Hoe nu best een thuis netwerk draadloos opzetten.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Wij zijn aangesloten voor alles van in de begin jaren van telenet.
Dus nog van in de tijd met de modem only.

De huidige situatie is nu de telenet modem/router in de bureau + draadloze brother printer.
In de slaapkamer er naast staat de d-link router /wifi dir 655 + een gagabit hub waar alle utp kabels van de pc en digicorders op toekomen.

Volgens telenet zou mijn wifi functie op de d-link niet werken daar zij ze niet zien.
op D-link router
dhcp niet actief
wifi onzichtbaar.

Op beide toestellen zelfde naam voor draadloos netwerk.
Dus nu denk ik dat als ik verbinding maak met oudere laptop en gsm het steeds is via de modem van telenet en niet via de d-link?

Wat nu heeft het om 2 verschillende namen te gebruiken voor draadloos netwerk.
Wat is het voordeel van op beide dhcp aan te zetten.
Van meer dan 20 j geleden een cursus gevolgd te hebben waar en stukje netwerk aan bot kwam je een netwerk met een supnetwerk kan maken.
Maar hoe doe je dat en wat zijn de voordelen.

En hoe een guest netwerk opzetten kan dit hier thuis of heeft dat geen zin ?

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Anders stel maar vragen
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ben je zeker dat je een modem-only hebt ?

Indien zo, dan is de logische setup

Modem-only met utp naar unmanaged switch.

Van unmanaged switch trek je utp’s naar je digicorders en eentje naar de wan van je router

Op de lan van de router sluit je dan een tweede switch aan met al je eigen netwerkapparatuur en access points.

Dhcp stel je in op je eigen router waardoor deze ip adressen uitdeelt aan alles dat op je tweede switch is aangesloten

De WiFi dat vanuit je eigen router vertrekt en al van AP’s dat op je tweede switch staat, geef je hetzelfde ssid en PW.

Indien je een alles in één bakje hebt, dan sluit je alles aan op je bakje van Telenet, heb je een eigen router, dan stel je dit in als ACcess point. Dhcp moet hier dan uit staan, andrers stoor je de communicatie in het honderd. WiFi instellingen neem je dan over van deze van je Telenet alles in één
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Je hebt het begin niet goed gelzen. Heb u laatst 2 regels
En staat er duidelijk in vermeld dat we komen van de modem only periode.
Dus enkel op de d-link rourter dus nog de wifi actief zetten . Staan wel maar 1 kamer van elkaar verwijderd.
En wat voor naam aan de wifi geven van de d-link.
Maar gaat de telenet net router niet de wifi overnemen ook vlak naast de d-link rrouter/
En hoe nu een guest netwerk opzetten.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Zoals jij je opstelling beschrijft staat zowat alles door elkaar. Je zegt bijv dat de digicorders aan je eigen router hangt en zo werken die dingen niet zoals het hoort.

Heb je dus degelijk een eigen router en een modem-only, volg dan mijn eerste opstelling. Je bent dan vrij om je SSID en paswoord te kiezen.
Dhcp stel je dan in op je eigen router. Telenet heeft in dit geval ook niet de mogelijkheid op je netwerk te beheren, ze zien dan enkel de modem.

Je geeft ook aan om een gastnetwerk op te stellen. Maar ik ga je dat ontraden. Je kennis is helaas niet voldoende om het zelf te doen. Met een eigen router en een managed switch kan je veel, maar je moet er mee overweg kunnen. Basiskennis van 20 jaar geleden is niet voldoende.

Als je bij “mijn Telenet” inlogt en naar je modem/router gaat, wat kan je dan instellen.

