VRT NU videoplatform online

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Winnie schreef:
heist_175 schreef:Jullie hebben allemaal gelijk, het zou handig zijn als ze met een chromecast-integratie komen of een app voor Apple TV.

Maar je kan nu toch ook al casten vanop een andere pc? Ik zie het probleem niet?
Of een HTPC aan een TV hangen? Een nieuwe NUCi3 kost €400, al is dat wat overkill voor een webpagina. Misschien dat het op een RPI ook wel lukt?

Een chromecast is er reeds vanaf 40 euro en vereist een minimale technische kennis samen met een smartphone die velen reed bezitten

Voor een RPi moet je al vlot je weg vinden in achterliggende programmaturen en de prijs van de htpc die je opgeeft is al duurder dan vele hun tv toestel.

Bovenstaande lijkt me dus een redelijk argument voor de openbare zender om chromecast (en appleTV) te ondersteunen, als ze het menen met hun streaming...
Maar dan komen we terug bij het begin uit: dan koopt/huurt niemand nog een decoder en daarom houden Proximus en Telenet dit tegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14876
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1049 keer
Recent bedankt: 12 keer

Een RPI is net zoals een Windows hé: RPI'tje kopen voor €40, SD kaartje erin (€12), voeding eraan (€11) en booten.
Of je nu een browser start in Windows of in Raspbian, maakt toch niet uit?

Ik wil dit WE op een vrije SD kaart en een RPi3+ eens zien hoe vlot het werkt :)

Wenen kan je altijd en het kan altijd beter.
Volgens mij kan je ook roeien met de riemen die je hebt.
Winnie
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

jollito schreef: Maar dan komen we terug bij het begin uit: dan koopt/huurt niemand nog een decoder en daarom houden Proximus en Telenet dit tegen...
Niemand lijkt me sterk overdreven want velen hebben nood aan meerdere zenders, maar het zal inderdaad een impact hebben.
Heist_175 schreef: Een RPI is net zoals een Windows
Voor sommige is windows al een uitdaging
En dan nog het verschil dat de SD kaart snel corrupt kan worden, daar gaat de WAF
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Winnie schreef:Een chromecast is er reeds vanaf 40 euro en vereist een minimale technische kennis samen met een smartphone die velen reed bezitten
En dan heb je een internetgigant die lekker over je schouders meekijkt. Zelfs voor streams in je eigen netwerk heb je een internetverbinding dus nodig. Dan verkies ik toch wel de RPI.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2967
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

De VRT NU addon gebruik ik in Kodi op een RPI-v3.
Dat werkt redelijk goed, maar soms missen er enkele afveringen van het Journaal en ze zijn laat met het uitbrengen van de laatste uitzending in verhouding met live kijken.
In vergelijking werkt de Auvio addon (om naar La1 en La2 te kijken) veel beter. Gebruiken we ook hier daar 't vrouwtje franstalig is.

Maar via een Adroid-box van 25 € met Chrome browser lukt het evengoed als op pc en ziet het er ook mooier uit dan via de Kodi-addon.
En voor die prijs heb je geen sd kaartje, noch voeding, noch hdmi kabel apart nodig, alles inbegrepen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

De apk op mijn Shield geïnstalleerd maar zit vast op het scherm waar start op staat, na hallo. Met remote en toetsenbord niet verder te krijgen. Iemand dit ook al gehad en een oplossing?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Abusimbal schreef:De apk op mijn Shield geïnstalleerd maar zit vast op het scherm waar start op staat, na hallo. Met remote en toetsenbord niet verder te krijgen. Iemand dit ook al gehad en een oplossing?

Ik heb hetzelfde voor op Amazon Fire TV Stick, geen oplossing voorhanden...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

wied schreef:Casten vanaf mijn LinuxMint19 desktop PC via chromium browser werkt al lange tijd stabiel en betrouwbaar...
Casten naar wat ? Momenteel gaat het hier over het feit dat de Vrt geen oplossing biedt om op je TV naar vrt nu te kijken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Casten naar Sony Bravia 50 duim smartTV natuurlijk :-D
Werkt trouwens evengoed vanaf mijn android 5.0.2 smartphone...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Kan je ook terugspoelen naar het begin van het bv. journaal terwijl dit journaal nog uitgezonden wordt (terug spoelen naar het begin bij live kijken dus ?)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14876
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1049 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:Ik wil dit WE op een vrije SD kaart en een RPi3+ eens zien hoe vlot het werkt :)
Raspbian op een 3B+ en VRT.nu draait prima
Tussen stroom geven en kijken zitten enkele seconden

Afbeelding
Foto genomen van een desktop-scherm full-HD.
Dit is verkleind (in de browser), maar full-screen werkt even goed.

