9lives verboden BBQ topic hier verder gezet ;)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik verschoot recent van de puberale betutteling op 9lives:
https://www.9lives.be/forum/faq.php?faq=tg_fr

Ik postte iets over BBQ (het was mijn eigen authentieke methode om hem aan te krijgen, en staat niet op internet) en werd direct door een modje aangepakt:
Beste XXX,

Je hebt een berisping ontvangen op 9lives - Games Forum.

Reden: [LO] Belachelijke/onnuttige/ongewenste post
-------
Beste,

Gelieve dergelijke trol-berichten achterwege te laten.

Groeten,

YYYY
-------

Voor deze berisping krijg je 3 strafpunt(en). Dit kan een verminderde toegang tot gevolg hebben totdat de strafpunten zijn verlopen. Strafpunten voor ernstige overtredingen verlopen niet.
Het is duidelijk een censuurforum waar je je mening niet mag zeggen, want de moderatie aankaarten op straffe van alweer hun strafpuntensysteem, is censuur. Dus ik heb mijn account leeg gemaakt, gelukkig maar 4 posts die ik direct kon deleten - waarvan 1 de BBQ reactie. Aan die intenso verkoper doen ze ook niks, dus don't wast my time, goodbye.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 05 jul 2019, 20:44, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Dat is daar in het verleden nog al misgegaan.
Er zijn ook al hacks geweest (username / password op straat).
9L heeft niet echt een top reputatie, neen.

Tijdens de hack zijn er toen (paar jaar geleden nu al) nieuwe fora opgericht, zoals 8lives.be. Dit had tijdelijk een aantrek, gezien 9L down was gedurende een gehele tijd en mensen daar dan maar een account registreerden.

Die alternatieven zijn nooit echt van de grond gekomen. En 9L blijft dus nog steeds het grootste ‘algemene’ forum.

Ik ben eerder moderator geweest van 2 andere fora, en een derde zelf opgericht. Maar toch altijd veel vrijheid gegeven aan de gebruikers (behalve spam, of extreme berichten). Wat ze bij 9L soms uitsteken...
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

De regels zijn precies wel duidelijk omschreven en daar ben je, als het goed is, mee akkoord gegaan toen je je account aanmaakte, ik zie het probleem niet. Hier krijgen sommigen misschien wel te veel vrijheid...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Tja, niet alle moderators van verschillende forums zullen jou gedrag / paranoia / valse claims kunnen verdragen zoals hier.

Ik zou 9lives achterwegen laten en nog genieten van de bescherming die je hier nog krijgt.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Ale op 9 lives had je nu al 7 punten:
3pt voor "Starten van een belachelijke thread"
4pt voor "Uitlokken van flame"

Als dat de forum rules zijn en jij kunt u daar niet mee vinden, verwijder u account en ga niet meer naar die site.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Toch wel aparte regels.
Een belachelijke thread starten wordt gelijkaardig bestraft als over warez praten.
Warez is illegaal, een belachelijke thread is alleen maar subjectief.

Ze doen maar.
Ik kom er al lang niet meer, ik had het gevoel dat er daar veel te veel 10-15jarige pubers zaten die alleen maar onnozel konden doen.
Hier op UB ben ik al meermaals geweldig goed en snel geholpen geweest en ik hoop dat ik anderen ook al heb kunnen helpen :).
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

De fora hebben veel verschil, maar soms kun je niet om een bepaald forum heen omdat net daar goede info en raad zit.
Sat4all is ook zo'n voorbeeld: veel info, maar de betutteling moet je erbij nemen. Daar mag je zelfs de woorden eBay, Marktplaats, bol.com, enz... niet gebruiken. Per ongeluk iets dubbel gepost: strafpunten.
Maar ja, wil je participeren, dan moet je de regels respecteren of anders blijf je er weg.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dit toont enkel aan hoe goed/volwassen de mods het hier aanpakken.

Veel van die "straffen" zijn kinderachtig en zelfs erg betwistbaar. Bij een kinderachtig forum als 9L kan dit echter gepast zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Als er hier een echt probleem is met het forum of met moderatie, dan bel ik de eigenaar. We zijn ook geen pubers meer. Dat heeft dan veel uitgeklaard en we hebben onze posting stijl wat aangepast. Bepaalde onderwerpen die hier gevoelig liggen post ik niet meer en er is in overleg wat gekuist, nu iedereen happy.

