niet altijd het geval was... :s

Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 Jul 2003
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor Blino » 18 Aug 2003, 23:04

Kzou da infeite ook wel zien zitten om over te stappen (al die volume packs pfffffffffff :cry: ) maar kben toch nog een beetje terughoudend. Over mn verbinding nu kan ik absoluut niet klagen, erg stabiel, zo goed als nooit problemen maar wat als ik bij een overstap niets als problemen heb, ge zit dan voor een jaar vast é...

Trouwens kben wa ant rondzoeken geweest maar vind et nergens duidelijk uitgelegd, moet je eerst uw aanvraag doen bij adsl2fit of eerst uw abbo bij skynet opzeggen? Enne...hoe zegt ge uw abbo bij skynet nu precies op, en loopt da dan door tot het zogezegde jaar van het contract weer om is of gebeurd dat direct?

Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 Jun 2003
Locatie: Genk

Berichtdoor Sandman » 19 Aug 2003, 00:06

de aan te raden procedure is:

Eerst de nieuwe provider aanvragen
Wachten op je opleveringsbevestiging.
Als deze komt je huidige abonnement opzeggen ( en gebruikmakend van je opzegtermijn op je huidige abonnement om op internet te kunnen blijven voordat je overstapt op de diensten van je nieuwe provider) Deze opzeg is als ik me niet vergis iets van een 9 dagen bij skynet en iets van een 12 bij Telenet correct me if I'm wrong, aar het is laat...

Uw contract met skynet loopt dus na je opzegnotie nog 9 dagen door.

zinneken

een andere gebruiker

Berichtdoor zinneken » 19 Aug 2003, 12:25

Envetjes onze ervaring met ADSL2FIT uit de doeken doen:

ADSL2FIT leek ons al enkele maanden zeer aantrekkelijk. Begin juli beslisten we om over te schakelen en hen uit te proberen. Gezien de web site niet voldoende uitleg gaf vertelde men ons telefonisch dat het beter was om ons abonnement GO eerst op te zeggen, wachten tot de synchronisatie van GO uitvalt, aanvraag ADSL2FIT doorfaxen, een 10-tal dagen zonder internet te zitten voor de overschakeling. Die 10 dagen zinden ons niet, aan de telefoon waren ze medelijdend maar verzekerden ons dat dit de enige oplossing was (omdat de aparatuur van belgaca$h naar hen moest veranderen) en daarom besloten we te wachten tot ons verlof (dan zijn we er toch niet).

Nu blijkt uit de review dat er een alternatief bestond om geen 10 dagen zonder internet te zitten! waar ik toch mijn vragen bij heb ...

Ondertussen is spijtig genoeg allerhande vreemds fout gelopen en om een lang verhaal kort te maken hebben we nog steeds geen ADSL2FIT abonnement dat werkt ... En dat niet voor begin september (het 10 werkdagen en belgaca$h vertraging syndroom)!!

ADSL2FIT zegt altijd ons op de hoogte te houden, maar als we zelf niet bellen horen we niets. Wanneer we bellen zijn er 2 opties:
bericht laten op antwoordapparaat - ze bellen niet terug
blijven bellen tot we ze hebben - ze zijn heel vriendelijk en professioneel en we krijgen een eerlijk, direct en duidelijk antwoord.

Dus een beetje mixed feelings met hen tot nogtoe ... Het zou fijn zijn moesten ze de klant zelf informeren en opbellen. Ook al is er geen vooruitgang in de zaak, dan weten we dat ook.

Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 Sep 2002
Locatie: Belgium, Ghent
Contact:

Berichtdoor The Oddity » 19 Aug 2003, 13:33

Wat betreft die procedure te volgen: mja ik denk dat dat duidelijk is als ge de review leest.

