Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Youtube is het slechtste en grootste BS voorbeeld dat ze kunnen geven, die hebben contracten met haast elke maatschappij ivm rechten, als rechthebbende kan je content supereenvoudig claimen,... Dit gebeurd ook grotendeels automatisch.
Met een upload filter moeten we nooit genoegen nemen, want dat is gewoon vragen om misbruik.
Het gaat ook niet alleen over muziek en video, maar zelfs over previews van artikels van kranten etc...

(wat je daar post is trouwens ook het geval, het artikel is auteursrechtelijk beschermd en Userbase is dus verantwoordelijkheid omdat jij het post)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

MClaeys schreef:(wat je daar post is trouwens ook het geval, het artikel is auteursrechtelijk beschermd en Userbase is dus verantwoordelijkheid omdat jij het post)
Nee.
Ik citeer en plaats de bron erbij, dus academisch ben ik alvast in orde.
De uploadfilter geldt alleen voor grote bedrijven en sluit expliciet kleine en opstartende initiatieven uit.
Het plaatsen van links is ook expliciet uitgesloten van de deal.

zie ook https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=24&t=53690
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Academisch in orde durf ik te betwijfelen want het is een artikel achter een paywall (een plus artikel). In dat geval kan iedereen betaalde artikels gaan quoten en zeggen dat het academisch is. Iets wat vroeger op Userbase gebeurde trouwens, men quote grote stukken artikels en plaatste een link. Toen hebben de mods moeten ingrijpen als ik het mij goed herinner.
Linken worden uitgesloten, maar previews zoals die automatisch gegenereerde dingen op Facebook en andere sites dan weer niet. Overigens als ze een onderscheid maken tussen kleine en grote bedrijven dan zijn het dus alweer regels die niet voor iedereen tellen.
Bon, doet er allemaal niet toe, ik ben en blijf tegen een uploadfilter op eender welke site, het zet de deur open naar misbruik.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

De regels gelden wél voor iedereen, ik denk dat het triggerpunt ligt bij een omzet van 50miljoen ligt.
Logisch dus dat Facebook wél in beeld is en Userbase niet :).

Een consultant die €4K per maand verdient betaalt ook meer belastingen (nominaal + in verhouding) dan een kassierster in de Lidl die met €1600 (bruto).
En toch zijn de regels dezelfde.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Mijn frustratie van ELKE dag hier zijn de kemels op gebied van vervoegen. Zo is er sinds kort een topic "mijn gsm schakelD niet over..." Is dat nu écht zo moeilijk om deftig te schrijven??? Maar we gaan minder zittenblijvers krijgen op school, de lat wordt nog maar eens lager gelegd. De TS zal dus heel waarschijnlijk ook schrijven: mijn gsm werkD niet meer.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Mia Doornaert ergert zich er ook aan, maar psychologen zullen u beschuldigen van intellectueel snobisme :).

Anderzijds wordt niemand er beter van om mensen met schrijf- of spelproblemen van dit forum te weren.
Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen...

@de lat wordt lager gelegd
Lees eens wat Plato over de jeugd zei. En dat was geen NVA'er die zout op elke onderwijsslak wilde leggen :).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het gebruik van lidwoorden is anders bij één der vorige reacties niet volledig onder controle, hoewel daar nog geen consensus over bestaat of het gebruik van "op het gebied van" eerder te gebruiken is dan "op gebied van".

De "punt-komma" beheersing en het gebruik van "aanhalingstekens" is anders in diezelfde reactie ook niet zo perfect :
" Is dat nu écht zo moeilijk om deftig te schrijven???
Wie of wat wordt hier aangehaald? Of is het een vraagstelling? In beide gevallen is er een aanhalingsteken teveel of eentje te weinig.
En moeten we eigenlijk niet schrijven : "Is het nu écht zo moeilijk om deftig te schrijven?"
Maar we gaan minder zittenblijvers krijgen op school, de lat wordt nog maar eens lager gelegd.

