E40 Brusselsgrondgebied 50km/u en 2 rijstroken minder op

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoorde juist n het nieuws dat op dat op E40 Leuven Brussel op grondgebied Brussel er een snelheidsbeperking komt van 50 en 2 rijstroken zullen verdwijnen.

Onbegrijpelijk dat zo een pipo dat op zijn eentje kan beslissen. Niet dat ik veel last van heb, kom met de trein vanuit Gent, maar ik houd mijn hart al vast voor de ex-collega pendelaars.

Het wordt tijd dat de bedrijven uit Brussel vertrekken en zich vestigen in een andere provincie.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

We zullen wel zien hoe het in de toekomst zal verlopen.
Ik vind met hoe het tot nu was (Montgomery dicht) veel vlotter rijden dan vroeger.
SenH
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2014, 10:50
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

De E40 heeft vier rijvakken tussen Leuven en de Grote ring. Daar gaan er twee af richting ring en gaan er twee rechtdoor naar Brussel, daarna verbreden die rijvakken week naar zes tot aan de verkeerswisselaar aan Meiser/Diamant. Men gaat van die zes rijvakken, vier rijvakken maken, dat kan dus onmogelijk een file veroorzaken. Auto's zullen van twee naar vier rijvakken gaan in plaats van twee naar zes nu.
Als inwoner van Brussel kan ik dit alleen maar toejuichen!
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik ben niet speciaal een groene jongen, maar ik vind het als Brusselaar onbegrijpelijk dat op 3 plaatsen autosnelwegen gewoon de stad inrijden met alle mobiliteitsgevolgen vandien in de stad.

Een echte oplossing moet gevonden worden in een mix van maatregelen, bijvoorbeeld het creëren van een aantal grote parkings net buiten het stad waar je gratis kan parkeren en een efficiënt tram- / metro-systeem nemen. Dit alles moet binnen een langetermijnvisie gebeuren, natuurlijk.

Daarnaast kan trager rijden zorgen voor meer auto-capaciteit wanneer dat nodig is. Persoonlijk vind ik het idee van 30 km/u overal in het stad behalve in de tunnels compleet van de pot gerukt, maar beperkingen tot 50 / 70 in functie van de plaats zijn waarschijnlijk welgekomen om capaciteit optimaler te benutten.
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

SenH schreef:Als inwoner van Brussel kan ik dit alleen maar toejuichen!
Als ge graag rust hebt, moete niet in een stad gaan wonen ! Daar bestaat al iets voor platteland!

En binnenkort word het super rustig in Brussel, want ze pesten daar alle firma's buiten en voor u plezier moete je niet naar Brussel gaan, op 3 jaar tijd hebben ze er al 2 keer in mijne auto ingebroken.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Hèhè, grapjas. Ik ben net heel erg blij wanneer ik 's avonds in een provinciestadje de deur van m'n kantoor achter mij dicht kan trekken en rustig met trein en fiets terug naar huis - naar Brussel dus - kan rijden. Dan zijn die verzuurde pendelaars met hun lachwekkende SUV's en ander beschermingsmateriaal tegen de ingebeelde urban jungle al lang weg en herneemt het echte stadsleven z'n gewone surrealistische gangetje.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik kan wel begrijpen dat de Brusselaar de files van die mensen die alleen maar hun uren komen kloppen in de stad grondig beu is, en graag ziet dat de trechter naar Vlaanderen verschuift. Laat de Vlaming maar hun eigen uitlaatgassen inademen.

Er is dus een groot draagvlak hiervoor binnen Brussel, meteen de reden waarom Smet dit 2 weken voor de verkiezingen uitvoert. Kopstemmen gegarandeerd.

En het dreigement dat de bedrijven gaan vertrekken, laat ons eerlijk zijn, als dat het geval was hadden ze dat al lang gedaan. Hetzelfde voor de werknemers, want die hebben toch "geen alternatief" (zeggen ze zelf toch altijd).

Heb al via via opgevangen dat het volgende het betalend maken zal zijn van de linkerrijstroken op de invalswegen, behalve voor OV, elektrische wagens en voor wie in Brussel gedomicilieerd is, die mag er gratis gebruik van maken. Rechterrijstrook blijft gratis voor iedereen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dat laatste heb ik toch nog nooit gehoord. Wel dat Brussel binnenrijden tol zou krijgen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

We zullen maandag en de komende weken zien.
Mijn voorspelling : er zal een file staan aan de centrumtunnel, maar die staat er nu ook dagelijks omdat verderop de Kortenberglaan (verkeerslichten) en het Schumanplein (rotonde) het niet slikken.
Wellicht zal de file wel korter zijn want de Montgomerytunnel gaat terug open na lange tijd gesloten te zijn wegens renovatie.
In realiteit verhoogt de totale capaciteit voor het binnenrijden van Brussel dus met 1 rijstrook.
Bovendien maakt men de onzinnige situatie van 6 rijstroken ongedaan waardoor zinloze weefbewegingen vertragingen en ongevallen vermeden worden.

Heel de opgekopte heisa van Weydts en Touring zijn toneel en fake news.
Deze plannen bestaan al jaren maar de uitvoering werd uitgesteld wegens de problemen met Reyersviaduct en Reyerstunnels.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

En 2 weken later trekken we naar de stembus, veel tijd om bij te sturen hebben ze niet vooraleer ze afgevlagd zullen worden

T wordt stilaan tijd dat er een ingangsexamen is, zoals bij de EU, vooraleer politici met onze middelen acties ondernemen.
Laatst gewijzigd door bruma 10 mei 2019, 10:43, in totaal 1 gewijzigd.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Goztow schreef:Ik ben niet speciaal een groene jongen, maar ik vind het als Brusselaar onbegrijpelijk dat op 3 plaatsen autosnelwegen gewoon de stad inrijden met alle mobiliteitsgevolgen vandien in de stad.

Een echte oplossing moet gevonden worden in een mix van maatregelen, bijvoorbeeld het creëren van een aantal grote parkings net buiten het stad waar je gratis kan parkeren en een efficiënt tram- / metro-systeem nemen. Dit alles moet binnen een langetermijnvisie gebeuren, natuurlijk.

Daarnaast kan trager rijden zorgen voor meer auto-capaciteit wanneer dat nodig is. Persoonlijk vind ik het idee van 30 km/u overal in het stad behalve in de tunnels compleet van de pot gerukt, maar beperkingen tot 50 / 70 in functie van de plaats zijn waarschijnlijk welgekomen om capaciteit optimaler te benutten.
Ik ben tegen en akkoord het is een typische Belgische ziekte. We gaan wel de dingen afschaffen / blokkeren zonder alternatief.

Orangiseer proper, kwalitatief, correct openbaar vervoer. Zorg er voor dat je op een kwartier van buiten de rand van brussel in het hartje staat. Ik ga dagelijks met de trein en toch is de motor / auto sneller en ik woon niet ver van Brussel. Nee beleid van de nmbs is trage treinen nog meer doen stoppen, capaciteitsbeheer onbestaand. En nee het is niet alleen geld, zowel nmbs/mivb/delijn zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek, misschien die bedrijven opdoeken en van scratch herbeginnen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Voor 15 minuten is de trein gewoon niet het beste middel. Dat doe je met trams of metro's of zelfs bussen in eigen bedding. Die zijn veel flexibeler in te zetten. Een metro heb je alle 2-3 minuten. Probeer dat maar eens met een trein te doen... Misschien in Japan wel ;)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je dan kijkt dat in Parijs, Wenen, straatsburg, ... het OV om de x minuten er wel is én op tijd dan heb ik toch serieuze bedenkingen bij ons.
Daar hebben ze parkings die goedkope tickets afleveren voor het OV en bij ons snelwegen waar je op 20km van de hoofdstad al stilstaat in de file.
Dus een randparking bij BXL is al kan passé hij moet al 20km vroeger ingepland zijn. Ze lopen al 40j te janken over dat pre Brussel traject maar buiten janken dien ze echt niks.
Veel blabla en geen boemboem zolang ze maar opnieuw verkozen worden.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

Goztow schreef:Dat doe je met trams of metro's of zelfs bussen in eigen bedding.
Het enige dat efficiënt werkt is een metro... en vergelijk dan eens de metro kaart van Brussel met eender welke andere grootstad :roll:

Als je in het buitenland ziet hoe snel metro's vertrekken en je vergelijkt dat met een tram of bus... dan weet je ook genoeg.

Maar nee... laat ons eerst iedereen pesten zonder een waardig alternatief aan te bieden.

Ik woon en werk vlak naast een station op zo'n 40 km van Brussel... van bij mij thuis tot op m'n bureau ben ik 1u20 onderweg als er geen problemen zijn, stel je dan voor dat je zowel bij het vertrek en aankomst nog eens eerst een bus moet nemen, hoelang ben je dan onderweg :bang:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Diegenen die er het meeste "last" van gaan hebben, mogen toch niet stemmen in Brussel...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zoals gezegd : maandag gaat er een extra tunnel open richting stad. Dan zijn er 4 rijstroken in plaats van 3.
Netto winst : +1
What's all the fuzz about?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Het zou wel eens vlotter kunnen gaan in Brussel. Op de E40 filtert men om dan op volle capaciteit de stad in te rijden i.p.v. op volle capaciteit tot aan de rand van de stad te rijden (aanschuiven).

Dat men de aanpassing nu doet zal wel met de verkiezingen te maken hebben maar dat is de heftige reactie van BW natuurlijk ook.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Feit is dat men op geen enkel moment heeft nagedacht over de toekomst en een mogelijkheid tot uitbreiden. Kijk naar de Antwerpse ring als je van Gent komt : de E17 komt met 3x 120km/u toe aan de Kennedytunnel. Vlak voor de tunnel komt daar nog de R1/A14 bij met 2 rijstroken (verkeer van de A11, de expressweg) en een paar honderd meter later is er nog een drukke ader die erbij komt met 2 rijstroken (verkeer vanuit Linkeroever). En dat proppen we allemaal door een tunnel met 3 rijstroken en een ring met 3 rijstroken waar de snelheid een limiet heeft van 100km/u (en ze willen terugbrengen naar 80km/u). Je hoeft echt niet de slimste in de klas te zijn om te beseffen dat dit gewoon smeken is voor files te hebben...

En dan hebben we al de "ring van stad x". Dat is prima voor een aantal jaar : alles binnen de ring (het stadscentrum) kan zo makkelijk de ring oprijden, een half toertje doen, de ring afrijden en zo snel op een ander stadsdeel zijn. Mooi idee, maar je moet er wel rekening mee houden dat uw stad alleen maar groeit, en dus de cirkel zal uitbreiden. En dan krijg je iets als in Gent : de R4 en de R40. Ze noemen ze niet voor niks de nieuwe en de oude ring (of de buitenring en de binnenring).

Luister eens elke dag naar de radio. De voornaamste files staan in Brussel, Antwerpen en Gent. Toevallig daar waar een drukke autostrade aansluit op de ringbaan. Vanuit West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen kan je op geen enkele manier naar Limburg gaan (of richting Luik) zonder langs Antwerpen of Brussel te passeren.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

on4bam schreef:Het zou wel eens vlotter kunnen gaan in Brussel. Op de E40 filtert men om dan op volle capaciteit de stad in te rijden i.p.v. op volle capaciteit tot aan de rand van de stad te rijden (aanschuiven).
Met het risico dat men nu veel vroeger op de E40 gaat stilstaan en mensen die de ring op moeten dus ook vast staan.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

krisken schreef: En dan hebben we al de "ring van stad x". Dat is prima voor een aantal jaar : alles binnen de ring (het stadscentrum) kan zo makkelijk de ring oprijden, een half toertje doen, de ring afrijden en zo snel op een ander stadsdeel zijn. Mooi idee, maar je moet er wel rekening mee houden dat uw stad alleen maar groeit, en dus de cirkel zal uitbreiden. En dan krijg je iets als in Gent : de R4 en de R40. Ze noemen ze niet voor niks de nieuwe en de oude ring (of de buitenring en de binnenring).
Ht probleem is dat Brussel door al het communautaire gedoe niet kan uitbreiden.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

DarkV schreef:Met het risico dat men nu veel vroeger op de E40 gaat stilstaan en mensen die de ring op moeten dus ook vast staan.
Idd. Daar zal meer file staan maar eens de flessenhals voorbij al het vlotter gaan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

krisken schreef:En dan krijg je iets als in Gent : de R4 en de R40. Ze noemen ze niet voor niks de nieuwe en de oude ring (of de buitenring en de binnenring).
Misschien een klein beetje off-topic, maar wellicht de gelegenheid om dit misverstand eindelijk eens uit de wereld te helpen.
Als het Vlaams Verkeerscentrum (bijvoorbeeld tijdens de verkeersinfo op de Radio) spreekt over incidenten op de binnenring of de buitenring, dan gaat dit niet over 2 verschillende wegen (zoals de kleine Ring of de grote Ring), maar over de rijrichting van een ringweg.
  • de buitenring is (gezien wij rechts rijden) het rijvak waar we in tegenwijzerzin rijden (we rijden dus op de buitenzijde van de rijweg)
  • de binnenring is het rijvak waar we in wijzerzin rijden (we rijden dus op de binnenzijde van de rijweg)
Afbeelding

bron: http://www.verkeerscentrum.be/verkeersi ... buitenring

- De binnenring van de R4, is dus het stuk aan de binnenkant van Ringvaart (Merelbeke richting Drongen).
- De buitenring van de R4, is dan de andere richting: het stuk aan de buitenkant kant van Ringvaart (van Drongen naar Merelbeke).
- De R40 wordt ook de "kleine ringweg" rond Gent genoemd (en heeft dus niets met buiten/binnenring te maken :wink: ).

Idem voor Kortrijk. De buitenring en de binnenring hebben niets te maken met de R8 of de R36 (= kleine ring), maar met de richting (binnenkant / buitenkant) :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Voor de Brusselaars is het een win situatie.
De flessenhals wordt verplaats van "in Brussel" naar "buiten Brussel"
In theorie zou het verkeer in Brussel vlotter moeten gaan.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Waar ligt die flessenhals dan ?
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1973
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 101 keer

Ik passeer daar alle dagen en 50 km per uur haal je praktisch nooit bij het binnenrijden van de tunnel richting centrum. Ik verwacht niet veel impact. Ik zie het morgen wel.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ideaal zou zijn om alle wegen richting Brussel af te sluiten en mensen enkel nog binnen te laten met OV. Het verkeer van Gent richting Leuven kan dan ongestoord op de ring rijden. :D
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Ik denk ook dat het wel zal meevallen.
De bestuurders gaan wel nog ff moeten wennen aan de nieuw markeringen.
Wie volledig links rijdt is nu verplicht Montgemery te nemen, naar rechts sorteren is niet meer toegestaan.
Idem wie volledig rechts aanhoudt, die mag enkel Meiser nemen.
Die in het midden rijden kunnen wel nog naar Montgomery of Meiser veranderen.

Op de paar minuten dat ik er gisteren en vandaag passeerde redelijk wat overtredingen gezien. ( Doorlopende lijn of arcering kruisen, andere bestuurders de pas afsnijden :| )
maxpower
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 apr 2013, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

weer wat nieuwe pestregels en aanpassingen waar politiekers en die vant koningshuis geen last van hebben , allemaal voor het milieu waarschijnlijk

wat wij hier misschien aan positief doen dat word in India en China aan een recordtempo teniet gedaan , oh nee wacht ik ben mis , Flipke gaat het allemaal oplossen

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190510_04390576
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Afbeelding

Voorlopige stand van zaken 8:20, het zit helemaal vast van Leuven tot aan de ring, daarna free flow. Zoals gepland.

Echte test komt pas morgen en nog eens op de eerstkomende regenwerkdag.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

@CCatalyst: heb je niet goed gekeken of wil je perse je gelijk halen?

1, de situatie op E40 is niet anders dan andere dagen: het is aan schuiven tot aan de wisselaar met de ring, en dan vooral omdat de buitenring die toevloed van 2 rijstroken niet kan slikken.
2, vanaf de ring is er vrij verkeer tot aan het Reyerscomplex (over de ring zijn er maar 2 rijstroken en die rijden vlot)
3, de ingevoerde versmalling is vanaf de afrit Evere (Gemeenschappenlaan), dat is pas 3,5 km verderop.
4, ter hoogte van Reyerscomplex zijn er zoals voorzien 4 uitritten: 3 tunnels en Kolonel Bourgstraat. Dat is dus 1 meer dan vorige week.
5, de aangebrachte wegmarkeringen zorgen er dus enkel voor dat bestuurders vroeger moeten voorsorteren. De capaciteit is niet verminderd.

UPDATE: 08:39u de centrumtunnel wordt nu ook rood, wat ook identiek is aan andere ochtenden.
De vroegere voorsortering zorgt ervoor dat de auto's voor de andere tunnels daar geen last van hebben.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1973
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 101 keer

Vanmorgen zoals verwacht geen hinder ondervonden.
Het verkeer ging vlot in de 3 tunnels.
Ik ben er iets na 9 uur gepasseerd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Vandaag zal het misschien drukker zijn, want pendelen met de trein is geen optie naar Brussel vandaag. Blij dat ik er niet moet zijn vandaag.
Je zal maar pendelaar zijn, sinds vorige week donderdag geraaktje je bijna niet van Antwerpen naar Gent en omgekeerd, dat is opgelost en nu is Brussel aan de beurt.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Valt al bij al mee, de communicatie was al steeds weer een ramp.

Toekomen in station en de meeste treinen in het rood aangeduid. Snel naar een trein met vertraging die nog op perron staat en aangegeven bestemming Brussel-Centraal. Net jas uitgedaan en dan de melding dat de trein niet in Brussel stopt, enkel in Brussel West (metro). Zowat iedereen rap van de trein af waardoor die grotendeels leeg vertrekt.

Blijkt dat ALLE treinen niet zullen stoppen in de 3 grote Brusselse stations! Dat vernemen we via de pers en niet de NMBS!

De volgende trein dan maar genomen en die zou ook niet stoppen in Brussel. Veel mensen regelen ander vervoer of een taxi of vragen een collega hen op te pikken. We komen in Brussel Zuid aan en de trein stopt ineens wel :bang:

Uiteindelijk viel de vertraging dus mee maar de communicatie was weer op "niveau".
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Had geluk, na lang twijfelen ging trein dan toch naar Noord en Centraal. Kwartiertje tussen Schaerbeek en Noord aanschuiven "wachten op vrijmaken spoor". In Noord viel trein in panne (vermoedelijk het vele stoppen/vertrekken maar ken niet veel van treinen) en dan maar te voet verder. 6:29 eerste trein, op werk om 9:04 (record niet gebroken...)

Communicatie nmbs is toch zo slecht niet:
"Een beperkt aantal treinen kan opnieuw rijden. Sommige treinen blijven plaatselijk omgeleid. Aan reizigers wordt gevraagd gebruik te maken van openbaar vervoer" :angel:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Je wist op voorhand dat iedereen weer moord en brand ging schreeuwen, met op kop Touring en Ben Weyts. Zo vlak voor de verkiezingen was het ook makkelijker scoren voor hem :).
Mijn ervaring deze ochtend was dat het er even snel of traag ging als altijd. Het enige verschil is dat er nu meer auto's in de rechts vakken waren en wat minder aan de linkerkant. Of dat nu de grote revolutie is :)?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vandaag kon anders wel tellen als stresstest voor de nieuwe situatie. De problemen met de treinen en files op alle invalswegen van Brussel. Behalve E40 aan het Reyerscomplex.
Zou er nu geen enkele journalist met een slecht karakter Weydts en vooral Mr. Touring naar een reactie willen vragen ?
Hier op het forum werd trouwens ook moord en brand geschreeuwd. Stilletjes geworden nu.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Hé, zoveelste beter eh :) :beerchug:
Maar het kadert in de algemene Brusselse politiek van de auto te ontmoedigen door het aantal rijstroken te beperken, de files langer te maken, en de voetgangerszones steeds groter te maken. Dat zijn beleidskeuzes.

Dus wie nu denkt, "gelukkig, ik kan met de auto blijven naar Brussel gaan de komende jaren" gaat nog veel traantjes laten..
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

Tenzij het OV niet gaat verbeteren en bedrijven hun conclusies trekken... en Brussel misschien verlaten ?

We hebben vandaag gezien hoe snel het OV een totale nachtmerrie is... en dat is nog maar het topje van de ijsberg.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

DarkV schreef:Tenzij het OV niet gaat verbeteren en bedrijven hun conclusies trekken... en Brussel misschien verlaten ?
:lol: Noem eens een bedrijf met veel werknemers dat vertrokken is, zuiver voor de files en niet omwille van een andere reden waarbij de files als dekmantel gebruikt werd. Ik zie enkel het tegenovergestelde.

https://www.tijd.be/ondernemen/media-ma ... 32561.html
https://www.tijd.be/ondernemen/financie ... 62537.html

Die laatste had het aan de werknemers gevraagd en die kozen Brussel-centrum gezien de centrale ligging.

Is ook logisch dat bedrijven blijven, het zijn de werknemers die het tijdsverlies lijden in de files van 's morgens en 's avonds, op uren dat ze niet betaald worden. Bedrijven kost dat niets. Files zijn jouw probleem, niet hun probleem.

Zolang Brussel haar centrale ligging behoudt gaat het geen zorgen moeten maken over wegtrekkende bedrijven. Tenzij er natuurlijk een vorm van rekeningrijden komt waarbij de werkgever moet betalen voor de woon-werkverplaatsing van de werkgever. Pas dan worden de files ook een probleem van de bedrijven.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef: Bedrijven kost dat niets. Files zijn jouw probleem, niet hun probleem.
Dat is niet helemaal waar. Als werknemers te lang onderweg zijn nemen ze vroeg of laat ontslag. Rond Antwerpen stelt dat probleem zich ook:
Geografisch aanwerven: het is uit pure noodzaak de nieuwe tactiek van Katoen Natie. Huts: “Het criterium is niet langer de beste kandidaat bij een sollicitatie. Woont hij of zij aan dezelfde kant van de Schelde als de werkplek: daar komt het op aan"
(Bron: https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~af059bdf/)

Telenet is overigens niet écht naar Brussel verhuisd, ze hebben enkel de maatschappelijke zetel naar Brussel (het oude adres van Base) verplaatst. Het gros van de werknemers zit nog steeds in Mechelen Noord (en hoe langer hoe meer ook in Mechelen Zuid).
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”