Wat betreft de wisselende contacten met adsl2fit, zo hebben wij ook wisselende contacten. Nu ons contact is momenteel met verlof dus dat kan de vertraging in onze correspondentie enigszinds verantwoorden.
Langs de andere kant hebben we ook al gemerkt dat wij als eersten informeerden over meerdere pppoe-sessies per lijn en bleken ze dat niet te weten. Toevallig blijkt deze optie dan lam te liggen na het verschijnen van onze review. Men kan hier enkele vragen bij stellen me dunkt.
Over adsl2fit heb je dan ook nog dat er geruchten de ronde doen ivm een keiharde politiek rond het downloaden van mp3's en eventuele klachten. (cfr andere topic).

Wat mij lijkt is dat ADSL2fit een zéér jong en onervaren provider is met een spectaculair aanbod uitpakt. Veel interesse van iedereen en vermoedelijk heel wat 'kinderziektes' op gebeid van organisatie, support etc etc. Het product zelf blijkt wel degelijk te zijn.

Ik denk dat ze enorm veel vraag krijgen naar hun product en dat met het afwezig zijn van enkele werknemers eventjes onder een grote werkdruk zitten...
I love it when a plan comes together!

Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 4128
Lid geworden op: 10 Nov 2002
Locatie: Vlaams Brabant
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Contact:

Berichtdoor NuKeM » 19 Aug 2003, 14:59

Een tijdje terug heb ik van ADSL2fit een mail gehad met een erg volledige uitleg en verklaring voor de lange outage, ik kan de inhoud van de mail hier niet openbaar maken (was mij zo gevraagd, dus doe ik dat niet), maar ik kan wel zeggen dat ze ondertussen (want vroeger was het soms anders) normaal gezien de omschakeling binnen de 10 werkdagen zouden moeten kunnen doen met een outage van 1 à 2 werkdagen, ze zijn zelfs aan het proberen om de omschakeling nog sneller te laten verlopen.

Toen we de review schreven en de contact persoon die ons van informatie voorzag op vakantie ging hadden we het ook moeilijk contact te krijgen met iemand anders. We hadden ze 2 maal (waarvan één maal misschien niet aangekomen) de review gestuurd ter inzage (eventueel verbeteren van foute informatie), maar we hebben na een tijdje wachten er niets meer van gehoord... zodus heb ik de review toch maar online gezet (ik kon niet echt blijven wachten, ze zullen dit wel begrijpen hoop ik).
Mijn punt is dat ze het waarschijnlijk erg druk hebben ginder, ADSL2fit is veelbesproken en ik zie steeds meer en meer mensen de overstap maken.

Nog even iets rechtzetten wat TheOddity zei: "Wat mij lijkt is dat ADSL2fit een zéér jong en onervaren provider is..."
Volgens mij is dit niet helemaal correct. ADSL2fit zelf is misschien nog jong (Net4All was er wel al van 1995!), maar de mensen erachter hebben wel ervaring denk ik. Volgens mij hebben ze gewoon last van hun eigen succes, zoveel nieuwe (particuliere) klanten op relatief korte tijd waren/zijn ze niet gewoon.
Ik ben ervan overtuigd dat ze wel de nodige stappen zullen zetten om die drukte op te kunnen vangen in de toekomst.
NuKeM

Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 Sep 2002
Locatie: Belgium, Ghent
Contact:

Berichtdoor The Oddity » 19 Aug 2003, 15:47

Nukem, akkoord dan net4all er al een hele tijd was, maar in hoever heeft het personeel en het directe management van Webvisie of Adsl2fit met net4all te zien? Ik dacht dat net4all de achterliggende provider was?

Ik vermoed dat ze daar toch nog niet hun draai weten en niet volledig goed draaien ;-). Ik spreek ook niet over het technisch aspect eh, maar wel over de support, feedback... commerciele kant.. allez ja ge kunt ook niet zeggen dat ge ALLE info op hun site vind eh? Das dus een foutje.. beetje onervaren maybe ofwel gewoon geen tijd ingestoken wegens personeelstekort....

Het zijn zo die kleine dingen eh :)
I love it when a plan comes together!

Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 Nov 2002
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor alfadude » 19 Aug 2003, 16:07

Toen ik overschakelde heb ik mijn skynet abbo niet opgezegd.
Gewoon gewacht tot op zeker moment ik niet meer kon inloggen.
Omdat ik van adsl2fit nog steeds geen info over mijn inlog had heb ik even gebeld.
Die hebben toen de gegevens via mail doorgestuurd. (waar een telefoonmodem nog goed voor is).
Daarna kon ik direct terug op internet via adsl2fit.
Tot op heden heb ik echter nog altijd de brief die onderweg zou zijn met nogmaals mijn inlog en meer info niet gekregen.( persoon aan de telefoon bij adsl2fit klaagt wel steen en been over de post.)
Wat betreft de opzeg van skynet. Gewoon een mail gestuurd zoals op de site van skynet aangegeven. 2 werkdagen later was mijn email en webspace verdwenen. Het moet dus geen 9 dagen duren.
Ik ben tot hiertoe zeer tevreden over mijn verbinding. Wel hoop ik dat ze mij niet afsluiten na het eerste mailtje van de filmbazen. Die hebben trouwens geen poot om op te staan aangezien bewijs dat wordt aangebracht door belanghebbenden moeilijk bezien kan worden als rechtsgeldig bewijs.( wij hebben hier geen DMCA :twisted: )

Groeten

stijn03

Berichtdoor stijn03 » 19 Aug 2003, 19:41

Is het nu zo dat ze je eraf smijten als je mp3's download?? Dit zou raar zijn daar ze zelf zeggen:"Onbeperkt downloaden, dat klinkt ongetwijfeld als muziek in de oren van de muziekliefhebber die zijn collectie d.m.v. het Internet aanvult. "


greetzzz,

Stijn

Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 Jul 2003
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor Blino » 19 Aug 2003, 20:20

Kheb hier da aanvraagformulier van adsl2fit dus afgeprint, een vraagje.
Er staat: "Is er CPS (Carrier Preselect) geactiveerd op uw telefoonlijn?", wat betekend dat precies????

"Handtekening dealer" ik ga ervan uit dat daar niets moet onder komen aangezien dat het hier thuis is afgeprint?

Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 Nov 2002
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor alfadude » 19 Aug 2003, 20:43

Ik heb dat ooit in een email gevraagd en dit is het antwoord dat ik toen kreeg.

Carrier PreSelect (of CPS) wordt op je lijn geactiveerd als je telefoongesprekken verlopen via een "alternatieve carrier" zoals Versatel, NetNET, Euphony, ... Als je telefoongesprekken gewoon op je Belgacomfactuur worden aangerekend, dan staat er quasi zeker geen CPS op je lijn...

Gast

Berichtdoor Gast » 19 Aug 2003, 23:02

Adsl2fit achterdochtig :???:

dit is m'n mail (>) gevolgd door het antwoord


> Hallo,
>
>
> welke zijn de ip ranges die adsl2fit heeft?
> xxx.xxx.*.*
>
> mvg,
>
>*edited:p
>

Geachte,

graag hadden wij van u geweten van waar uw interesse in onze IP-ranges komt?

MvG,

*uit respect ook edited*

Is dit zo'n verdachte vraag?????

1. ik mail met m'n skynet e-mail, met m'n eigen ip in de header. Moest het een mail vanop een cgi verzonden zijn dan zou dat eventueel verdacht kunnen zijn.

2. Er zijn er toch al met adsl2fit....

Moet ik daar nu echt antwoord op geven? Of snappen ze niet dat sommige mensen die services aanbieden dit zo veilig mogelijk willen doen en de ip range aan de users linken ?? :?

Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3005
Lid geworden op: 09 Sep 2002
Locatie: Belgium, Bever
Bedankt: 70 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Contact:

Berichtdoor Nob » 19 Aug 2003, 23:50

inetnum: 81.89.96.0 - 81.89.103.255
netname: NET4ALL
descr: Net for All vof, Antwerp
country: BE


En ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik in een andere range geconnect was.

www.ripe.net is soms handig ;)

Stom van ze dat ze dat niet willen vrijgeven, maar dan doen we het toch gewoon zo? :)

greetz,

Nob

Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 Jun 2003
Locatie: Genk

Berichtdoor Sandman » 20 Aug 2003, 01:26

@ Blino,

De handtekening van een dealer is niet nodig. Dit is gewoon voor ADSL2FIT een manier om de dealer te registreren enzo de verloning te kunnen beginnen.



(Mocht je er toch per se een stempeltje op willen hebben, dan kan daar wel voor gezorgd worden :) )

Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 4128
Lid geworden op: 10 Nov 2002
Locatie: Vlaams Brabant
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Contact:

Berichtdoor NuKeM » 20 Aug 2003, 19:50

Om even een paar dingen recht te zetten (cfr Born2oc).

De test hier werd gedaan via een Alcatel Speed Touch Home modem en, zoals aangegeven in de review, wordt enkel bij de 2 grootste abonnementen een modem/router opgenomen in de huurprijs. Bij al de andere abonnementstypes ben je vrij te kiezen neem ik aan.
We zullen ADSL2fit eventueel later eens vragen welke modem/router ze meeleveren en die dan misschien eens van dichterbij bekijken.
NuKeM

Groggy

Berichtdoor Groggy » 22 Aug 2003, 11:41

Dag 13*.... nog geen mail, nog geen telefoon, nog geen post NIETS GEWOON

*(13 werkdagen! de dag van posten +1 extra dag niet meegerekend!!)

als het nog niet in orde is als we terug zijn van ons reisje hoeft het niet meer

MisterX

Berichtdoor MisterX » 22 Aug 2003, 13:27

Het ligt allemaal aan Belgacom, ik heb hen gisteren gebeld en hij zei me dat belgacom een aantal keer weigert vandaar dat het zolang duurt, volgens mij staat die man er momenteel bijna alleen voor en duurt alles daarom langer.Je neemt best zelf contact op.

Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2974
Lid geworden op: 13 Aug 2003
Locatie: Vlaanderen
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Contact:

Berichtdoor Sasuke » 24 Aug 2003, 14:12

Inderdaad ... Ik hoop dat het Belgacom problemen zijn, want ik wacht nu al +1 maand op m'n aansluiting. De 28ste augustus vervalt m'n huidig abbo en dan heb ik niks meer ...

Ik hoop dat het dus deze week in orde komt :(

Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 Sep 2002
Locatie: Belgium, Ghent
Contact:

Berichtdoor The Oddity » 25 Aug 2003, 10:37

Siske,

vermoedelijk zal je toch een aantal dagen offline zijn.. no synchro..
Belgacom doet inderdaad moeilijk... hoe zou je zelf samenwerken met je nieuwe concurent die al uw klanten af snoept...vermoedelijk gaan de eigenaansluitingen altijd voor en dan pas die van andere isp's.

In de meeste gevallen is hier al gezegd dat je een paar dagen totaal zonder enige synchro zit.
I love it when a plan comes together!

Inferno
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 Aug 2003
Locatie: Mechelen

Inferno

Berichtdoor Inferno » 26 Aug 2003, 12:56

yo allemaal

Keb de review gelezen van Adsl2fit ma kzit toch nog me vragen over de verbindingen en overschakelingen , want as ge op Adsl2Fit overschakelt wa dan met de Belgacom telefoonlijn en het nummer , gebeurt da allemaal automatisch en behoude u telefoonlijn ? want ik lees hier in da forum van synchronisatie probs enal :s
Wat ik er tot nu toe van snap is :
Adsl2Fit Small is iets soortgelijks als Adsl Skynet Go (dus isp abbo ma ook een eigen lijn en dus nimmer de Adsl Go lijn van Belgacom ) ma dan van Net4All en zonder limiet ??
Da wistek dus ni da ge nog ander Adsl lijnen had want kdacht da elke Adsl Isp gelek Tiscali bv de Adsl lijne van Belgacom gebruikte ?
En btw : shieke info site :-)

CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 Mei 2003
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor CueBoy » 26 Aug 2003, 14:43

Voor zover ik het begrepen heb (dit is dan direct een goede test van mijn kennis), behoud je gewoon je telefoonnummer en telefoonabonnement bij Belgacom - het is enkel het "turbolijngebeuren" (lees : ADSL-lijn) waarvoor er een omschakeling moet gebeuren.
En deze omschakeling is het versteken van een "jouw" kabel van een Belgacom DSLAM (ik weet ook niet wat het juist is hoor) naar een DSLAM van Net4All (?)...

en nu wacht ik de quotatie af :-)
If you can't beat them, confuse them.

Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6177
Lid geworden op: 15 Sep 2002
Locatie: Herzele
Bedankt: 95 keer
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Contact:

Berichtdoor Sub Zero » 26 Aug 2003, 14:53

Wel, cueboy, voor zo ver ik het ook begrepen heb, klopt jouw uitleg. :-) Ik kon het niet veel beter uitleggen.

Cheers
Afbeelding

gast

Berichtdoor gast » 28 Aug 2003, 13:08

Ik ben nu zowat 3 maand klant van adsl2fit. Mijn ervaring...

1) overschakeling (van skynet)

Ik heb ook pas mijn skynet abbo opgezegd nadat mijn adsl2fit abbo werkte.
Na ge-emailde + schriftelijke aanvraag heb ik een VOLLE MAAND MOETEN WACHTEN tot plots mijn skynet adsl login niet meer werkte.
DAARNA heb ik EEN VOLLE TIEN DAGEN ZONDER VERBINDING gezeten voor ik mijn adsl2fit lijn werkte.
Het lijkt me waarschijnlijk dat de fout bij de medewerking van Belgacom ligt maar je bent gewaarschuwd.


TIP ; zonder bellen gaat het bij adsl2fit helaas niet vooruit...Ik heb mijn login & pass telefonisch gekregen. Het allerenigste wat ooit via de post toekwam is de factuur. Er zouden gebruiksvoorwaarden bestaan... nooit gezien... enz.


2) gebruik

In het begin was mijn upload 42KB/s (joepie!). Daarna was het eerder 32KB/s (correct) Daarna eerder 22KB/s...
Mijn upload is de laatste 3 weken zeer onstabiel en traag geworden. Ik haal nu met dezelfde speedtest amper gemiddeld 6KB/s upload... Bovendien is deze zeer onstabiel. Mijn download was de laatste weken gemiddeld 218KB/s.
Ik heb reeds op een franstalig forum gelezen dat ik niet alleen ben met het upload probleem.

Terzijde: ik kan ook geen xdcc of ftp file meer verzenden, enkel ontvangen.
Verder heeft dit huis hier even zonder telefoonlijn gevallen. De adsl lijn werkte wel,
maar de telefoon/fax/bancontact werkte niet. Belgacom heeft dit opgelost.
Ik weet niet of die 2 dingen terzijde iets te maken hebben met adsl2fit.be.


Ben ik tevreden ?
Wel ik geef hen voorlopig nog het voordeel van de twijfel...
Zodra mijn upload terug 32KB/s is en mijn verbinding stabiel, dan zal ik zoals in het begin zeer tevreden zijn.
Als mijn huidige problemen nog lang aanhouden zal ik waarschijnlijk switchen van provider, zelfs al moet ik dan enkele maanden voor niets betalen.

Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 Nov 2002
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor alfadude » 28 Aug 2003, 13:46

Ik ben nu ongeveer 3 weken klant bij adsl2fit.
En het enige waar ik over te klagen heb is inderdaad de upload.
Toen ik bij skynet zat kon ik zonder problemen tegen 12K mijn website onderhouden. Nu zit ik met het grote probleem dat ik gewoonlijk nog geen 5K haal.
Ook het verzenden van grote atachments met email is ook een probleem geworden, boven de 1MB krijg ik gegarandeerd een timeout.
Als dit probleem is opgelost ben ik een tevreden klant maar ik hoop dat het snel opgelost wordt.
Ik heb naar webvisie een mailtje gestuurd over dit onderwerp maar na een week heb ik nog geen antwoord gehad.

Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 Sep 2002
Locatie: Belgium, Ghent
Contact:

Berichtdoor The Oddity » 28 Aug 2003, 13:58

Wat betreft die lage upstream, dat blijkt een nationaal probleem te zijn, waar niet snel een oplossing voor komt. Ik zou zeggen, oefen geduld.. normaal moet dat in orde komen :)

Wat betreft die xdcc of ftp ontvangen.. dat ligt niet aan adsl2fit denk ik..tenzij er ports dicht staan, wat ik betwijfel.
I love it when a plan comes together!

Bezoeker

Berichtdoor Bezoeker » 01 Sep 2003, 00:08

Ik heb me vorige week opgegeven voor ADSL2fit, ik hoop dat ik over niet al te lange tijd positieve dingen mag ervaren 8)

MAAR ... de reden van dit bericht, misschien is het interessant als de personen met snelheidproblemen een indicatie geven van hun regio, wie weet zit daar een patroon in, en dan kan die info nuttig zijn voor mensen uit dezelfde regio.

Deal?

Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 Sep 2002
Locatie: Belgium, Ghent
Contact:

Berichtdoor The Oddity » 01 Sep 2003, 08:41

"personen met snelheidsprobleem" bedoel je de barslechte upload?

Dit zou een nationaal probleem zijn volgens de werknemers van Adsl2fit. Deze info komt van Adsl2fit zelf. Er wordt aan gewerkt, maar blijkbaar vlot het niet al te goed...

Verschil in regio's zou dus niet echt van belang zijn.
I love it when a plan comes together!

Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2974
Lid geworden op: 13 Aug 2003
Locatie: Vlaanderen
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Contact:

Berichtdoor Sasuke » 01 Sep 2003, 20:22

Ik wou dit toch maar ff melden :

Mijn ADSL2FIT aanvraag is op 29juni verstuurd aan hen. Enkele dagen later heb ik een bevestiging ontvangen dat deze goed was aangekomen en men deze had doorgestuurd aan belgacom.(nadat ik zelf had gebeld).

Ondertussen zijn we 2 maanden+ verder en heb ik nog steeds geen ADSL2FIT verbinding. M'n eigen abbo is al wel opgezegd, want dat verliep op 28/08/2003 (jaar abbo). Nu vind ik persoonlijk 2 maanden wel heel erg lang om het op Belgacom te steken. Want dat is het antwoord dat ik steeds krijg ... Belgacom zou problemen hebben met de mensen om te schakelen.

Zijn er nog andere mensen die omstreeks die tijd in Antwerpen hebben aangevraagd ?

Grtz Siske.

Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 4128
Lid geworden op: 10 Nov 2002
Locatie: Vlaams Brabant
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Contact:

Berichtdoor NuKeM » 01 Sep 2003, 22:26

2 maanden is idd wel ERG lang... mijn zenuwen zouden het niet aankunnen ;)
Op 2 maanden tijd kan ik bomen en ijs laten overbrengen uit Noorwegen om een heel veld om te toveren ... maar Belgacom (of Adsl2fit) kan blijkbaar geen ADSLverbinding omschakelen (of aansluiten) binnen die termijn?
Volgens mij moet er echt wel iets foutgelopen zijn, want 2 maanden is gewoon onaanvaardbaar.
NuKeM

Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 Sep 2002
Locatie: Belgium, Ghent
Contact:

Berichtdoor The Oddity » 01 Sep 2003, 23:09

Nu ja, fout gelopen of prioriteit van zaken, of gewoon keiharde concurrentie?

Er kan inderdaad iets fout gelopen zijn, bvb administratief, nen ticket naar de technici ofzo, iets foutgelopen bij doorsturen van data etc etc.. je kent dat wel, dat kan altijd.

