Overstap naar Scarlet vraagje

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Ik overweeg een overstap van Dommel + Belgacom naar Scarlet internet & telefonie. Er zou een technieker moeten langskomen op een vooraf bepaalde datum. Kan iemand mij vertellen waarvoor dit nodig is? Kan dit extra kosten meebrengen? Bedankt!
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Die technieker gaat je modem/router (Sagem) installeren. Je installatie zal er lichtjes anders uitzien want Scarlet is VOIP. Als je ook tv hebt besteld, zal hij ook je decoder aansluiten en configureren, en een korte demo geven.

Als je op dit moment al VDSL hebt, dan kan je dat eigenlijk allemaal zelf doen, maar scarlet heeft geen doe-het-zelf-installatie en de technieker brengt de hardware mee.

De kosten staan normaal duidelijk op de website van Scarlet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

niet compatiebel met een alarm via pstn,maar dat vergeten ze altijd bewust te vemelden ....
Afbeelding
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

VOIP..dat hebben ze blijkbaar ook vergeten te vermelden.. Hoe zit dat dan precies met noodnummers? Ik vind het wel belangrijk om deze snel, makkelijk en zonder fout te kunnen bereiken.

Momenteel heb ik ADSL2+ en een gewone Belgacom telefoonlijn. TV blijft bij Telenet. Ik ben eigenlijk wel tevreden van Dommel, maar de overstap is om kosten uit te sparen (Scarlet biedt ook sociaal tarief aan en daar heb ik recht op, Dommel niet) en m'n internetsnelheid wat te verhogen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Interessant! Ik dacht dat alle operatoren dat sociaal tarief moesten toepassen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
cyrano
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Moeten is alleen voor Belgacom, als grootste operator, dacht ik. De rest doet dat vrijwillig, omdat ze zelfs aan sociaal tarief nog altijd iets verdienen. Of is dat ook alweer veranderd?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Hou wel rekening met de installatiekosten als je wilt besparen.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

cyrano schreef:Moeten is alleen voor Belgacom, als grootste operator, dacht ik. De rest doet dat vrijwillig, omdat ze zelfs aan sociaal tarief nog altijd iets verdienen. Of is dat ook alweer veranderd?
Klopt niet. Alle operatoren met een omzet van 50 miljoen euro of meer moeten sociaal tarief aanbieden aan hun klanten. Dat zijn: Belgacom/Proximus/Scarlet, KPN Belgium/Base, Mobistar, Telenet en Voo.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2746
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Als je wil besparen waarom dan niet gelijk scarlet trio?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Devilzown schreef:Hou wel rekening met de installatiekosten als je wilt besparen.
Installatie zou gratis zijn, activering €30 (sociaal tarief).
Heronic schreef:Als je wil besparen waarom dan niet gelijk scarlet trio?
Geen sociaal tarief bij Trio, enkel bij internet & telefonie. Plus installatie kost daar dan nog eens €99 en dan verlies ik NGC en Culture 7 of hoe het ook noemt tegenwoordig.

Iemand enig idee hoe dat zit met die noodnummers? Kan ik deze dan nog bereiken met een gewoon telefoontoestel? M'n gezondheid is niet al te schitterend, dus toch wel belangrijk..
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Is het niet zo dat Scarlet het sociaal tarief toepast alleen op telefoon dienst? dat zou een 8,5€ zijn.
Het zou mij dan ook verwonderen dat dit niet toegepast word op trio,aangezien er ook vaste tel aanwezig is.
Het is wel zo dat de klant kan kiezen voor sociaal tarief voor bijv. GSM/Smartphone (Bijv.bij Base) maar dan niet meer in aanmerking komt voor sociaal tarief v/e vaste telefoon(bijv. bij Scarlet Trio),en vice versa.
Ik weet zeker dat Telenet Sc. tarief geeft voor internet en tel(of gsm). tesamen .(17€) bijv. op Whop)
Maar ik ben niet zeker of Belgacom dit ook geeft.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Reply van Scarlet zelf:
Beste klant,

Ons antwoord op onderstaande vraag is:

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.

