Apple Keynote Events

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tomby schreef:Sommige winkels hebben wel geen schaamte precies. Krijg reclame van Vandenborre :
Heb je zin om een nieuwe iPhone te kopen? Breng je oude iPhone X 64 GB in goede staat* binnen in een van onze winkels en bestel een nieuwe iPhone XS of XS Max met een korting van € 348.
Een iPhone X in goede staat is volgens mij nog minstens het dubbele waard :roll: .
Ik neem aan dat ze een minimumprijs nemen, aangezien niet iedereen even zorgzaam met een telefoon omspringt(krassen, barstjes in het scherm,...).
Heb het zelf meegemaakt in de Switch, toen ik naar de waarde van mijn ouwe 6 informeerde. De verkoopster: "Wij geven daar € 120 voor, maar aangezien hij volledig krasvrij is, kan je meer krijgen als je hem zelf online verkoopt" :-D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Stroper schreef:Ik neem aan dat ze een minimumprijs nemen, aangezien niet iedereen even zorgzaam met een telefoon omspringt(krassen, barstjes in het scherm,...).
Ik heb dat sterretje niet mee gequote :
*zonder krassen, goede werking, onbeschadigd glas, enz.​
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Aiaiai, -700€ op een jaar...wie zij er hier nu weer dat de iphone een goeie tweedehands prijs had ? :angel:
Moest ik op zoek zijn naar een tweedehands X, ik duuwde dat folderke direct onder die verkoper zijne neus ;-)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Apple werkt ook maar met een externe firma die ze voor hen overneemt. Dat zijn praktisch bodem-/dumpingprijzen waar niemand hem voor zou moeten wegdoen, maar velen kiezen die optie uit gemakzucht en omdat ze dan toch 'iets' krijgen. Anders zou die telefoon gewoon stof gaan happen in de kast, want zelf verkopen (wat ik ook altijd aanraad), is te veel moeite blijkbaar.
iceke schreef:Aiaiai, -700€ op een jaar...wie zij er hier nu weer dat de iphone een goeie tweedehands prijs had ? :angel:
Moest ik op zoek zijn naar een tweedehands X, ik duuwde dat folderke direct onder die verkoper zijne neus ;-)
Da's geen tweedehands toestel dat je kan kopen he, da's wat Apple u geeft zodat ge er van af zijt zonder moeite te moeten doen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik vraag mij eigenlijk af wanneer Apple ook in België zal starten met hun upgrade program, zoals in de US. Elk jaar de nieuwste iPhone tegen vast bedrag in de maand waarin AppeCare inbegrepen is.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Dat eerst Apple Pay er maar door komt hier.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

En Siri op de Apple TV. Waarom dat overal werkt behalve in België is mij een raadsel.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

butskristof schreef:Dat eerst Apple Pay er maar door komt hier.
Jep, dat ook :-D
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

Stiaan schreef:Ook wel opvallend: op de website van alle major operatoren van onze buurlanden (of verder zoals Zwitserland) staat alle info al over de nieuwe iPhones, prijzen, inschrijvingen enz.
Voilà

https://eshop.orange.be/nl/toestellen/s ... &brand=117

Vandaag besteld, vanaf 21/09 geleverd
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

phildww schreef:En Siri op de Apple TV. Waarom dat overal werkt behalve in België is mij een raadsel.
Zelfde reden dat er geen HomePod is, Siri kent onvoldoende Vlaams.

Ik stoor mij hoe langer hoe meer ook aan de georestricties en vooral aan het "US only" gehalte van alles en en nog wat. De prijzen zijn daarentegen wel niet "US only". Evenveel (of meer) betalen terwijl je minder krijgt dan de Amerikaan. Ook die ECG functie is weeral "US only". Ze maken er zelfs geen melding van op de EU marketing pagina's. En ik snap de reden wel, maar ik snap niet waarom ze niet wat meer toestemmingen hadden kunnen verkrijgen op voorhand.

Er zijn duidelijk 2 markten voor Apple: de VS en "de rest". Tim Cook mag zich dan wel uitspreken tegen "the wall", maar zelf heeft hij al veel meer (virtuele) muurtjes opgetrokken rond z'n land dan Trump.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Tja, dat is net het voordeel van de EU, je kan dan makkelijker zulke dingen onderhandelen. Als je nu voor de UK, EU en nog een pak landen apart moet onderhandelen dan schiet dat niet op.