Nu, anderzijds Adsl2Fit kampt al +- 2maanden (verbeter me als ik mis ben) met zware probs op de upload snelheid. Geven ze prior aan dit probleem om dit eerst op te lossen alvorens nieuwe abo's te activeren? Of heeft de BGC-devisie voor adsl2fit het zo zwaar met dit probleem dat aansluitingen moeten wachten?

Of, is BGC het spel zo zwaar aan het spelen, dat ze de tacktiek: "eigen klanten eerst" gebruiken? Nu het kan zijn dat BGC eerst de adsl-aansluitingen doet van eigen isp en daarna pas van andere, dat hierdoor de delay ontstaat... Nu hoe zou je zelf zijn? Al je klanten verliezen aan een 'newbie'-provider die met een aantrekkelijker aanbod op de markt komt dan dat van je eigen provider, wetende dat je nog eens de aansluitingen moet verzorgen van die nieuwe isp.


Nu to the point:
Bovenstaande theoriën zijn louter guessing en mogelijke redenen... het kan vanalles en nog wat zijn. Het geen hieruit blijkt is dat Adsl2Fit moet leren communiceren EN wat ervaren wij hieruit.. dat adsl2fit idd nog een jonge onervaren provider is.. die nog niet met alle situaties direct raad weet...

Laat ons hopen dat ze snel iets aan die communicatie doen :) en dat de aansluitingen snel active worden :)
I love it when a plan comes together!

Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3005
Lid geworden op: 09 Sep 2002
Locatie: Belgium, Bever
Bedankt: 70 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Contact:

Berichtdoor Nob » 02 Sep 2003, 00:51

Ok het upload-probleem blijkt van de baan:

Beste,

Onze testen hebben uitgewezen dat de uploadsnelheid weer hersteld is en
zoals tevoren goed is.

Indien u moeilijkheden zou blijven ondervinden, gelieve me dan te
waarschuwen, zodat ik een trouble-ticket kan openen.

In dat geval zouden testresultaten voor de upload-snelheid een erg
handige indicatie zijn voor de helpdesk.

Met vriendelijke groeten,

Klaas Van Gorp


En mijn speedtests schijnen te kloppen nu.

En die mannen hebben volgens mij ontzettend veel werk en al wie veel belt/mailed krijgt voorrang vermoed ik. (ik heb bijna iedere dag gebeld toen)

Ik had nu ook wel het geluk dat ik mijn adsl2fit aansluiting juist voor de drukke periode genomen heb. (denk ik)

greetz,

Nob

Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 Nov 2002
Bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor alfadude » 02 Sep 2003, 15:30

Ik kan ook bevestigen dat de uploadsnelheid terug volledig in orde is.
Op dit moment haal ik snelheden van 40KB/s en meer.

Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 Jun 2003
Locatie: Genk

Berichtdoor Sandman » 03 Sep 2003, 08:48

Ditto, 37.8 kb/sec up :)

Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 Sep 2002
Locatie: Belgium, Ghent
Contact:

Berichtdoor The Oddity » 03 Sep 2003, 09:38

Nice om te horen. Ik denk dat we verdere goede resultaten wel zullen merken in onze speedtest... ;-)
I love it when a plan comes together!

Gast

Berichtdoor Gast » 03 Sep 2003, 17:35

hoi iedereen . ik heb een klein vraagje :)

ik lees hier veel van problemen met die overschakeling ,wat ik me afvraag is het volgende

ik heb dus telenet en ik overweeg al een lange tijd om adsl2fit erbij te nemen . ik vertrouw ze voldoende om het eens te proberen maar niet om telenet al te laten vallen , dit volledig terzijde

mijn vraag is, aangezien ik geen adslklant ben bij belgacom , zal ik dan ook zoveel langdurige wachttijden ondervinden ?

alvast bedankt :)

Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 4128
Lid geworden op: 10 Nov 2002
Locatie: Vlaams Brabant
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Contact:

Berichtdoor NuKeM » 03 Sep 2003, 17:54

Mijn gok is dat het idd veel sneller zal gaan omdat de hele overschakel procedure nu zo goed als onbestaande is (je bent gewoon een nieuwe klant).
NuKeM

Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 Sep 2002
Locatie: Belgium, Ghent
Contact:

Berichtdoor The Oddity » 03 Sep 2003, 21:21

Wat betreft dat sneller gaan bij een nieuwe adsl installatie? maw geen switch van adsl isp's en dslamkaarten...

