HD en 4K erg mager aanbod bij Telenet!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

In oktober komen de eerste 8K Tv's op de markt...4K is er al jaren maar wat zijn we ermee? Telenet en Proximus zenden 0 zenders uit in 4K...zelfs veel zenders nog in standaard SD kwaliteit! Je koopt een dure 4K TV en je bent er niets mee want de inkomende beeldkwaliteit via Telenet of Proximus is erg slecht. Hebben zij bandbreedte tekort, of kunnen we beter TV gaan kijken via IPTV: duizenden zenders rechtstreeks via internet. Telenet en Proximus geven ook amper 2% van de internationale zenders door die zij via satelliet ontvangen.
neem nu de zenders Nederland 1,2 en 3: in standaard SD kwaliteit op de kabel terwijl ze via satelliet (Tv Vlaanderen) al lang uitzenden in HD!
M.a.w: de klant betaald een recordbedrag voor tv en krijgt er een belabberde beeldkwaliteit en weinig zenders voor in de plaats...

** Tv Vlaanderen/Satelliet: sedert 1994

**Orange Flybox internet @ home
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

satellitetv schreef:Je koopt een dure 4K TV en je bent er niets mee want de inkomende beeldkwaliteit via Telenet of Proximus is erg slecht.
Alsof TV kanalen via Telenet of Proximus de enige content zijn die je kan bekijken op je TV. Als je enkel naar daar kijkt, moet je inderdaad geen 4K TV kopen, maar er is genoeg andere content, Netflix, games, of *kuch* downloads.
satellitetv schreef: neem nu de zenders Nederland 1,2 en 3: in standaard SD kwaliteit op de kabel terwijl ze via satelliet (Tv Vlaanderen) al lang uitzenden in HD!
Die zenders zijn al jaren in HD op Telenet, dus misschien je eerst eens beter informeren alvorens je een compleet nutteloze post plaatst. Want het is me ook totaal niet duidelijk wat nu eigenlijk de bedoeling van je post is, behalve Telenet bashen. Maar ja, met een nickname als de jouwe mag dat niet verbazen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Tomby schreef:Want het is me ook totaal niet duidelijk wat nu eigenlijk de bedoeling van je post is, behalve Telenet bashen.
Zoals altijd... satelliet promoten. :roll:
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Ik betaal 117 euro per jaar voor 8000 zenders... via telenet betaal je 1200 euro voor 50 zenders :eek:
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Telenet zal toch eerst analoge tv moeten verwijderen van op hun kabel. Daarna zullen ze pas meer bandbreedte hebben om full HD en 4K te kunnen aanbieden.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

satellitetv schreef:via telenet betaal je 1200 euro voor 50 zenders :eek:
Wiskunde is nooit je sterkste kan geweest denk ik... Digitale TV (zelfs inclusief huur decoder) kost 27.10 euro per maand of 325.20 euro per jaar.

Trouwens veel plezier met je 8000 zenders, kan je ieder uur, 24u per dag naar een andere zender kijken... al versta je van 90% waarschijnlijk niet wat ze vertellen :lol:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Proximus zendt een 4K test kanaal uit op hun decoder V6, dit kanaal is ook enkel te bekijken op de V6 als dit de enige decoder is die op je lijn aangesloten is!
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