Twee zinnen die onterecht van elkaar gescheiden worden door een komma. Een punt en een volgende hoofdletter zouden beter geweest zijn.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Leren lezen. De eerste aanhalingstekens staan voor "mijn". Die tweede staan dus op de goeie plaats. Twee zinnen die door een komma gescheiden worden is geen fout, je kan er over in discussie gaan. Echter mijn gsm schakelD is gewoon compleet verkeerd. Wat jullie met die reacties willen bewijzen snap ik niet. Fout is fout, punt aan de lijn. Is zoals een chauffeur die gefilmd wordt terwijl hij door rood rijdt, de beelden te zien krijgt en dan gaat beweren: ja maar toen ik er voorbijreed was het nog oranje. Terwijl op beelden te zien is dat hij nog 5 meter voor de lichten was toen ze al op rood stonden.
Enne Heist: dit topic gaat niet over ergens beter of slechter van worden. De titel is "mijn frustratie van de dag". Wel even bij de les blijven en niet rond de pot draaien. Enerzijds de progressieveling willen uithangen en anderzijds naar Plato verwijzen. Een beetje consequent blijven zou je sieren. Misschien een goede zaak dat psychologen zelf eerst foutloos leren schrijven alvorens iemand te beschuldigen van een of andere, door hen uitgevonden, hoogdravende term die bovendien nog eens alle betekenis mist.
En om dan maar meteen met de deur in huis te vallen: als je niet in staat bent om de basisregels van jouw moedertaal te respecteren, zijnde in dit geval het correct vervoegen, dan ben je gewoonweg een oen. Dan verdien je niet beter dan weer naar de schoolbanken van het lager onderwijs verwezen te worden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Mensen schrijven niet deftig omdat het hen niet interesseert.

Vroeger konden de mensen wel goed schrijven, want toen knalde de lineaal hard tegen de knokels bij elke gemaakte fout.

Conclusie? De rotverwende jeugd zou eens een goed pak lijfstraffen moeten krijgen bij schrijffouten; dat zal hen beter doen schrijven, me dunkt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat wil je? Ze bouwen de lessen Nederlands alsmaar af ten voordele van vakken waar ik het nut nog steeds niet van snap. En na de univ kan je ook zelfs in lagere scholen al een persoonlijk traject krijgen. Vroeger was het klasgemiddelde op een rapport normaal. Nu mag dat niet meer ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Jack Daniels schreef:Leren lezen. De eerste aanhalingstekens staan voor "mijn".
In dat geval is je (afwezige) hoofdletterkeuze bij "mijn" verkeerd, verandert de context van de zin en is je gebruik van aanhalingstekens verkeerd. Even een verdere analyse :
Jack Daniels schreef:Die tweede staan dus op de goeie plaats.
Dat tweede staat dus op de goede plaats. "Aanhalingsteken" is nog altijd enkelvoud en wordt hier verkeerd in het meervoud vervoegd. Wie had hier een hekel aan vervoegingsfouten? :roll:
Jack Daniels schreef:Is zoals een chauffeur die gefilmd wordt terwijl hij door rood rijdt,[...]

Dit is een fout tegen de zinsbouw met een ontbrekend onderwerp en lidwoord.

Het is zoals een chauffeur die gefilmd wordt terwijl hij door het rood rijdt, [...]

Jack Daniels schreef:en dan gaat beweren: ja maar toen ik er voorbijreed was het nog oranje. Terwijl op beelden te zien is dat hij nog 5 meter voor de lichten was toen ze al op rood stonden.
[...]en dan gaat beweren: "Ja, maar toen ik er voorbij reed was het nog oranje.", terwijl op beelden te zien is dat hij nog 5 meter voor de lichten was toen ze al op rood stonden.[...]