In prinicipe kan dat sneller gaan.. er is een stap minder nodig.. nu is alleen de vraag of die aanvragen ook door dezelfde mensen gebeuren. Het kan zijn dat die nu beetje onderbemand is, waardoor het zo traag gaat (de medewerking van bgc naar adsl2fit) en dan zit je in hetzelfde schuitje...

[mod]
Post ivm de eicon en nog steeds geen verbinding via Adsl2Fit zijn verplaatst naar een reeds open topic omtrent het probleem die u hier verder kan volgen. Gelieve geen crossposting te doen, stay on-topic.
Er kan verder gepost worden ivm de review.[/mod]
I love it when a plan comes together!

Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 Dec 2002
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Berichtdoor deej » 04 Sep 2003, 21:40

zeg nu jullie toch aan het reviewen zijn geslagen, heeft er niemand een review klaar van de ADSL Rocket abo's van XS4ALL en de 8Mb van Adsl2fit? Wil doodgraag van mijn EDPNet af (sooo freakin' slow) en aangezien dat gepaard gaat met een verhuis ga ik al die BGC problemen niet hebben :-). mijn interesse ligt eigenlijk meer bij rauwe pingsnelheid en goeie upload dan supersnel dl'en.

Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2974
Lid geworden op: 13 Aug 2003
Locatie: Vlaanderen
Bedankt: 127 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Contact:

Berichtdoor Sasuke » 05 Sep 2003, 18:02

Guys,

Toch nog effe melden dat de support / duidelijkheid van de mensen van ADSL2FIT veel beter is dan andere providers die ik ken. Ons bedrijf (netwerk firma, grote speler in Antwerpen) is reeds partner geweest van verschillende ISP's en eigenlijk niets anders dan zever gehad.

Dinsdag bv had Tiscali zomaar eventjes per ongeluk de mx-records gewijzigd van een van onze klanten. Spijtig genoeg heeft dit nog tot gisteren geduurd alvorens men bij Tiscali hun fout toegaf en had opgelost. terwijl dit toch maar een kleine ingrijp is in de DNS zone, enfin ... zo zie je maar ... het kan erger zijn dan een wachttijd van enkele maanden.

Spijtig genoeg is sinds vandaag mijn ADSL lijn afgesloten (ja ik had reeds opgezegd, maar wie verwacht er nu dat het +2 maanden ging duren?), dus ben ik verplicht analoog te internetten totdat belgacash eindelijk eens in gang schiet. Al goed dat de vrienden van Microsoft de "callback" optie hebben geïmplenteerd in hun RAS server :)


Enfin, om een lang verhaal kort te maken ... laat mijn slechte ervaring jullie niet tegenhouden. Ik heb zelf ook gemerkt dat belgacom tijdens de zomermaanden bijna alle isp's heeft zitten gehad met lange(re) wachttijden. (Behalve skynet uiteraard)

Dus, ... allen naar een "open" provider :)

Grtz Siske

Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 Sep 2002
Locatie: Belgium, Ghent
Contact:

Berichtdoor The Oddity » 06 Sep 2003, 09:52

siske, zoals eerder gezegd, hoe zou je zelf zijn tegen je grote concurrent die een pak van je klanten begint af te snoepen, ook al bestaat die Isp nog niet lang... :)

Eerst voor eigen diensten .. daarna pas de concurrentie eh.. vind dat ergens wel normaal...maja.. er zou daar toch iets mogen aan gedaan worden :)
I love it when a plan comes together!


Terug naar “ADSL2FIT”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten