MV helpdesk gesloten?

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Mv is niet meer wat het geweest is, bel je naar de helpdesk "tijdelijk gesloten".
Via FB en Twitter regeren ze ook al niet gisteren verstuurd in de voormiddag...

Ik kan me niet registreren op het netwerk blijkbaar. Met mijn andere sim geen probleem.
En als het zo zit wat zijn de opties bij de concurrentie? voor een gelijkaardige prijs?

€18
-5GB
-120min bellen
-sms
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Hey

Zeker niet gesloten, wel onderbemand waardoor tijdelijk de lijnen dicht zijn en enkel via Social Media, Chat en e-mail tickets behandeld worden.
Het kan dus inderdaad ook daar wat langer duren vooraleer je reactie krijgt, maar dat moet binnenkort terug beter zijn.
Je vraag zal dus zo snel mogelijk beantwoord worden.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Hier ook wat 'last' van trage reactie op twitter, als je lang kan wachten de chat eens proberen daar reageren ze sneller :P
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Zondagsdienst wegens 11 juli?? Ziekenkas was ook dicht vandaag. Geen idee wat de banken deden (die zijn er meestal ook als de kippen bij als er 'gevierd' moet worden)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Banken waren gesloten maar bankdiensten en overschrijvingen bleven doorgaan ;)
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Het was ooit anders
Ik wacht al 10 dagen op een nieuw bestelde simkaart.
Morgen ook eens chatten met hun.
Black is the colour of my true love's hair
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Helpdesk trekt zowieso op niets meer , bunch of script followers zonders echte kennis of wil om te helpen
The eternal and true pessimist :D
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Hmm op mijn mailtje over issues na hun update komt ook al een week geen reactie.
Mss tijd om toch maar eens te gaan rondkijken naar alternatieven dan, want als we eerlijk zijn is MV al lang niet meer uniek in zijn aanbod.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Een nikszeggend antwoord....
Nu zit ik wel al 5d zonder service :bang:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De overname door unleashed is dus niet zo een succes...
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Oei heeft Saskia de bons gekregen?
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Zou me verwonderen, maar Saskia werkt standaard niet op de helpdesk hé. Ze is wel heel actief op Vikinglabs.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

In al mijn MV contacten via mail (historie nog even bekeken) had ik contact met Tom en Saskia. Tom is al meer dan een jaar geleden.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ja, maar is dat niet gewoon een soort van alias voor de hele supportdesk erachter? Kwestie van het persoonlijk te doen overkomen... Ik had vorige week ook nog contact met "Tom" :-)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Viking groet,
Nick
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

En ondertussen nog geen sim, lol
Vikingpunten opsouperen en verder met Orange tempo giga, sowieso de betere keuze nu.
Het was mooi zolang het duurde. Overgenomen en verknoeid door een grotere speler.
Black is the colour of my true love's hair
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat laatste zinnetje zegt alles :-(
VikingSaskia
Verified Account
Verified Account
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2018, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 28 keer

Het is niet zo simpel gegaan als: we veranderen van de ene op de andere dag, en beslissen nu om de Vikings niet meer aan dezelfde snelheid en dezelfde service verder te helpen.
Er is een grote systeemupdate gebeurd, en de gevolgen daarvan zijn dat er veel problemen zijn. De problemen geraken stilaan opgelost, maar de backlog voor onze care-afdeling is heel hoog. We zitten hier dus niet met de voeten omhoog, maar zelfs het hele marketingteam, HR, finance, ... Iedereen helpt mee om die backlog weg te werken. Een voetbalveld aan care medewerkers hebben we namelijk niet.
Dus we zijn nog wel dezelfde care, maar gewoon veel trager. En dat frustreert. Niet alleen voor jullie, maar ook voor ons.
En dit nog: we gebruiken wel degelijk onze eigen naam. :wink:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

De geplande samenwerking met Orange kan (hopelijk) voor een 2de leven zorgen :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

@Saskia,

Ik hoorde van een medewerker dat jullie in de lente van 2019 mogelijks naar Orange netwerk verhuizen.
Zal dit vlekkeloos verlopen of is het in fases?
Justin Bieber
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2018, 13:24

@boonpwnz, de overgang die MV nu meemaakt is wat nodig is om het in de toekomst mogelijk te maken om met het Orange netwerk te verbinden. Dus als de problemen nu opgelost zijn, dan zou de overgang in januari/februari perfect moeten verlopen.
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

De aangekondigde update van 24/06 zou ook vlekkeloos verlopen , in aanloop om volgend jaar over te stappen naar Orange netwerk, we zijn nu 3 weken verder en nog steeds niet opgelost....
En als je dan al een antwoord krijgt, is het niet terzake en verwijzen ze alweer naar de FAQ nar aanleiding van de update , waar ook niets concreets staat.

Ondertussen vaarwel gezegd aan MV, hun aanbod is ook dat niet meer en bovendien op het (voor mijn gebruiks area) op het slechtste netwerk
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Het feit dat ze niet geanticipeerd hebben op problemen is veelzeggend...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat ze niet anticiperen op de problemen zou ik niet durven stellen. Denk eerder dat de problemen uit de pan swingden en het hun ook even teveel werd.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

En dan nog een mailtje dat onze emails gelekt zijn bij een hack :x
Bij Mobile Vikings gebruiken we Typeform voor enquêtes of mensen te laten deelnemen aan wedstrijden. Typeform heeft ons laten weten dat een externe partij erin geslaagd is om onrechtmatig toegang te krijgen tot gegevens, en die gegevens ook heeft gedownload.