Taal zal altijd een probleem zijn tenzij we allemaal dezelfde taal spreken. Tegen dat Siri Antwerps, W-Vlaams en Aalsters spreekt is de technologie al voorbijgestreefd :lol:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niemand houdt je tegen om je Apple TV op Nederlands(Nederland) of Engles (VS) te zetten, als je er gebruik van wilt maken. :banana:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Orange zal effectief esim binnenkort aanbieden:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vaganzza schreef:Orange zal effectief esim binnenkort aanbieden:
'in combinatie met de nieuwe iPhone'. Dus maw alleen in koppelverkoop ?
Ik zou immers mijn Tempo Giga in eSIM willen, maar zie dat nog niet rap gebeuren.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Zit de esim al in nog apparaten van Apple ingebouwd? (heb er geen idee van)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vaganzza schreef:Zit de esim al in nog apparaten van Apple ingebouwd? (heb er geen idee van)
Apple Watch series 3 en nu dus ook series 4. En als ik me niet vergis de 2018 iPad Pro modellen.
EDIT: in de iPads is het blijkbaar een 'Apple SIM' wat proprietary is.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Niet per se de iPad Pro, elke iPad met cellular heeft in de US al een tijdje die Apple SIM. Da's inderdaad wel een proprietary systeem, maar in de Watch is het een 'gewone' eSIM. Geen idee wat de concrete verschillen zijn.

Wel goed dat Orange dan toch op de kar springt, misschien omdat ze internationaal mee kunnen met de onderhandelingen met Orange FR of zo.
Ik verwacht het nu nog wel niet direct hier te zien, maar goed dat ze eraan werken!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Apple Sim werkt enkel met providers die met Apple samenwerken. Apple krijgt commissie op de plannen of de losse data die verkocht worden. eSim heeft in theorie die beperking niet en elke provider kan die adopteren zonder Apple te moeten betalen.

Apple Sim zit ook al enige tijd in de Europese iPads hoor, enfin toch zeker in het huidige iPad Pro model. Heb zelf nog GigSky gebruikt daarmee, is ideaal om snel wat data buiten de EU te kopen. Apple Sim heeft ook als voordeel dat je data kan kopen zonder dat je reeds data moet hebben om die transactie uit te voeren, ie ze geven u wat data op een of andere provider zodat je data zou hebben om data op je Apple Sim te kunnen kopen :-)

Er heeft in het begin ook nog een fysieke variant van de Apple Sim bestaan. Zelfde concept als hierboven, maar ipv een eSim was het dan een nanosim die je in de iPad moest steken (iPhone ondersteunde die niet). Heb er hier nog enkele liggen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Apple blijft het maar doen, niks nieuws alweer.
En ze hebben alleen maar wat het gat gedicht op de anderen.

En dan weer zoveel geld vragen, dan brengen ze diene XR, een lcd scherm haha en nog steeds 849€ blijven vragen.

Geene fingerscan ook weer. Bah.

Ik heb een s9+: dat is een topper, koste wat minder ook, beste scherm, zelfs beter dan de x en xs van Apple.
Zalig toestel is het.
Android ook veel verbeterd tegenover vroeger.
Batterijduur is ook oke.

Ben nochthans een Apple fan maar ik moet helaas afhaken: te duur, niet meer de beste, geene fingerscan, de upgrade verkleinen altijd enz...
Zelfde mee hun laptops: die zijn weer duurder en je hebt er minder voor buiten mss het scherm dan een windows laptop.
Ik heb dus een windows moeten kopen terwijl ik liever een macbook heb. Maarja, ik game, tis beter met een windows dan. Minder geld en meer voor uw geld.
Tttsss
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Om toch even in te pikken:

Ik zit na 5 jaar iOS terug noodgedwongen op een Android (reserve-toestel).
Voor het eerste werk ik met Android 7 (en binnenkort 8, en zelfs nog 9 binnen een paar maanden), laatste versie voorheen was nog 4.
Ik kan inderdaad zeggen dat Android stukken vooruitgang geboekt heeft, en redelijk matuur geworden is.
Doch... het blijft een instabiel systeem (al is dit gelukkig minder dan vroeger): ik heb nog maar 2 crashes gehad op 2 weken tijd... Vroeger was dit dagelijkse kost alvast.
Maar 1 iets is zeker: ik ga toch terug een iPhone nemen, daar heb ik enkel nog maar crashes mee gehad met beta-versies...

