VRT NU rechtstreeks op smarttv - Welke toestellen zijn ok ?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Kabelcutters welke vroeger dvb-t keken zijn nu verplicht om VRT NU te gebruiken als "gratis" alternatief.
Er is een publiek dat geen casting met smartphones en tablets etc (vb chromecast) wil gebruiken om naar VRT NU te kijken.

Als zo iemand een nieuwe smart tv wil kopen is het uiteraard wenselijk dat VRT NU daarop werkt.
Een app komt er niet, dus het moet gewoon direct werken in de tv-systeem browser ...

Maar welke smarttv's ondersteunen VRT NU ? Bij de VRT zelf kunnen ze er niet op antwoorden. En in tv-winkels kan je het niet testen (tv's zitten daar steeds op kabel). En verkoperspraatjes zijn totaal onbetrouwbaar. Daarom lijkt dit draadje me nuttig. Een koopwijzer voor compatible VRT NU smart tv's dus !

Heb je een recente smarttv gekocht en werkt vrt nu daar wel of niet op rechtstreeks in de systeembrowser ?

- Geef duidelijk merk en model nummer op
- Test VRT NU live stream (1, canvas), deze zou moeten werken zonder noodzaak aan een login
- Test kijken naar aangeboden programma's op VRT NU (gratis account nodig) : test vooral met (buitenlandse) films in de rubriek films
- Let er ook op of het afspelen niet hapert
- Kan je door- en terugspoelen ?

Post alle ervaringen hierover in dit draadje. Beperk het draadje aub tot het testen van VRT NU rechtstreeks op smart-tv (voor de andere mogelijkheden zijn er al andere draadjes).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Een zeer slechte ervaring hier, via de browser op m’n UE65KU6400 tv, uiteindelijk ingelogd geraakt, maar de video’s willen niet beginnen met spelen, ze blijven zwart terwijl de teller blijft staan op 0 seconden
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Zelf heb ik ook al weet van 1 model Sony Bravia XE9305. Livestream werkt niet (foutboodschap). Inloggen toen niet kunnen testen.
Denk dat het lijstje wel werkende een kort lijstje zal worden ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

fredo66 schreef: Een koopwijzer voor compatible VRT NU smart tv's dus !
Lijkt mij dat dergelijk advies al achterhaalt gaat zijn nog vorens je de nieuwe aanwinst uit de doos haalt.

Koop een tv op basis van zijn kwaliteiten als monitor, zijn esthetisch voorkomen en misschien zelf het gevoel van de falus.

Jouw eis zal gegarandeerd een teleurstelling geven.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

LG 49UH610V (WebOS 3.0)

Even getest op de tv met VRT NU Live en ik kreeg een request error. Op de computer werkt het met PaleMoon en Vivaldi browsers wel, niet met Firefox.

Ik ga 9livesuni bijtreden in het afraden van een tv te kopen op basis van compatibiliteit met een bepaalde webmediaplayer. Zelfs voorgeïnstalleerde tv apps kunnen na een tijdje onbruikbaar worden. Een apart bakske om naar je tv te streamen kost natuurlijk elektriciteit maar het bespaart je waarschijnlijk een hoop frustratie.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

VRT Nu werkt tegenwoordig terug slecht op Android rechtstreeks (issues met sync video/audio) of via casting (Android Shield, met volop onderbrekingen in geval van VRT Nu). Het is een week of twee ok geweest. Maar nu terug vooral onderbrekeningen. Het zou me verbazen of dit rechtstreeks op een Smarttv beter is. Het is gewoon huilen met de pet op.

Mijn volgende TV wordt een dom scherm, zo een 18/7 dat ze gebruiken in de winkels. Dat is zeker.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bedankt voor dit topic. Ik zoek nog een oplossing voor mijn grootouders hun buitenverblijf aan zee. Kan toch niet zijn dat die mensen via chromecast e.d. moeten werken...
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
edon
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 jul 2011, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 10 keer

jutuiz schreef:VRT Nu werkt tegenwoordig terug slecht op Android rechtstreeks (issues met sync video/audio) of via casting (Android Shield, met volop onderbrekingen in geval van VRT Nu). Het is een week of twee ok geweest. Maar nu terug vooral onderbrekeningen. Het zou me verbazen of dit rechtstreeks op een Smarttv beter is. Het is gewoon huilen met de pet op.

Mijn volgende TV wordt een dom scherm, zo een 18/7 dat ze gebruiken in de winkels. Dat is zeker.
Een dom scherm... interessant, is dit in de handel (als particulier) verkrijgbaar? Zoals bvb een Oled 65" :idea: :-)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Block schreef:Bedankt voor dit topic. Ik zoek nog een oplossing voor mijn grootouders hun buitenverblijf aan zee. Kan toch niet zijn dat die mensen via chromecast e.d. moeten werken...
Volledig mee eens. Senioren hebben vaak zelfs geen smartphone en ik kan ze overigens geen ongelijk geven.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Volledig mee eens. Maar een oplossing ken ik ook niet zo meteen. Behalve dan dat tv vlaanderen ding. Maar dan ben je weer gebonden aan een bedrijf.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1056
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

edon schreef:Een dom scherm... interessant, is dit in de handel (als particulier) verkrijgbaar? Zoals bvb een Oled 65" :idea: :-)
Natuurlijk is dat verkrijgbaar. Maar het is helemaal niet interessant:
- die dingen worden voor digital signage en 24/7 gebruik gemaakt, dat is heel iets anders dan tv
- verwacht geen geavanceerde beeldverbetering/upscaling die tv's wel hebben
- de prijs is veel hoger; tv's zijn meer mainstream en daardoor goedkoper
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Vandaag een update voor Nvidia Shield ontvangen... en NLziet draait nu out of the box enrechtstreeks vanop de Shield.
Wat Nederland kan moeten wij toch ook kunnen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Block schreef:Ik zoek nog een oplossing voor mijn grootouders hun buitenverblijf aan zee.
Misschien eens kijken of je met volgende projecten aan de slag kan.
Kodi: https://github.com/pietje666/plugin.video.vrt.nu
Android TV: https://gitlab.com/wdullaer/vplayer
Boombastic
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

raf1 schreef:
Block schreef:Ik zoek nog een oplossing voor mijn grootouders hun buitenverblijf aan zee.
Misschien eens kijken of je met volgende projecten aan de slag kan.
Kodi: https://github.com/pietje666/plugin.video.vrt.nu
Android TV: https://gitlab.com/wdullaer/vplayer


Is er ergens een video online hoe je dit moet installeren?
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Koop een mini pc ala intel nuc en sluit dat via hdmi aan op de tv. Via browser zie je alles wat je wil.
Ik heb op mijn nuc ook plex en kodi staan.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Boombastic schreef:Is er ergens een video online hoe je dit moet installeren?
[youtube]f5cS6eW6CNk[/youtube]
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Boombastic schreef: Is er ergens een video online hoe je dit moet installeren?
Die van Pietje666 is gewoon te vinden in de kodi add-on bibliotheek (zoek op VRT NU). Voor de android TV zie link van raf1.

Er is er nog eentje voor kodi, Retrospect (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv) maar deze beperkt zich niet enkel tot VRT Nu. Moet de laatste versie zelf nog eens bekijken (veel recente wijzigingen en je moet het manueel updaten/installeren) om te zien of de VTM-stream nu al werkt of niet.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

On topic blijven aub - een nieuw draadje voor android boxen voor vrt nu kan uiteraard ook
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Om eerlijk te zijn, al dit soort oplossingen is te ingewikkeld voor grootouders. Die willen op de aan/uit-knop drukken, en op de cijfertjes om naar een zender te zappen. Alles daarboven zal enkel frustratie opleveren.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Juist, daarom kan een Roku stick met simpele afstandsbediening misschien de beste oplossing bieden!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Bababa schreef:Om eerlijk te zijn, al dit soort oplossingen is te ingewikkeld voor grootouders. Die willen op de aan/uit-knop drukken, en op de cijfertjes om naar een zender te zappen. Alles daarboven zal enkel frustratie opleveren.
+1

Ik vrees dat dit net de taak is van een openbare omroep. Zorgen dat er een bijzondere laagdrempelige toegang tot content is, ook voor die mensen die zich gewoon voor hun TV willen zetten en kijken en voor wie het onthouden onder welk nummertje de VTM of de VRT zit het maximum is dat je van hen mag verwachten. En dat zijn echt nog bijzonder veel mensen.
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2012, 11:05
Bedankt: 2 keer

Televisie: Sony KDL-50W809C
Platform: Android TV 7 - Nougat

Via sideload de laatste nieuwe APK's van VRT NU, Stievie en de Chrome browser geïnstalleerd.

Resultaten:

VRT NU: laat enkel het eerste scherm "Hallo" zien en knalt er dan kei hard uit. Waardeloos...

Stievie: ik kan inloggen (loginscherm staat in Portrait modus, dus hoofd kantelen). Vervolgens geeft hij het zenderoverzicht maar ik kan niet scrollen. Standaard staat ie op VTM dus druk ik 'ok' op afstandsbediening. Beeld sprint naar Landscape modus, foto van programma wordt weergegeven en na 10 seconden een onbekende fout. Waardeloos...

