Geen extra kosten meer voor betalen met kaart

Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

ITnetadmin schreef:Mensen rekenen vooral hun eigen kost niet aan.
Veel zelfstandigen betalen zichzelf niet of niet volwaardig uit.
Goed, dat helpt hun zaak in the long run, maar betekent ook dat ze dat geld wss "gratis" tellen en verwerken.
Dan is het voor hen wel zuur wanneer ze op elke electronische transactie kosten moeten betalen.
De kost van chartaal geld is lang niet beperkt tot het tellen ervan. Aanmaak, transport, beveiliging, tellen door de bank: daar betalen die zelfstandigen ook voor, alleen is die kost niet zo zichtbaar als die verfoeide Bancontact.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

petrol242 schreef:Winst is zuiver geld in de pocket van de aandeelhouders (5 banken!) die een tweede keer met je centen gaan lopen want je moet betalen voor je rekening en je bankkaart en je moet nog eens betalen om ze te mogen gebruiken :bang:
Voor internet en gsm puur je alles uit, maar hier kom je nu vertellen dat jij nog betaalt voor je bankrekening en bankkaart? Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Toen ik aan de kassa stond van de makro 20 jaar geleden telden we het geld in een kluiskamer, 2 deuren uit gewapend glas door en binnen stond er nog een kleerkastgrote kluis. Daar stonden we na sluiting dan met zo’n 10 a 15 mensen te tellen. Dat duurde tussen het kwartier tot ruim een half uur.
Erna werd die cash weggebracht door securitas achtig iets.
Mij moet je niet meer zeggen dat cash gratis is en elektronisch veel geld kost.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Petrol:

Je moet maar eens deze studie lezen ;)

http://fletcher.tufts.edu/CostofCash/~/ ... yFinal.pdf
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

cadsite schreef:
petrol242 schreef:Winst is zuiver geld in de pocket van de aandeelhouders (5 banken!) die een tweede keer met je centen gaan lopen want je moet betalen voor je rekening en je bankkaart en je moet nog eens betalen om ze te mogen gebruiken :bang:
Voor internet en gsm puur je alles uit, maar hier kom je nu vertellen dat jij nog betaalt voor je bankrekening en bankkaart? Afbeelding
mja
probeer de Belgische overheid een keer uit te leggen dat je rekening nr verandert,
zeker als zieke als je volledig afhankelijk bent

ik kan geen maanden inkomen missen omdat 1 of andere hersengeamputeerde ambtenaar op het verkeerde knopje duwt en de enige ambtenaar die dat kan oplossen thuis met een burn-out zit of zonder papier of zonder inkt of ... om het juiste vakje aan te kruisen.

dan hou je je rekening gewoon
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

1207 waarom laat je dan niet alles zoals het is maar stap je over naar een gratis account bij de desbetreffende bank en zoek je naar een andere bank zonder kosten waar je dan gewoon overschrijft als de storting op je rekening komt?

En weer zo spuwen op een ambtenaar...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:Dan moet je dringend een andere bank zoeken want ik betaal daar al 30 jaar NIETS voor !
cadsite schreef:Voor internet en gsm puur je alles uit, maar hier kom je nu vertellen dat jij nog betaalt voor je bankrekening en bankkaart? Afbeelding
Daar betaal je wel voor, alleen zie je het blijkbaar niet. Om het in jullie filosofie te duiden, die banken werken niet gratis. Om nog niet over de datamining te spreken die je van consument, verandert in een product. Veel van die banken beleggen trouwens je centjes in zaken die stinken, zoals wapens en bedrijven die het niet zo nauw nemen met mens en milieu. Maar dat is moeilijk te achterhalen. Banken hebben trouwens nog andere manieren om je te binden en waardoor van bank veranderen niet altijd zo simpel is. Denk maar aan hypothecaire leningen bijvoorbeeld.
r2504 schreef:Het is dan ook een andere dienst.
Maar wel van dezelfde zakkenvullers. De hoofdaandeelhouders van bancontact zijn 5 grote banken!
r2504 schreef:Dan ben je nog dommer dan ik dacht... trouwens als het allemaal zo eenvoudig is volgens jou moet je gewoon zelfstandige worden.
Het is dom om iemand met een andere maatschappelijke visie, die je duidelijk niet begrijpt, dom te noemen. Ik zeg niet dat je er mee akkoord moet gaan, maar op zijn minst eens proberen de analyse te begrijpen zou al veel slimmer overkomen dan bonk het denken van de massa er op los te laten. Ik weet het, er zijn er voor minder de brandstapel op gevlogen. De tijd zal het gelijk wel verdelen.
Ten andere, mijn vader is heel zijn leven zelfstandige geweest en hij is er niet echt rijk van geworden. Dat hoefde ook niet. De kleine zelfstandige is trouwens mee slachtoffer van een grotere hebzucht die zijn gelijke in de geschiedenis niet gekend heeft.

Cash kost geld. Digitaal betalen kost ook geld. Beiden zouden eigenlijk enkel moeten beperkt blijven tot hun kost. Maar bij het digitaal betalen zijn er weer een paar vetzakken die het volledig onder controle willen hebben en er maximaal aan willen verdienen en die het niet voor de schoon ogen van de consument doen. Betalen moeten we allemaal en daar willen ze een exclusief lucratief recht op hebben en in dat verhaal weiger ik mee in te stappen. Bij cash geld is het op zijn minst nog wat verdeeld onder meerdere spelers. Maar om zelfs cash te verkrijgen moet je weer bij diezelfde vetzakken passeren...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik betaal ook bij KBC om een rekening te hebben, inclusief 2 kaarten en een kredietkaart... 3 euro per maand. Ik weet dat het goedkoper kan, maar... In ruil heb ik wel een zeer uitgebreide app en een kantoor (met cash automaat) in mijn buurt als ik ze toch eens nodig heb. Gezien mijn lening daar ook zit en mijn verzekeringen niet onlogisch dat je daar klant blijft om problemen te vermijden.

Een vriendin had een rekening bij Argenta, is overgestapt naar Fortis wegen de miserie met de migratie van een paar maand terug, wel, die is ondertussen al maanden aan het wachten op geld dat ergens lost in space gegaan is omdat er nog enkele bedrijven geld hadden teruggestort op de Argenta rekening. Begin maar uit te pluizen.

De meeste handelaren klagen niet meer over BC toestanden, vermits de tarieven voor kleine bedragen laag zijn en ze zelf niet meer moeten sleuren met geld, maar waarom een bedrag hoger dan 5 euro ineens 5x zoveel moet kosten ontgaat me nog steeds.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boonpwnz schreef:1207 waarom laat je dan niet alles zoals het is maar stap je over naar een gratis account bij de desbetreffende bank en zoek je naar een andere bank zonder kosten waar je dan gewoon overschrijft als de storting op je rekening komt?
En weer zo spuwen op een ambtenaar...
ook dat is een nieuw rekeningnummer dat ik, op 1 of andere manier, aan het verstand vd overheid meot brengen :)

ik betaal liever die 3/4 euro per maand als dat ik plots, door hun gezeik, een half jaar zonder geld zit.
mijn vertrouwen in de incompetentie van ons overheidsapparaat en haar medewerkers is redelijk grenzenloos.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Daar betaal je wel voor, alleen zie je het blijkbaar niet. Om het in jullie filosofie te duiden, die banken werken niet gratis.
Natuurlijk werken ze niet gratis... dat probeer ik je net duidelijk te maken.

Feit is dat je klaagt maar er vrijwillig nog geld bovenop geeft voor iets wat je elders "gratis" kan krijgen... qua hypocrisie kan dat tellen !
petrol242 schreef:Banken hebben trouwens nog andere manieren om je te binden en waardoor van bank veranderen niet altijd zo simpel is. Denk maar aan hypothecaire leningen bijvoorbeeld.
Niemand verplicht je bij die bank te blijven... denk je nu echt dat ze je lening gaan stopzetten als je je loon elders laat storten... trouwens laat het gewoon storten en schrijf het meteen over naar een bank die wel gratis diensten geeft en neem daar je kaarten. Het klinkt haast als telecom... klagen wel, maar overstappen oh nee.
petrol242 schreef:Het is dom om iemand met een andere maatschappelijke visie, die je duidelijk niet begrijpt, dom te noemen.
In een kapitalistische wereld gratis gaan werken is en blijft dom (maar nobel)... met je visie doe je wat jij wil maar ze past gewoon niet in deze wereld (daar zijn andere landen beter voor al betwijfel ik of je daar gelukkiger gaat worden).
petrol242 schreef:Cash kost geld. Digitaal betalen kost ook geld. Beiden zouden eigenlijk enkel moeten beperkt blijven tot hun kost.


Commerciele bedrijven zijn nog altijd geen vzw's... maar wacht, je wil het beperken tot de kost en via belastingen het dan compenseren vermoedelijk (beetje hypocriet wederom want wie denk je dan dat het mag betalen).
petrol242 schreef:Bij cash geld is het op zijn minst nog wat verdeeld onder meerdere spelers. Maar om zelfs cash te verkrijgen moet je weer bij diezelfde vetzakken passeren...
Je loopt achter... er zijn ondertussen meerdere spelers... trouwens wat belet je om je cash in een sok onder je bed te stoppen ?
Slafes schreef:In ruil heb ik wel een zeer uitgebreide app en een kantoor (met cash automaat) in mijn buurt als ik ze toch eens nodig heb.
En dat heb je niet bij banken waar je kaarten gratis zijn ?
Slafes schreef:Een vriendin had een rekening bij Argenta, is overgestapt naar Fortis wegen de miserie met de migratie van een paar maand terug
Omdat de app enkele dagen niet werkte ? Impulsieve vrindin lijkt me.
Slafes schreef:maar waarom een bedrag hoger dan 5 euro ineens 5x zoveel moet kosten ontgaat me nog steeds.
Terechte vraag... de kost is namelijk hetzelfde.
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Tot op heden is payconiq voordelig door de lage transactiekost en lage investering in materiaal.

Afwachten hoe dit zal evolueren nu ze met bancontact zijn gefusioneerd
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:Natuurlijk werken ze niet gratis... dat probeer ik je net duidelijk te maken.

Feit is dat je klaagt maar er vrijwillig nog geld bovenop geeft voor iets wat je elders "gratis" kan krijgen... qua hypocrisie kan dat tellen !
Eerst was ik dom, nu ben ik ook nog hypocriet, je moet weten wat je wil als je me wil beledigen hé. Beetje consequentie aub :roll: Met verwijten ga je me zeker niet overtuigen.

Draai het of keer het zoals je wil, betalen voor je rekening doe je altijd, dat geef je zelfs toe. Maar eerst wel komen verkondigen in een gouden naïviteit dat je rekening en je kaart gratis is en dat ik best verander van bank. Maar aangezien we allemaal op één of andere manier betalen, heeft veranderen dan uiteindelijk weinig zin, want van bank veranderen is nog wel nét iets anders dan van telecomprovider veranderen. Weeral één van die platvloerse vergelijkingen die je op tafel smijt, want dat is blijkbaar de enige manier om je punt te maken?
r2504 schreef:In een kapitalistische wereld gratis gaan werken is en blijft dom (maar nobel)...
En ik probeer je dat tot in den treure aan je verstand te brengen dat we dat allemaal doen! Als dat dom is, ben jij even dom als ik. Iedereen die werkt in een kapitalistisch systeem, werkt voor een groot stuk gratis, want daarop worden de winsten gemaakt. Zie maar eens hoe het VBO merg en been klaagt als er een dag gestaakt wordt en hoeveel verlies verlies dat teweeg brengt...
Voorbeeldje : Ik werk in een heel financieel intensieve sector. Arbeid is een kleine uitgave dus, maar noodzakelijk. Vanuit de jaarcijfers terug gerekend werk ik de eerste 14 minuten van mijn shift om mijn loon te verdienen. De rest van die 8 uren werk ik dus gratis voor mijn werkgever. Voor een kassierster in de supermarkt zal die verhouding meer naar fifty fifty neigen, maar ook zij werkt voor een deel gratis tijdens haar shift. Zo moeilijk is dat toch niet te verstaan? Het is maar in welke richting je kijkt en hoe je de ballon doorprikt.
r2504 schreef:Je loopt achter... er zijn ondertussen meerdere spelers... trouwens wat belet je om je cash in een sok onder je bed te stoppen ?
Ik heb niet veel tegen een digitalisering van cash geld. Maar blijkbaar moet het altijd gekoppeld zijn aan je hele bankrekening. Weet je nog wat er gebeurd is met proton? Daar kon je even snel en makkelijk mee betalen als met de huidige systemen, maar die digitale portemonnee moest er natuurlijk uit. Dat hebben ze ook kapot gemaakt door hoge kosten op te leggen aan de handelaars, en dan was het uiteraard geen succes...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Maar aangezien we allemaal op één of andere manier betalen, heeft veranderen dan uiteindelijk weinig zin
Dus jou logica is dat jou bank minder aan datamining (of vieze beleggingen) doet en daarom je kaarten te betalen zijn... als je op die manier gaat rekenen en discussieren dan heb je altijd wel gelijk. Feit is dat er banken zijn waar de kosten veel minder zijn dan andere banken... dat is een feit dat onderschreven wordt door diverse consumenten organisaties.
petrol242 schreef:want van bank veranderen is nog wel nét iets anders dan van telecomprovider veranderen. Weeral één van die platvloerse vergelijkingen die je op tafel smijt, want dat is blijkbaar de enige manier om je punt te maken?
Er is niets platvloers aan die vergelijking... maar blijkbaar grijp je steeds naar dergelijke verwoordingen als je met de neus op de feiten wordt gedrukt. Trouwens van bank veranderen is even eenvoudig als van telecom provider veranderen... misschien zelfs nog eenvoudiger omdat je het geleidelijk aan doen zonder dubbele kosten.
petrol242 schreef:Iedereen die werkt in een kapitalistisch systeem, werkt voor een groot stuk gratis, want daarop worden de winsten gemaakt.
Heel bizarre definitie van gratis werken... alles wat niet rechtstreeks in jou portomonee komt is dus gratis werken :bang: Gelukkig komt er nog wat bij de bedrijven terecht - tot groot spijt voor jou - zodat we economische groei en welvaart hebben. Soms begrijp ik echt niet de naiviteit van het linkse gedachtengoed die nog gelooft in fabeltjes en Robin Hood toestanden. Trouwens ondernemen staat vrij... kritiek hebben is altijd makkelijk natuurlijk... maar het zelf doen ?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja. Als een theoretisch bedrijf met 100 werknemers een winst boekt van een miljoen euro, dan is elk van die werknemers verantwoordelijk voor 10,000 euro van die winst, bovenop hun standaard loon.
Werknemers zouden automatisch winstdeling moeten krijgen alvorens aandeelhouders eraan te pas komen.
Die steken alleen maar wat geld in het bedrijf, de werknemer steekt er zijn tijd, energie, en expertise in.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:Dus jou logica is dat jou bank minder aan datamining (of vieze beleggingen) doet en daarom je kaarten te betalen zijn...
Dat is misschien verkeerd overgekomen, de meeste banken zijn in hetzelfde bedje dood. Maar als ik kijk naar de banken die de zogezegde gratis online rekeningen aanbieden zijn ze het allemaal. Misschien hier eens kijken en zien wat er van je bank overblijft : https://bankwijzer.be/nl
Het soort verrichtingen die ik doe zijn trouwens nergens beschikbaar op een gratis rekening. Tot daar de switch naar een andere bank.
r2504 schreef:Soms begrijp ik echt niet de naiviteit van het linkse gedachtengoed die nog gelooft in fabeltjes en Robin Hood toestanden.

Dat komt omdat je past inpikt als het verhaal al in de helft zit. Je moet het wijder zien.
Bedrijven moeten uiteraard meerwaarde opbrengen anders hebben ze geen rede van bestaan. Dat heb je mij nooit horen ontkennen. Een deel van die meerwaarde kan gebruikt worden voor groei, investeringen etc. Ik denk dat daar de vergissing in terminologie schuilt. Winst verdwijnt nu voor 100% in de zakken van de "eigenaar" en aandeelhouder, terwijl éénieder die eraan meegewerkt heeft recht zou moeten hebben op een deel van de koek. Dat is geen naïviteit of een fabel, dat zou de evidentie zelve moeten zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

r2504 schreef:
Heel bizarre definitie van gratis werken... alles wat niet rechtstreeks in jou portomonee komt is dus gratis werken :bang: Gelukkig komt er nog wat bij de bedrijven terecht - tot groot spijt voor jou - zodat we economische groei en welvaart hebben. Soms begrijp ik echt niet de naiviteit van het linkse gedachtengoed die nog gelooft in fabeltjes en Robin Hood toestanden. Trouwens ondernemen staat vrij... kritiek hebben is altijd makkelijk natuurlijk... maar het zelf doen ?

Wat heeft dat in hemelsnaam nu te maken met links.

Serieus man. Dit is gewoon een discussie en weer is het links tegen rechts. Ben ik kotsmoe! :roll: :roll:

Links heeft goede eigenschappen, rechts heeft goede eigenschappen. Ipv van samen te werken werk je elkaar tegen :nono:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

petrol242 schreef:Winst verdwijnt nu voor 100% in de zakken van de "eigenaar" en aandeelhouder, terwijl éénieder die eraan meegewerkt heeft recht zou moeten hebben op een deel van de koek. Dat is geen naïviteit of een fabel, dat zou de evidentie zelve moeten zijn.
- Winst gaat ook naar de reserves van het bedrijf, zodat moeilijkere tijden opgevangen kunnen worden.
- Als uw loon u niet aanstaat, ga dan op een ander.
- Als je mee wil genieten van de winst, koop dan aandelen (en draag dus ook mee het risico).

