Bpost horror

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

CCatalyst schreef: Nogmaals, de oorzaak zijn de vakbonden, niet het bedrijf. Nu, ik denk dat ze verplicht zijn om met externen te werken, anders krijgen ze die achterstand wellicht nooit weg. Die externe firma zal wellicht 1) geen inzage hebben in heel dat voorkeuren gedoe 2) gewoon de opdracht gekregen hebben van bpost om een vracht vol pakketten af te leveren 3) misschien gisteren begonnen zijn maar om wat voor reden dan ook niet op tijd hebben kunnen afwerken waardoor ze vandaag pas konden komen. Maak u geen illusie: last mile aan residentiele adressen leveren is een enorm tijdrovend werk!
Als de externe firma geen inzage heeft, dan is dat de fout van het bedrijf, niet van de vakbonden.
Last mile is tijdrovend, inderdaad. Net daarom is de afleverinfo zo belangrijk. Nu interpreteert Bpost dat uiteraard als belangrijke info voor zichzelf om zo rendement te halen. Dat de externe firma bij gebrek aan die info minder goed presteert kan hun wellicht niet schelen. En op de laatste plaats komt dan nog de ontvanger/klant, die de moeite gedaan heeft om die info te geven maar in ruil hiervoor geen betere dienstverlening krijgt.
Het blijft een triestig bedrijf.
Ik was blij toen de overname van PostNL door Bpost mislukte, want het plan daarachter was gewoon een concurrent wegruimen.

Met de huidige prestaties (operations en op de beurs) zal het niet verbazen als binnenkort PostNL Bpost overneemt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

R2D2 schreef:
Als de externe firma geen inzage heeft, dan is dat de fout van het bedrijf, niet van de vakbonden.
... of van de AVG?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

AVG is een obstakel als je niet zou voorzien hebben dat je taken uitbesteedt.

Ik heb al in het AVG beleid van een verzekeringsmaatschappij gelezen dat mijn gegevens mogen gedeeld worden tot en met logistieke diensten en partners, waaronder ook vallen : gebouwen en onderhoud...
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor mij is het simpel, ik zal in de toekomst nakijken met welk bedrijf pakketjes worden geleverd als ik online ga shoppen. Is het Bpost, dan is het jammer voor die online winkel. En ik kan begrijpen dat anderen ook fouten kunnen maken. Maar dit is gewoon heel erg amateuristisch. Als ze een externe dienst inschakelen moeten ze er maar voor zorgen dat ze de correcte informatie doorgeven. Omgekeerd ook, Bpost zou moeten weten dat deze externe dienst het pakketje een dag later alsnog ging komen brengen.

Hoe ze dat in praktijk uitvoeren of ze het allemaal technisch/praktisch in elkaar steken kan me geen bal schelen. Eigenlijk hebben ze op een bepaald moment niet geweten waar het pakketje zich bevond en dat was deze ochtend toen ik belde om half negen. Ik moest maar afwachten tot maandag of de verkoper een onderzoek laten openen. Dat ze het dan nog diezelfde dag aanbieden een paar uren later toen ik niet thuis was, is compleet van de pot gerukt in deze tijden.

Bpost, shame on you! Never again!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Pengu schreef:Voor mij is het simpel, ik zal in de toekomst nakijken met welk bedrijf pakketjes worden geleverd als ik online ga shoppen.
Hoe ga je dat weten... is trouwens ook geen constante.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Er zijn online shops die vermelden met welke koeriersdienst hun goederen verzonden worden. Bij gebrek aan die info kan je nog altijd een mailtje sturen. Simpel, toch?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ga blij zijn als ik het pakketje zal kunnen gaan halen zodat ik van deze horror van af ben.

Dit is toch echt wel een grap:
Screenshot_20181203_095537.png
24 uren "onderweg" :banana:

Oh, en op het briefje dat ik in mijn bus vond, heeft men de datum dat ik het kan afhalen doorschrapt en vervangen voor een 3. Was eigenlijk 1 december.
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Aantal dagen geleden een chromecast besteld op coolblue. Ging dag nadien geleverd worden met Bpost. Dag nadien verandert de status in 'onderweg naar jou - levering tussen 10u en 21u (wat een monster van tijdsslot trouwens?). Gans de dag thuis gebleven om dus het pakje te ontvangen. Rond 17u verandert de status doodleuk terug in 'afgeleverd in sorteercentrum - levering volgende werkdag' (met identiek tijdsslot). Uiteindelijk werd het pakje dan geleverd de dag nadien rond 16u.

Dat je een achterstand hebt ok, maar zo moeilijk kan het toch logistiek gezien niet zijn om te bepalen wanneer een pakje al dan niet het sorteercentrum heeft verlaten?

Dat is gewoon onkunde.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nog steeds onderweg naar het postpunt.....

Ik heb dus:
- Bpost nogmaals gebeld (zij raden me aan om de verkoper een dossier te laten openen, als ik vroeg of het pakket daar toch niet zou zijn aangekomen is het antwoord dat dit niet mogelijk is omdat de postbode deze moet inscannen bij het afgeven)
- Postpunt gebeld om toch eens na te vragen of het niet door de mazen van het net is geglipt, mag binnen 5 minuten terugbellen
- Verkoper ingelicht en die zal langs zijn kant al het nodige doen

Het is dus nog niet voorbij :x
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik dacht wel dat het niet meteen in het postpunt ging komen met die externe leverancier, die moet uw pakket wellicht terugbrengen naar NBX (waar het weer eens in de achterstand terecht komt) terwijl een lokale postbode na z'n ronde naar z'n eigen centrum gaat en het meteen in de kar van het postpunt legt.

Het zal wel aankomen, 80% kans deze week, 20% voor kerstmis.

Zou trouwens ook nog kunnen dat de computer van NBX het gewoon in de bin van uw lokale ronde dropt en uw gewone postbode het deze week nog eens komt aanreiken. Hangt ervan af of de eerste uitreiking correct gescand is als levering gefaald of niet.

Je kan wel "het nodige doen" maar eenmaal aangekomen zal dat toch nutteloos werk gebleken zijn.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is het dan normaal dat het nog altijd zogezegd onderweg is naar het postpunt? Moet ik dan niet zoiets zien zoals "terug in het sorteercentrum"?

Ik heb zo het gevoel dat die externe firma de pakjes ergens in een camionette liggen heeft en als ze eens goesting hebben gaan ze ermee naar het postpunt of sorteercentrum.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Pengu schreef:Is het dan normaal dat het nog altijd zogezegd onderweg is naar het postpunt? Moet ik dan niet zoiets zien zoals "terug in het sorteercentrum"?
Normaal werken ze niet met externe firma. Ik denk niet dat ze speciaal daarvoor hun code herschreven hebben.

Ik weet ook niet wat er afgesproken is met die firma, of die de pakketten terug naar NBX moeten brengen of naar de postpunten of nog iets anders.

Als het gescand wordt als niet aanwezig zal tracking altijd onderweg naar postpunt tonen (tenzij bepaalde gevallen zoals zaterdaglevering (met Saturday-flag) niet aanwezig dewelke op maandag opnieuw aangeboden wordt).

