VRT schrapt dvb-t

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

De DVB-T-historiek geeft nogmaals eens aan dat het van groot belang is om alles zeer uitdrukkelijk op papier te zetten.

Bart Caron (Groen) vertelde dat zeker hij nooit had gedacht bij de goedkeuring van de beheersovereenkomst die nu geldig is dat daarmee de VRT dit kon doen. En dat is uiteindelijk het probleem. Het is niet uitdrukkelijk opgenomen in de beheersovereenkomst. Wat niet verboden is dat is toegelaten.

Hoe evident het ook mag lijken te zijn dat een televisiezender haar eigen programma's, gemaakt met belastingmiddelen, ook effectief gaat uitzenden. Dat is de vergissing die de politici hebben gemaakt. Kom je ook tegen op vele andere vlakken. Denk dan vooral aan arbeidscontracten en CAO's. Het is te evident dat men er niet aan denkt het te vermelden.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... ~aa16b303/

Hopelijk willen veel Userbasers een mailtje sturen
Laatst gewijzigd door kaarsenbril 28 nov 2018, 12:40, in totaal 1 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

WalterB1 schreef:De DVB-T-historiek geeft nogmaals eens aan dat het van groot belang is om alles zeer uitdrukkelijk op papier te zetten.
je kunt niet alles expliciet op papier zetten

de beheersovereenkomst zegt gratis
uiteraard moet de kijker geld investeren in een tv toestel om tv te kijken, dat bedilt men niet met gratis. Niet in 1950, niet in 60,70 of 80 en dus ook neit in 2018

dit gebruikt de Vrt nu als ndrogreden om abonnementskosten bij telenet of proximus onder de noemer gratis te steken, kijkers moeten geld uitgeven om tv te kunnen kijken en de vrt uitzending blijft gratis, volgens hun huidige drogreden.

slaat nergens op
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

DVB-T stond wel in de vorige beheersovereenkomst en iedereen die het antenneverhaal van bij het begin volgde kan nu wel besluiten dat het niet toevallig niet weerhouden werd in de huidige tekst ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

kaarsenbril schreef:https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... ~aa16b303/
Hopelijk willen veel Userbasers een mailtje sturen
Morgen alle Userbasers met fotootje in de krant :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Van mij hebben ze in ieder geval al mail :-D (Maar ik hoef geen foto in de krant, ben ook maar een sporadische kijker met mijn zelfgeknutselde bierblik antenne in mijn caravan 8) )
Maar heb ze wel dezelfde mail en explicatie gestuurd die ik al naar verschillende instanties gestuurd heb (gatz, vrt, radio2, ...)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Wat we zelf doen, doen we beter! Deze schreeuw was luid en duidelijk toen we een netwerk (haast) cadeau gaven...
Diezelfde mensen besturen nog steeds diezelfde omroep. Maar wat nu gebeurt is even wereldvreemd als toen, of maw een soortement paniekvoetbal omdat niet meer lineair gekeken wordt. Eerst probeerden zij de kids van BV`s op te voeren om dit gat te dichten, wat uiteraard geen groot succes bleek. Dan maar allemaal online, denken zij daar bij VRT. Maar ik denk dan aan het verdriet van Belgie (lees Vlaanderen) :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Gisteren werd een spoedresolutie ingediend (door Groen) in het Vlaams Parlement (met vraag tot opschorting afschakeling dvb-t + toevoegen aan beheersovereenkomst). Het kreeg afgaande op de beelden enkel de steun van SPA. Waardoor het dus meteen weggestemd was.
Het toont wel duidelijk aan wie nog echt "volksvertegenwoordiger" kan zijn en wie vertegenwoordiger van Telenet & Co al is het in beide gevallen op ons kosten.
Tekst en videoverslag
https://www.vlaamsparlement.be/plenaire ... ag/1286560
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Groen stijgt enorm in m'n achting. De naam Bart Carron ga ik onthouden

meer nieuws
https://nl.metrotime.be/2018/11/28/news ... rhinderen/
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Leuk dat Groen dit wil tegenhouden, maar als ze dit echt hadden willen verwezelijken, doe je dit niet 2 dagen voor de afschakeling... :roll:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

svenska schreef:Leuk dat Groen dit wil tegenhouden, maar als ze dit echt hadden willen verwezelijken, doe je dit niet 2 dagen voor de afschakeling... :roll:
Het is waar dat die actie komt wel erg laat komt.

