DAB+ in Wetteren (Massemen)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zo een 3-tal jaar geleden heb ik een DAB+ radio gekocht. Ik ging, samen met mijn vriendin, net weg uit ons appartement en zo hadden we tijdens de verhuis en de dagen voor de effectieve verhuis ook wat muziek in ons nieuw huis. En dan maar meteen gegaan voor een DAB+ radio, kwestie van klaar te zijn voor de toekomst.

Ik had gehoopt om in Wetteren meer digitale radio's te horen, maar dat aanbod was vrij beperkt : enkel de nationale zenders, en dat was het. Tot op vandaag stond het toestel nog steeds op de traditionele FM band. Ik zette zonet het toestel aan, en dacht er plots aan dat een pak radio's nu uitzenden via DAB+. Dus even een scan gedaan en jawel, enkele seconden later had ik een hele waslijst aan digitale radiozenders. Feest! Dus een zender gekozen en genoten van de digitale klanken.

Nuja, genoten... Als dit is hoe digitale radio klinkt, dan vrees ik dat die radio hier snel gaat buiten liggen. Om de zoveel seconden/minuten (hangt er wat van af precies) een "hick-up". Een fractie van een seconde dat er een stilte is, waarna alles gewoon verder gaat. Niks erg, maar als je dit een hele dag door hebt is dit toch gewoon niet het beluisteren waard?

Ondanks het betrokken weer even de radio meegenomen naar de velden achter mijn huis (open ruimte, in tegenstelling tot de keuken waar de radio eerst speelde) en daar identiek hetzelfde probleem.

Zijn er nog mensen die hier last van hebben? Mijn vorige bedrijfswagen had DAB+ ingebouwd (vorige zomer) maar ook daar ben ik snel terug naar FM radio gegaan : StuBru in DAB was een ramp als je in verstedelijkte gebieden moest rijden. Identiek hetzelfde probleem, maar gedurende langere periodes (wss door de bebouwing?). Op die manier is radio luisteren het echt niet meer waard vrees ik ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Strange, herken ik totaal niet, integendeel.
Ik luister 9u/dag naar DAB+ op het werk maar ik zit wel met 100% signaalsterkte en krijg dan ook geen enkele signaal-error.

Ik zou alvast niet meer terug willen. In de vervangwagen een tweetal jaar geleden heb ik al goed het verschil kunnen horen tussen DAB+ en FM (die schakelde toen automatisch naar FM als DAB+ te zwak werd en dat viel ECHT wel keihard op in het voordeel van digitaal).

Het enige wat me tegen de borst stoot is dat het voor de commerciële zenders behelpen is om toch maar een plaatsje te vinden op de MUX terwijl de VRT niet meer weet wat aan te vangen met hun timeslots en dus maar 6 keer dezelfde zender in de hoogst mogelijke kwaliteit gaat uitzenden :cry: .
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Op het toestel kan ik het signaal enkel aflezen met "balkjes", beetje zoals de GSM's van vroeger. Ik heb hier, binnenshuis, toch 3 van de 5 balkjes. Als ik kijk op https://www.dabplus.be/nl/bereik/ zou er geen probleem mogen zijn qua bereik (ik gok dat ik het signaal van Gent opvang).
Tevens merk ik dat het niet alleen op één enkele zender is, maar op diverse zenders. Dus het ligt ofwel aan het toestel zelf, ofwel aan een slecht ontvangst.

FM is dan misschien niet zo zuiver als digitale radio, maar ik ontvang tenminste iets dat het luisteren waard is...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wetteren- Dendermonde is een slechte regio voor DAB+. Je ziet toch de gaatjes in de kaart. Wij hebben hier ook geen goede ontvangst.
Ik ontvang beter de radio's uit Nederland (Zeeland) dan sommige van ons.

Anderzijds zijn er ook slechte radio's op de markt. Ik heb voor de auto een Blaupunkt gekocht en krijg er hier in DAB+ bijna niets uit. Alleen op verplaatsing, dichter bij een mast van Norkring. De bijgeleverde raamantenne heb ik al vervangen door een dakantenne. Geen verbetering.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

krisken schreef:Zijn er nog mensen die hier last van hebben?
Welk merk en type radio? Bij de goedkopere DAB+ toestellen kunnen zeker digitale haperingen voorkomen. Typisch fenomeen bij té goedkope elektronische componenten en chipsets.