Als het vandaag terug in NBX aangekomen is zal er in de loop van de nacht in de details een lijntje bijkomen "zending werd gesorteerd" maar algemene status zal wel op "onderweg naar postpunt" blijven staan denk ik. Check tracking morgenochtend nog eens.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Inderdaad, status is veranderd. Ik was net aan het chatten met Bol.com over deze situatie. Dus heel mijn epistel is voorlopig voor niets geweest en ik mag nog een dagje geduld uitoefenen. Zending wordt doorgestuurd naar de correcte regio? Waar heeft die dan gezeten vraag ik me af.
Screenshot_20181204_113550.png
Man, man man... wat een gedoe.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Het kan nog slechter. Vorig jaar een iberico ham besteld regio Huelva, bijna het uiterste zuiden van Spanje. Via track en trace volgde ik de zending. Die ging van Huelva naar Madrid en dan richting Valencia. Ik dacht: wtf??? Die moet helemaal niet langs Valencia passeren. In Valencia ging mijn hesp de ferry op en werd ze afgeleverd op 1 van de Canarische Eilanden. Maar ze hadden nogal snel hun vergissing ingezien. Hesp weer de ferry op richting Valencia, dan weer naar Madrid en van daar richting Brussel. Oef, ze was op de goeie weg. Een ruwe schatting leerde mij dat ze een omweg van zomaar eventjes 700 km heeft gemaakt. En uiteindelijk was ik toch niet heel erg tevreden met de smaak.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Hier juist een pakje ontvangen.
Er word gebeld, ik doe meteen de deur open, en mijn pakket staat daar doodleuk op het trottoir voor mijn deur, vol met deuken.
Geen postbode te zien.
Ter illustratie: ik woon in een rijhuis in een buurt met veel hangjongeren.
Moest ik niet thuis geweest zijn en de deur niet meteen geopend hebben was ik mijn pakje dus kwijt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Het hoeft niet te verwonderen dat het bpost aandeel vandaag zomaar eventjes 21% in waarde verloren heeft. Het staat nu op 8,95 euro. Een jaar geleden stond het op 28,30 euro. Of zou UB daar voor iets tussen zitten? :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Pengu schreef:Inderdaad, status is veranderd. Ik was net aan het chatten met Bol.com over deze situatie. Dus heel mijn epistel is voorlopig voor niets geweest en ik mag nog een dagje geduld uitoefenen. Zending wordt doorgestuurd naar de correcte regio? Waar heeft die dan gezeten vraag ik me af.
Ofwel gewoon omdat de externe firma het terug naar NBX gebracht heeft terwijl het systeem "verwacht" dat dat pakket in het lokaal centrum door de postbode in de kar van het postpunt gelegd werd (iets dat geen scan vereist). De extra "onverwachte" scan in NBX heeft dan die melding getriggerd, want in de normale operaties zou zo'n extra scan betekenen dat het naar een verkeerd centrum gestuurd werd en vanaf daar naar NBX werd teruggestuurd (zie ook volgende paragraaf).

Ofwel omdat die externe firma op het einde van z'n ronde alle overschot naar een lokaal centrum gebracht heeft dat niet dat van u is. Daar werd het gescand wat de melding getriggerd heeft. Vanaf daar gaat het dan weer naar NBX en zo terug naar u (of het postpunt).

Jammer dat dankzij de vakbonden :evil: er geen locatie meer getoond wordt in de tracking (vroeger de derde kolom) zodat we niet zeker kunnen weten wat het is.

Het zal deze week wel aankomen denk ik. Iig het voornaamste voor u is dat het pakket in beweging is. Als het dagen stil ligt zonder vooruitgang en zonder mogelijke reden (staking, douane, etc) dan pas moet je je zorgen maken.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja lap, het is dus weer op komst naar mij. Als die postbode nu weer gewoon een briefke in mijn bus gaat steken zijn we weer vertrokken zeker?

Ik kan toch moeilijk aan mijn brievenbus blijven staan?
Screenshot_20181205_123107.png
Kan niet zeggen dat er geen beweging zit op de tracker pagina :banana:

Edit: Sinds 12:19 is het onderweg, had eerst pagina moeten refreshen voor ik nieuw bericht opstelde


Edit2: WAANZIN, ik wil iets in de fik steken nu.
Screenshot_20181205_152020.png
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Mja zoals ik al zei:
CCatalyst schreef:Zou trouwens ook nog kunnen dat de computer van NBX het gewoon in de bin van uw lokale ronde dropt en uw gewone postbode het deze week nog eens komt aanreiken. Hangt ervan af of de eerste uitreiking correct gescand is als levering gefaald of niet.
Het is in NBX gesorteerd deze nacht. Daar is het wellicht in de bin van uw lokale ronde gedropt (gezien de "onderweg naar jou"). Maar er zijn teveel pakjes nu waardoor ze niet allemaal op tijd naar uw lokaal centrum gebracht konden worden. Het is pas in de loop van de ochtend gebracht en uw postbode was toen al op ronde.