Och, en Google Pay is een gemak, dat mis ik wel op een iPhone... Alsook de batterijduur van een toestel (2 dagen op 1 lading vs een halve dag op 1 lading). Maar ik verkies toch de stabiliteit.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Unicorn1 schreef:Apple blijft het maar doen, niks nieuws alweer.
En ze hebben alleen maar wat het gat gedicht op de anderen.

En dan weer zoveel geld vragen, dan brengen ze diene XR, een lcd scherm haha en nog steeds 849€ blijven vragen.

Minder geld en meer voor uw geld.
U vergeet de privacytaks, mijn beste. Je betaalt voor het recht om je persoonlijke gegevens voor jezelf te houden. Een iPhone stuurt 10 keer minder data over jou door naar Apple dan een Android-toestel naar Google.

Zeker, het is veel geld, en het is technologisch gezien niet het neusje van de zalm, maar ik leg het er graag voor neer. Het is voor mij het meest waardevolle aspect van een smartphone, een toestel dat je altijd bij je hebt en quasi alles over jou weet. Het is voor mij veel waardevoller dan een beter schermpje of een langere batterijduur.

https://www.fastcompany.com/90236195/fo ... ow-privacy
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Unicorn1 schreef: Ben nochthans een Apple fan maar ik moet helaas afhaken:
het is veiliger als android, de samenwerking met hun andere toestellen is beter, veel langere ondersteuning ...
ok, 1600 voor een telefoon uitgeven is redelij idioot, maar >2000 is al heel lang volstrekt debiel (voor hun laptops)

opnieuw het halfjaarlijkse waanidee dat apple vanaf nu nog maar 1 iPhone of 1 laptop verkoopt :) de SE kost nu 399 bij switch en zal voor 99% vd gebruikers nog steeds ruim voldoende zijn en gegarandeerd nog 4 à 5j ondersteuning krijgen :).
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Unicorn1 schreef:A
En dan weer zoveel geld vragen, dan brengen ze diene XR, een lcd scherm haha en nog steeds 849€ blijven vragen.
Meest frapante eraan vind ik de resolutie van dat scherm. 1792x828 op 6.1" heeft slechts een tikkeltje meer PPI (324 vs 312) dan een samsung A3 bijv met 1280x720 op 4.7". En daar kan ik pixeltjes onderscheiden.
Niet echt wat je van een luxueus toestel van €860 zou mogen verwachten imho...
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:U vergeet de privacytaks, mijn beste. Je betaalt voor het recht om je persoonlijke gegevens voor jezelf te houden. Een iPhone stuurt 10 keer minder data over jou door naar Apple dan een Android-toestel naar Google.
Goeie marketing, dat moet je Apple nageven.
Volgens mij stuurt Android geen gegevens door, maar wel je eigen keuze van Apps die je gebruikt. Gmail, Calendar, ...
Android zelf en de Play store sturen niet meer of minder data door dan bij Apple.
Net zo goed dat Apple ook cross-selling en marketing doet/verkoopt.
Als je met zo'n argumenten moet afkomen anno 2018 om een €500 premium tov een flagship Android telefoon te willen verantwoorden, heeft Apple zijn huiswerk toch niet gemaakt :).
blaatpraat schreef:(...) en redelijk matuur geworden is.
Doch... het blijft een instabiel systeem (al is dit gelukkig minder dan vroeger): ik heb nog maar 2 crashes gehad op 2 weken tijd... Vroeger was dit dagelijkse kost alvast.
Denk je echt dat 80-90% van de smartphone gebruikers tevreden zou zijn met een crash elke dag of zelfs maar elke week?
Verifieer eens in uw kennisen- of vriendenkring of bij collega's op uw werk of hun Android telefoon zo vaak crasht?
Ik heb Android sinds 4.4 en ik kan me geen telefoon voor de geest halen die frequent crashte, of überhaupt crashte. En ik "beheer" ook veel Android telefoons van vrienden en familie (je kent het wel, als er iets mis gaat bellen ze u op :)) en ook daar geen problemen.
Ik zou het probleem bij u zoeken (uw toestel, uw ROM, uw gebruik, ...) en niet bij Android.