Maar Bart Caron (Groen) en Katia Segers (SPA.a) zijn wel de enige politici waarvan ik weet die het opgenomen hebben voor DVB-T (*). Dit in de Commissie voor Cultuur, Jeugd, Sport en Media. En al sinds het nieuws kenbaar is gemaakt een 6 maanden geleden. En natuurlijk, het is oppositie voor iets, wat ze kunnen doen is beperkt. Het voordeel van die motie is dat het de fracties gedwongen heeft publiek een keuze te maken.

Stemden voor DVB-T: Groen en SP.a
Stemden tegen DVB-T: OpenVLD, NV-A , CD&V.

Van Vlaams Belang weet ik het niet. Je kunt het niet zien op de video. Ik vroeg zeer recent aan Vlaams Belang hoe ze stemde, nog geen reactie ontvangen.

https://www.youtube.com/channel/UCO9MJw ... 3RQ/videos

... op website van het Vlaams parlement staan de volledige videos. Echt pakkende televisie is het niet.

(*) eigenlijk het is het behouden van DVB-T niet echt het punt. Het gaat over het beschikbaar stellen van de lineaire uitzendingen van de VRT via een vrij en open medium dat geen structurele kosten vereist, geen abonnement bij een derde partij. DVB-T of DVB-T2 is toevallige de zover ik weet enige zinnige oplossing voor die doelstelling
Laatst gewijzigd door WalterB1 29 nov 2018, 11:17, in totaal 1 gewijzigd.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

De politieke molen draait heel traag. En het voorstel tot wijziging van de huidige beheersovereenkomst is pas een recente gebeurtenis. Daarop probeert groen nu in te breken door dvb-t terug toe te voegen. Je kan maar inbreken op iets als het op tafel komt. Zo werkt dat nu jammer genoeg.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bart Somers antwoord in het parlement:
Ik stel voor om de hoogdringendheid niet goed te keuren omdat de datum van 1 december al heel lang gekend is. We kennen die al maanden. Dit hier nu drie dagen voor 1 december in het parlement brengen, is natuurlijk erg laattijdig. Zoiets doe je ook niet, tenzij je dit technisch heel goed voorbereidt.
Hoe lang loopt die banner nu ook alweer via DVB-T?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

woutervh schreef: Hoe lang loopt die banner nu ook alweer via DVB-T?
Sinds 6 november. Gedurende 120 seconden elk uur.

Vandaag was een DVB-T kijker die op mijn Facebook-pagina poste dat ze het pas nu had ontdekt dat DVB-T stopt.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

WalterB1 schreef: Vandaag was een DVB-T kijker die op mijn Facebook-pagina poste dat ze het pas nu had ontdekt dat DVB-T stopt.
Los van alle caravan-bezitters die in de lente pas zullen ontdekken dat hun beeld op zwart is gegaan...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Al had ik gelukkig ook iets van een goede/leuke ervaring van een kijker;
Een kijker die enkel kijkt naar de VRT en meende dat dit was via DVB-T. Men vroeg advies (op mijn Facebook-pagina) over overstappen naar AntenneTV en uiteindelijk bleek er iets niet te kloppen. Iets dat onlogisch was.

Bleek dat die kijker als niet-Telenetklant aan het kijken was via de kabel met de DTV-C tuner van de TV :-D
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Opvallend toch dat TN de nationale zenders ongecodeerd doorstuurt, terwijl TVV met antenneTV dit niet doet, kan of mag!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

wied schreef:Opvallend toch dat TN de nationale zenders ongecodeerd doorstuurt, terwijl TVV met antenneTV dit niet doet, kan of mag!?
Kunnen is duidelijk niet het probleem.

Om de (niet gestelde vraag) te beantwoorden;
"Kan ik op mijn locatie de zenders van AntenneTV van TVV goed ontvangen?"

....is het een kwestie om eens te scannen en de zender 'Info / Penthouse' te bekijken. Die zit in de bundel maar is buiten 'de rode uren' vrij te ontvangen. Als ze dat kunnen kunnen ze de VRT-zenders ook zonder probleem open zetten.

Is natuurlijk logisch dat ze dat niet doen. Die onderhandelingen tussen de VRT en TVV over het kunnen aanbieden van de VRT's via DVB-T2 sleepte verdacht lang aan. Geen idee wat daar gaande was voor wat toch een heel eenvoudig dossiertje zou moeten zijn maar dat gewoon gratis beschikbaar stellen zal zeer zeker geen optie zijn.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