Dus ipv een Chromecast van €40, heb je een RPI3B+ nodig van €60 (€39 RPI3B+ | €10 microSD 16Gb | €12 microUSB oplader).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

fredo66 schreef:Kan je ook terugspoelen naar het begin van het bv. journaal terwijl dit journaal nog uitgezonden wordt (terug spoelen naar het begin bij live kijken dus ?)
Neen, terugspoelen lijkt dan inderdaad niet mogelijk!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

kdhoe schreef:
apestaart schreef:Het is te hopen dat ik kan streamen via Airplay naar mijn Apple TV want ik heb ik geen zin om gans de tijd TV programma's te bekijken op mijn iPad zoniet wordt het verbinding maken met mijn laptop via HDMI kabel verbinden met de TV.
AirPlay werkt, maar is slecht geïmplementeerd. Je kan nl ondertussen niets anders doen met de iPad. Als je uit de app gaat, stopt de AirPlay stream.
Bij mij kan ik wel andere apps starten terwijl ik stream. Niet op iPad, wel op iPhone
Winnie
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 apr 2018, 21:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:
heist_175 schreef:Ik wil dit WE op een vrije SD kaart en een RPi3+ eens zien hoe vlot het werkt :)
Raspbian op een 3B+ en VRT.nu draait prima
Tussen stroom geven en kijken zitten enkele seconden

Dus ipv een Chromecast van €40, heb je een RPI3B+ nodig van €60 (€39 RPI3B+ | €10 microSD 16Gb | €12 microUSB oplader).
En die raspi kan je vlot vanaf je smartphone of tablet bedienen?
Of zou een chromcast toch handiger zijn?

Hoe lang reken je dat het zal duren eer je sd corrupt is vanwege het bufferen van de stream?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

wied schreef:
fredo66 schreef:Kan je ook terugspoelen naar het begin van het bv. journaal terwijl dit journaal nog uitgezonden wordt (terug spoelen naar het begin bij live kijken dus ?)
Neen, terugspoelen lijkt dan inderdaad niet mogelijk!
Bedankt voor de test. Was ook mijn negatieve ervaring. Je moet dus al om stipt 19u voor je tv zitten om het journaal te kunnen volgen of anders wachten tot het op de site staat :-( Tegen dan is het oud nieuws.
Dat noemt de VRT modern en meer gebruiksvriendelijk terwijl dat met dvb-t en een eenvoudig usb stickje allemaal geen probleem was ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2967
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Winnie schreef:
heist_175 schreef:
heist_175 schreef:Ik wil dit WE op een vrije SD kaart en een RPi3+ eens zien hoe vlot het werkt :)
Raspbian op een 3B+ en VRT.nu draait prima
Tussen stroom geven en kijken zitten enkele seconden
...
En die raspi kan je vlot vanaf je smartphone of tablet bedienen?
Of zou een chromcast toch handiger zijn?

Hoe lang reken je dat het zal duren eer je sd corrupt is vanwege het bufferen van de stream?
De raspi kan ik met de afstandsbediening van de TV bedienen. Wel met Kodi.
Ook op Kodi ben ik reeds 6 maand ver met bijna alle dagen streamen van diverse bronnen, ook VrtNu en Auvio.
Je moet wel een goed µSD kaartje gebruiken.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14876
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1049 keer
Recent bedankt: 12 keer

fredo66 schreef:
wied schreef:
fredo66 schreef:Kan je ook terugspoelen naar het begin van het bv. journaal terwijl dit journaal nog uitgezonden wordt (terug spoelen naar het begin bij live kijken dus ?)
Neen, terugspoelen lijkt dan inderdaad niet mogelijk!
Bedankt voor de test. Was ook mijn negatieve ervaring. Je moet dus al om stipt 19u voor je tv zitten om het journaal te kunnen volgen of anders wachten tot het op de site staat :-( Tegen dan is het oud nieuws.
Dat noemt de VRT modern en meer gebruiksvriendelijk terwijl dat met dvb-t en een eenvoudig usb stickje allemaal geen probleem was ...
Bij DVB-T kon je toch niet terugspoelen naar het begin? Je kon wel beginnen kijken wanneer je wil (live dus) en dat kan bij VRTnu ook gewoon. Wat dat betreft geen verschil?
Alleen kan je nu "uitgesteld" kijken, eens ze het nieuws beschikbaar maken nadien.

@micro-SD en buffering
Geen ervaring mee, maar als dat een probleem of vereiste is, kies je gewoon de juiste SD kaart?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef: Bij DVB-T kon je toch niet terugspoelen naar het begin?
mits de juiste hardware is dat geen enkel probleem
opnemen, timeshift, onbeperkt bewerken, opslaan,...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Inderdaad, bv tv met opnamemogelijkheid (usb stick of echte harde schijf eraan) of anders een aparte dvb-t tuner met aansluitmogelijkheid van harde schijf of usb stick.
De kijker heeft dan de volledige controle over de opname. In tegenstelling tot vrt nu ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Dat terugspoelen werkt dan ook maar enkel tot aan het moment dat je begon te kijken. Als jij halverwege het journaal je TV met timeshift opzet kan je nog steeds niet naar het begin terugspoelen. Ik snap dat dat wel eens handig kan zijn, maar gebruik je dat echt zoveel dat dit zo belangrijk is?