satellitetv schreef:Ik betaal 117 euro per jaar voor 8000 zenders... via telenet betaal je 1200 euro voor 50 zenders :eek:
Told you so... :banana:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satellitetv schreef:In oktober komen de eerste 8K Tv's op de markt...4K is er al jaren maar wat zijn we ermee? Telenet en Proximus zenden 0 zenders uit in 4K...zelfs veel zenders nog in standaard SD kwaliteit!
Op satelliet loopt het nochtans ook niet storm voor 4K, het handjevol zenders dat er zijn zijn meestal demokanalen (en volgens ik hier lees heeft Proximus er ook eentje), een paar kanalen die FTA zijn en dan de meeste gecodeerd als onderdeel van een duur buitenlands (Duits bijv.) betaalpakket.
Ik ben wel benieuwd hoeveel 4K kanalen jouw TV Vlaanderen heeft, ik dacht dat er op een bepaald moment eentje was, maar die kon je alleen met bepaalde goedgekeurde ontvangers bekijken.
Wat die SD zenders betreft, klopt ook voor geen meter.
Zo is TVE internacional nog altijd in SD, maar dat is ook zo op satelliet, ik kan niet direct een andere zender opnoemen die wel in HD is op satelliet, en niet in HD bij Telenet.
Omgekeerd wel, er zijn heel wat zenders die in HD zijn bij Telenet, en maar in SD bij TV Vlaanderen (Vijf bijv. of Zes).
satellitetv schreef: neem nu de zenders Nederland 1,2 en 3: in standaard SD kwaliteit op de kabel terwijl ze via satelliet (Tv Vlaanderen) al lang uitzenden in HD!
Het verhaal van NED1,2,3 klopt ook voor geen meter, dit is al jaren in HD bij Telenet.
satellitetv schreef:Hebben zij bandbreedte tekort, of kunnen we beter TV gaan kijken via IPTV: duizenden zenders rechtstreeks via internet.
Euh, bandbreedte tekort?
Dan moet ik spontaan aan TV Vlaanderen denken, die zenders weghaalt van satelliet en naar IPTV overplaatst, waar je dan niet naar kunt kijken, tenzij je een goedgekeurde ontvanger (met minder mogelijkheden dus) hebt.
satellitetv schreef:Telenet en Proximus geven ook amper 2% van de internationale zenders door die zij via satelliet ontvangen.
Kan ook moeilijk anders, bovendien, wie zit er te wachten op Abu Dabi TV?
Voor die paar mensen die hier wonen en dat willen zien, kan men dat niet op de kabel zetten, maar ze kunnen altijd een schotel zetten natuurlijk.
Satelliet is trouwens geen provider, van zodra je naar providers gaat kijken, geeft TV Vlaanderen misschien 0,5% van de internationale zenders door, de rest komt vanzelf mee, maar doen ze niets voor.
Die massa buitenlandse zenders zijn trouwens voor het grootste gedeelte gecodeerd, dat ze dus "ontvangbaar" zijn, daar heb je niets aan, je hebt zwart beeld omdat je ergens een duur abonnement nodig hebt, dat je misschien zelfs hier niet kunt aanschaffen.

Succes met je "8000 zenders", waarvan waarschijnlijk al 6.000 versleuteld met zwart beeld, en dan nog massa's zenders die je totaal niet interesseren of waarvan je de taal niet begrijpt.
Vergeet ook niet bij je kostprijsberekening rekening te houden met het groeiend aantal zenders dat bij TV Vlaanderen enkel nog via IPTV te bekijken is.
Dan moet je dus ook al je internetabonnement meerekenen in je TV kost.

En bedankt voor je post.
Ik lees wel eens graag wat fake news.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Inderdaad, 8000 zenders is een lachertje! Ik heb hier enkel astra 1 en astra 2 in gebruik (resp. 19 en 28 graden oost) en scan deze enkel voor FTA TV signaal. Het resultaat is ca 800 zenders waarvan er op geregelde basis hooguit enkele tientallen worden bekeken :-D
Laatst gewijzigd door wied 31 aug 2018, 13:47, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Klein puntje wat je nog vergeten was boulder.

Het is niet de eerste keer dat TV vlaanderen met "X aantal zenders" boast terwijl ze die inderdaad zelf niet sturen of zelfs invloed op hebben.
Hier zijn ze zelfs meermaals voor op de vingers getikt door zelfs VRT nog vrij recent.

https://www.demorgen.be/tvmedia/vrt-sle ... -b330584e/

Daarbuiten moet ik inderdaad lachen met wat een husk het geworden is tov vroeger. Alsmaar minder en minder maar volle pot blijven betalen. Je zou voor minder gaan "ronselen" op fora e.d. om afloat te blijven :lol: .
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Persoonlijk zie ik voorlopig geen meerwaarde aan 4K en dan zeker niet 8K, want op wat voor schermgrootte moet je deze dan wel bekijken :lol:
Het vraagt ook een veel grotere bandbreedte.
inderdaad, Telenet bashing ...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Als jullie het over "HD" hebben in combinatie met de Telenet Digicorder, hebben jullie het dan over 1080i of 720p?