En welke twee toestellen moeten je WiFi geven. Een modem-only heeft nmlk geen WiFi
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

glda19 schreef:Wat nu heeft het om 2 verschillende namen te gebruiken voor draadloos netwerk.
Met 1 SSID en wachtwoord hoef je op je client maar éénmalig je netwerk in te stellen en maakt je client vervolgens zelf verbinding met de sterkste accesspoint. Dit in theorie, in praktijk kunnen sommige (oudere) toestellen hier niet goed mee overweg en blijven ze verbonden met het eerste accesspoint waarmee ze verbinding gemaakt hebben tot het signaal wegvalt, ookal is er al lang een accesspoint in de buurt met een veel beter signaal.
In dat geval kan je met 2 of meerdere SSID's werken zodat je meer controle hebt over je verbindingen.
Je kiest dus meestal voor 1 SSID tenzij er speciale redenen zijn om het niet te doen.
glda19 schreef:Wat is het voordeel van op beide dhcp aan te zetten.
Geen, ze kunnen elkaar zelfs in de weg zitten, zeker als ze naast elkaar werken in hetzelfde netwerk.
In het geval dat je de Dlink met zijn eigen netwerk achter de telenet HGW plaatst om meer controle te hebben over je netwerk en/of omdat je niet wil dat telenet in je lokale netwerk kan kijkenn, raad ik aan om terug te gaan naar een modem-only waarachter je dan je eigen router kan plaatsen.
glda19 schreef:Van meer dan 20 j geleden een cursus gevolgd te hebben waar en stukje netwerk aan bot kwam je een netwerk met een supnetwerk kan maken.
Maar hoe doe je dat en wat zijn de voordelen.
In een gewoon thuisnetwerkje zonder speciale netwerkeisen zijn daar geen voordelen bij.
glda19 schreef:En hoe een guest netwerk opzetten kan dit hier thuis of heeft dat geen zin ?
mailracer schreef:Je geeft ook aan om een gastnetwerk op te stellen. Maar ik ga je dat ontraden. Je kennis is helaas niet voldoende om het zelf te doen. Met een eigen router en een managed switch kan je veel, maar je moet er mee overweg kunnen. Basiskennis van 20 jaar geleden is niet voldoende.
Of een eigen gast-netwerk zin heeft kan alleen jijzelf bepalen. Telenet en proximus hebben zelf hun oplossingen voor gastnetwerken met zijn voor en nadelen. Voordeel is dat je zelf weinig of niets hoeft te doen en het verbruik van je gasten niet van jouw volume afgaat. Nadeel is dat je gast klant moet zijn bij de juiste provider om er gebruik van te maken, je geen controle hebt over de beperkingen (max snelheid bijv) die erbij horen, het niet altijd goed wil werken soms en je je gast geen toegang kan verschaffen tot je lokale netwerk mocht je dat willen.

Een gast-netwerk opzetten met moderne toestellen is tegenwoordig echt niet moeilijk, daar moet je echt geen 'master senior network engineer' voor gestudeerd hebben. Vaak is het maar een kwestie van enkele vinkjes aan te zetten, niet veel moeilijker dan de standaard interface van de telenet HGW bijv.
Het probleem bij jou is dat je DIR 655 nogal een gedateerd toestel begint te worden (+12jaar) en de gast optie blijkbaar niet aanwezig is als ik de handleiding eens doorneem.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

mailracer schreef:Heb je dus degelijk een eigen router en een modem-only, volg dan mijn eerste opstelling. Je bent dan vrij om je SSID en paswoord te kiezen.
Dhcp stel je dan in op je eigen router. Telenet heeft in dit geval ook niet de mogelijkheid op je netwerk te beheren, ze zien dan enkel de modem.
De TS heeft duidelijk een Telenet HGW (modem router) en daarachter een DIR655 die ingesteld staat als AP, en hierachter een switch, waar ook zijn digicoders ophangen. Zijn DIR655 is dus gebruikt als IP Client.

Zo begrijp ik de situatie, en dat is perfect werkend. Op voorwaarde natuurlijk dat hij de DIR655 correct heeft ingesteld:
DHCP uit, vast IP in de range van de Telenet HGW, WAN poort buiten gebruik.