Maar op 9L en dan dat puntensysteem: no thx. Ik ben geen echte gamer, meestal speel ik een spel tot ik het beu ben en dan wordt er maanden niet meer gegamed tot de volgende grote hit voor PS4 PRO, op 9L heb ik niks verder te zoeken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dizzy schreef:Dit toont enkel aan hoe goed/volwassen de mods het hier aanpakken.
We doen ons best, met de beperkte middelen/resources die we hebben :-) .

Er is hier ook een periode geweest waar het een beetje te gortig aan toe ging, met echte flame topics, en altijd dezelfde users die met mekaar (ongeacht het onderwerp) in de clinch gaan :(.
En gezien wij ook niet 24/24 meelezen, was het soms te laat om nog deftig in te grijpen :oops: .

Ik denk dat we dat hier goed opgelost hebben door het creëren van een apart Forumonderdeel "maatschappelijke uitdagingen".
Dit Forumonderdeel wordt door ons niet of bijna niet gemodereerd (hoewel de Gedragsregels ook in dit Subforum van toepassing blijven), zodat wij ons kunnen concentreren op de rest van het Forum ...

Het leuke van dit Subforum is dat er een opt-out is. Bezoekers die geen interesse hebben in deze topics kunnen de opt-out gebruiken, zodanig dat je de topics uit dit forum niet ziet in jouw lijst van nieuwe posts :| .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

ub4b schreef:... dan bel ik de eigenaar. We zijn ook geen pubers meer.
Kweetni :beerchug: :bdaysmile: :banana: :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Ik ben nu wel benieuwd hoe je je BBQ aansteekt :angel:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dat is helaas nu een verboden topic geworden :(
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

ub4b schreef:Dat is helaas nu een verboden topic geworden :(
Hier toch niet, allé laat u gaan.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dus voor dit kreeg ik een berisping dus besloten om niks met 9L te doen ....
Beste XXXX,

Je hebt een berisping ontvangen op 9lives - Games Forum.

Reden: [LO] Belachelijke/onnuttige/ongewenste post
-------
Beste,

Gelieve dergelijke trol-berichten achterwege te laten.

Groeten,

-------

Voor deze berisping krijg je 3 strafpunt(en). Dit kan een verminderde toegang tot gevolg hebben totdat de strafpunten zijn verlopen. Strafpunten voor ernstige overtredingen verlopen niet.
Oorspronkelijk bericht:
mijn BBQ flambeer aansteekmethode

Ik heb voor de BBQ een brute force aansteek methode die altijd werkt na werkelijk vanalles te hebben geprobeerd. Hoor van collega's dat ze gasbranders / roofingbranders of electrische staven of van die kolommen met handvat gebruiken , maar deze methode is voor mij nog het snelst.

Setup:

- zo'n rond RVS zuilmodel
- takjes op de bodem komende uit eigen tuinsnoeisel, uiteraard gedroogd onder afdak tuinhuis, daar wordt het zeer warm met de volle zon er op
- briketten

Zorg dat de BBQ op zeker een meter of 2 van alles verwijderd staat en let ook op dat de wind niet in jouw richting zit.

- steek nog niks aan
- sproei nu wat bio ethanol op de kolen / briketten (ethanol te koop in action)
- ga op een afstand staan van de BBQ
- ontsteek een lucifer en gooi hem vanaf een veilige afstand op de BBQ

Methode ook bruikbaar op oprit om snel van onkruid af te zijn, veel sneller dan onkruidbrander, maar het is wel een duurdere methode om onkruid te killen - maar gezien tijdgebrek I don't care. Voor de BBQ heb je bijna niks nodig.

De kolen zijn nog nooit zo snel dan in gang en ze zijn ook meer uniform in gang Heb een grote tuin dus weinig risico dat de initiële vlammen bij ontsteken op iets overspringen. Zeker niet op het balkon van een appartement proberen
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

:cop: Nooit vloeibare aansteek-producten gebruiken als je al je wimpers, vingers en andere onderdelen graag wilt behouden!
Maar dat terzijde, ik denk dat ik hun definitie van "trol" niet snap :lol:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

DidierS schreef::cop: Nooit vloeibare aansteek-producten gebruiken als je al je wimpers, vingers en andere onderdelen graag wilt behouden!
Maar dat terzijde, ik denk dat ik hun definitie van "trol" niet snap :lol:
Ik gooi dat er van een afstand van 2m op .... niet de brochetten uiteraard maar de lucifer om de boel in gang te steken ;)
briketten-bio-methanol.jpg
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Nogal "brute force", maar er zijn toch ergere zaken om strafpunten of een ban voor uit te spreken :).