Vinden jullie dat dan geen héle brede definitie van "High Definiton"?
720P staat ook wel bekend als "HD Ready", dat is echt toch wel het laagste als je over "HD" praat.
En over de 1080i kunnen we heel kort zijn: we zouden niet meer mogen praten over interlaced resoluties in 2018. 2018!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

En los van 720p, 1080i of zelfs 4K... als je het compressed tot minimale bitrates dan is zelfs een oud analoog signaal nog beter.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Je kunt sinds kort 8k tv's van Samsung pre-orderen ze zijn wel duur maar ook weer niet te duur voor wat je krijgt.
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

boonpwnz schreef:Je kunt sinds kort 8k tv's van Samsung pre-orderen ze zijn wel duur maar ook weer niet te duur voor wat je krijgt.
8K is in mijn ogen niet meer nuttig in een normale huiskamer... Vanaf 65inch tv's begin je het te zien als je dicht bij je tv zit. De meeste mensen zitten voor een 65inch TV rond de 2 a 3 meter van de TV waardoor je oog het niet meer opmerkt.. Ik zou die investering dus niet doen en beter investeren in een top 4K toestel...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

selder schreef:Als jullie het over "HD" hebben in combinatie met de Telenet Digicorder, hebben jullie het dan over 1080i of 720p?

Vinden jullie dat dan geen héle brede definitie van "High Definiton"?
720P staat ook wel bekend als "HD Ready", dat is echt toch wel het laagste als je over "HD" praat.
En over de 1080i kunnen we heel kort zijn: we zouden niet meer mogen praten over interlaced resoluties in 2018. 2018!
Zoals we het in de professionele wereld benoemen:
720P en 1080I zijn beide HD (en zijn ook de enige 2 formaten die HD genoemd worden).
1080P is 3G-HD oftewel Full HD.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Cecemel schreef: Ik zou die investering dus niet doen en beter investeren in een top 4K toestel...
Wel ik zou dat ook doen maar dan met de extras van die 8k tv ;)


Samsung claimt een maximale piekhelderheid van 4000cd/m2
De televisies beschikken ook over Direct Full Array Elite die de achtergrondverlichting moeten aanpassen om het contrast te verbeteren.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ach, in de TV industrie gebruikt bijna niemand 1080p als uitzendnorm.
Kijk gerust eens op en.kingofsat.net, enkel in een paar rijke oliestaten gebruiken ze dat.
Overal elders is het 1080i of 720p, en beiden worden als HD gezien door de industrie.

En dan 4K of 8K.
Als ik een nieuwe koop zal ik wel eens kijken voor 4K of 8K, of wat er op dat moment bestaat, maar vermits de toestellen ver voorlopen op de uitzendnormen zie ik er niet veel nut in om nu al gigantisch veel uit te geven om toch maar een 8K toestel te hebben.

Bovendien, mensen zijn daar zeer onlogisch in, enerzijds zou de TV (het toestel) perfect moeten zijn, maar dan zitten ze uiteindelijk toch op hun laptop of tablet met ocharme een 10" schermpje naar Yelo of iets anders te kijken, dat zeker geen 4K of 8K is, zelfs niets eens HD.
Dus ja, de logica is toch wel ver te zoeken.

Ik zou zeggen, roep nog eens als de BBC in 4K uitzendt, ook op satelliet.
Dan ga ik misschien eens mijn ontvanger vervangen.
Tot dan blijf ik gewoon bij HD.
Bovendien heb ik liever dat ze wat meer uitgeven aan nieuwe programma's in HD dan dat ze alles uitgeven aan nieuwe apparatuur om toch maar 4K uit te zenden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1742
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Het begint overbodig te worden. Ik zal ook de 4K even afhouden.
Het heeft geen zin om (voor thuisgebruik) de resolutie zo ver op te drijven.
We zitten met onze ogen die beperkt zijn in waarnemend vermogen. Bij de één is HD TV al ver boven het maximum waarneembare, bij anderen kan 4K nog net waargenomen worden. 8K begint al overbodig te worden.
Zelfs van kortbij hebben velen al moeite om 4K te onderscheiden van HD.

Het heeft toch ook geen zin om audio te verdelen met frequenties van 40 kHz en meer... Je hoort er geen... van.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Sylvester

Er zijn sites die zeggen dat je beter kijkt naar Beeldverbetering en niet meer naar resolutie.