Nu goed, deze functionaliteit kan je nog altijd verkrijgen met het nieuwe platform hoor, moest je dat persé willen. De video stream kan je gewoon binnenhalen met PVR software (TVHeadend bv.) die kan opnemen en terugspoelen tijdens live TV, vervolgens de PVR client op een Kodi box draaien en klaar.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

gm123 schreef: Nu goed, deze functionaliteit kan je nog altijd verkrijgen met het nieuwe platform hoor, moest je dat persé willen. De video stream kan je gewoon binnenhalen met PVR software (TVHeadend bv.) die kan opnemen en terugspoelen tijdens live TV, vervolgens de PVR client op een Kodi box draaien en klaar.
op een moderne tv, met ingebouwde HD, duwt de oma gewoon op pauze als de buurvrouw tijdens het nieuws aanbelt :)
geen software, geen pvr, gene kodibox, geen ...
de bomma weet ni eens wa ne stream is :)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

gm123 schreef:Dat terugspoelen werkt dan ook maar enkel tot aan het moment dat je begon te kijken.
Neen. Sinds de VHS-recorder werkt dat ook met op voorhand geplande opnames. Sinds de EPG kan je elk programma dat je uitgesteld wil bekijken automatisch opnemen.
gm123 schreef:Nu goed, deze functionaliteit kan je nog altijd verkrijgen met het nieuwe platform hoor, moest je dat persé willen. De video stream kan je gewoon binnenhalen met PVR software (TVHeadend bv.) die kan opnemen en terugspoelen tijdens live TV, vervolgens de PVR client op een Kodi box draaien en klaar.
De VRT ondersteunt dit niet en blokkeert reeds de opnames van de 720p-livestreams met DRM.
Mooi toekomstperspectief, als je als gebruiker wél mag betalen voor toegang tot de programma's, maar niet meer mag bepalen hoe en wanneer je die bekijkt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14876
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1049 keer
Recent bedankt: 12 keer

1207 schreef:
gm123 schreef: Nu goed, deze functionaliteit kan je nog altijd verkrijgen met het nieuwe platform hoor, moest je dat persé willen. De video stream kan je gewoon binnenhalen met PVR software (TVHeadend bv.) die kan opnemen en terugspoelen tijdens live TV, vervolgens de PVR client op een Kodi box draaien en klaar.
op een moderne tv, met ingebouwde HD, duwt de oma gewoon op pauze als de buurvrouw tijdens het nieuws aanbelt :)
geen software, geen pvr, gene kodibox, geen ...
de bomma weet ni eens wa ne stream is :)
Dan zal de bomma €250 per jaar voor haar nieuws moeten blijven betalen hé :)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef: Dan zal de bomma €250 per jaar voor haar nieuws moeten blijven betalen hé :)
dvbt kost geen 250/j allé, bij mij toch niet :)
allemaal netjes met 1 afstandbediening en geen bakjeswinkel in mijne living
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

1207 schreef: dvbt kost geen 250/j allé, bij mij toch niet :)
allemaal netjes met 1 afstandbediening en geen bakjeswinkel in mijne living
Nee, het kost 120 euro. (AntenneTV van TVV). Zonder de gratis DVB-T de goedkoopste oplossing. Zelfde gebruiksgemak, Wel trager zappen door die CI+ module.
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Grootste vraag is hoelang het 120 euro zal blijven kosten...
Als je vasthangt aan een 24 maanden contract kan een prijsverhoging wel eens onaangenaam zijn!
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kirun schreef:Grootste vraag is hoelang het 120 euro zal blijven kosten...
Als je vasthangt aan een 24 maanden contract kan een prijsverhoging wel eens onaangenaam zijn!
Wel, misschien niet. Artikel 3 van de promotie-voorwaarden van het testen van AntenneTV;
Wenst de deelnemer na de testperiode gebruikt te blijven maken van Antenne TV, dan wordt een abonnementsovereenkomst van 24 maanden afgesloten voor €9,95 per maand. Heeft TV VLAANDEREN niets vernomen van de deelnemer wordt er ook automatisch een abonnementsovereenkomst voor een periode van 24 maanden afgesloten voor
€9,95 per maand.
Dit lijkt mij te zeggen dat gedurende die 24 maanden de prijs vast is gezet op 9,95 euro per maand.