Een sterk argument tegen Android is het updatebeleid. Je krijgt - terecht - het niet uitgelegd aan gebruikers dat een Android7 telefoon van fabrikant A wel een update naar Android8 krijgt en een gelijk(w)aardige telefoon van fabrikant B niet. Maak even de parallel met Windows: een ASUS laptop krijgt wel Windows Updates, een Acer krijgt die niet. Dat zou niemand aanvaarden.
Ondertussen zijn er ook al stappen in de goede richting gezet: Android One, Treble, ...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef: Volgens mij stuurt Android geen gegevens door, maar wel je eigen keuze van Apps die je gebruikt. Gmail, Calendar, ...
Android zelf en de Play store sturen niet meer of minder data door dan bij Apple.
Misschien dit toch eens lezen :-)

Het is de executive summary van het PDF-rapport dat je daar kan downloaden, waar het hele onderzoek uit de doeken gedaan wordt.

Voor zover ik kan nagaan - absolute zekerheid heb je nooit - is dit rapport afkomstig van een onafhankelijke partij en dus niet in opdracht van de een of ander.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:
heist_175 schreef: Volgens mij stuurt Android geen gegevens door, maar wel je eigen keuze van Apps die je gebruikt. Gmail, Calendar, ...
Android zelf en de Play store sturen niet meer of minder data door dan bij Apple.
Misschien dit toch eens lezen :-)

Het is de executive summary van het PDF-rapport dat je daar kan downloaden, waar het hele onderzoek uit de doeken gedaan wordt.

Voor zover ik kan nagaan - absolute zekerheid heb je nooit - is dit rapport afkomstig van een onafhankelijke partij en dus niet in opdracht van de een of ander.
In de executive summary staat nergens de "situatie" van de telefoon, waar ze dat bij de iOS telefoon wel deden (heeft Safari, maar géén Chrome).
Ik ga niet gans het rapport lezen, maar dat Google data verzamelt via zijn eigen apps, vind ik niet zo gek (Youtube, Chrome, ...).
Of ze het ook in de core van Android doen, is voor mij de echte vraag.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Blijkbaar heeft google 'per ongeluk' de besparingsstand bij veel android 9 smartphones ingeschakeld zonder tussenkomst van de gebruiker.

https://nl.hardware.info/nieuws/59797/g ... martphones
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ook 'per ongeluk' locatiegegevens van Android-gebruikers verzamelen, terwijl de betrokken toestemming afstond.

Dat zijn de dingen die onvergeeflijk zijn, ook al brengt Samsung betere hardware op de markt en is Android op bepaalde vlakken beter dan iOS. Zolang het verschil in prijs met Apple gecompenseerd wordt door het afstaan van je privacy aan Google hoef ik geen Android als het toestel dat ik overal meeheb.

Ik ben geen "hater" of "fanboy", ik heb een Android voor development redenen (dat ik enkel daarvoor gebruik), en als Google een Android versie maakt die - mits bijbetaling - alle tracking, telemetrie, spyware en wat weet ik nog allemaal verwijderd heeft uit de code, zou ik het zeker overwegen als persoonlijk toestel.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb android omdat ik wat vasthang in het eco systeem.

Misschien dat ik dit moet heroverwegen bij nieuwe aankoop maar voorlopig neem ik alle privacy issues tot mezelf en besef ik ook wel dat ik fout zit momenteel.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ten eerste , hoe kan je in hemelsnaam "vastziiten" aan Android ?
Zowat alle android apps zijn beschikbaar op ios... Omgkeerd snap ik best.
Ten tweede, je bent helemaal niet verkeerd bezig...privacy issues zijn er enkel als ze uitlekken, die ben ik eerlijk gezegd nog niet tegengekomen op Android.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

