Combinatie Samsung soundbar/smart tv en digicorder.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
BricoMan
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2019, 16:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vraagje:
Ik heb net een Samsung HW-M450 soundbar pakket gekocht om aan te sluiten met Samsung smart tv UE55NU7100 en digicorder van telenet (laatste model).
Vermits zowel tv en soundbar een HDMI ARC aansluiting hebben dacht ik digicorder naar HDMI IN van soundbar te sturen en vervolgens HDMI OUT(ARC) naar HDMI 3 (ARC) van de tv te sturen.
Op die manier kan ik soundbar ook gewoon gebruiken om radio te luisteren zonder dat ik daarvoor de tv moet aanzetten, of lukt dit niet?
Andere optie is optische kabel van digicorder naar soundbar en HDMI(ARC) van soundbar naar HDMI 3 (ARC) van tv.
Ik denk dat eerste optie de beste is wat betreft beperken van kabels, beste geluid en mogelijkheden.

Graag jullie mening/inputs?

Alvast bedankt.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Gewoon je Soundbar met je TV verbinden via Soundshare??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
BricoMan
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2019, 16:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Soundshare is wellicht iets typisch Samsung dan, draadloos?
Is dit performant genoeg mbt storing of kwaliteit dts geluid en dergelijke meer ?
Alvast bedankt voor je antwoord.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Werkt hier als een trein! Sat-ontvanger aan => TV gaat aan via HDMI-CEC ==> Soundbar gaat automatisch aan, en zijn subwoofer. Klank is perfect.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
BricoMan
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2019, 16:51
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Die HDMI CEC instellingen moet ik eens nazien. Wel een goed idee dat...
Als ik alleen van soundshare gebruik maak, moet tv echter wel aangezet worden om "radio" te luisteren van digicorder.
In dat geval misschien toch apart de meegeleverde optische kabel gebruiken tussen digicorder en soundbar.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”