De Chrome browser op Android TV laat enkel mijn profielpagina van Stievie zien. Het stream platform is zelfs helemaal niet te bereiken zo. De website van de VRT laat zich zien in smartphone modus (zelfs met desktop mode aangevinkt in opties Chrome). Ik kan een stream starten en gedurende 3 seconden werkt deze. Dan stopt ie ermee zonder fout of waarschuwing. waardeloos...

De enige optie is hier een PC met Win 10 en Chrome browser met draadloze muis. Dan werkt alles stabiel en heel de avond lang. Ook de ingebouwde Chromecast van mijn Android TV laat streamen van mijn smartphone goed toe (werkt best stabiel nu) maar blijft omslachtig.

Android TV heeft degelijke streaming apps met de besturing via de gewone afstandsbediening (Netflix, Amazon Prime Video, TED, Twitch, YouTube, VLC, Kodi,...) maar in de verste verte niet voor onze Vlaamse zenders.

Ik heb nog geen oplossingen geprobeerd via Kodi en Plex om zo VRT streams te kunnen zien.

Update: de ingebouwde browser voor Android TV van Sony en de Puffin Browser werken best goed op het platform. Sites van Stievie en VRT NU openen perfect, inloggen gaat en navigeren ook. Echter bij het starten van een stream een onbekende fout. Stievie en VRT weigeren de minder bekende browsers te ondersteunen...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Panasonic Viera TX-40DS630E met FirefoxOS. VRTNu openen in de built-in browser is wat gedoe, maar eenmaal erin werken de streams wel. Zij het met een echt belabberde kwaliteit...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Joost85 schreef:Update: de ingebouwde browser voor Android TV van Sony en de Puffin Browser werken best goed op het platform. Sites van Stievie en VRT NU openen perfect, inloggen gaat en navigeren ook. Echter bij het starten van een stream een onbekende fout. Stievie en VRT weigeren de minder bekende browsers te ondersteunen...
Mijn gok is dat Android op Sony Bravia geen Widevine ondersteunt en daarop die streams kapotlopen? Al zou dan Netflix ook niet mogen werken...

Overigens: als je op je smartphone Sony Sideview installeert kan je je Android-apps op je tv met een mousepointer bedienen (handig voor apps die touch-input verwachten).
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Hier op een samsung ue65mu8000 werkt het live kijken en pauzeren perfect (een, canvas en ketnet). Gewoon klikken en de stream start onmiddelijk.
Joost85
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 okt 2012, 11:05
Bedankt: 2 keer

Overigens: als je op je smartphone Sony Sideview installeert kan je je Android-apps op je tv met een mousepointer bedienen (handig voor apps die touch-input verwachten).
Ik maak op mijn Android smartphone en tablet standaard gebruik van de officiële Google Android TV Remote (die werkt wel enorm goed!) maar een oplossing om simpel eventjes een afstandsbediening vast te grijpen blijft voor mij de 'leukste' oplossing.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...maar een oplossing om simpel eventjes een afstandsbediening vast te grijpen blijft voor mij de 'leukste' oplossing...

Daarom overweeg ik de aanschaf van een Roku stick!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Getest op lg oled 55b6v.

Livestrem werkte niet.
On demand niet getest. Werkt allemaal traag. Username en pw moet via de remote.... pfff
Neen... Geef me dan maar de chromecast en een app. Kan me niet voorstellen dat dat moeilijker is dan via die web.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

wied schreef:Juist, daarom kan een Roku stick met simpele afstandsbediening misschien de beste oplossing bieden!?
Roku voor VRT NU ??? Ik bezit zelf een roku 3, de kans dat er een app komt om VRT NU beschikbaar maken op Roku is nihil. En de roku 3 heeft geen browser.
Roku stick heeft misschien wel een browser aan boord ? Zo ja kan iemand daarin VRT NU eens testen ?
De live streams van VRT krijg ik wel werkende op roku3 (via afspeellijst m3u8)
meon schreef:Mijn gok is dat Android op Sony Bravia geen Widevine ondersteunt en daarop die streams kapotlopen?
De VRT heeft ook onbeveiligde livestreams. De hoogste resolutie daarin is 540p en de kwaliteit is daarvan gelijkwaardig met de dvb-t (kleurweergave en contrast is zelfs iets beter). Probleem is dat al die out-of-the-box oplossingen blijkbaar niet slim genoeg zijn om lager te schakelen indien ze niet werken met widevine ...