Voor een Scarlet Trio abonnement hebben we geen sociaal tarief.

Voor internet&telefoon abonnement enkel wel.
Activatiekosten krijgt u -20,00 euro.
Abonnement -8,00 euro p/m en op gesprekskosten -3,10 euro p/m.
cyrano
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

jantje81 schreef:Alle operatoren met een omzet van 50 miljoen euro of meer moeten sociaal tarief aanbieden aan hun klanten. Dat zijn: Belgacom/Proximus/Scarlet, KPN Belgium/Base, Mobistar, Telenet en Voo.
Bedankt voor de update.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

Noodnummers blijven bereikbaar met gewoon telefoontoestel. Dit moet wel op de Sagem aangesloten worden ipv op de splitter. Dus bij stroompanne geen telefonie

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vind het antwoord van Scarlet vrij bizar (geen Soc. tarief op trio) omdat het BIPT de beslissing neemt of je een Soc. tarief krijgt of niet.Scarlet heeft ook alleen Soc. tarief op vaste tel dienst,event.ook op internet (Zie link)en die zijn aanwezig op het Trio abbo.Is dit wel in orde volgens de wetgeving??(Er staat duidelijk bij op AL hun tariefplannen).


http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/8 ... erstrekken
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Is dat nog zo voor Trio ? hier staat wat anders .... https://www.scarlet.be/nl/handicap/
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Hoi,

Mocht je interesse hebben in het gebruik van de Fritz!Box:
De installatie, door de technieker is het moment om te vragen of je uw PPPoE login mag overschrijven / fotograferen.

Noodnummers gaan werken.
Stroomuitval zou u eventueel voor korte tijd met een kleine UPS kunnen overbruggen.

https://gembird.nl/item.aspx?id=8021
https://tweakers.net/pricewatch/572973/ ... vices.html
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

vasonline schreef:
Mocht je interesse hebben in het gebruik van de Fritz!Box:
De installatie, door de technieker is het moment om te vragen of je uw PPPoE login mag overschrijven / fotograferen.
ben je hier 100% zeker van ???
heb hier op het forum al verschillende keren gelezen dat Scarlet die PPPoE login niet meer vrij geeft ???

sta op het punt van te veranderen van provider maar zou wel mijn Fritz!Box willen blijven gebruiken
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Dag pwr,

Bij mij had de Scarlet-technieker de login mee om de Bbox3v+ te configureren.
De meeste techs zijn best aanspreekbaar...Even vriendelijk vragen kan je altijd :-)

De FB staat in de plaats en de bbox3 is mijn reserve-backup hardware. Mocht ik specifiek iets nodig hebben van de Scarlet helpdesk i.v.m. de lijn
kan ik deze altijd terugplaatsten.

Groetjes
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Matthias_VL schreef:Is dat nog zo voor Trio ? hier staat wat anders .... https://www.scarlet.be/nl/handicap/

Inderdaad,Scarlet heeft wel sociaal tarief,maar blijkbaar niet in een pack met TV,(dus niet bij One of Trio)wel voor het pack internet en vaste telefoon,en eventueel een gsm formule.
U vind dit terug bij 'Hoeveel bedraagt het sociaal tarief'.

Men moet geweldig opletten met die soc. tarieven,het is niet altijd zo dat bij grote providers een formule plus soc. tarief de goedkoopste oplossing is.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

hou er wel rekening mee dat je goedkoper zal af zijn maar dat ook gevolgen zal hebben voor de kwaliteit van uw internet....; vroeger ook nog scarlet gehad en regelmatig last van dropouts, een medewerkster van onze radio had ook scarlet tot voor enkele weken, en elke dag terwijl ze live aan het streamen was naar de studio tussen 22u en middernacht viel de verbinding regelmatig weg, overgestapt naar edpnet en geen enkel probleem meer...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”