CCatalyst schreef:Ook per ongeluk...
Google doet nogal veel "per ongeluk"... één keer kan je dit nog geloven maar er zijn al diverse incidenten geweest.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Proximus schreef:“Enabling e-sim devices to connect to our network is of strategic importance for Proximus; we are the Belgian innovation leader in developing the ‘Internet of Things’ with the highest amount of connected devices. We already enabled e-sim for M2M devices, e.g. in the smart electricity meters of Fluvius. We are currently doing technical analyses on the implementation of e-sim in personal devices (like smartphones, smartwatches like the Apple Watch, tablets…). The commercial launch will depend on the availability of such devices on the Belgian market and customer demand, but is expected in the short to mid-term.”
Info van onze account manager, probably internal.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik lees hier weer wat ze haha; om te beginnen merk ik in privacy geen verschil, nog nooit heb ik problemen gehad met android. En privacy? Ze gaan hier ooit nog rekeningrijden, dat ding registreerd uw volledige route in uw oto, overal staan er camera's enz... privacy bestaat bijna niet meer, dan moet u 24/24 een vpn opzetten, ik heb er 1, helaas zet ik het af op de smartphone want het zuipt extra batterij.

En crashes??
Ik merk met mijn s9+ geen grotere verschillen dan met de iPhones die ik heb gehad ze. Bij android ist wel zo dat je een toestel moet hebben vind ik toch met genoeg ram anders kan je wel miserie hebben. Alhoewel, ook bij een iPhone voorgehad toen Apple nog 2GB geheugen had steken, boel flipte omdat 2GB te weinig was.

Bij android 8.0 heb ik ook weinig problemen gehad, als Apple een nieuwe ios brengt is het steeds bugfestival.

Wie een goede android wil moet een goeie nemen en dan krijgde waar voor uw geld.

Batterijduur zal idd wel nog wat beter zijn maar tis niet dat ik hier klaag ze, ben best tevreden vd batterijduur hier.
Vergeet ook niet dat Appe het slim speelt e; je laat uw toestel oplichten en je doet er bv niks mee of bijna niks en die telt dat ook mee als gebruik, dus gewoon effe aanklikken en tbegint op te tellen haha, zelfs zonder je wat doet, dys wie met 9 uur gebruik afkomt, reken er daar maar een schelleke van af ze.

En geene fingerscan dat snap ik niet: de s9+ heeft ook oogsccan: ik kan 3 dingens instellen; sowieso code ingeve, fingerscan in combinatie met oogscan.
Ik gebruik die oogscan al bijna nooit meer.

1) Tgaat weldegelijk ietske trager.
2) Ik neem de phone op de kast en terwijl ik het voor moj houd ben ik al begonnen, sneller dus en ik moet het niet telkens voor mijn gezicht gaan houden.
3) In zonlicht soms wel eens en uiteraard in de pikkedonker ook pech, fingerscan ook hier weer beter.

Fingerscan is echt wel voordeliger.
De enige keer die oogscan mij eens helpte maar dat gebeurt zeer weinig , dat is toen ik uit de douche kwam en wildd niet meteen mijn vochtige vinger eens registreren, dan hebk de oogscan gebruikt maar dat was uitzonderlijk dat dat eens gebeurde.

Apple is top, ik hou van hun producten maar hun prijzen zijn der los over en ze kunnen het echt niet rechtvaardigen omdat ze nimmer de nr 1 zijn.
Een iPhone 849€ ook vragen met een lcd scherm, te gek voor woorden. En vele gaan erin trappen, gaan de goedkopere kopen, mensen zonder kennis.

Men zou beter die s8 dan kopen van samsung, staat aan een leuke prijs en moet niet eens onderdoen voor een iPhone xs lol.


En nu dit weer:

https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-x ... g-antenne/

Bij de s9+ merkte ik al op dat die het zelfs beter deed dan mijne iPhone 7 toen nog. Ik had toen de s8.
Tttsss
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

selder schreef:
Proximus schreef:“Enabling e-sim devices to connect to our network is of strategic importance for Proximus; we are the Belgian innovation leader in developing the ‘Internet of Things’ with the highest amount of connected devices. We already enabled e-sim for M2M devices, e.g. in the smart electricity meters of Fluvius. We are currently doing technical analyses on the implementation of e-sim in personal devices (like smartphones, smartwatches like the Apple Watch, tablets…). The commercial launch will depend on the availability of such devices on the Belgian market and customer demand, but is expected in the short to mid-term.”
Info van onze account manager, probably internal.
Fabrikanten brengen natuurlijk geen e-sim toestellen hier uit gezien er geen ondersteuning is, dus wachten op meer toestellen die nog niet bruikbaar zijn? Op dat vlak dus goed dat het bij iPhone om een tweede sim gaat, dan komen er toestellen op de markt die beiden ondersteunen en dan zal de vraag vermoedelijk ook stijgen. Al zal veel afhangen van hoeveel marge Apple zal willen.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Unicorn1 schreef:Ik lees hier weer wat ze haha; om te beginnen merk ik in privacy geen verschil, nog nooit heb ik problemen gehad met android. En privacy? Ze gaan hier ooit nog rekeningrijden, dat ding registreerd uw volledige route in uw oto, overal staan er camera's enz... privacy bestaat bijna niet meer, dan moet u 24/24 een vpn opzetten, ik heb er 1, helaas zet ik het af op de smartphone want het zuipt extra batterij.


En jouw punt is? Je geeft niet om privacy dus je hebt een Android? Of je hebt een Android dus je vind privacy niet meer belangrijk?
En crashes??
Ik merk met mijn s9+ geen grotere verschillen dan met de iPhones die ik heb gehad ze.
In 11jaar iPhones heb ik welgeteld 3crashes gehad die een hard reset vereisten.
Bij android ist wel zo dat je een toestel moet hebben vind ik toch met genoeg ram anders kan je wel miserie hebben. Alhoewel, ook bij een iPhone voorgehad toen Apple nog 2GB geheugen had steken, boel flipte omdat 2GB te weinig was.
Bij iOS is de OS steeds berekend op de hardware. Die fragmentatie zal altijd voor meer problemen zorgen bij Android telefoons (tenzij je de meeste verkochte modellen koopt).


Bij android 8.0 heb ik ook weinig problemen gehad, als Apple een nieuwe ios brengt is het steeds bugfestival.
Kan je uitleggen van welke bugs je laat had bij “elke nieuwe” iOS? Bij Samsung is het maar de vraag of jouw S9 ook Android 9.0 en 10.0 updates zal ontvangen.

Wie een goede android wil moet een goeie nemen en dan krijgde waar voor uw geld.
Beste advies: “wie een goede wilt moet een goede kopen.” Afbeelding
Batterijduur zal idd wel nog wat beter zijn maar tis niet dat ik hier klaag ze, ben best tevreden vd batterijduur hier.
Vergeet ook niet dat Appe het slim speelt e; je laat uw toestel oplichten en je doet er bv niks mee of bijna niks en die telt dat ook mee als gebruik, dus gewoon effe aanklikken en tbegint op te tellen haha, zelfs zonder je wat doet, dys wie met 9 uur gebruik afkomt, reken er daar maar een schelleke van af ze.
Batterijduur wordt berekend aan de hand van een gemengd gebruik. Niet hoe lang die op jouw kast blijft liggen.


En geene fingerscan dat snap ik niet: de s9+ heeft ook oogsccan: ik kan 3 dingens instellen; sowieso code ingeve, fingerscan in combinatie met oogscan.
Ik gebruik die oogscan al bijna nooit meer.
Je beoordeelt de oogscan functie van iPhones op de werking ervan in jouw Android Samsung?
Apple is top, ik hou van hun producten maar hun prijzen zijn der los over en ze kunnen het echt niet rechtvaardigen omdat ze nimmer de nr 1 zijn.
Apple is nooit de meest verkochte telefoonmerk geweest (in Europa althans). Vraagprijs heeft toch niets te maken met hoeveel je er verkoopt?