Wat jij voor ogen hebt is de combinatie pay-out van een obligatie met een aandeel. Zo werkt het natuurlijk niet :).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Een reactie van het plat kapitalisme zat er aan te komen 8)
heist_175 schreef:Winst gaat ook naar de reserves van het bedrijf, zodat moeilijkere tijden opgevangen kunnen worden.
Dat is opbouw van liquiditeit. Het is een werkingsmiddel en valt dus onder kosten en niet onder de noemer van winst.
heist_175 schreef:Als uw loon u niet aanstaat, ga dan op een ander.
Ik zit nu éénmaal in een rotsysteem en op een ander gelden dezelfde absurde regels. Ik spreek ook niet namens mezelf maar voor heel een maatschappijbeeld dat niet klopt. Dus deze reactie is irrelevant.
heist_175 schreef:Als je mee wil genieten van de winst, koop dan aandelen (en draag dus ook mee het risico).
Het risico wordt door iedereen in een bedrijf gedragen. De werknemers nog het meest. Maar diezelfde werknemers zijn wel diegenen die de meerwaarde en de uiteindelijke winst genereren en hebben recht op een deel van de winst. Daar zouden geen aandelen voor moeten aangekocht worden.
heist_175 schreef:Wat jij voor ogen hebt is de combinatie pay-out van een obligatie met een aandeel. Zo werkt het natuurlijk niet .
Uiteraard werkt dat zo niet want dat zou te rechtvaardig zijn. Neen, wat ik voor ogen heb, is dat een bedrijf toebehoort aan al diegenen die het bestaan ervan dragen. Van de top tot de bodem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boonpwnz schreef:Wat heeft dat in hemelsnaam nu te maken met links.
Alles... wereldvreemde ideëen met een groot Robin Hood gehalte... ze komen allemaal uit die hoek.
boonpwnz schreef:Dit is gewoon een discussie en weer is het links tegen rechts. Ben ik kotsmoe!
Wat heeft dit met rechts te maken... het gaat hier gewoon over het dagdromen van een bepaalde groep (en als je mij ook maar één land kan opnoemen in de wereld waar zoiets werkt dan ben je steeds welkom... en mag je altijd verhuizen).
petrol242 schreef:Neen, wat ik voor ogen heb, is dat een bedrijf toebehoort aan al diegenen die het bestaan ervan dragen. Van de top tot de bodem.
Zoiets noemt men een cooperatieve... en blijkbaar is SWIFT zelfs een cooperatieve :eek:

https://cdn.nimbu.io/s/hcjwsxq/assets/C ... op_100.pdf
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

De discussie is weer ontaard in een welles-nietes spelletje. :)

Wat ik wel grappig vind, mensen die zeggen dat je maar voor alles een kost moet betalen, die nu plots niet meer snappen dat mensen een kost betalen bij hun bank en gratis alternatieven naar voor schuiven. :roll:

Of nog beter, bij de huidige bank blijven en betalen, en een gratis account aanraden om dan over te schrijven naar uw gratis bank. Heu, say whaaaat? :)