De rest van de tekst bevat nog onderbrekingsfouten, spellingfouten, vervoegingsfouten, persoonlijke aanvallen, en beledigingen en is eigenlijk niet meer de moeite waard om verder uit te pluizen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Petrol, de volgende keer dat je in één of andere reactie een fout maakt (ontbreken van leestekens, hoofdletters, interpunctie, lidwoord...) zal ik het ook even onder de aandacht brengen. En je post hier nogal veel, dat worden leuke tijden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Doe dat gerust. Ik kan er alleen van bijleren. De Vlaemsche waarden moeten gevrijwaard blijven hé. Alleen hebben de dragers er van geen flauw benul wat dat inhoudt. Is dat laatste trouwens met "t" of "dt"?

Ik maak fouten en durf dat toe te geven. Dus die "foueten" ga je zeker vinden. Zowel taalfouten als fouten tegen het forum an sich.

Maar ik ben niet zo bekakt om anderen daar op af te rekenen. Mijn reactie(s) waren bedoeld om de onzin aan te tonen van anderen op hun taalfouten te wijzen. Je maakt ze zelf keer na keer en komt dan in een topic (over frustraties) verkondigen dat je geagiteerd bent over vervoegingen terwijl je zelf daar tegen zondigt. Hoe gekker kan het zijn?

Wil je althans nog de taalgoeroe uithangen, kan dat uiteraard. Maar wees dan ook zelf zuiver op de graat of je maakt jezelf stier belachelijk.

En nu krijgen we waarschijnlijk weer het verwijt dat ik op de man speel...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Jack Daniels schreef:Wat jullie met die reacties willen bewijzen snap ik niet.
Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen. :angel:
Enkel maar de analyse van de posts die je hier maakte na uw aanval op mede-UB'ers die taalfouten maken, toont aan dat uw eigen taalgebruik niet onfeilbaar is.
En om dan maar meteen met de deur in huis te vallen: als je niet in staat bent om de basisregels van jouw moedertaal te respecteren, zijnde in dit geval het correct vervoegen, dan ben je gewoonweg een oen. Dan verdien je niet beter dan weer naar de schoolbanken van het lager onderwijs verwezen te worden.
Daar ben ik het volstrekt niet mee eens.
Laat iedereen aan het debat (politiek, op UB, ...) deelnemen, ongeacht zijn of haar beperkingen.
Bij de ene is de beperking misschien de beperkte beheersing van een landstaal, bij de andere te lange tenen, bij nog een andere het te persoonlijk interpreteren, het niet goed uitgelegd krijgen, ...

Als we beginnen met mensen uit te sluiten, weet je wel waar je begint, maar niet waar je eindigt.
Ik ben geen fan van taalfouten en ik kan iedereen alleen maar aanmoedigen om zichzelf te overstijgen (op eender welk domein), maar mensen op UB afstraffen voor taalfouten (spelling en/of grammatica), vind ik niet wenselijk.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Niet echt van de dag, maar bijna dagelijks : hoe die 'best match' van Windows 10 met het typen van een opdracht nooit consistent hetzelfde resultaat geeft. Als ik 'updates' wil typen om Windows updates te checken, krijg ik in de helft van de resultaten de Java Update te zien ipv Windows Updates. En vooral, het is niet consistent, zelfs nu toen ik even testte vooraleer deze rant te posten. Ik type 'upd' en dan al komt Windows Update tevoorschijn. Na een reboot komt ineens weer Java Update tevoorschijn als ik 'upd' type. Vaak moet ik zelfs backspaces gaan doen omdat ook 'update' typen de Java Update geeft, maar 'updat' bvb dan weer de Windows Update.

En ook Windows/Microsoft: Windows Family die hardnekkig alles in het Frans blijft geven. Mails komen in het Frans toe, en heb nu ook notificaties (ben wat aan het experimenteren met Schermtijd feature) in Windows die in het Frans zijn. Vroeger al eens lang met Helpdesk bezig geweest voor die mails in het Frans, maar bracht geen zoden aan de dijk.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

petrol242 schreef:Alleen hebben de dragers er van
De dragers ervan: verkeerd gebruik van het voornaamwoordelijke bijwoord, het zijn immers geen aparte zinsdelen die worden samengevoegd.
(Mijn excuus, ik kon het niet laten, en het is niet persoonlijk bedoeld :lol: ).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het is dan ook niet mijn kleine frustratie van de dag. We leren bij hé.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

De vele kermiskoersen in het najaar bij ons in het dorp die stééds tijdens de spits doorgaan.
Jongens toch... hoe veel tijd verscheten, nutteloze km's omgereden voor zo'n kleine groep wielerterroristen!