Zoals contrast verbetering etc
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb zelf een vrij recente 4K TV en durf eerlijk gezegd niet zeggen of ik het verschil zie tussen FullHD en 4K. Is een 65" en ik zit er ong. 3m van. HDR daarentegen is wel zeer goed merkbaar en voegt behoorlijk wat toe, al is ook daar de beschikbare content nog vrij beperkt. 8K lijkt me dan ook compleet overbodig.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

satellitetv schreef:Ik betaal 117 euro per jaar voor 8000 zenders... via telenet betaal je 1200 euro voor 50 zenders :eek:
Dat je met 1200 euro per jaar de bal totaal misslaat, daar gaat niemand over discussiëren, maar dan mag je ons ook wel eens zeggen hoe jij met 117 euro per jaar, omgerekend €9,75 per maand legaal over 8000 zenders beschikt, die effectief beeld geven. We kunnen er maar uit leren. :roll:
Ik denk ook niet dat je duizenden zenders via IPTV kan ontvangen die dezelfde bitrate hebben zoals die hier op de kabel of satelliet zitten en al zeker niet legaal.

De titelkeuze van het topic toont voor de zoveelste keer aan dat enkel maar om Telenet-bashing te doen is ten voordele van satelliettelevisie.
Het HD-aanbod dat bedoeld is voor een Vlaams publiek is het meest uitgebreid bij Telenet. Bij TV Vlaanderen is het aantal puur Vlaamse HD-zenders al jaren blijven hangen op 5 en M7 Group stoot de laatste tijd enkel maar transponders af, in plaats van erbij te huren. Met die reden is History HD momenteel in SD te zien. Tijdelijk plaatstekort door een zoveelste stoelendans.

Telenet is zeker geen pionier met 4k-zenders, maar wees eerlijk, veel zinnigs valt er nog niet op de kabel te zetten hé.
In Nederland bestaat er een UHD-versie van XITE, met een beperkter aantal clips, omdat bronmateriaal in UHD ook nog niet de standaard is, ook deze zit niet op satelliet. Verder ken ik enkel LoveNature en Insight van horen. Insight zit in het TV Vlaanderen-pakket, maar is niet te ontvangen met hun eigen decoder, ook de meest populaire CI(+)-module geeft je geen beeld op deze zender. Enkel Fashion TV heeft een regulier FTA-kanaal. Al de rest zijn demo's of Duitse televerkoop. Dit wetende valt de achterstand bij Telenet al bij al nog mee...
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

ddd schreef:
Tomby schreef:Want het is me ook totaal niet duidelijk wat nu eigenlijk de bedoeling van je post is, behalve Telenet bashen.
Zoals altijd... satelliet promoten. :roll:
zei een telenet aandeelhouder ?
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Er is niets mis met satelliet promoten, maar hoe het hier gedaan is is bijna RR niveau.
Om dan ineens te zeggen dat iemand een TN aandeelhouder is omdat mensen Telenet in het Telenet forum gaan "verdedigen" is ook wat hoog van de toren geblazen ;).

Niet zo hard op je tenen getrapt zijn :P.

Als iemand met zeg maar flagrante leugens (lees: als een politieker) z'n dingen komt duwen, moet je daarna niet gaan wenen dat er blowback is op dit niveau.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Ik zie voor 4k en 8k momenteel eigenlijk alleen een voordeel in beeldschermmonitors. Daar zit je dichtbij en is ook best alles haarscherp.
Voor TV kan HD (1080i) nog wel een paar jaar mee.
1/ omdat de huiskamers er zeker niet groter gaan op worden. Dus weinig mensen gaan écht een verschil zien vanuit hun zetel. In de winkel is dat natuurlijk een leuk verkoopsargument als je er op een halve meter vanaf staat :) Maar thuis zal het verschil vooral psychologisch zijn.
2/ omdat er nog niet genoeg content is
3/ omdat het inderdaad veel bandbreedte vraagt. Je moet 4 HD streams opofferen voor een 4k stream. Dus over een aantal jaar zijn Eén, Canvas, VTM, en enkele andere waarschijnlijk wel in 4k, maar dat zal tenkoste gaan van andere zenders (vermoedelijk analoge).