De vragen die hij heeft:
  • - Waarom ziet Telenet zijn 2de WiFi niet? Dat is normaal, de toestellen die op de 2de AP draadloos aangesloten zijn, ziet de Telenet HGW als "bedrade" toestellen (want de DIR655 is bedraad aangesloten)
    - In deze opstelling kan je perfect alle AP's en banden dezelfde SSID geven. De toestellen zullen wel kiezen op welk AP (de HGW of de DIR655 zij inloggen).
    - Gast netwerk is niet mogelijk.
Een totaal andere opstelling zou zijn dat je de D655 instelt als router:
  • - Geef dan een ander SSID aan de DIR655
    - Al jouw toestellen moeten verbinden met de DIR655
    - Al de digicorders moeten aangesloten worden op de Telenet HGW
    - Je kan de WiFi van de Telenet router gebruiken als gast netwerk: dat netwerk is volledig los van je eigen lokaal netwerk via je eigen router.
Hopelijk schept dit een beetje klaarheid?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Dus in de bureau staat de Laatste nieuwe versie van router van telenet.
Van daar uit vertrekt er een utp naar één van de porten van de D-link of het nu de wan is denk het niet maar niet zeker
Daar we te kort aan porten hebben op de D-link hangt er ook een gigabit hub aan.
Alle vast pc's hun utp komt ook naar daar en ook de utp van de 2 digicorders

De d-link router functie is uitgeschakeld.
Dus enkel het wifi deel werkt nog.
Daar de 2 toestellen zo dicht bij elkaar staan vermoed ik dat de telenet router altijd de verbinding geeft voor de wifi ook al zit in naast de d-link.

Wat voor naam moet ik op de D-link ingeven de zelfde als bij de telenet router?
En kan ik ook een guest netwerk maken. Voor andere die hier soms komen?

Wat ssid en HGW?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ter info:
ftp://ftp.dlink.de/dir/dir-655/document ... eet_en.pdf
https://eu.dlink.com/-/media/Consumer_P ... _00_EU.pdf

Dus een blauwe LAN poort van de AP D-Link op de Telenet HGW aansluiten
Indien de D-Link en de HGW zich in elkaars nabijheid bevinden zou ik opteren voor een andere SSID, maar aan u de keuze
Om een gast-zone op te zetten zie user manual hierboven p.52 (met een 2e of eventueel een 3e SSID)
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

wat is ssid en HGW
Met 2 verschillende ssid is dat niet om problemen vragen.
En weet ook dat ik met de d-link geen verbinding krijg naar de living en tuin. Met de Telenet modem wel
En zou ik bij de telenet modem ook een guest netwerk kunnen instellen.
blz 52 spreekt wel over My IPv6 Connection en niet over guest netwerk
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Als er toch al een Telenet Home Gateway staat, waarom dan niet gewoon je gratis Wifi AP bestellen bij Telenet en die in de plaats van de Dlink aansluiten?
Dan heb je meteen je privé SSID + de TelenetHomeSpot SSID's en hoef je verder niks te doen.

Persoonlijk ben ik heel tevreden met mijn Ubiquity setup, maar in de meeste huizen heb je ruim voldoende aan 2 AP's en dan is zo'n Telenet Home Gateway + één gratis Telenet AP toch een oplossing die zeker qua prijs niet te verslaan is. Zolang je een paar ethernet kabels in je huis hebt zodat de AP's wired aan je HGW gekoppeld kunnen worden moet ik zeggen dat de Telenet oplossing werkt en gewoon plug and play is. En een eventueel derde AP aan 2€ per maand is ook niet overdreven duur (72€ over drie jaar, daar koop je géén Ubiquiti AP voor...).

Bij mijn zoon op kot staat de HGW in de kelder (nul ontvangst buiten in die kelder) met één AP op de 3e verdieping. Ondertussen hebben de studenten onderling afgesproken en staat er één Telenet AP per verdieping en is er in het hele gebouw prima Wifi ontvangst met de privé SSID voor de eigen studenten en TelenetHomespot voor de bezoekers. Werkt prima en geen gedoe met configuratie, aansluiting etc. Als er al eens een AP uit valt dan is er zelfs nog voldoende bereik via de overblijvende AP's om toch nog iedereen te laten werken.
En met "uitvallen" bedoel ik dan dat één van de studenten per ongeluk de stekker uit trekt want hardware of software issues hebben ze nog niet gehad.