Een iPhone 849€ ook vragen met een lcd scherm, te gek voor woorden. En vele gaan erin trappen, gaan de goedkopere kopen, mensen zonder kennis.
In heel wat opzichten is een lcd evenwaardig dan een oled op een mobiel toestel.
Men zou beter die s8 dan kopen van samsung, staat aan een leuke prijs en moet niet eens onderdoen voor een iPhone xs lol.
Lol inderdaad. Gelukkig mogen we allen zelf beslissen wat we doen met ons geld.
Bij de s9+ merkte ik al op dat die het zelfs beter deed dan mijne iPhone 7 toen nog. Ik had toen de s8.
Met een goede provider heb je dat probleem niet.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ze hebben alleszins 1 feature waar de concurrentie lessen uit mag trekken:
Voor een glazen telefoon erg knap.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

MClaeys schreef:Ze hebben alleszins 1 feature waar de concurrentie lessen uit mag trekken:
Voor een glazen telefoon erg knap.
Mja, indrukwekkend, maar zo een val is altijd een loterij. Kijk hier maar eens :
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

road rebel schreef:
Unicorn1 schreef:Ik lees hier weer wat ze haha; om te beginnen merk ik in privacy geen verschil, nog nooit heb ik problemen gehad met android. En privacy? Ze gaan hier ooit nog rekeningrijden, dat ding registreerd uw volledige route in uw oto, overal staan er camera's enz... privacy bestaat bijna niet meer, dan moet u 24/24 een vpn opzetten, ik heb er 1, helaas zet ik het af op de smartphone want het zuipt extra batterij.


En jouw punt is? Je geeft niet om privacy dus je hebt een Android? Of je hebt een Android dus je vind privacy niet meer belangrijk?
En crashes??
Ik merk met mijn s9+ geen grotere verschillen dan met de iPhones die ik heb gehad ze.
In 11jaar iPhones heb ik welgeteld 3crashes gehad die een hard reset vereisten.
Bij android ist wel zo dat je een toestel moet hebben vind ik toch met genoeg ram anders kan je wel miserie hebben. Alhoewel, ook bij een iPhone voorgehad toen Apple nog 2GB geheugen had steken, boel flipte omdat 2GB te weinig was.
Bij iOS is de OS steeds berekend op de hardware. Die fragmentatie zal altijd voor meer problemen zorgen bij Android telefoons (tenzij je de meeste verkochte modellen koopt).


Bij android 8.0 heb ik ook weinig problemen gehad, als Apple een nieuwe ios brengt is het steeds bugfestival.
Kan je uitleggen van welke bugs je laat had bij “elke nieuwe” iOS? Bij Samsung is het maar de vraag of jouw S9 ook Android 9.0 en 10.0 updates zal ontvangen.

Wie een goede android wil moet een goeie nemen en dan krijgde waar voor uw geld.
Beste advies: “wie een goede wilt moet een goede kopen.” Afbeelding
Batterijduur zal idd wel nog wat beter zijn maar tis niet dat ik hier klaag ze, ben best tevreden vd batterijduur hier.
Vergeet ook niet dat Appe het slim speelt e; je laat uw toestel oplichten en je doet er bv niks mee of bijna niks en die telt dat ook mee als gebruik, dus gewoon effe aanklikken en tbegint op te tellen haha, zelfs zonder je wat doet, dys wie met 9 uur gebruik afkomt, reken er daar maar een schelleke van af ze.
Batterijduur wordt berekend aan de hand van een gemengd gebruik. Niet hoe lang die op jouw kast blijft liggen.


En geene fingerscan dat snap ik niet: de s9+ heeft ook oogsccan: ik kan 3 dingens instellen; sowieso code ingeve, fingerscan in combinatie met oogscan.
Ik gebruik die oogscan al bijna nooit meer.
Je beoordeelt de oogscan functie van iPhones op de werking ervan in jouw Android Samsung?
Apple is top, ik hou van hun producten maar hun prijzen zijn der los over en ze kunnen het echt niet rechtvaardigen omdat ze nimmer de nr 1 zijn.
Apple is nooit de meest verkochte telefoonmerk geweest (in Europa althans). Vraagprijs heeft toch niets te maken met hoeveel je er verkoopt?