HDR daarentegen... dat verschil zie je op je TV wél onmiddellijk.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik vind trouwens dat er een degradatie is, het HD beeld van in het begin is niet meer het HD beeld dat we nu krijgen.
De HD demofilmpjes op satelliet indertijd gebruikten makkelijk 14 à 15 Mbps, dat zijn bitrates die mooi waren om HD te promoten, maar van zodra het over de praktijk gaat, merk je dat dat te duur is voor de meeste TV providers.
Bitrates van 4 Mbps en toch 1080i zijn absoluut geen uitzondering.
En ondertussen heb je 4K demofilmpjes, met opnieuw massale bitrates, dus denkt iedereen dat het zo zal gaan met de echte uitzendingen, maar opnieuw zal de kost van de bandbreedte ervoor zorgen, dat men de kwaliteit na een tijdje zal terugschroeven.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

grote voorbeeld van 4K beelden en weinig bandbreedte gebruiken is Netflix,
daar gebruiken ze ook geen grote bitrate voor het 4K beeld, en telenet zal die beelden op hun telenet 4K box streamen ook,
en zenders zullen ook gestreamd kunnen worden via de tv apps......
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

En toch is 4k bij netflix mooier dan 1080p, ze gebruiken dus wel hele goede codes hiervoor.

Overigens vindt ik dat alles onder de 1080p in 2018 geen HD genoemd mag worden. Mischien nieuwe naam voor bedenken, "Almost HD" ;)

En nog afgezien van de resolutie, bitrate en kleurdiepte, vindt ik het zender aanbod heel mager bij alle aanbieders. Niet het aantal zenders, maar wat de zenders aanbieden. Ik ben dan ook een "cord-cutter", geen kabel/iptv hier, enkel netflix, itunes, blurays en youtube volstaan voor ons.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

qless schreef:En toch is 4k bij netflix mooier dan 1080p, ze gebruiken dus wel hele goede codes hiervoor.
Je kunt dat niet 1 op 1 vergelijken.
Zij zenden niet uit, wat je krijgt is een stream die op voorhand aangemaakt is.
Bij een DVD of Bluray kan men ook betere kwaliteit bieden bij eenzelfde gemiddelde bitrate, omdat men de hele film in één keer kan comprimeren, en dan kan de secties die meest bandbreedte nodig hebben, die extra geven.
Bij Netflix heeft men ook op voorhand de hele film/aflevering.
Bij TV daarentegen heeft men misschien een paar seconden buffer, dan kun je daar niet zo efficiënt omgaan.
qless schreef:Overigens vindt ik dat alles onder de 1080p in 2018 geen HD genoemd mag worden. Mischien nieuwe naam voor bedenken, "Almost HD" ;)
Die benamingen zijn indertijd ingevoerd, het is beter dat achteraf de betekenis ervan niet verandert, anders weet niemand wat het nu juist is, als ze "HD" lezen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Het grote verschil is dat ik naar alle zenders kan kijken die ik wil zien,dat kan niet bij telenet of proximus: de overheid beslist welke zenders de bevolking mag zien! Ze halen dan auteursrechten boven als verklaring maar dit is zever!

Via satelliet heb ik Tv Vlaanderen (Vlaams content), Canal Digitaal (Nederlandse commerciele zenders) en honderden vrij te ontvangen zenders. En ja..je kan ook illegaal zenders ontvangen via satelliet maar dat gebeurt ook met telenet : gekraakte of gecopieerde smartcards! Ik ben geen voorstander van kabel tv want je bent snel uitgekeken met 70 zenders.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...want je bent snel uitgekeken met 70 zenders...