Mijn conclusie: als je toch al een Telenet HGW hebt, probeer dan eerst eens met de Telenet AP's. Als dat werkt ben je goedkoop gesteld. Als het niet werkt breng je ze gewoon terug en kan je nog altijd iets anders proberen.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Ga niks veranderen daar ik dan alle kabel moet leggen en daar is geen beginnen aan.
De d-link is er gekomen omdat we vroeger nog een modem only hadden. Want we zijn van bij de opstart van telenet al klant.

Wat is nu het beste 2 verschillende namen 1 voor telent router en een andere voor de d-link.
Enwat is HGW
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

sorry p.72 user manual maar = p.76 pdf-file
&
HGW = home gateway Telenet = modem/router Telenet
cfr.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... stalleren/

SSID Telenet = SSID D-Link of SSID Telenet verschillend van SSID D-link aan u de keuze (u kunt eventueel met 1 en dezelfde proberen en eventueel later veranderen
SSID Telenet en SSID D-link in elk geval verschillend van SSID guest zone
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Concreet ik weet om een onverklaarbare reden dat de d-link die in slaapkamer staat niet naar de living geraakt.
En daardoor ik geen guest netwerk kan maken jammer genoeg.

Maar zou dit kunnen op de telenet modem?

En is het zin vol op te werken met een andere naam voor de wifi op de d-link. Gebruik wifi niet zo vaak enkel tablet en soms eens gsm voor updates google play.

En is er een voordeel of nadeel van een verschillende naam voor de d-link en de telenet modem
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Als je toestellen geen last hebben bij roaming (dus bij zelfde SSID gebruik) dan heeft dit een voordeel als je u verplaatst met je toestel.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Cfr. eerdere info van @MaT

1 SSID voor beide
= uw toestellen kiezen (automatisch) zelf voor Telenet of D-Link in functie van signaalsterkte maar zoals eerder aangestipt sommige verplaatsbare (oudere) toestellen schakelen niet noodzakelijk automatisch over van signaal x naar signaal y
aparte SSID voor elk
= u kunt de gebruikte WiFi x of y zelf kiezen maar uw toestellen kunnen nog altijd zelf (automatisch) kiezen voor 1 van beide (in functie signaalsterkte) maar u weet perfect of u rechtstreeks op Telenet of onrechtstreeks via D-Link aangesloten bent en kunt desgevallend uw apparaten verdelen over WiFi x en y (+/- loadbalancing om bv. overbelasting door een teveel gelijktijdig gebruik van WiFi x of y e voorkomen)

suggestie: probeer het met 1 en schakel indien nodig desgevallend over op 2

wat de WiFi printer betreft = aan u de keuze om voor x of y te kiezen; ik veronderstel dat de printer in het bureau staat bij Telenet: dus het meest logische en sterkste WiFi verbinding zou Telenet zijn, nee?

P.S.
als Telenet en D-Link dicht bij elkaar (in bureau?) staan stel mij wel vragen bij het reële nut van de D-Link WiFi, nee ?

= cfr bericht @philippe_d uw 2 digiboxen rechtsreeks aansluiten op 2 Telenet LAN-poorten, een switch (met z poorten in functie van de behoeften en bestaande bekabeling op 1 van de 2 resterende Telenet LAN-poorten aansluiten om uw PCs aan te sluiten via bestaande UTP en de andere toestellen bv. via WiFi Telenet verbinden (= D-Link overbodig of als "switch" voor LAN-poorte gebruiken)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

In jouw geval kan je best de d-link van 12 jaar wegdoen en vervangen door een gratis access-point van Telenet. Zodat je automatisch de telenet omgeving hebt om op terug te vallen. Je hebt dan automatisch de wifree omgeving geïntegreerd als gast-netwerk.
Nadeel is dat je gasten een Telenet log-in nodig hebben.