Kunnen ze dat niet organiseren tussen 22u 's avonds en 6u 's ochtends, dan heeft niemand er last van en doen enkel de echte die-hards mee :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

honda4life schreef:De vele kermiskoersen in het najaar bij ons in het dorp die stééds tijdens de spits doorgaan.
Jongens toch... hoe veel tijd verscheten, nutteloze km's omgereden voor zo'n kleine groep wielerterroristen!

Kunnen ze dat niet organiseren tussen 22u 's avonds en 6u 's ochtends, dan heeft niemand er last van en doen enkel de echte die-hards mee :angel:
+1

De gemeente Putte heeft een burgemeester die zelf graag fietst of het misschien zelf niet kan ofzo. Te pas en te onpas sluit die het centrum af voor auto's, zodat er alleen fietserkes op de openbare weg mogen.
Als je wil fietsen, leg dan een piste aan hé, of doe het van middernacht tot 5u 's morgens ofzo. Waarom moet je mij komen lastigvallen met uw hobby?
Gaan we de petanqueclub ook een stukje van een gewestweg geven, op dinsdag om 16u? Niet omdat het moet, gewoon omdat het kan.

En toch vindt iedereen dat perfect normaal. :bang:
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

heist_175 schreef:...
Lees eens wat Plato over de jeugd zei.
Was dat niet Socrates?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

tb0ne schreef:
heist_175 schreef:...
Lees eens wat Plato over de jeugd zei.
Was dat niet Socrates?
De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe. Ze heeft slechte manieren, veracht alle gezag, toont geen respect en praat wanneer ze zou moeten werken. De jongeren staan niet op wanneer ouderen binnenkomen, ze spreken hun ouders tegen, kletsen in gezelschap, schrokken hun eten naar binnen en tiranniseren hun leraren.”
Socrates, inderdaad :).
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Een absoluut luxeprobleem, maar bon...

Drukke week achter de rug, enorme achterstand met allerhande goedkeuringen en communicatie.
Speciaal een namiddagvlucht boeken met de intentie de 6u durende vlucht nuttig te gebruiken.

Helaas, pas na 3,5u internet beschikbaar, uiteraard COB passed nu.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Seveso alarmen afgeschaft, vanaf nu een opt-in om te weten wat er gebeurd in de haven
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waarom lijkt alles eigenlijk om Antwerpen te draaien? Verkiezingen, verkeer, veiligheid, ... Ik denk dat we eigenlijk alle Belgische problemen kunnen oplossen door Antwerpen onafhankelijkheid te schenken. Iedereen gelukkig... Dan kan de rest van België weer één worden met één bestuur, en moeten die oproerkraaiers maar hun plan trekken.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Onafhankelijkheid Antwerpen kan voorlopig nog niet. Vlaanderen moet eerst nog de Oosterweelverbinding betalen...

Maar op lange termijn zou dit wel een strategie kunnen zijn voor NVA : eerste Antwerpen onafhankelijk. Daar zullen de Franstaligen ook niet om treuren. En dan gemeente per gemeente die zich aansluiten bij de onafhankelijke republiek Antwerpen. Kan wel moeilijk liggen voor Gent en Mechelen... :?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

R2D2 schreef:eerste Antwerpen onafhankelijk
Definieer Antwerpen :angel: .
Er is geen enkele stad in Vlaanderen die kan overleven zonder de subsidies vanuit "het platteland" (of de parking voor de sinjoren).