Kans wordt nu wel vrij groot - maar geen 100% - dat ze het morgen komen leveren (aan u of aan postpunt als uw postbode het stickertje ziet van de gefaalde poging). Het pakket zou iig nu dichtbij jou moeten liggen. Als je afwezig bent gaat het normaal de dag erna naar postpunt.

Ik begrijp wel niet goed waarom het door de computer van "onderweg naar postpunt" weer gereset is naar "onderweg naar jou". Misschien doordat het in NBX gepasseerd is?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Mijn vriendin had een paar dagen geleden iets besteld op Lidl shop. Ging geleverd worden door bpost op 5 december. Hele dag iemand thuis, geen pakket gezien. Navraag bij de buren gedaan, daar ook niks. Ze heeft met bpost gebeld en die zeiden dat ze met Lidl contact moest opnemen. Dan heeft ze met Lidl gebeld en die onderzoeken de zaak.
Edit: volgens de track en trace op de site van bpost werd het pakket afgeleverd op adres :bang: :bang:
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 06 dec 2018, 09:47, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Net de gewone postbode gezien en gesproken, had geen pakketje bij. Hij sprak ook over externe firma's die het niet zo nauw nemen. Pakketje staat dus nog steeds op "verwerking door bpost, levering vertraagd, aanbieding volgende werkdag" sinds gisteren. Dus hopelijk vandaag dan? En misschien moet bpost die externe firma's maar eens onder de loep nemen. Het zorgt ervoor dat hun dienstverlening niet draait zoals het hoort.

En ja, het is een drukke periode, begrijp ik volledig. Maar dit pakje had eigenlijk maandag in het postpunt moeten liggen. Dit zorgt gewoon voor meer werk bij hen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Gisteren is hun aandeel 23% gezakt. Deze morgen nog maar eens 10% gezakt. En onlangs een artikel gelezen dat aandeelhouders van bpost de handdoek in de ring gooien.
Bron:
https://www.tijd.be/ondernemen/diensten ... g/10075700
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Het wordt echt hoog tijd dat je eens de basis van de aandelenmarkt probeert te begrijpen, Jack Daniels.

bpost is vandaag ex-dividend gegaan, wat betekent dat wie gisteren kocht binnenkort een dividend krijgt uitbetaald, maar wie vandaag pas koopt dat niet meer krijgt. Slotskoers van gisteren bedroeg 8,53, het dividend 1,06. Het is dus compléét logisch dat zonder bijkomende koersschommelingen het aandeel vandaag rond 7,47 EUR noteert. Ik zie dat het momenteel tegen 7,87 noteert. Wie met andere woorden gisteren het aandeel heeft gekocht tegen de slotkoers heeft momenteel een virtuele brutowinst*.

*Bruto, omdat privépersonen roerende voorheffing van 30% betalen op het dividend.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Een aandeel dat op 1 jaar tijd 67% van zijn waarde verliest vind ik alles behalve logisch. En met mij de beleggers die hun centen in rook hebben zien opgaan. Daar sta je dan mooi, met uw dividend.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb het over de daling van vandaag, dat weet je goed genoeg.

Aan huidige koers en dividenrendement betaalt een aandeel van bpost zich trouwens in minder dan 7 jaar terug, zonder de dividenden te herbeleggen. Aandelen zijn langetermijninvesteringen die je niet evalueert op basis van de koersevolutie op een week, maand of zelfs jaar. Een voorzichtige belegger in bpost heeft trouwens al lang verkocht of zich ingedekt tegen verdere dalingen met opties.