.. en de ontvangst van het antenneTv signaal is beduidend minder dan dat van de VRT, heb ik nue al meermaals aan de lijve ondervonden, dus op die locaties kan ik straks helemaal geen tv meer kijken, wegens geen of onvoldoende ontvangst.. deze week naar Tv Vlaanderen gebled, je moet je decoder of oantenne maar wat verplaatsen tot je beeld hebt, an anders ligt het aan uw huis, of de gebowen in de omgeving of inteferentie door gsm masten , computers , TL lampen etc... ik kreeg nog net niet te horen dat ik moest verhuizen naar ergens waar ik wel ontvangst had...triestig...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als je in Tielt (met een mast van 20kW in de achtertuin) al geen ontvangst hebt, wie dan wel?
Waarschijnlijk moet jij het signaal wel verzwakken :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
isphopper
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 apr 2010, 18:36

Dit uitschakelen past (toevallig?) ook perfect in de telenetstrategie om de analoge TV-signalen van de kabel te halen. De bestuurderszetel(s) voor de leden van de meerderheid, of de Gadz zelf, nadat hij natuurlijk eerst zijn uittredingspremie heeft gecasht, staat al klaar.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

isphopper schreef:Dit uitschakelen past (toevallig?) ook perfect in de telenetstrategie om de analoge TV-signalen van de kabel te halen. De bestuurderszetel(s) voor de leden van de meerderheid, of de Gadz zelf, nadat hij natuurlijk eerst zijn uittredingspremie heeft gecasht, staat al klaar.
Is daar dan al iets meer over geweten, over het weghalen van de analoge kanalen op de kabel?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daarjuist is een fotograaf geweest om foto's te nemen terwijl ik aan het poseren ben voor de TV met mijn antenne in de hand. - Zou morgen in het Laatste Nieuws moeten staan. Samen met de getuigenis van nog andere mensen.

Leuk maar gaat natuurlijk geen verschil meer maken. De pers had 6 maanden geleden wakker moeten zijn geworden.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

WalterB1 schreef:Daarjuist is een fotograaf geweest om foto's te nemen terwijl ik aan het poseren ben voor de TV met mijn antenne in de hand. - Zou morgen in het Laatste Nieuws moeten staan. Samen met de getuigenis van nog andere mensen.

Leuk maar gaat natuurlijk geen verschil meer maken. De pers had 6 maanden geleden wakker moeten zijn geworden.
:thumbs: :thumbs: :thumbs:
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nob schreef:Het staat blijkbaar al op de site?


https://m.hln.be/showbizz/tv/vlaming-ne ... ~a427b420/
Ook pas gezien. En mijn proefabonnement is blijkbaar juist vervallen. Wat het ook is in de papierenversie komt zoiets pas echt te zijn recht. Al kijk ik er wel naar uit om te lezen wat ik daar over te vertellen heb en welke foto ze gebruikt hebben.

Ik kan wel verzekeren dat ik niet mijn antenne naar het containerpark ga brengen. Blijkbaar een 'human intrest' stuk. Jammer. Geen verassing.

Aanvulling; heb het kunnen lezen via een andere route. In zijn soort niet slecht eigenlijk, goed stuk. En wat ze mij hebben toegewezen als citaat lijkt mij vrij nauwkeurig. Is natuurlijk maar een fractie van waarover ik heb zitten uitleggen.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Lieve antenne,

Sedert 1930 doe je al dienst voor onze geliefde publieke omroep. Je hebt vele mooie, maar ook triestige en wetenswaardige audiovisuele inhoud de huiskamers binnengebracht.

Je hebt mensen kunnen blij maken met je fantastische technologie die gebaseerd is op elektromagnetisme. Op 31 mei 2004 brak voor jou een kantelpunt in je mooie leven aan. Je verzorgde niet alleen de analoge televisiesignalen, maar je kon sinds dan ook overweg met de digitale signalen die door de lucht werden gestuurd. Op 5 maart 2009 kreeg je alleen nog maar digitale signalen te verwerken. De gebruiker kocht speciaal voor jou een bakje van ongeveer 30 euro zodat je kon blijven dienst doen. Later werd dit bakje al standaard ingebouwd in alle TV’s

Hoe ouder je werd, hoe mobieler je werd. Je kreeg naast je rijke omvang, ook broertjes en zusjes. Inderdaad, naast de grote Yagi-antenne werden (naarmate de tijd evolueerde) talrijke varianten zoals de Omni-antenne geïntroduceerd. Men nam je mee op reis, installeerde je in de caravan, in auto’s, op boten en zelfs in de touringcars, vrachtwagens en langs de Ronde van Vlaanderen. Jij was flexibeler dan eender welk alternatief.

Iedereen had je graag. Jij kon een signaal opvangen waarbij de gebruiker niet afhankelijk was van een commerciële maatschappij. Jij kon een signaal ontvangen waar je geen abonnement voor nodig had. Jij bleef altijd werken, zelfs bij een uitval van Proximus of Telenet. Jij was betrouwbaar!

