Ook Scarlet begint met prijsverhogingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

Blijkbaar ontsnapt ook Scarlet hier niet aan... :cry:

Deze melding staat nu op hun website:
Afbeelding

Ok, het is "maar" €1/maand, maar ik heb zo het gevoel dat ze ook beginnen met aftasten tot hoe ver zouden kunnen gaan?
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Scarlet is Proximus z'n pricesqueezer voor de alternatieve providers -- nu Dommel ter ziele gegaan is, kan de benedengrens wat omhoog getrokken worden.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Als je de prijs evolutie van de andere providers bekijkt dan lijkt het me nu toch niet overdreven na 6 jaar :-)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Bekijk even de alternatieven,en je zal zien dat hoe dan ook die veel duurder zijn,maar wel een meer uitgebreid tv pack hebben,het is dus een keuze die men moet maken.
Denk er ook aan dat er maar twee providers zijn die TV alleen aanbieden,(Er zijn te weinig providers die tv alleen aanbieden)dit is Telenet en TV Vlaanderen,en dit dan in Combinatie met bijv. EDPnet,of Scarlet internet en telefoon,alle andere alternatieven zijn nog veel duurder.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zoals ze zeggen : welk pakket met telefonie, internet en tv ken je voor 39 euro? Snow, waar ze oorspronkelijk wouden tegen concurreren, is ook al ter ziele gegaan. Het enige dat die prijs benadert is Orange internet + tv maar die prijs is er alleen als er een duurder gsm abonnement afgenomen word.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb richting Orange gekeken voor mijn ouders omdat ze de maandelijkse kost van vaste lijn (Belgaco)m, analoge TV (Telenet), Telenet Basic Internet en Orange Tempo naar beneden willen krijgen. Helaas is VDSL op hun adres (momenteel?) niet mogelijk.
Als ik dan richting Orange kijk dan kom ik toch snel aan €70+ per maand waar Scarlet naar €40 komt (excl. GSM die ik op JIM Mobile zou zetten).
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat bedoel ik net : Orange is 49 of 39 euro per maand. Hoe duurder het GSM abonnement dat je afneemt, hoe goedkoper je internet/tv zal zijn.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
demenne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 jan 2011, 19:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 9 keer

Ik weet dat ik het hier al enkele keren gevraagd heb, maar ik heb nog steeds niets vernomen: Weet iemand wanneer dat Internet Only aanbod van Orange gelanceerd zou worden?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@demenne

Dit draadje gaat over Scarlet!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

krisken schreef:Dat bedoel ik net : Orange is 49 of 39 euro per maand. Hoe duurder het GSM abonnement dat je afneemt, hoe goedkoper je internet/tv zal zijn.
Maar voor 'vaste lijn' is het sowieso extra dokken... Voor mijn ouders telt het totaalplaatje wat ze elke maand weer mogen ophoesten.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dan hebben ze maar één keus, en dat is Scarlet.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Maar dat gaat niet, want geen VDSL te krijgen op hun adres. Er zou een bepaalde kabine op straat vol zitten en uitbreiding zit er niet meteen aan te komen...
Computer(k)nul
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Sinna schreef:Ik heb richting Orange gekeken voor mijn ouders omdat ze de maandelijkse kost van vaste lijn (Belgaco)m, analoge TV (Telenet), Telenet Basic Internet en Orange Tempo naar beneden willen krijgen. Helaas is VDSL op hun adres (momenteel?) niet mogelijk.
Als ik dan richting Orange kijk dan kom ik toch snel aan €70+ per maand waar Scarlet naar €40 komt (excl. GSM die ik op JIM Mobile zou zetten).
Sinna,

Scarlet zal dan sowieso geen optie zijn aangezien er geen VDSL mogelijk is en voor TV hebben ze dit echt wel nodig willen ze nog iets of wat internet overhouden.