Heb ook nergens beweerd dat alles daar fantastisch gaat, maar aan jouw simplistische interpretaties van beurskoersen op basis van HLN.be (!) erger ik me mateloos.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik citeer nooit HLN als het over aandelenkoersen gaat. En waarom zou je niet op 1 dag, 1 week, 1 maand... aandelen verkopen? Als jouw aandeel van de ene dag op de andere met 10% of meer in waarde toeneemt, waarom zou je dan niet verkopen? Er zijn genoeg day-traders te vinden. En als een aandeel van bpost zich op minder dan 7 jaar terugbetaalt, waarom zou je het dan überhaupt kopen? 7 jaar opgezadeld zitten met aandelen die zich enkel terugbetalen maar geen winst opleveren?
En in de eerste zin spreek je over "de daling van vandaag" en 2 regels verder heb je het over langetermijn investeringen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 06 dec 2018, 10:53, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Daytraden is iets anders dan beleggen.

Uiteraard mag je verliezen inperken en winsten veiligstellen, maar zonder context grote conclusies trekken uit een koersgrafiek, zoals jij vandaag hebt gedaan, heeft weinig zin.

Waarom vandaag in bpost investeren? Ik zou het persoonlijk om verschillende redenen niet doen, maar eens de crisis bezworen is, is er naast een riant dividendrendement een opwaarts koerspotentieel.

edit: Begrijpend lezen is toch moeilijk. De daling van vandaag komt door het ex-dividend, dat heb ik duidelijk uitgelegd. Jij probeerde dat te pareren door op het negatief rendement op 1 jaar te spreken. Het potentieel van een aandeel gaat verder dan het koersrendement van vandaag op morgen, maar dat lijk je maar niet te willen snappen.
Laatst gewijzigd door Didymus 06 dec 2018, 10:57, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Iemand die aandelen koopt, die heeft toch totaal geen boodschap aan "de context"??? Die heeft maar 1 doel voor ogen: zijn aandelen op zo kort mogelijke termijn zoveel mogelijk laten renderen en dan verkopen???
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ah nee?

Volgens de koersgrafiek zonder enige context is bpost er sinds gisteren zwaar op achteruit gegaan terwijl de aandeelhouder er t.o.v. gisteren netto op vooruit gaat.

edit: Correctie aangebracht, de aandeelhouder gaat erop vooruit, niet het aandeel zelf.
Laatst gewijzigd door Didymus 06 dec 2018, 11:49, in totaal 2 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Didymus schreef:Ah nee?

Volgens de koersgrafiek zonder enige context is bpost er sinds gisteren zwaar op achteruit gegaan terwijl het aandeel t.o.v. gisteren netto is gestegen in waarde.
Ik zag gisteren een daling van 23%. En nu zie ik opnieuw een daling van 9%. Ik zie geen stijging. Ik zie ook: 12 maanden geleden 28,30 euro. Vandaag 7,60 euro. Wie 1 jaar geleden voor 1000 euro aandelen kocht heeft nu nog 250 euro.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Je vergeet de dividenden alweer. bpost heeft het afgelopen jaar 2,37 EUR bruto per aandeel uitbetaald. Dat zie je niet in de koersgrafiek, want die toont een daling bij dividenduitkering. Probeer dat nu toch eens te bevatten.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bah, ik stuur ook eens een pakket. Koop ik een label voor levering aan de persoon thuis want ik weet zijn mail en nummer niet enkel zijn adres. Dat is duurder dan aflevering in postpunt maar dat maakt niet uit. Betaal bij voor een handtekening. Zie ik op de tracking dat ze het gaan leveren in het postkantoor van Leuven ipv op het adres :roll: . En op de helpdesk telkens hetzelfde bandje *de wachttijden zijn langer dan verwacht*.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Didymus schreef:Je vergeet de dividenden alweer. bpost heeft het afgelopen jaar 2,37 EUR bruto per aandeel uitbetaald. Dat zie je niet in de koersgrafiek, want die toont een daling bij dividenduitkering. Probeer dat nu toch eens te bevatten.
Ik bevat het volgende: 1 jaar geleden 1000 aandelen gekocht @ 28,30 per aandeel. Maakt 28300 euro. Nu nog waard ongeveer 7700 euro. Tel daarbij 2370 euro dividend. Totaal iets meer dan 10.000 euro. Resultaat = 18000 euro verlies op 1 jaar. Eenvoudig, toch?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Pengu schreef:Hij sprak ook over externe firma's die het niet zo nauw nemen. Pakketje staat dus nog steeds op "verwerking door bpost, levering vertraagd, aanbieding volgende werkdag" sinds gisteren. Dus hopelijk vandaag dan?
Mja, ik had toch wel min of meer verwacht dat die postbode dat ging bijhebben. De achterstand is stilaan weggewerkt, zeker voor Vlaanderen.