Laat voor eens en altijd duidelijk zijn dat wisselen van een bank niet is zoals wisselen van Telecom of een energieleverancier. Of nemen banken uw rekeningnummer over? Mag je uw goede app blijven gebruiken voor je bankdiensten? Etc etc.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:Alles... wereldvreemde ideëen met een groot Robin Hood gehalte... ze komen allemaal uit die hoek.
Wereldvreemd misschien wel, maar dat betekent niet dat de ideeën niet correct zouden zijn. Eén ding weet ik 100% zeker en dat is dat de wereld constant veranderd en dat geen enkel model eeuwigheid kent.
r2504 schreef:Wat heeft dit met rechts te maken... het gaat hier gewoon over het dagdromen van een bepaalde groep (en als je mij ook maar één land kan opnoemen in de wereld waar zoiets werkt dan ben je steeds welkom... en mag je altijd verhuizen).
@boonpwz : het is geen strijd tussen links en rechts. Het is wel de eeuwenoude klassenstrijd waarvan de meeste blijkbaar denken dat die gestreden is en niet meer weten tot welke klasse ze behoren, tot groot jolijt van die klasse die lustig verder kan gaan met onderdrukken.
@r2504 : wat niet is kan nog komen. Het huidig model is zichzelf aan het vernietigen. Het is niet omdat het bestaat dat het een goed systeem is en dat we niet moeten vechten om het te veranderen. Noem het dagdromen, of noem het iets opbouwen, mij whatever.
r2504 schreef:Zoiets noemt men een cooperatieve... en blijkbaar is SWIFT zelfs een cooperatieve
Het komt inderdaad in de buurt van een echte coöperatieve. Maar de meeste coöperatieven in ons huidig model hebben ook mensen in dienst die geen deel uitmaken van de coöperatieve. Wat wij hier een coöperatieve noemen is eigenlijk meer een veredelde sociale participatiemaatschappij en komt niet in de buurt van wat een echte coöperatieve zou moeten zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Of nog beter, bij de huidige bank blijven en betalen, en een gratis account aanraden om dan over te schrijven naar uw gratis bank. Heu, say whaaaat? :)
De totale kost van die oplossing is wel KLEINER dan bij je bestaande bank blijven... de keuze is aan jou (het was trouwens een overgangs suggestie).
Slafes schreef:Laat voor eens en altijd duidelijk zijn dat wisselen van een bank niet is zoals wisselen van Telecom of een energieleverancier. Of nemen banken uw rekeningnummer over?
Een beetje ernstig blijven... met hoeveel partijen doe jij financiele transacties ? Telecom, electriciteit, verwarming, huur, verzekering, pensioensparen, ... doe het nog maal twee en je moet een 10 partijen op de hoogte brengen... als je dan echt zo'n probleem hebt met je bank en ze zonder problemen "vetzakken" noemt dan lijkt me dat een kleine moeite. Een grote mond ja...
Slafes schreef:Mag je uw goede app blijven gebruiken voor je bankdiensten? Etc etc.
Volgens mij kan je met iedere app je rekeningen consulteren en geld overschrijven... de apps van alle grootbanken lijken trouwens als twee druppels water op elkaar... wederom excuses om toch maar bij die "vetzakken" te blijven.
petrol242 schreef:Wereldvreemd misschien wel, maar dat betekent niet dat de ideeën niet correct zouden zijn.
Er zijn zeker ideeën bij die correct zijn... maar de ideale werled bestaat niet... get over it !

Het probleem met deze ideeën is dat ze steeds berusten op het geld van iemand anders... nooit dat waar ze zelf voor werken. Het grootste probleem van links/socialisme is dan ook als het geld van midden/rechts (en dat is nog steeds de hardwerkende man op straat) op geraakt !

Waar blijven jullie met EIGEN initiatieven met EIGEN kapitaal... nee, liever zeuren over iemand anders :bang:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ga je nu zeggen dat het abvv geen eigen geld heeft?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Bergen geld zelfs... en wie is daar al beter van geworden (ondanks al die ideologie) ?

Er zijn er trouwens nog die geld hebben... maar ondertussen zitten mensen met de zure appel (en hun Arcopar aandelen).

Ik geloof dus niet in de ideologie die sommige verkondigen (en waardoor mensen hier een bedrijf "vetzakken" noemt omdat ze een kost aanrekenen voor een dienst). Dat het kapitalisme af en toe de grenzen aftast is een feit... maar enige zin voor realiteit zou op z'n plaats zijn in plaats van het grenzeloos idealisme en de dagdromerij die ermee samen gaat.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

En hij is weer tegen het verkeerde hol aan het keffen, echt r2504, jij hebt wel veel fantasie ze... Ik zou eerst eens beginnen met deftig te leren lezen. :banana:

Bij deze zit je in mijn ignore list.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zolang ik mijn rekeningnummers niet kan meenemen blijft het een gigantisch probleem.
Ik heb zelfs nog een betalende rekening bij een bank die ook gratis rekeningen aanbiedt, maar ze kunnen mij niet overschakelen zonder het nummer te veranderen. Incompetentie tot en met en tijd voor de overheid om zich te moeien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:En hij is weer tegen het verkeerde hol aan het keffen, echt r2504, jij hebt wel veel fantasie ze...
Straks ga je nog beweren dat die quotes niet van jou komen maar van een dubbelganger... als het op feiten aankomt lopen ze allemaal weg :roll:
Slafes schreef:Bij deze zit je in mijn ignore list.
Meester... hij begint weer... soms twijfel ik echt bij de leeftijd van een aantal mensen hier.
ITnetadmin schreef:Zolang ik mijn rekeningnummers niet kan meenemen blijft het een gigantisch probleem.
Man toch, hier wordt niet met spek geschoten maar met ganse varkens ! Een gigantisch probleem... laat me niet lachen :bang:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:Bergen geld zelfs... en wie is daar al beter van geworden (ondanks al die ideologie) ?
Voor alle duidelijkheid, ik ben geen sociaal-democraat, dus als je die ideologieën bedoelt ben je eraan voor de moeite :smash2:
r2504 schreef:Het probleem met deze ideeën is dat ze steeds berusten op het geld van iemand anders... nooit dat waar ze zelf voor werken.
Ik bekijk het net andersom. Het probleem van het kapitalisme is dat het steeds teert op de inspanningen van iemand anders. Zelf zal een kapitalist niet werken voor al zijn geld. Hetzelfde met de term "loonkost" die totaal van de pot gerukt is. Het is net dat wat de inkomsten genereert en dat durven ze dan "een kost" noemen... :bang:

En daar zit dus het verschil in gedachte tussen jou en mij. Het is niet "het geld", van wie dan ook, dat de welvaart creëert, maar wel arbeid. Arbeid creëert meerwaarde waardoor welvaart kan groeien. Geld op zich produceert niks en heeft ook geen waarde. Wat is bijvoorbeeld 1 euro waard? Hoeveel arbeid vertegenwoordigt dat? Hoeveel water, grondstoffen, etc kan je ermee kopen? Heel veranderlijk dus in zowel tijd als plaats, maar toch geven we daar zo'n heilige waarde aan en betekent het op zich totaal niks. We "maken" er zelfs elke maand nog wat bij. Een grote luchtbel dus.
Op stakingsdagen horen we altijd klagen hoeveel verlies en schade er aan de economie is toegebracht. Ondanks al dat geld dat er is van die klagers? Er wordt dan uiteraard weinig of niets geproduceerd.
En ja, banken zijn vetzakken. Dat kan ik bezwaarlijk "bedrijven" noemen want die produceren helemaal niks.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Een ziekenhuis produceert ook niets.
Een sociaal bureau ook niet.
En wat produceert een vakbond?
Kwestie van even de lijn door te trekken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Ik bekijk het net andersom. Het probleem van het kapitalisme is dat het steeds teert op de inspanningen van iemand anders.
Dat noemt men ondernemersschap... misschien moet je dat ook eens proberen (risico nemen, investeren, verantwoordelijkheid dragen, lange termijn visie, innoveren, ...)
petrol242 schreef:Zelf zal een kapitalist niet werken voor al zijn geld.
Oh wacht, dat voorgaande is niet "werken"... het is teren op iemand anders (ik dacht al dat je het over het linkse gedachtengoed had) :bang:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:En hij is weer tegen het verkeerde hol aan het keffen, echt r2504, jij hebt wel veel fantasie ze...
Straks ga je nog beweren dat die quotes niet van jou komen maar van een dubbelganger... als het op feiten aankomt lopen ze allemaal weg :roll:
Slafes schreef:Bij deze zit je in mijn ignore list.
Meester... hij begint weer... soms twijfel ik echt bij de leeftijd van een aantal mensen hier.
Echt de laatste keer dat ik op uw zever posts reageer... Jij moet en zal altijd tegen benen stampen van mensen, ook al heb je geen argumenten. Dan verzin je ze toch gewoon. Dan bij hoog en laag beweren dat het feiten zijn. :roll:

Quote me eens waar ik zeg dat dat banken 'vetzakken' zijn? Moet zijn dat ik niet meer weet wat ik schrijf maar in dit topic heb ik twee reacties gegeven en dat staat er niet tussen.

