betreft gebruik van privé bericht

Wil je gewoon eens testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Heb een vraagje met betrekking PB.
Kan men deze functie gebruiken tussen de leden onderling?(Starter of Member)
Het gebruik van privé bericht naar de moderatoren is niet wenselijk daar deze praktijk hun onnodig stoord, zij hebben wel andere zaken te regelen.
Vandaar mijn vraag of het gebruik van privé berichten mag tussen gewone gebruikers? (niet moderatoren)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

iedereen mag gebruik maken van de pm/pb 's zolang er niet met overdreven wordt, ook mogen er speciale zaken aan mods gevraagd worden als die liever niet in public worden gezet

pm's om users op posts te wijzen worden niet geapprecieert

voor de rest mogen pm's gebruikt worden
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Blue-Sky,

dezelfde regels als het sturen van pm's naar mods, gelden ook voor het sturen van ieder ander bericht!

Er kan tussen users onderling ook gepmed worden. Indien wij het nodig achten omwille van enig misbruik, of overlast kunnen wij user, tot user beperken om pm's te sturen.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

In mijn opinie zijn PM gewoon een alternatief voor email:
Vaak zijn de emailadressen verborgen op dit forum, en dan zijn PM de enige manier van persoonlijk contacteren.
De regels die ik hierbij hanteer zijn dezelfde als die ik toepas op m'n emails: die horen correct te zijn, zonder "flauwigheid". Allé, da's vrij subjectief natuurlijk, maar ik vermoed dat de algemeen geldende "nettiquette" voldoende is voor PM's.

Blue-Sky, het valt me trouwens op dat je je posts nogal vaak affirmatieve zinsconstructies gebruikt. Ik heb altijd de indruk dat ik moderende woorden lees als ik je posts lees. Dingen die als vraag bedoeld zijn worden als bevestigende zin getypt. Is dat de bedoeling?
Want persoonlijk ervaar ik je posts nogal als aanvallend... (no hard feelings hoor, het is gewoon dat dat zo overkomt, kan natuurlijk anders bedoeld zijn.)

--meon
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

meon,

wat betreft je idee over nettiquette, daar ben ik het volledig mee eens. Doch hebben wij enkele specifieke regels omtrent het gebruik van pm's ingevoerd om de orde op het forum te bewaren.

Belangrijkste zijn:
- niet voor commercieel gebruik -> alle onnodige belasting vermijden..
- geen persoonlijke hulp vragen aan de mods.. das ook om onze bgc-staff te beschermen.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Hulp vragen via PM's vind ik een beetje dom: ten eerste beperk je je vraag tot 1 persoon en mis je potentieel betere antwoorden van anderen. Bovendien heeft zo niemand anders iets aan het antwoord, en schiet je het doel van dit forum voorbij, maar ok: daar dienen regels voor eh ;-)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Meon, wat betreft uw vraag:(Is dat de bedoeling?)welnee, als ik een vraag stel kan je dit ook als vraag aanzien. De nettiquette is er om gerespecteerd te worden, wat ik dan ook wil toepassen.
Wellicht is mijn schrijfstijl niet meer up to date, ik ben ook geen 3X7 meer, ik zou zeggen laat ons bij alle technische uitleg ook nog plezant blijven.
'k Hoop dat je dit wil aanvaarden? In 't vervolg zal ik twee maal lezen voor iets te posten. :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 19 mei 2003, 03:38, in totaal 3 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Meon, daar dienen de regels voor eh!
Volkomen gelijk wat betreft je idee eromtrent. Dat is oa ons idee ook.