Welke zenders op satelliet hebben dan je voorkeur?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

satellitetv schreef:Het grote verschil is dat ik naar alle zenders kan kijken die ik wil zien,dat kan niet bij telenet of proximus: de overheid beslist welke zenders de bevolking mag zien! Ze halen dan auteursrechten boven als verklaring maar dit is zever!
Goh, alle zenders die je wilt zien.
Eventjes kijken.
Ik spreek Portugees en ik zou willen Portugese zenders zien.
Ik kan naar Astra 1, 2, 3 en Hotbird.
Hoeveel Portugese TV zenders heb ik?
Welgeteld eentje : RTP internacional, in barslechte beeldkwaliteit overigens.
Wil ik er meer?
Dan moet ik al weer een andere schotel hebben om naar Hispasat te kunnen, vermoedelijk een draaibare, met motor dus (peperduur).
En al die zenders zijn dan nog eens versleuteld ook, dus als ik het legaal wil doen, moet ik nog eens een abonnement erbij nemen van wat is het, 14€/maand, en misschien nog een verplichte decoder, en hopelijk proberen ze mij geen shake aan te smeren met internet en telefonie, waar ik hier niets mee ben.
Je verhaaltje van "kijken naar wat je wilt" is dus zeer bedrieglijk.
satellitetv schreef:Via satelliet heb ik Tv Vlaanderen (Vlaams content), Canal Digitaal (Nederlandse commerciele zenders) en honderden vrij te ontvangen zenders.
En tegenwoordig steeds minder zenders, want ze halen ze weg van satelliet en sturen ze via IPTV, en voor IPTV heb je dan weer hun ontvanger nodig.
Dus die ontvanger waarop je tegelijk TV Vlaanderen en Canal Digitaal kunt doen, en alle zenders hebt, bestaat gewoon niet.
Vroeger kon dat nog, toen er losse smartcards geleverd werden, en alle zenders daarmee te bekijken waren.
Tegenwoordig zitten sommige zenders nog wel op satelliet, maar heb je er een CI module voor nodig, en voor andere dus IPTV.
satellitetv schreef:En ja..je kan ook illegaal zenders ontvangen via satelliet maar dat gebeurt ook met telenet : gekraakte of gecopieerde smartcards!
Dus je maakt ook al reclame voor illegale zaken? :roll:
satellitetv schreef:Ik ben geen voorstander van kabel tv want je bent snel uitgekeken met 70 zenders.
Maar op 4000 zenders ook, de meesten geven zonder abonnement gewoon een zwart scherm.
Heel veel zijn in een taal die je niet begrijpt.
En zelfs als je ze begrijpt, waarom zou ik Discovery Channel in het Tjechisch willen zien?
Of Disney Channel in het Hongaars?
Het kan zijn nut hebben als je Hongaar bent, die in Vlaanderen woont, ja.
Of als je Hongaars leert.
Maar anders?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

De overheid beslist helemaal niet welke zenders je niet te zien krijgt. Ze willen enkel dat je net zoals in het vk bijvoorbeeld gratis de overheidszenders kan zien.

Dus zoals altijd overblown bullshit :p
Laatst gewijzigd door GuntherDW 14 sep 2018, 01:34, in totaal 1 gewijzigd.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

satellitetv schreef:Het grote verschil is dat ik naar alle zenders kan kijken die ik wil zien,dat kan niet bij telenet of proximus: de overheid beslist welke zenders de bevolking mag zien! Ze halen dan auteursrechten boven als verklaring maar dit is zever!
.... En ja..je kan ook illegaal zenders ontvangen via satelliet maar dat gebeurt ook met telenet : gekraakte of gecopieerde smartcards! Ik ben geen voorstander van kabel tv want je bent snel uitgekeken met 70 zenders.
Welke bijdrage heeft je (steeds wederkerende) post nu weer ... :?
Wat de overheid betreft, daar ga ik niet eens op reageren, maar ook bij TV Vlaanderen moet je auteursrechten betalen, alleen wordt dit niet (duidelijk) meegedeeld.
Met TV Vlaanderen kan ik bijvoorbeeld niet kijken naar de verse nieuwsuitzending van 20 uur op Kanaal Z, bij Telenet en Proximus kan dit wel en in HD. Jouw mening is dus subjectief. Zo beslist TV Vlaanderen ook dat jij VIJF, ZES, Vitaya, CAZ,... enkel in SD kan bekijken, niet jij.
Ik vind het eigenlijk straf dat je ook steeds reclame zit te maken met illegale zaken. Onlangs kon jij voor €9,75 per maand kijken naar 8000 zenders?