Zeer opvallend dat op de website www.dabplus.be niets over DAB+ toestellen wordt vermeld.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer


Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Met wifi? Dan zou ik al helemaal niet meer de moeite doen om DAB aan de praat te krijgen! :beerchug:
Thuis ben ik in 2007 overgeschakeld naar een internetradio en sindsdien heb ik enkel nog een FM-ontvanger voor het geval de wereld zou vergaan... Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt dat ik nog moet zitten sukkelen met antennes uitrichten, toestellen een meter verplaatsen en uiteindelijk nog altijd maar kunnen luisteren naar Radio2 of Q-Music :lol:
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

Pure is een goed merk voor dab+ ontvangers, daar ligt het niet aan, vorige week ook een jvc dab+ autoradio geplaatst.. met de bijgeleverde kenwood raam-antenne van ruim 50 euro kwasi geen ontvangst, dan maar een speciale versterkte splitter gekocht zo ik mijn bestaande dak-antenne kon gebruiken voor zowel fm als dab+, thuis op mijn oprit en onder de carport vol signaal, wat wil je op 8km van de mast van Egem...
..maar vanaf ik vertrek, al rijdend, veranderd dat signaal al snel als de golven van de zee , en komt er af en toe zelfs no-signal op het display wanneer ik in het centrum van de stad rij, zelfs op 6km afstand van de Norkring mast.. uiteindelijk richting Aalter, perfecte ontvangst tot halverwege Ruiselede-Aalter, we zitten op amper 15 km van de mast en hij springt al over op fm, ja idd mindere kwaliteit op fm omdat de fmzender ook nog veraf zit, zelfs verder dan de dab+ zender, en er amper stereo ontvangst is, tot in Aalter op sommige plaatsen dan ook dat fm signaal af en toe wegvalt, dan is het dab+,fm of ruis... ook thuis heb ik meerdere dab+ ontvangers, oem en merk receivers, maar bij allen idd signaal 3 op 5 en moet ik de antenne uitrichten of het toestel verplaatsen wil ik geen drop-outs hebben.. geef mij dus maar internetradio, perfecte kwaliteit zonder storing, en streaming via bluetooth, of het oude getrouwe fm voor lokale ontvangst..
Laatst gewijzigd door laroyj 29 nov 2018, 13:32, in totaal 1 gewijzigd.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor alle duidelijkheid : het is een DAB+ toestel eveneens :)
Die WiFi tja die werkt, maar stel je er niet teveel bij voor. Je kan uit een paar duizend stations kiezen over de hele wereld, maar je kan bvb zelf geen streams toevoegen of dergelijke.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

bij de meeste radiotoestellen met wifi/internetradio kan je toch wel streams of via een persoonlijke account op hun portal favorieten toevoegen krisken..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

krisken schreef:zelf geen streams toevoegen of dergelijke.
Gok dat die wel DLNA doet hoor, hier thuis ook zo.

Ikzelf push zelf men stream url's naar daar ;)
In men MikroTik device, ip netwatch, if up, send url en dan speelt die :-) (was teveel werk doorheen de 1000den zenders op kleine scherpje scrollen)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Pure is een degelijk merk, daar zou het dus niet aan mogen liggen.

Mogelijks ligt het dan aan slechte ontvangst. Je moet de antenne uitrichten naar de zendmast, voor Wetteren is dat wat moeilijker want jullie vallen net tussen het zendgebied van enkele zendmasten: Sint-Pieters-Leeuw, Egem en Gent.

De zendmast in Sint-Pieters-Leeuw is de sterkste. Antenne volledig uitschuiven en naar het zuidoosten richten zou al verbetering moeten brengen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik gok dat ik geen ontvangst heb van Egem, daar dit ruim in WVL ligt. Mijn idee? Ontvangst vanuit Gent (ik gok de antennemast op de Keizer Karelstrat, oude Belgacomgebouwen?).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

De zendmast van Sint-Pieters-Leeuw heeft een hoger uitzendvermogen en de antennes staan gewoon véél hoger dan de zendmast in Gent.
Dus misschien beter zuidoostelijk richten om meer signaal te krijgen.
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Locatie: Londerzeel
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 16 keer

Misschien eens proberen met een zelfgemaakte antenne, dit geeft alleszins resultaat bij mij.

http://www.dabtuners.nl/slechte-dab-ont ... tselen-dan
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Toch een heel gedoe voor DAB+ te ontvangen dat je zelf moet gaan knutselen, we leven in 2018 hé. Blijkbaar is die oude tech dan toch nog niet zo slecht als die het wel 'overal' goed doet?