Ga maar na hoeveel Antwerpen, Gent, Leuven, Mechelen, StNiklaas, ... elk jaar krijgt vanuit de Vlaamse overheid, gewoon om boven water te blijven. En zoek dan eens op wat de armoedecijfers of het gemiddelde/mediaan inkomen in elk van die steden is.
De conclusie is: het beleid waar de stadsburgemeesters zoveel sier mee maken, wordt gefinancierd vanuit het platteland.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Volgens mij mogen een aantal motorijders toch eens de wetgeving betreffende het voorbijsteken in een file opnieuw lezen.
Ja dit is toegelaten, maar niet aan 80km/u of meer!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

En bij het inhalen mag er maar 1 wagen per keer ingehaald worden....
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

@johan.devos als je het hebt over motorrijders die tussen de files doorrijden..
Voor de motorfietsers, het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die stoppen of traag rijden in die rijstroken of files, wordt niet als inhalen beschouwd,
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /174-art16
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

MichelJ schreef:Seveso alarmen afgeschaft, vanaf nu een opt-in om te weten wat er gebeurd in de haven
Ze hebben daar toch deze spectaculaire calamiteitsborden op alle toegangswegen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

johan.devos schreef:En bij het inhalen mag er maar 1 wagen per keer ingehaald worden....
Daar hield meneer motoragent zich vanmorgen nochtans niet aan. Hij bleef wel op het juiste vak, iedereen ging netjes opzij zodra ze zagen dat het een agent was :beerchug: .
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

MaT schreef:@johan.devos als je het hebt over motorrijders die tussen de files doorrijden..
Voor de motorfietsers, het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die stoppen of traag rijden in die rijstroken of files, wordt niet als inhalen beschouwd,
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /174-art16
Maar dit is toch enkel geldig voor het rijden tussen twee rijstroken op 2x2 vaks banen of meer? Als er maar 1 rijstrook is in elke richting is 174-art16 toch niet gelding?

Ik ben deze middag op een drukke fietssnelweg aan het station in Kortrijk (met bord voor enkel fietsen en bromfietsen klasse A) die volledig afgesloten is van de gewone rijweg door hagen,... ingehaald door een motorfiets die vlotjes boven de 60km/h reed :bang:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik snap niet waarom er mensen met problemen achter antwoorden komen vragen en dan niets meer van zich laten horen. Hoe belangrijk is hun probleem dan nog, vraag ik me af.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=54080

Veel topics hier worden gestart waar een probleem behandeld word en waar er dan dagen niets meer van de vraagsteller wat vernomen word.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik denk dat sommigen ook wat egoistisch zijn hierin en niets meer van zich laten horen als hun probleem is opgelost.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Of met teveel bezig, daarnet ook tot conclusie gekomen dat ik een topic (van UPS) totaal uit t oog verloren ben.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nogmaals een afgeschafte trein en de volgende trein had dan maar 4 wagons.

Varkens naar de slachtbank hebben comfortabeler vervoer dan wat je krijgt bij de NMBS :evil:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Nogmaals een afgeschafte trein en de volgende trein had dan maar 4 wagons.

Varkens naar de slachtbank hebben comfortabeler vervoer dan wat je krijgt bij de NMBS :evil:
Die moeten er ook niet voor betalen ;) (ok, minder fijn einde)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Een account aanmaken is soms problematisch
Afbeelding
- max 16 characters
- zonder foutmelding ben ik er na 8 pogingen achtergekomen dat speciale karakters ($*%£...) ook niet mogelijk zijn
Wat een amateurisme

Maar het is nog niet gedaan
Verzending naar ... WTF...
Afbeelding

Serieus mannen.
Ga nog eens een workshop volgen bij Amazon of Coolblue :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Onlangs op de BMW Connected Drive website... bijna twee maanden om RTTI geactiveerd te kunnen krijgen.

Gewoon van het ene problemen in het andere :bang:
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Ik vroeg me af waarom mijn computer plots nog trager vooruit ging dan dikke stront door een trechter.

Ik duik in de Task Manager, en zie het volgende:

Afbeelding

Afbeelding

You have got to be effin' kidding me.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”