Een iPhone 849€ ook vragen met een lcd scherm, te gek voor woorden. En vele gaan erin trappen, gaan de goedkopere kopen, mensen zonder kennis.
In heel wat opzichten is een lcd evenwaardig dan een oled op een mobiel toestel.
Men zou beter die s8 dan kopen van samsung, staat aan een leuke prijs en moet niet eens onderdoen voor een iPhone xs lol.
Lol inderdaad. Gelukkig mogen we allen zelf beslissen wat we doen met ons geld.
Bij de s9+ merkte ik al op dat die het zelfs beter deed dan mijne iPhone 7 toen nog. Ik had toen de s8.
Met een goede provider heb je dat probleem niet.
Bestaat dat nog privacy?

Ik heb veel crashes gehad zeker bij een nieuwe ios. Maar Apple lost dat altijd op maar dat kan soms lang duren.
Bij de 8.0 android heb ik voor zover ik me nog kan herinneren geen problemen gehad.
Ik was vroeger anti-android, niks dan miserie mee etc... maar nu? Die zijn echt zeg maar volwassen geworden.

Ram geheugen dat is ook bij android een probleem als je te weinig hebt, bij Apple ook voorgehad. Ik heb nu 6GB, daar zitk wel goed mee.

Updates? Ik kan me voorstellen x tal mensen dat niet leuk vinden, voor mij tja... ik koop binnen de 1-2j een nieuwe.

Wie een goede wil die moet niet ene kopen van 150€.
Bij android zit je al deftig met eentje van 399€.

Batterijduur is beter bij iPhone heb ik gezegd, alleen zeuren ze wel met de tijdsduur.

Oogscan: kijk youtube filmpkes + ken mensen die iPhone x hebben. Ik zeg nergens dat het niet goed werkt, maar het werkt niet altijd en het is trager dan fingerscan. Op de s9+ werkt het ook al vrij goed.

Met nr1 bedoelde ik dat de iPhone jarenlang het beste toestel was, nu niet meer.

Lcd vs oled; leg bv die iPhone 8 gerust eens naast de mijne, als je het verschil niet ziet dan vrees ik dat diegene die het niet ziet naar de oogarts zal moeten gaan.

En zoals ik al zei: ontvangst is (iets) beter bij de s8.
Heb beide toestellen gehad toen, ik heb met 2 verschillende providers getest, zelfs met 3.

Geld? Van mij doede gij mee u geld wat je wil, tuurlijk.
Alleen vind ik dat Apple te weinig vraagt voor die iPhone xs, die had nu 1800€ moeten kosten en diene max 2400€. Is toch geen probleem.

Conclusie: De iPhone is niet meer het beste toestel op de markt en een nog hogere prijs sinds vorig jaar is er gewoon los over. Het enige wat die doen is telkens het gat dichten op de anderen. Innovatie? Niks meer, dat kan niet ieder jaar natuurlijk maar wat heeft Cook al gebracht dan? Buiten zeer kleine upgrades en de prijs nog verhogen? A juist, Shazam gekocht, tja...

Jobs kwam met itunes af, met de iPhone en iPod, iPad, Macbook, Apple tv, ios enz...

Soit: men zal me nooit horen zeggen dat ik niks meer van Apple zou kopen maar zoals ze nu bezig zijn? Ze maken het ne mens wel heel moeilijk door alles zo duur te gaan zetten. Niet iedereen verdiend 1600€ en meer in de maand of woont nog thuis of heeft 2 inkomens (met vrouw erbij). Geld is ook niet de hoofdreden ze, der spelen andere redenen mee zoals geene fingerscan.
Tttsss
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Unicorn1 schreef:ze kunnen het echt niet rechtvaardigen omdat ze nimmer de nr 1 zijn.
Een iPhone 849€ ook vragen met een lcd scherm, te gek voor woorden. En vele gaan erin trappen, gaan de goedkopere kopen, mensen zonder kennis
Ik heb dit soort opmerkingen nooit goed begrepen... waarom moet eender welk bedrijf zijn prijsbeleid 'verrechtvaardigen'? Trek even door naar (ik zeg maar wat) wasmachines. Miele is heel duur, en wordt toch veel gekocht. Of auto's': bepaalde Duitse merken zijn duur... maar die bedrijven krijgen niet hetzelfde soort kritiek op hun prijzen als Apple... de markt krijgt uiteindelijk altijd gelijk, toch?
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben benieuwd of er veel mensen hier met hun nieuwe IPhone XS (MAX) its gemerkt hebben van #ChargeGate?
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”