Blue-Sky,

die u mag je weglaten zenne, moogt daar je of ge of gij.. hier hoeft het niet zo formeel zenne..
is maybe dat wat meon bedoelt..ik let er niet zo op op die affirmatieve .... ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Blue-Sky schreef:Wellicht is mijn schijfstijl niet meer up to date, ik ben ook geen 3X7 meer, ik zou zeggen laat ons bij alle technische uitleg ook nog plezant blijven.
'k Hoop dat U dit wil aanvaarden? In 't vervolg zal ik twee maal lezen voor iets te posten. :wink:
Ik keek net eens in je profiel en zag daar "gepensioneerde" staan. Het is lovenswaardig dat u dit allemaal dan nog zo goed af gaat.
En die schrijfstijl, dat zal inderdaad een erfenis zijn uit het verleden? Mijn grootvader (nu 72) is sinds een paar jaren ook actief op het Internet, en daar heb ik ook een bepaalde evolutie opgemerkt in de schrijfstijl. M'n grootvader had de gewoonte om alles nogal in een steno-achtige taal te noteren: kort, zonder emotie of enige vorm van verbloeming. Sinds hij e-mail ontdekt heeft is dat vrijwel volledig veranderd. Er kan zowaar af en toe een smiley af.

Mijn schrijfstijl zal denk ik wél up-to-date zijn (als wél 3x7-jarige ;-)) vermoed ik. Al denk ik dat ik ook "ouwbollig" aan het worden ben. Als ik met m'n 13-jarige zus chat heb ik altijd de indruk dat ik compleet verkeerde woorden gebruik. "soewntjahs, thatha, ..." Ik moet het meestal eerst hardop lezen eer ik het begrijp... Is het taal-verrijking of verarming? In een niet zo ver verleden viel ik nog over dt-fouten van anderen, tegenwoordig valt het me op hoe weinig correct Nederlands er nog op het Internet gebruikt wordt (en dan heb ik het niet over geredactioneerde teksten).
In ieder geval, ik weet nu met wie ik ongeveer te maken heb en zal je vragen dan ook lezen met de bijpassende "achtergrondbagage" in het achterhoofd.

Je tips zijn dan misschien ook nuttig om te gebruiken in een (nog eventueel op te richten) "how-to" rubriek op deze site? Ze zijn naar het schijnt bezig met korte handleidingen en zo te schrijven, en daar zouden deze dingen perfect bij kunnen. Iets voor jou, Oddity?

In ieder geval, ik ga nu slapen, morgen vroeg op om te stemmen, en dan richting Six Flags (joepie!) -- maar dat geheel terzijde ;-)
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hehe, ik ben net gaan stemmen :p

Wat betreft die how-to.. mja maybe is dat geen slecht idee.
Ik denk dat we dat daar eens zullen over hebben met de andere mods. Maar dat zal na de examens zijn ;-) want ja tis weer van dat eh.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

Leuk als 2 mensen door een simpele verklaring
mekaar begrijpen. :-)
Enne Blue Sky, gepensioneerd of niet, je weg vind je wel op het net (en het forum) alleen niet bang zijn om een topic te starten en vragen te stellen.

"Domme vragen bestaan niet, antwoorden wel"
En als er iemand een opmerking maakt over een(stomme???) :oops: vraag grijpen wij wel in.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Weetgraag, ik probeer aansluiting te houden en ja het analoge tijdperk is nu eenmaal voorbij. 'k Moet wel zeggen dat ik niet alle afkortingen begrijp welke zo af en toe gebruikt worden, zo heb ik dan ook gelezen dat Meon zelfs zijn jongere zus haar afkortingen ivm (gsm's) niet alle begrijpt.
(mijn bouwjaar 1933 en vermits we 2003 zijn....?)
Om up to date te blijven zou ik in dit opzicht wel een beetje moeten bijscholen, maar.......hoofdzaak we verstaan elkaar.
'k Probeer de scherpe kantjes weg te halen, zo heb ik de groene tekst in mijn antwoord aan Meon iets ingekort, oogt iets beter hé.
Ik vind dat we in dit kleine clubje van mensen die het goed voor hebben beter een vriendelijke toon kunnen aanhouden, het komt iedereen ten goede. (heb in een PB aan Meon een :wink: gegeven)
En Meon bedankt, voor je antwoord nadat je mijn V.card eens bekeken had.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