Met vloeistoffen en vuur zou ik HEEL voorzichtig zijn.
Als je een klein beetje vuur hebt en je wil meer, zet een compressor op 8bar en je kan grillen binnen enkele minuten.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Je kan ook propjes maken en die in de alco drenken.

Als je tegen extreme rolling shutter kan, zoiets dus:

Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2997
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ergens kan ik de reactie en de bijhorende strafpunten wel begrijpen.
9L heeft best wel een jong publiek en om dan zo'n 'brute force' uit de doeken te doen, tja..
Ikzelve zou het ook nooit doen op die manier.

Lang geleden dat ik nog een BBQ heb aangestoken maar ik ga meestal als volgt te werk..
Fijn droog hout (vergelijkbaar met die gedroogde twijgjes) op enkele proppen papier gelegd.
Papier aansteken en lichtjes wind beginnen maken dmv blazen en of een wapperend vuilblik.
Eenmaal het hout begint te branden kan je feller beginnen wapperen met je vuilblik en je houtskool zal beginnen gloeien.
Wel voorzichtig zijn want door de felle wind kan die houtskool zodanig beginnen knetteren dat de stukken je rond de oren vliegen. ;-)

Suc6 en sorry for my 2 cents. :beerchug:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Wat is er mis met een brikettenstarter? Werkt veilig, snel en goed.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

inderdaad. Als je direct wil beginnen bakken, koop u een gasbbq en klaar. :beerchug:
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Joe de Mannen schreef:inderdaad. Als je direct wil beginnen bakken, koop u een gasbbq en klaar. :beerchug:
Ben niet voor gas BBQ
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vind de verfstripper een heel elegante oplossing. Geen rook, en op een paar minuten is je BBQ stevig aan't branden. Werkt wel enkel als er stroom in de buurt is natuurlijk.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

BBQ thread wordt hier dus voortgezet :lol:

Wat houtskool en van die bruine kokos aansteek blokjes, aansteken en dan een anderhalfuurtje weggaan ( tafel klaarzetten, nog een pintje pakken enz.) :)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

inderdaad, BBQ is geen fastfood...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij ons met droge takjes en twijgjes in combinatie met de blaasbalg voor de luchtmatras.
Heeft het voordeel t.o.v. elektrische luchtpompen van zelf de druk te kunnen doseren zodat je geen as verspreidt of alles weg- of uitblaast.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

2 aanmaakblokjes (of 1 naargelang de grootte) onderaan. Daarboven een brikettenstarter of bij gebrek aan een brikettenstarter een kleine pyramide maken met de briketten.

De aanmaakblokjes aansteken met een zo'n lange aansteker en na een goed kwartier (max een halfuur), kan ik altijd beginnen.

Enige methode die ik tegenwoordig nog gebruik.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

BBQ easy en safe:
- kolen erin
- aanmaak blokjes ertussen (best geen serpantine maar houtvezel)
- aansteken
- even wachten tot het vuur gesetteld is
- de haard/ bbq voorzien van veel zuurstof (bij door een luxtpomp voor matrassen te verkrijgen voor 10€ in de campeer zaak)

even wachten tot de vlam weg is en de kolen gloeien :-p
Greetz cyberbug

Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Heb vandaag in de bio planet eens bio kalkoen en rundsbrochetten gekocht, benieuwd tov de colruyt waarvan we eigenlijk weten dat ze de beesten voederen met GMO voeding. Id bio planet zal 't geen waar zijn, maar je betaalt er ook wel voor.

Dus morgen nog eens de brute force methode voor de BBQ aan te steken
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Bio vee en pluimvee moet je met BIO voedsel voederen, dus GMO is al uitgesloten.
Vlees zonder bio keurmerk kan van dieren komen die met GMO's zijn gevoederd
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

ub4b schreef:Ik postte iets over BBQ (het was mijn eigen authentieke methode om hem aan te krijgen, en staat niet op internet) en werd direct door een modje aangepakt:
Nu het bbq topic hier verder gezet wordt heb ik toch mijn bedenkingen over de "authentieke" ub4b methode om een bbq aan te steken:
  1. Het is algemeen bekend dat er al héél ernstige ongevallen gebeurd zijn met het gebruik van spiritus (en soortgelijke uiterst ontvlambare vloeistoffen) om een bbq aan te steken.
    De ub4b methode is uiterst gevaarlijk, en ik begrijp eigenlijk wel de reactie van de 9L-mod om dit soort gevaarlijke methodes niet te willen promoten.
  2. Zo authentiek is die methode nu ook niet, en staat wel degelijk beschreven op internet:
    https://bbq-helden.nl/hoe-steek-barbecue-aan/
De spannendste methode