Je kan ook ADSL met vaste lijn in bij EDPnet nemen aan 25 euro in combinatie met je analoge lijn van Telenet. Dan zit je op 42 euro exclusief GSM.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...of easy internet@home indien goede ontvangst van 4G signaal op hun adres!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Maar zowel voor het voorstel van Steven7 als wied geldt: geen (digitale) TV noch vaste lijn.
Vaste lijn blijft een vereiste, niet zozeer voor henzelf, maar vooral hun kennissenkring.
TV mag met een decoder worden.
Computer(k)nul
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Mijn vastelijn-oproepen worden doorgestuurd (zie onderschrift) door OVH, niemand uit mijn kennissenkring heeft dus door dat zij mij al jaren bellen over VoIP! Waar een wil is, is ook een (goedkope) weg :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Klopt, maar die weg moet ook door niet techsavies beloopbaar zijn. Een decoder ter vervanging van de analoge kabel tot daar aan toe, maar OVH introduceren om telefoongesprekken te kunnen ontvangen/voeren is een brug te ver: in het Nederlands kunnen communiceren is een vereiste. WeePee zou ook kunnen, maar dan heb je weer een ATA van doen. Het moet sowieso een set-and-forget-opstelling worden.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Sinna schreef: OVH introduceren om telefoongesprekken te kunnen ontvangen/voeren is een brug te ver: in het Nederlands kunnen communiceren is een vereiste
dat is het jezelf gewoon moeilijk maken.... ik denk niet dat ik al ooit OVH hun support heb nodig gehad, en hun manager is (al is het slecht) in het nederlands te gebruiken.
ata of nieuwe voip toestelletjes (kost je tussen de 20 en de 100 euro, eigen keus) en je bent gesteld wat betreft de telefoon.
kost je dan maandelijks quasi nada.

adsl van edp (met telefoonlijn, loopt dan over de fritzbox als ata) is eveneens een optie als ze geen snel internet nodig hebben.
en anders idd over 4g (als ze niet teveel data gebruiken)

voor tv blijf je vastzitten aan telenet of tv vlaanderen natuurlijk (of orange, maar das dan weer een pack)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

wied schreef:...of easy internet@home indien goede ontvangst van 4G signaal op hun adres!
Juist. 50gb piek / 100gb dal = 20 euro
TV; AntenneTV van TV Vlaanderen (dat zijn beperkingen heeft van beeldkwaliteit en beperkt boeket en problematische opname mogelijkheden) = 9,95 euro

Internet&TV = 29,95 euro per maand. Is 120 euro goedkoper dan Scarlet Trio. Het is beide internet&TV al zijn de specs niet gelijk natuurlijk. En geen vaste telefoon, al geloof ik dat de vele mensen met Scarlet Trio die nooit gebruiken, zelfs geen telefoon op aansluiten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

krisken schreef:Dan hebben ze maar één keus, en dat is Scarlet.

Inderdaad,indien mogelijk (VDSL) is alleen Scarlet een optie,maar het probleem(die hier al veel aan bod is geweest) is dat de meeste providers geen digitale TV alleen aanbieden,(alleen Telenet en TV Vlaanderen)en dat alles weet Scarlet natuurlijk ook.

Het is wel zo dat eigenlijk alle Scarlet Trio klanten,die ik ken ook wel Netflix erbij hebben,om het beperkte zender aanbod te kunnen opvangen.


Voor iemand die geen VDSL kan ontvangen,ik vraag mij af of de mogelijkheid er niet is om in een Proximus Store een aanvraag is te dienen,voor een niet- te-dure formule,mss. zal Proximus er dan wel voor zorgen dat er wel een lijn beschikbaar word??? een 6-tal maanden nadien zou men kunnen overstappen naar Scarlet.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

fluppie schreef:Voor iemand die geen VDSL kan ontvangen,ik vraag mij af of de mogelijkheid er niet is om in een Proximus Store een aanvraag is te dienen,voor een niet- te-dure formule,mss. zal Proximus er dan wel voor zorgen dat er wel een lijn beschikbaar word??? een 6-tal maanden nadien zou men kunnen overstappen naar Scarlet.
Ik zat al ook al in die richting te denken, en die piste is hier op het forum al eerder gepasseerd, maar ik weet niet of ik dit aan mijn ouders verkocht krijg. Zelf ben ik er ook geen voorstander van, maar dan moeten ze het maar niet zo onnodig moeilijk maken om Scarlet te kunnen aanvragen.
Computer(k)nul
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

fluppie schrijft: ...om het beperkte zender aanbod te kunnen opvangen..

Zenders zat in vlaanderenland, zij maken echter te weinig content die het bekijken waard is!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ja,vind ik eigenlijk ook,maar niet iedereen heeft dezelfde mening/smaak daarover,er zijn echter wel veel mensen die tv/Netflix of gamen zien als een goed tijdsverdrijf,ook al omdat weggaan of uitgaan altijd meer kost.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Even mezelf quoten:
Sinna schreef:WeePee zou ook kunnen, maar dan heb je weer een ATA van doen. Het moet sowieso een set-and-forget-opstelling worden.
Ik zit richting Orange Love te kijken (omdat xDSL afvalt wegens niet beschikbaar), maar daar moet de optie fixed phone maar eventjes €10 / maand kosten. Iemand een idee of ik WeePee (of toch OVH) zou kunnen configureren op de Orange-modem? Kwestie van het aantal sluipverbruikers zo klein mogelijk te houden.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”