Als je zelf een volledig gescheiden gastnetwerk wil, dan is het niet genoeg om verschillende ssid (WiFi-namen) te kiezen, maar moet je echt alles gescheiden houden en dien je over meer kennis te beschikken dan wat je nu hebt. Je kan dan werken met VLAN (virtuele lan verbinding) om een scheiding in je netwerkverkeer te verkrijgen en zal je moeten investeren in ander netwerkmateriaal.

Sommige routers hebben de mogelijk om een gast Wi-Fi-netwerk te voorzien, maar dat is dan enkel van de WiFi-verbinding van die router. Of Telenet dit voorziet bij een Home,gateway weet ik niet.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

mailracer schreef: Sommige routers hebben de mogelijk om een gast Wi-Fi-netwerk te voorzien, maar dat is dan enkel van de WiFi-verbinding van die router. Of Telenet dit voorziet bij een Home,gateway weet ik niet.
(voor de niet telenetters) De fritzen kunnen dit ook op lan (poort 4 dacht ik maar staat ongetwijfeld bij de keuze in menu). Kunt daar dan eventueel een oude ap (zoals hier de dlink) aan hangen voor guest wifi.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Neen, een Telenet HGW heeft geen guestnetwork (tenzij uiteraard standaard TelenetWiFree op voorwaarde dat de gast een Telenet-klant is mijn eigen toegangscodes tot TelenetWiFree)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

MaT schreef:Met 1 SSID en wachtwoord hoef je op je client maar éénmalig je netwerk in te stellen en maakt je client vervolgens zelf verbinding met de sterkste accesspoint. Dit in theorie, in praktijk kunnen sommige (oudere) toestellen hier niet goed mee overweg en blijven ze verbonden met het eerste accesspoint waarmee ze verbinding gemaakt hebben tot het signaal wegvalt, ookal is er al lang een accesspoint in de buurt met een veel beter signaal.
In dat geval kan je met 2 of meerdere SSID's werken zodat je meer controle hebt over je verbindingen.
Je kan het ook combineren als het AP meerdere SSIDs supporteert. Je stelt dan een SSID in die geshared wordt over alle APs (en dus ook de Telenet HGW), en je stelt een 2de SSID in die specifiek is voor dat AP. Voor devices die je in het gehele huis wil gebruiken, connecteer je met de shared SSID, zodat die ook kunnen roamen. Voor devices waar je strikte controle wil hebben over je verbinding, kan je connecteren met het specifieke SSID.

Jammer genoeg is dat bij de Telenet HGW niet mogelijk, maar misschien wel bij de andere APs ?
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

denk niet dat dit gaat op d-link dir 655 en zal hier toch niet werken want de d-link wifi is brack slecht vermoedelijk door dat het hier volledig onder klederd is . Wie geraakt via d-link niet tot aan de living telenet wel
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

glda19 schreef:Ga niks veranderen daar ik dan alle kabel moet leggen en daar is geen beginnen aan.
De d-link is er gekomen omdat we vroeger nog een modem only hadden. Want we zijn van bij de opstart van telenet al klant.

Wat is nu het beste 2 verschillende namen 1 voor telent router en een andere voor de d-link.
Enwat is HGW
In de hele message thread wordt er van uit gegaan dat je setup er zo uit ziet:

Telenet HGW (Home Gateway)---------------------------DLINK655-----------Digicorder etc
Wifi van Telenet DLink Wifi

Dus... als er nu een ethernet kabel zit tussen je DLINK en je Telenet Modem, dan kan je gratis die DLINK vervangen door een Telenet Access point (met daarop ook nog eens 4 LAN poorten waar de Digicorder etc die nu aangesloten zijn op de DLINK kan aansluiten.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... erbeteren/

Of is die DLINK als Wifi client aangesloten op je Telenet modem?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Bestaat de helemaal mee tournee nog ?
Dat komt Telenet langs om alles voor jouw in orde te brengen. Ze gaan je dan naar alle waarschijnlijkheid een access point aanbieden dat je in de plek van je d-link plaatst. Je bekabeling moet je niet aanpassen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”