Toch triestig dat een openbare omroep niet gratis te bekijken valt op een eenvoudige manier. "Only in Flanders ..."
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Joost85 schreef:
Overigens: als je op je smartphone Sony Sideview installeert kan je je Android-apps op je tv met een mousepointer bedienen (handig voor apps die touch-input verwachten).
Ik maak op mijn Android smartphone en tablet standaard gebruik van de officiële Google Android TV Remote (die werkt wel enorm goed!) maar een oplossing om simpel eventjes een afstandsbediening vast te grijpen blijft voor mij de 'leukste' oplossing.
Ik heb beide geïnstalleerd en de app van Sony is handiger/uitgebreider omdat je daar ook text-input mee kan doen en ook effectief een mousepointer mee kan doen (naast 'touchpad/D-pad') bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

raf1 schreef:
Boombastic schreef:Is er ergens een video online hoe je dit moet installeren?
[youtube]f5cS6eW6CNk[/youtube]
Ik weet niet op welk platform die Android TV draait, maar de ingebouwde Leanback Launcher heeft alvast geen "All Apps"-knop waarmee je sideloaded apps kan starten, enkel Android TV-compatibele apps komen in het menu te staan.
Om daar omheen te werken gebruik ik Sideload Launcher dat wél via Google Play kan geïnstalleerd worden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@fredo66

Dank voor de nuttige info. Als hun meest recente stick geen browser heeft moet ik Roku spijtig genoeg vergeten voor VRTNU ontvangst :-(
En ja, gelijk heb je! Arm Vlaanderen inderdaad...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

ondertussen opgezocht: Ook de roku sticks houden vast aan het gesloten ecosysteem van Roku. Enkel apps kunnen erop en er bestaat geen (goed werkende) browser app.

Playstation 4 pro werkt redelijk goed met VRT NU maar zo'n controller is uiteraard ook alweer niet het meest handige om te bedienen. En dit produkt is ook al iets dat senioren niet snel zullen kopen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
fujiwara
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2014, 13:06
Bedankt: 2 keer

Bij mij werkt het op Android TV via de Kodi app (Mii Box 3). Stevie & VTM live app werkt het scrollen/inloggen niet echt. Waarschijnlijk is dat laatste wel op te lossen met een Flymouse ofzo.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb in de slaapkamer zo'n philips android tv en daar staat kodi ook op. Geen aparte box nodig dus.

Een van de addons is vrt nu en die gaat daar gewoon open hoor, scrollen enz kun je doen met de afstandsbediening.
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Ik ben ook 1 van die dbv-t kijkers die nu op zoek moet gaan naar een simpele oplossing om de vrt op een tv te kunnen bekijken. Ik heb tijdens de black friday een nvidia shield gekocht. De vrtnu app geïnstalleerd en alles leek te werken. Alleen na een paar minuten sluit kodi zichzelf af en is het gedaan met vrt te kijken. Wanneer ik dan kodi terug opstart kan ik verder kijken;maar weer maar voor enkel minuten en dan sluit kodi weer af. Ik heb de hardware versnelling al uit gezet op aanraden van een collega maar dat helpt niet. Via een chromecast ook niet echt vlekkeloos,gaande van foutmeldingen,vastlopen tot de app niet kunnen afsluiten. Die blijft dus doorspelen ook al is de casting stop gezet via de app op de tablet. Om te stoppen moet ik dan de chromecast zonder stroom zetten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Om die reden heeft TS dit draadje opgestart, met de hoop te weten te komen waar die verdomde VRTNU app eindelijk presteert zoals het zou moeten :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

wied schreef:Om die reden heeft TS dit draadje opgestart, met de hoop te weten te komen waar die verdomde VRTNU app eindelijk presteert zoals het zou moeten :-(
Dat de VRT nu eens zou beginnen met VRTnu app beschikbaar te maken voor Apple TV dan zou ik al heel tevreden zijn maar ja de VRT heeft voorlopig geen plannen om dat te doen, ze laten nog liever de mensen sukkelen. :x
Resultaat: ik mag nu VRTnu app openen op mijn iPad om dan vervolgens via Airplay te streamen naar mijn Apple TV iets wat ik niet moet met VTM app en NPO start, die beide apps zijn gelukkig wel beschikbaar voor Apple TV dus kan voor de VRT ook niet moeilijk zijn om dat ook te doen maar dat is gewoon niet willen. :x
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

En ondersteuning voor Android TV.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Stomme is dat de VRT een app had voor het journaal op de Apple TV, maar die app werkt al maanden niet meer. Vragen om een URL/schema om zelf een player te maken krijg je geen antwoord op, behalve een nietszeggende melding dat je via de browser kan kijken.

Voor een openbare omroep een schande, wat mij betreft mag dus de "openbare" worden doorgestreept. Zodra je moet betalen om het te kunnen zien (via kabel/iptv) of via je persoonsgegevens (inloggen) vindt ik dat er geen belastinggeld meer naar toe mag.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”