meon schreef: Al denk ik dat ik ook "ouwbollig" aan het worden ben. Als ik met m'n 13-jarige zus chat heb ik altijd de indruk dat ik compleet verkeerde woorden gebruik. "soewntjahs, thatha, ..." Ik moet het meestal eerst hardop lezen eer ik het begrijp... Is het taal-verrijking of verarming? In een niet zo ver verleden viel ik nog over dt-fouten van anderen, tegenwoordig valt het me op hoe weinig correct Nederlands er nog op het Internet gebruikt wordt (en dan heb ik het niet over geredactioneerde teksten).
Amai ja meon, ik merk ook dat ik uit de mode aan het geraken ben. Er zijn zelfs internet-analfabeten die mij bij momenten uitlachen voor beginnelingske als ik hun afkortingen en stomme woorden niet snap. Ze willen allemaal doen alsof ze superieur zijn op hun pc.
Ik zeg niet dat ik dan zo superieur ben, maar ik denk toch dat ik bij een groep personen hoor die toch nèt iets meer kunnen dan hun pc aanzetten, op msn inloggen en hun mailkes met virussen forwarden. Iedereen denkt dat ge alles van computers kent als ge u woorden bij voorkeur kunt verkorten tot 1 letter of fonetisch begint te schrijven. Er zit dan nog geenzins een standaard in: "brb", "lol" en dergelijke zijn algemeen gekend, maar tegenwoordig spreekt iedereen zijn zelf gebrouwen internet-dialect.

Ik ben diep bedroeft dat deze tendens zich zo zwaar doorzet :cry: :wink:

add: om bij de oorspronkelijke topic te blijven:
ik vind dat PB's noodzakelijk zijn om iets te vragen als ge zeker zijt dat desbetreffende persoon een antwoord kan verschaffen en ge liever niet te koop loopt met waarover het gaat.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik heb precies een goede discussie gemist. Kben al 3 dagen geveld door griep en 39° koorts. Kben bijna door het forum en kmoet al stoppen, mijn zicht gaat al achteruit, maar ik laat mij niet doen. Onkruid vergaat niet.

Maar kom, nu het topic. Het PM-systeem dient, zoals de rest zegt, om aan iemand persoonlijk iets te vragen, niet om elkaar lastig te vallen of niet echt nodige vragen te stellen. Als je een probleem hebt, daar dient dan het forum voor. Anders kan je even goed het forum opdoeken en via e-mail werken he. Er mag gePMmed worden, als het maar nut heeft.

Dit is dan ook een oproep aan lde eden, als je te veel PM's krijgt of er is sprake van misbruik of zo, dan kan je dit altijd melden via PM :-D aan een mod (of ook op een andere manier, wees vindingrijk (enkel als het over een bepaalde persoon gaat, gelieve dit dan niet te doen in het forum)).

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

veel beterschap Sub Zero, en laat je temperatuur naar gelijke hoogte dalen! (of iets meer) :wink:
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Jipz, veel beterschap Sub Zero...

Uw nick is nu best wel ironisch :-) Zou ge het tijdelijk niet in "Plus 39" veranderen? ;-)
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

Ook veel beterschap Sub,

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Kijk zie, ons mods zelfs al zijn ze ziek, ze zitten hier ;-)

Gr8Job Sub, maare wordt maar snel beter, ziet dat het genen SARS wordt eh ;-). :D
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Da was het eerste wa mijn ma vroeg :"Zijde zeker dat het geen sars is???". Nee dus, ik heb binnen de eerste 7 generaties geen verbanden met aziaten. :-)
Mijn nick klopt normaal wel, mijn handen en voeten zijn altijd ijskoud, maar nu even niet. Genoeg gezeverd.

Merci voor de steun, ik begin er al door te komen, kheb juist mijn boek uitgelezen dat al een maand moest uit zijn. Enneuh, alles voor de SuB he. Ziek of niet, ik blijf komen.

Cheers en nog eens bedankt he :-D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Test”