Action : Smart LED GU10 lamp

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik moest vandaag in de Action zijn voor wat spullen en merkte dat er daar "smart led" lampen te koop waren met een GU10 fitting. Ideaal, aangezien er thuis 2 spotjes met dergelijke fitting al maanden kapot zijn. Dus heb ik er maar zo 2 meegenomen om te kijken wat dit geeft.

Thuisgekomen merk ik echter op dat deze lampen een stuk kleiner zijn dan de huidige lampen welke in de houders zitten (spaarlampen). Je moet ze dus "dieper" in de houder steken waardoor ik een pak meer van de spreiding van het licht zal missen.

Iemand enig idee of er een soort "verlengstuk" bestaat van een GU10 fitting naar een GU10 fitting? Als ik kijk naar de huidige lampen die in de houder zitten dan komen deze tot net aan de rand van de armatuur zelf.

Foto : (links originele lamp, rechts de Action variant)

Action lamp info:
Fabrikant : LSC Smart Connect
Naam : Smart LED GU10
Lichtsterkte : 380 Lumen, 5 Watt
Wifi : enkel 2.4GHz, geen 5GHz
Zou samen werken met Amazon Alexa en Google Assistant

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Je zoekt dus een GU10 -> GU10 adapter of extender?

Bestaat wel, en hier alvast een voorbeeldje:


Geen idee of dat jouw afstand kan overbruggen (te kort of net al te lang?). Maar er zullen wel nog zulke plugs ergens (online) te vinden zijn voor een betere prijs (kwaliteit van deze dat ik gelinkt heb ziet er ook niet zo fantastisch uit als ik eerlijk ben, als je op de foto's naar de scheve pinnen kijkt..)
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

Zo te zien is de oude lamp velengd met een reflector, het zilver gedeelte, en zijn de witte gedeeltes van beide lampen min of meer gelijk.
Is het niet mogelijk het zilveren deel van de oude lamp op de nieuwe te bevestigen?
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

De nieuwe LED lamp uit de Action is qua grootte alleszins meer "standaard" dan de linkse op de foto.

Ik heb bij mij thuis zo'n 40'tal halogeen spots vervangen door LED en die zijn allemaal van dat "Action" formaat...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zo te zien zal er dus niet veel anders opzitten dan de armaturen hier thuis te vervangen dan? De linkse lamp (de grote) past namelijk exact in de huidige armaturen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb hier dezelfde situatie. Heb een armatuur voor 4 spots. Die lange spaarlampen kwamen dan wat buiten de houder. Nu smart GU10's van Ikea en die zijn een pak korter en zitten een stuk in de houder. Maar eigenlijk is het visueel veel mooier dan met die spaarlampen. Enige nadeel is dat het wat lastiger is om ze in of uit te pluggen omdat je ze dus niet kan vastgrijpen en daardoor moeilijker een draai kunt geven. Maar qua lichtopbrengst/bundelhoek heb ik eigenlijk geen issue. Zitten bij mij ongeveer 1cm diep.

EDIT: als je zegt dat de oude er exact inpasten, dan zal jouw armatuur inderdaad wel wat dieper zijn en die smart LEDs ook dieper zitten. Bij mij zaten die spaarlampen ongeveer een cm buiten de armatuur, wat eigenlijk geen zicht was.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als ik kijk zitten de oude (lange) GU10's +/- 0.5 a 1cm in de armatuur.

Bijgevoegd wat extra foto's. Overigens : de LED lamp kan ik wel vastklikken en draaien, maar niet zo ver als de originele halogeenlamp. Bij stroom werkt de LED lamp niet.







Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”