De vraag van wied is wel interessant. Met welke zenders die op satelliet zitten vul jij je dagen die niet bij Telenet/Proximus aanwezig zijn?
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

De free p0rn zenders misschien? :)

Altijd leuk wanneer de kinderen aan het zappen zijn met de ganse familie er bij en ineens... :)

Nu ja, die zitten er bij Orange TV ook bij.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9745
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 40 keer

Jammer dat de zenders zo traag nieuwe en betere kwaliteit aanbieden. Hoe lang duurt het eer zelfs maar HD voor alle zenders beschikbaar is?

De zenders en providers duwen zo de mensen naar aanbieders als Netflix want wat ben je met je gloednieuwe 4K of 8K televisie zonder content?

Ze pronken liever met een aanbod van honderden zenders waarvan de klant meestal maar enkele echt van bekijkt ipv de klant de keuze te geven tussen de zenders en deze in de beste kwaliteit aan te bieden. Hoeveel mensen zouden hun huidig abo willen omruilen voor eentje waarbij je zelf uw zenders kiest en de beste kwaliteit krijgt voor die beperkte groep zenders?
barttech
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 aug 2013, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Het heeft eigelijk allemaal te maken met de bandbreedte van het netwerk . En de technieken die er achter zitten
En dat begint bij de zenders al , als ze alles in uhd moeten opnemen (grotere opname files) dus ook data en bandbreedte

Dan moeten ze dit transporteren naar verschillende broadcasters (telenet proximus tv-vlaanderen) dit kan via sateliet of via internet .
Voor sateliet moet je dan een transponder huren voor langs internet heb je dan glasvezel nodig en kost je dan bandbreedte en data verbruik voor de zenders .

Dan heb weer het transporteren naar de klant toe vanuit de broadcasters
(Via de kabel) beperkt in bandbreedte
(Proximus) iptv beperkt in data trafiek en bandbreedte
(Via tv-vlaandere) huur per transponder plus beperkt in bandbreedte per transponder .

Dan hebben we het internet natuurlijk nog . Daar is bandbreedte genoeg maar daar houden de isp kunstmatig de limiten laag . Omdat er voor sommige niet klaar zijn voor zo grote datastromen omdat bandbreedte kost en datatrafiek

En dan krijg je de discussies van maar in nederland is het goedkoper dan hier enz . Maar het heeft eigelijk vooral te maken met bandbreedte temaken dan hier staan we mee achter in belgie
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9745
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 40 keer

Al die (brol)zenders nemen ook bandbreedte in. Ik verkies persoonlijk een restaurant met 5 gerechten die allemaal kwalitatief zijn dan eentje met 25 zeer middelmatige of erger.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Slafes schreef:De free p0rn zenders misschien? :)

Altijd leuk wanneer de kinderen aan het zappen zijn met de ganse familie er bij en ineens... :)

Nu ja, die zitten er bij Orange TV ook bij.
Free als in gratis?
Welke gratis porno zenders?
Enige "gratis" die ik gezien heb op satelliet zijn die waarbij je uitgenodigd wordt om een duur betaalnummer te bellen of te SMS'en.
En bij Orange moet je sowieso een abonnement nemen, dus ik denk niet dat daar iets gratis kan zijn.
Dizzy schreef:Al die (brol)zenders nemen ook bandbreedte in. Ik verkies persoonlijk een restaurant met 5 gerechten die allemaal kwalitatief zijn dan eentje met 25 zeer middelmatige of erger.
Maar wat is brol, dat varieert nogal volgens de kijker.
Iemand die niet in economisch nieuws geïnteresseerd is zal KanaalZ waarschijnlijk brol vinden.
Iemand die geen Duits begrijpt, zal die Duitse zenders ook maar brol vinden, etc.

Bovendien, om er bijv. nog TVE (Spaanse zender bij te krijgen), denk ik niet dat Telenet daar veel voor moet bijleggen aan auteursrechten.
Het wordt ook in slechte kwaliteit doorgestuurd (van bij de bron), dus het kost niet veel aan bandbreedte.
Dus naast het duurdere basispakket lijkt het mij makkelijk voor een provider om er nog wat zenders bij te stoppen die hen niet veel kosten.
Gebruik je dezelfde bandbreedte voor bijv. BBC zenders, dan vragen die wel heel veel voor de doorgifte, wat ze dan weer in de abonnementsprijs zouden doorrekenen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”