Gezien het gebrek aan informatie over de locatie van het pakket (nog eens, dank u vakbonden :evil: ) kan ik ook geen zinnige uitspraken meer doen over uw pakket, behalve: het komt wanneer het komt. Voor Kerstmis.
MClaeys schreef:Zie ik op de tracking dat ze het gaan leveren in het postkantoor van Leuven ipv op het adres :roll: .
Misschien is dat ook de voorkeur dat uw bestemmeling doorgegeven heeft? Hij zal z'n handtekening nog altijd mogen zetten hoor.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Achterstand weggewerkt? Ik kreeg begin deze week nog een brief die 16/11 op post gegaan was. Een factuur 2 dagen voor vervaldag, handig.

Mijn levervoorkeur komt nooit in de tracking naar voor, dus ik zie niet in waarom dat nu plots wel zo zou zijn, maar wie weet. Dan had ik me de extra kost wel kunnen besparen. Ik heb alleszins men nummer opgegeven dus bellen ze me normaal voor eind morgen op, dan kan ik het navragen voor de zekerheid.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Status is dus blijven hangen op "Levering vertraagd. Aanbieding volgende werkdag". Ik heb nogmaals (derde keer al) gebeld naar Bpost. Ik was misschien zelf al iets minder vriendelijker van toon. "Maar mijnheer, het komt door de staking dat er nog vertraging is." De eerste twee keren was het de schuld door de externe firma. Toen ik dat zei was het antwoord hetzelfde, die lopen daardoor ook vertraging op. Volgens haar zal het pakketje morgen aankomen. Hoe kan zij dat nu weten? De eerste twee contacten met Bpost hadden geen zicht wat die externe firma uitspookt.

Jawadde ze, wat een gedoe. En het ergste van al zijn de leugens. Hun tracking systeem liegt alsook de helpdesk. Ik heb eerder vandaag ook al via Facebook contact gehad, die ging het nodige doen en de verantwoordelijke contacteren om het zo snel mogelijk te laten leveren.

Ik geloof nog meer in Sinterklaas en zwarte piet. Maar die zijn mij vandaag ook vergeten. :cry:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Gisteren bij Bol besteld... Voor 22u, de dag erop in huis. Krijg een mail met: op donderdag kan je je pakket afhalen in je postpunt.

Vandaag zijn we donderdag en wat zie ik: staat nog steeds op verwerking door Bpost en de winkel is ondertussen net gesloten.

Ik reken al standaard op 2 dagen verzending.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Doe maar 7 voor de zekerheid ;-)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

MClaeys schreef:Achterstand weggewerkt? Ik kreeg begin deze week nog een brief die 16/11 op post gegaan was. Een factuur 2 dagen voor vervaldag, handig.
Amazon stuurt nochtans weer met bpost en dat komt bij mij D+1 aan.

Kan ook zijn dat Amazon een voorkeursbehandeling krijgt.

Heb zelf ook 2 weken geleden (reeds na de staking) iets gestuurd en dat kwam ook D+1 aan.

Voor de rest: UPS blijft keurig volgens schema leveren, ook al kreunen die nu onder het volume van december + aantal verzenders die van bpost naar hen overgeschakeld zijn. Ze komen nu soms wel later in de dag ipv altijd voor 12u.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

De laatste dagen een pakketje van coolblue en tuinadvies correct geleverd gekregen. Dit terwijl er bij de tracking staat dat er vertraging mogelijk is. Dus ze kunnen het wel :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”