Lieve antenne, jij gaf ons vrijheid. Jij gaf ons privacy.
De VRT heeft nooit naar je omgekeken. Ze hebben nooit reclame voor je gemaakt, waardoor je onterecht onbekend bleef.
Helaas heeft onze geliefde publieke omroep (VRT) en minister Gatz je een gif toegediend zodat je nog maar tot 1 december 2018 te leven hebt.
Ik zeg het met grote droefenis: het ga je goed en TV kijken zal nooit meer hetzelfde zijn zonder jou!

Jonathan Cazaerck – Trouwe antennekijker tot op het laatste moment!
https://radiovisie.eu/29443-2/

Prachtige tekst.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Inderdaad, een prachtige tekst. Maar zulk lyrisch proza is als parels voor de (neo-liberale) zwijnen :x
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kreeg er een raar gevoel van toen ik Sven Gatz deze week op VIER in de slimste mens zag paraderen...
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Flippi schreef:Ik kreeg er een raar gevoel van toen ik Sven Gatz deze week op VIER in de slimste mens zag paraderen...
Mij geeft hij een gevoel van walging. Ik kan het eigenlijk nog altijd niet geloven dat de verantwoordelijke minister dit zomaar laat gebeuren.
Waarom hebben we dan nog überhaupt een minister van media nodig....
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Waarom hebben we dan nog überhaupt een minister van media nodig....

In duopolie-land hebben we die helemaal niet nodig, blijkt nu weer eens te meer :x
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat de duopolisten er voor iets tussen zitten is meer dan duidelijk.

Dat liberalen (en wellicht ook NVA) de openbare omroep graag kortwieken is ook zeer begrijpelijk. Maar dat de rest van het Vlaams parlement dit zo maar laat gebeuren doet toch onkunde, onwetendheid of verzuim vermoeden.

Maar dat de VRT dit zelf laat gebeuren of mee aanstuurt is toch wel het meest verbazende. Ik sprak met VRT medewerkers en intern blijkt het ook niet zo goed te zitten, maar er heerst een omerta over.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

R2D2 schreef:... maar er heerst een omerta over.
Over een uurtje zullen we zien hoe extreem dat is. In het radio-nieuws is er niets over, in het TV-Journaal van 13u ook niet. Net als https://www.vrt.be/vrtnws/

Op Eén speelt de film 'The long Kiss Goodnight' tijdens middernacht. Zou dat toeval zijn of een stil protest van een VRT-medewerker die het uitzendschema opstelde?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Tja … Mevr. Rutte heeft de betrokken persoon nog gepromoveerd tot viceminister-president … dit lijkt mij op het eerste zicht een niet direct geslaagde poging om "iemand te promoveren tot zijn niveau van incompetentie" :angel:
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Hier nog een trouwe DVB-T gebruiker, ik zal het ook zeker missen.
Voor mij is dit één van de betere technologieën om iets te ontvangen,
spijtig dat het zo moet eindigen en ik denk ook dat dit een politiek spel is in samenwerking met Telenet en Proximus.
Politiek is rot en ja alle partijen want het zijn allemaal dezelfde, eens ze wat geld en macht geroken hebben dan denken ze alleen nog aan hun eigen.
Ik kijk ook af en toe via de schotel (FTA) en op m'n decoder staan ook de zenders van de vrt in de zenderlijst, maar dan is dit wel om te streamen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

FTA via satelliet hebben we enkel nog BVN op hotbird!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

R2D2 schreef:Maar dat de VRT dit zelf laat gebeuren of mee aanstuurt is toch wel het meest verbazende.
Welke zender neemt nu maatregelen om minder kijkers te bereiken i.p.v. meer...

Niet dat ik het hoop, maar stel dat er ooit een ernstig incident zou gebeuren waardoor er een algemene uitval is van de kabel/iptv, de zwarte piet zal nogal rondgespeeld worden tussen de politieke partijen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Kijkcijfers worden zelden bekend gemaakt, daarom las ik met belangstelling (VRTNWS) dat ¨de afspraak¨ gemiddeld ca 300.000 kijkers trekt. Het zou mij niet verbazen dat uitgerekend de DVB-T liefhebbers dit programma regelmatig bekeken, waardoor de VRT eigenlijk zichzelf in de voet schiet nu! Wraak kan zoet aanvoelen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

wied schreef:FTA via satelliet hebben we enkel nog BVN op hotbird!
FTA omvat meer dan BVN...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

1 december 0:02 en toen ging het beeld uit...
Geen signaal meer, zender is uit in Egem.

Goodbye :-(
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”