Dit noemen wij niet voor niets spannend want het gaat te vaak mis. Je giet de kooltjes of briketten met spiritus laat het goed intrekken waarna je de boel aansteekt. Dit werkt goed en de spiritus brand snel op waardoor de geur ook verdwijnt. Als de spiritus niet goed intrekt dan is de spiritus al opgebrand en branden de kooltjes nog niet goed waardoor je de neiging hebt om tijdens het branden nog wat spiritus bij te schenken of spuiten. Niet doen

Iedereen kent de filmpjes op YouTube met steekvlammen die je wenkbrauwen wegbranden – of erger. Wees hier voorzichtig mee, wij raden deze methode ten stelligste af.

[youtube]B_YAjY6kq9U[/youtube]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Dat was inderdaad een belachelijke en gevaarlijke posting.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

ub4b schreef:Bio vee en pluimvee moet je met BIO voedsel voederen, dus GMO is al uitgesloten.
Vlees zonder bio keurmerk kan van dieren komen die met GMO's zijn gevoederd
Hoe bij echt in elkaar zit weet ik weinig van, maar het feit dat bio-planet, bij de Colruyt groep hoort, moet je je dan geen vragen stellen of er wel verschil is tussen de bio merken van bio-planet, en deze die je bij Colruyt vind. Wat het voederen betreft ?

Nu om het een beetje on-topic te houden,want we wijken af met de voedertechnieken in twijfel te trekken.

Als ik BBQ, dan mag het wel even duren. Aanmaakblokje of twee, wat kolen en geduld. Na een half uurtje de kolen eens omwoelen, kwartiertje wachten en je kan beginnen bakken. Op dat klein uurtje is het aperitief meer dan genoeg ingeschonken en zit de sfeer er goed in. :beerchug:
Het moet niet altijd snel gaan. Toch ????
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik een starter met briketten en vier aanmaakblokjes er onder. Werkt ook altijd en lijkt me veiliger. Om je reactie als trol te modereren is wel wat overdreven. Er zijn zo veel mensen die hun bbq met vloeistof aansteken en daar over schrijven heeft niks met trollen te maken.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Schoorsteen -> Gazet -> 30 minuten. Moeilijk is dat niet, gevaarlijk ook niet, sneller kan niet. ;-)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Krisken kan, als ambulancier, wss getuigen over mensen die dat soort technieken gebruikt hebben en gefaald hebben.
Ik snap ergens wel dat 9L dat soort topics niet wilt aanmoedigen, en dat forum kennende zijn ze beter af met snel en krachtig te reageren.
Ook al is de reden en de penalty points mss bij de haren getrokken.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

iceke schreef:Schoorsteen -> Gazet -> 30 minuten. Moeilijk is dat niet, gevaarlijk ook niet, sneller kan niet. ;-)
Raar, maar dat lukt mij niet altijd
Misschien is het afhankelijk van een ietwat vochtiger houtskool of wat er gedrukt is in de krant :roll: ...

Daarom probeer ik altijd wat fijn hout altijd in huis te hebben en zo mijn vuur op te bouwen.
BBQ is iets waar je moet van genieten en tijd voor nemen. :beerchug:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik heb voor deze methode niet eerst op internet gekeken, maar eerder op basis van mijn ervaring met bio-ethanol op het onkruid te sproeien en dan aan te steken. Het is dan uiterst gevaarlijk om eenmaal het brandt nog ethanol erbij te sproeien, als je niet weet wat je doet. Dat doe ik op de BBQ al zeker niet.

Maar ik weet ondertussen wat ik doe en op een klein half uurtje en 20 euro aan bio-methanol bussen was de oprit volledig onkruidvrij. Doe je dat met de gasbrander uit den action waar maar een zeer kleine vlam uit komt, dan ben je uren bezig. Ik gebruikte tot voor kort deze gasbrander om de BBQ mee aan te steken. Een andere piste is zo'n gasbrander voor roofings met een grotere mond, maar dan heb je weer gedoe met grote gasflessen.

De grootste voorzorgsmaatregelen die je moet nemen met deze BBQ methode is dat je moet opletten met de afstand wanneer je het aansteekt, en dat de BBQ vrij staat.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”