Kwaliteit vooruitgang, ontvangst? Achteruitgang

Zelf rij ik veel met DAB+ in de wagen aan, dit werkt vaak goed, maar toch schakelt die over op FM hier en daar.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

De prijs die elke early-adopter moet betalen...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

DidierS schreef:De prijs die elke early-adopter moet betalen...
Hoe early adopters? Sommige FM zenders bestaan niet meer en zitten toch op DAB only? Dus "early adopter" is dat eigenlijk niet.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Het feit dat ze niet op fm zitten zal eerder te maken heb met Sven zijn frequentieplan. Als de heisa daarrond verder escaleert hebben we in december al onze FM-shutdown in Vlaanderen :-D.
Tuurlijk early adopter. Het netwerk is nog maar een paar maand officieel geopend en pas vorige week is er voor het eerste echt campagne gevoerd rond digitale radio.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Zelf apart een chinees prul in de auto (extra) .
Dat werkt prima.
Nu in Antwerpen is ontvangst via autoradio op 87,5 fm.
Bij verplaatsing Antwerpen naar de kust is 108 fm nodig.
Nu wat ondervonden in de buurt van Brugge E40 is er storing op de fm band van een of andere zender. ( schakelen naar 108 nodig )
De weg terug is er in omgeving Sint Niklaas storing op de 108 fm van een of andere zender. ( schakelen naar 87,5 fm nodig )

Wat een losse dab+ plus radio betreft een verplaatsing van 15 cm aan de kust ( Bredene ) maakt het verschil tussen hikken en ongestoord luisteren.
De radio is een Sangean.
De dab + uit Aldi - Lidl werkten gewoon niet.
Blijkbaar dan toch een heel groot verschil van kwaliteit wat ontvangst gevoeligheid betreft.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Hier in de villa op gelijkvloers had ik zelfs geen dab ontvangst, enkel op 1e verdiep wou mijn NAD tuner zenders scannen, en die had een zeer nauwkeurige meter. Omdat het ding enkel DAB doet en geen DAB+ ontvangt hij wel de carrier maar mist de codec om het af te spelen.

Heb hem aan een forummer in Wichelen cadeau gedaan, want naast DAB deed hij ook FM, maar ik luister vrijwel nooit naar FM.

Wil je nauwkeurig dab meten, kan je ook gewoon met je SDR speelgoed aan de slag ;)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Op mijn pure one (dab/dab+) in de keuken heb ik ook last van drop-outs. Nieuwe geïsoleerde woning, in vorige (oud dakappartement) had ik dat nooit met hetzelfde toestel. Pas heel recent kocht ik voor de woonkamer een duurdere dab+ waar je ook duidelijk het signaal ziet: dat schommelt nogal ...

Op een ander dab+ toestel dat in badkamer staat heb ik dan weer een ander probleem: bij schakelen tussen zenders en dan een VRT zender kiezen start het afspelen vaak niet. Kies ik een niet VRT zender speelt de radio wel. Ga ik daarna terug naar de VRT zender welke niet wou afspelen dan lukt het wel weer. Heel vreemd en het is een probleem op al die toestellen. Ik stuurde het terug naar bol en kocht een nieuw exemplaar bij VDB: zelfde probleem. Omdat ik nu weet hoe het op te lossen hou ik het toch maar.