Maar kom, ik maak mij geen illusies dat ze niet de prijs gaan optrekken. De vraag is enkel wanneer en hoeveel.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

De vraag is vooral of DVB-T kijkers het VRTNu platform als alternatief gaan aanvaarden! Vanaf 1 december gaat het er stuiven, of... de storm trekt in alle stilte voorbij :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

WalterB1 schreef: Nee, het kost 120 euro. (AntenneTV van TVV). Zonder de gratis DVB-T de goedkoopste oplossing. Zelfde gebruiksgemak, Wel trager zappen door die CI+ module.
zelfde gebruiksgemak?
enkel als tvv vlaanderen de ci+ ongemoeid zou laten, lijkt me straf aangezien ze blijkbaar functies/mogelijkheden op hun bakjes al blokkeren

jij spreekt over december en nadien, ik spreek over vandaag
nu gewoon gratis, uwen tv kan het al en met een colablikje hebtge al een antenne
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

120 euro voor 2 zenders (een en canvas) ... De huidige dvb-t kijkers hoeven de andere zenders meestal niet (anders hadden ze ook al een abonnement, 2e tv zonder abonnement als uitzondering). En voor de vrt heb je eigenlijk al betaald via de VRT dotatie. Ikzelf ben zo een gebruiker en ik ga zeker geen 120 euro betalen per jaar om slechtere sd kwaliteit te krijgen dan de huidige sd dvb-t. 't zal eerder prutsen, knoeien, vloeken worden met android boxen en dergelijke
wied schreef:De vraag is vooral of DVB-T kijkers het VRTNu platform als alternatief gaan aanvaarden! Vanaf 1 december gaat het er stuiven, of... de storm trekt in alle stilte voorbij :-(
Stuiven doet het nu al http://www.antennekijker.be, alleen heerst er een omerta bij de VRT en de bewindsvoerende politici. Het laatste dat ze willen is dat er NU massaal protest zou komen van de +- 150000 huidige kijkers. De media zou daar dan ook opspringen en dan is een politieke bocht snel gemaakt. Eenmaal uitgeschakeld is het nog veel moeilijker om terug te starten ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Voyager
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2007, 18:29
Bedankt: 1 keer

VRT Nu, live kijken werkt hier ook langs geen kanten via de browser.
Losse programma kan ik wel bekijken, maar de live stream stops na enkele seconden met de melding "The provided FairPlay DRM key could not be used."
Het geluid loopt verder, maar het beeld gaat op zwart.

Alles is up to date, maar VRT loopt blijkbaar achter.
Als dit dvb-t moet vervangen is het zielig.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1958
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Voyager schreef:Als dit dvb-t moet vervangen is het zielig.
Je weet wat je te doen staat, zie hierboven. Spread the Word.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

App werkt vrij goed, ook met streaming naar Apple TV.
Had hen wel eens gemeld dat het storend is dat, als je een andere app wilt openen, de stream ook stopt.

Maar ook na de update is met die info blijkbaar niks gebeurd. Ambetant dat je eigenlijk één device altijd moet apart houden om te streamen...
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

@Jollito:

Kan je wat concreter zijn? Welke app kan je niet openen? Want VRT.nu en Tapatalk kan perfect samen bijvoorbeeld.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

road rebel schreef:@Jollito:

Kan je wat concreter zijn? Welke app kan je niet openen? Want VRT.nu en Tapatalk kan perfect samen bijvoorbeeld.
Als ik aan het streamen ben van VRT.nu app naar Apple TV en ik open een andere app (éénder welke app), dan stopt de stream...
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

En als je de VRT.nu website gebruikt?
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

jollito schreef: Als ik aan het streamen ben van VRT.nu app naar Apple TV en ik open een andere app (éénder welke app), dan stopt de stream...
Exact hetzelfde probleem hier. Ik stream vanaf de iPhone naar de Apple TV (deze laatste is via Ethernet kabel aangesloten)..werkt prima maar als je een andere app wilt openen dan stopt de stream. Er is ook geen manier om te verder te gaan wanneer je was gebleven, dus als je bv. een oproep binnen krijgt op Whatsapp dan kan je gaan zoeken waar je gebleven was..
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

road rebel schreef:En als je de VRT.nu website gebruikt?
Geen idee, maar nu er een app is zou ik graag de app gebruiken.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

road rebel schreef:En als je de VRT.nu website gebruikt?
als je via de website streamt kun je andere apps openen maar niet surfen
in theorie kan je streamen via safari en surfen via chrome, of andersom

da's een trucje dat hier werkt
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Maanden later is er maar weinig tot niks verbetert aan het live kijken via Chromecast. Heel zelden kan het gebeuren dat er geen haperingen zijn.

Wat mij wel opgevallen is (geen idee of dit al lang zo is), is dat een stream steevast om de 2u volledig vastloopt. Enkel getest met live kijken + Chromecast, niet getest via andere wegen ...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”