Het goede nieuws is dat Typeform onmiddellijk ingegrepen heeft, en het datalek gedicht heeft om verdere downloads te voorkomen. Naar aanleiding van het datalek heeft Typeform bovendien de externe partij geblokkeerd, een loggingonderzoek ingesteld naar het overtredende IP, en permanente monitoring van dit incident geïnstalleerd.

Jouw naam en het e-mailadres dat je hebt gebruikt voor bepaalde enquêtes en/of wedstrijden van Mobile Vikings zijn, samen met de antwoorden die je ingaf, door de externe partij gedownload. Geen enkele andere gegevens zijn gelekt. Omdat het zou kunnen dat deze gegevens gebruikt worden om jou phishing of spam e-mails te sturen, raden we je aan om goed op te letten. Wij sturen onze e-mails in verband met enquêtes e.d. altijd vanuit
de koe zegt boe
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Ja, maar eerlijk is eerlijk: ik heb binnen de paar uur op mijn vraag om de exacte inhoud van de buitgemaakte gegevens (van mij dan, uiteraard) al een gedetailleerde lijst gekregen hiervan. Sinds heel die GDPR-toestanden uitgerold werden, heb ik al meerdere van deze meldingen gekregen maar het is de eerste keer dat ik zo snel en correct geholpen wordt.

offtopic: ik vraag me af waarom we eigenlijk onze privacy nog proberen te beschermen, sinds 25/05 ben ik al drie keer gemeld geweest door een (min of meer) grote speler dat mijn gegevens voortaan toch gewoon open en bloot te koop zijn op straat...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

off topic: is dat niet het hele opzet van gdpr ? dat je het nu weet....

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

@vikingSaskia,

Is er een zicht op hoe groot de support backlog momenteel is? Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn issue met verdwenen belkrediet gekregen...
Ik snap dat het wat druk is, maar 2 weken gewoon geen feedback krijgen wekt niet echt vertrouwen op dat het probleem gaat opgepakt worden :-(
VikingSaskia
Verified Account
Verified Account
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jul 2018, 12:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 28 keer

Behoorlijk hoog, onze backlog. Gemiddeld ligt het aantal tickets 4 keer zo hoog als anders, waarbij de instroom en uitstroom momenteel status quo is.
Dat wilt zeggen dat als we nu blijven werken zoals we bezig zijn, dezelfde backlog aanhouden.

We zijn daarom aan het bijstaffen, onder andere intern helpt de volledige marketing afdeling mee (ik ook!) en extern zijn we ook een hele hoop aanwervingen aan het doen. Maar in enkele dagen is zoiets niet onder controle, kan toch nog makkelijk weken duren voordat we weer stabiliseren.

Maar @NickG, stuur me gerust even privé als je nog geen antwoord hebt gehad, kan wel even voor je kijken.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Het is daar inderdaad tijd om het zinkend piratenschip te verlaten.
Een mail met duidelijke info naar de support gestuurd en krijg je stomweg een antwoord dat je vermoedelijk de verkeerd sim hebt geactiveerd.
In de uitleg staat duidelijk dat dat niet het geval is en dat de nieuwe sim in mijn toestel niet werkt. :?
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Ook mijn gevoel, je krijgt gewoon niets zeggende, niet terzake zijnde antwoorden als antwoord als oplossing voor problemen
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als dat met een nieuwe simkaart is voor het toekomstige orange network, dan klopt dat wel gewoon: er zijn eerst slechte sims verstuurd en daarna goei, als het goed is heb je er twee gekregen met tussenin een melding dat de eerste een slechte was.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een dosis positief element is hier nodig;

MV is nog steeds enige provider waar gratis van gebruikmaken mogelijk is dankzij de puntjes die je kunt verdienen.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Joe de Mannen schreef:Als dat met een nieuwe simkaart is voor het toekomstige orange network, dan klopt dat wel gewoon: er zijn eerst slechte sims verstuurd en daarna goei, als het goed is heb je er twee gekregen met tussenin een melding dat de eerste een slechte was.

J.
Uhu, nog iemand dat niet kan lezen. In de uitleg naar hen toe staat dat het de nieuwe LAATSTE sim is, niet de verkeerde die ze hebben opgestuurd.
Om 1 of ander reden wil die (die = de nieuwe sim voor diegene die niet kunnen volgen) niet in mijn toestel werken, toestel zegt 'geen simkaart'. Als ik de oude sim terug in het toestel steekt geeft hij 'geen authorisatie op netwerk' wat wil zeggen dat deze wèl werkt maar niet meer actief is.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

oeioei zenne
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

T is toch waar, eerst op de helpdesk iemand dat het duidelijk aangekaarte probleem totaal negeert en naast de kwestie antwoordt, en dan hier nog eens hetzelfde. :lol:
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik kan de 'uitleg naar hen toe' niet zien dus... maar soit: veel plezier ermee. Mijn nieuwe sim werkte van de eerste keer als een tierelier, overzetten in minder dan 5 minuten.

:banana:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb minstens een twintigtal mails gehad dat er een nieuwe sim in aantocht was.
Heb 3 nummers op mijn account, de laatste sim die ik kreeg werkt ook niet.
Het loopt daar echt wel in het honderd momenteel .
Black is the colour of my true love's hair
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Klopt, in men waarop je reageert wel.
Joe de Mannen schreef:Ik kan de 'uitleg naar hen toe' niet zien dus...

:banana:

J.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mmmm, heb 5 simkaarten, eerste is ondertussen vervangen zonder problemen, ik ben eens benieuwd :D

Eerste mail : binnen 14 dagen sturen we je een nieuwe sim kaart voor nr A
Tweede mail : je simkaart is onderweg voor nr B

Die 2e mail had ik niet echt gelezen, was immers zoals eerder aangegeven 2 weken later. Briefje open, en zag dan dat het voor nr B was
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”