Jammer dat DVB-T VRT radio vanavond stopt. Het was een veel betere geluidskwaliteit.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

de VRT mux zit op een ander kanaal/freq dan deze van de commercielen, de VRT gebruikt nu nog Norkring , denk niet dat ze nog eigen masten hebben.. binnenkort start het contract met Broadcast Partners, tenzij BP een deal gemaakt heeft met Norkring zaullen ze moeten gaan uitzenden vanop minder hoge masten en zal het nog minder goed gaan, heb idd ook opgemerkt dat het signaal van de commercielen meestal beter is dan dat van de VRT.. bij de DVB-T2 van AntenneTv is het net omgekeerd, daar is het signaal van de 3 VRT kanalen beter dan dat van TvVlaanderen, en vanaf morgen is het gedaan met kijken zonder abonnement... en geen digitale DAB meer ook...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat jij omschrijft is precies het probleem wat je hebt met digitale radio via ether. Waar je met FM misschien niet altijd zuiver zit (soms onhoorbaar) en wat lichte ruis krijgt, valt het bij digitale radio gewoon weg. Niets aan te doen... Digitale radio is totaal ongeschikt voor bewegende radio's zoals auto/trein/walkman/... (maar binnen x-aantal jaar krijgen we het zeker door onze strot geramd, net zoals de afschaffing van DVB-T nu)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

woutervh schreef: Digitale radio is totaal ongeschikt voor bewegende radio's zoals auto/trein/walkman/...
Dat klopt niet. FM is hiervoor niet geschikt: geen multipath mogelijk (tegelijk ontvangst van 2 zendmasten).
DAB is net wel geschikt voor mobiel omdat multipath mogelijk is: de signalen van 2 zendmasten komen synchroon toe en versterken elkaar.
Lees dit eens:
https://www.norkring.be/wp-content/uplo ... -radio.pdf
De zendmasten van Norkring zijn met glasvezel verbonden en zenden het DAB-signaal synchroon uit (Single Frequency Network).
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Net eens die powerpoint bekeken, interessant maar wel een typisch gevalletje "Wij van WC-eend raden wc-eend aan" ;-)
De laatste 50 jaar bewijzen wel dat FM het zo slecht nog niet doet in mobiele toepassingen... En hoe je het ook stelt, als je slechte digitale ontvangst hebt, heb je niets, multipath of niet.
De VRT had trouwens beter wat meer conclusies getrokken uit deze powerpoint. Er zijn ook een ganse hoop slides waar ze de nadelen van internetradio uitleggen tov dab+, want dit gaat evengoed op voor dvb-t vs vrtnu (zelfs nog veel meer, want gaat over veel meer data)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is inderdaad gekleurd. Want FM is geen single frequency network, dus multipath is niet nodig...
Ze hebben dat toen opgelost met een spreidingsplan van de frequenties.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:In men MikroTik device, ip netwatch, if up, send url en dan speelt die :-) (was teveel werk doorheen de 1000den zenders op kleine scherpje scrollen)
Is dit een functie die standaard op alle MikroTik routers zit? Heb zelf geen nood aan een dure router, maar vind dat wel een handige functie.

Ook de FRITZ!Boxen zouden iets dergelijks hebben https://www.teltarif.de/wlan-radio-eige ... 76584.html
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:32, in totaal 1 gewijzigd.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tim.Bracquez schreef:
Flippi schreef:Is dit een functie die standaard op alle MikroTik routers zit? Heb zelf geen nood aan een dure router, maar vind dat wel een handige functie.
Klopt zit standaard in elke MikroTik router, je koopt er al voor 25 euro :-) Je moet uiteraard wel wat scripten, is niet kant en klaar. Werkt hier nog steeds heel leuk, bestuur er ook de verwarming mee met WiFi (DHCP) presence.
Beperkt zich dat tot 1 stream-URL of kun je zelf lijstjes met favorieten maken en indelen in categorieën die dan op het scherm van je DLNA-client verschijnen en waaruit je dan kan selecteren?
Ik ben nl. op zoek naar een alternatief voor het gedoe rond Silicon Frontier & vTuner.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

@Flippi: is gewoon 1 stream via DLNA pushed. Als kuisvrouw er is en gsm op wifi zet wordt haar favo stream aangezet.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

MarkDM schreef:Want FM is geen single frequency network, dus multipath is niet nodig...
In FM is een SFN eveneens mogelijk... heeft men trouwens gedaan in Nederland (maar ondertussen niet meer).

Trouwens het multipath probleem staat op zich los van twee zenders... gewoon reflectie van gebouwen zorgt al voor multipath maar digitale ontvangst is hierop voorzien en benut het zelfs voor een ideaal signaal (waar het bij FM dan weer fout gaat).
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”