Ik twijfel aan uw leeftijd want je hebt duidelijk een dikkere leesbril nodig.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Zolang ik mijn rekeningnummers niet kan meenemen blijft het een gigantisch probleem.
Man toch, hier wordt niet met spek geschoten maar met ganse varkens ! Een gigantisch probleem... laat me niet lachen :bang:
Tja, ik onthoud nu eenmaal goed nummers.
En net zoals telefoonnummers (die eigendom zouden moeten zijn net als websites) vind ik dat mijn rekeningnummers van mij zijn, en dat het niet acceptabel is dat de banken nog altijd niet meewillen daarin. Dus net zoals zovele andere niet-meewerkende sectoren, tijd voor een wetgeving of twee.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:Oh wacht, dat voorgaande is niet "werken"... het is teren op iemand anders
Alsof een aandeelhouder moet werken voor zijn dividenten... teren op iemand anders zijn arbeid dus, ja. Je begint het misschien te snappen? :roll:
r2504 schreef:Dat noemt men ondernemersschap... misschien moet je dat ook eens proberen (risico nemen, investeren, verantwoordelijkheid dragen, lange termijn visie, innoveren, ...)
De neo-liberale mantra's zijn eindelijk aan de oppervlakte gekomen. Ik zat er al op te wachten tot het ging komen.

Risico : Ik heb het hier al eens gezegd, voor iedereen zit er risico in, en misschien voor die arbeider nog het meest want die heeft relatief gezien veel meer te verliezen.

Investeren : Met middelen die via iemand anders zijn arbeid bekomen zijn of misschien dat je uit het juiste gat gekropen bent en een dikke cheque in je pamper ligt te wachten. Dan zijn die centen nog altijd op dezelfde manier bekomen. Wow, echt wel tof. Zo lopen er wel wat rond.

Verantwoordelijkheid : Dat moet dan integraal zijn naar alle aspecten en niet alleen de getallekes en daar zijn er zelden te vinden die daar in slagen. Als ik zie waar multi-nationals (en je hoeft daar niet ver voor te gaan) in de wereld naar de kloten helpen, allez ja, het lijstje lijkt wel oneindig. Tja, daar wordt dan verantwoordelijkheid genomen voor de zakkenvullers met de oogkleppen die het zicht beperken tot het eigen bedrijf... Kijk hoe de wereldpopulatie eraan toe is en dat zegt genoeg denk ik.

Lange termijn visie : behalve de quick win, want die primeert. Je wilt niet weten hoeveel managers ik al heb zien passeren die hun korte termijnen moeten halen en tegen dan loopt er al een andere rond. Die lange termijn visie is bijna niet meer haalbaar. Mede ook door de snel veranderende wereld en zijn technologie.

Innoveren : dat doet er gene enkele alleen. Daar heeft hij/zij de nodige popjes voor rond lopen en meestal mag de overheid ook nog mee bijspekken via de universiteiten, waar de gemeenschap integraal voor opdraait. Misschien moet je het wereldje van de farma eens onder de loep nemen en de aangehaalde mantra's daarop eens toepassen.
cadsite schreef:Kwestie van even de lijn door te trekken.
Dat is niet de lijn door trekken. Dat is de context veranderen. De dienstensector en het middenveld heeft zijn bewijsbaar nut. Je kan niet alles in een doos steken en er een grote mooie strik rond zetten en het in de nieuwe economische religie een plaatsje geven. Als je dat doet kan je je ook afvragen wat een kleuter produceert.
Een ziekenhuis, om één van je voorbeelden aan te halen, beweert dan ook geen "producten" in huis te hebben, maar is zelf een product geworden, waar winst op kan gemaakt worden, eerder dan een levensnoodzakelijke dienstverlening te leveren. Dus neen, je vergelijking gaat voor mij niet op.

@Slafes, dat van die vetzakken kwam van mij :banana: en dat zijn ze ook.

Edit :
ITnetadmin schreef:En net zoals telefoonnummers (die eigendom zouden moeten zijn net als websites) vind ik dat mijn rekeningnummers van mij zijn, en dat het niet acceptabel is dat de banken nog altijd niet meewillen daarin.
Dat is toch gemakkelijk te verklaren? Dat rekeningnummer is het anker waarmee die bank je aan de ketting legt. Want ook hier ben jij het product geworden dat geld opbrengt. Vetzakken zijn het.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

petrol242 schreef: Alsof een aandeelhouder moet werken voor zijn dividenten... teren op iemand anders zijn arbeid dus, ja. Je begint het misschien te snappen? :roll:
Ik moet als aandeelhouder van m'n bedrijven nochtans hard werken voor m'n dividenden hoor.. Ik zal wel de uitzondering zijn.
petrol242 schreef: Risico : Ik heb het hier al eens gezegd, voor iedereen zit er risico in, en misschien voor die arbeider nog het meest want die heeft relatief gezien veel meer te verliezen.
Meen je dat nu? Er is in dit land geen enkel risico voor de arbeider. Faalt het bedrijf dan ga je op werkloosheidsuitkering en zoek je een andere job. Faalt je bedrijf als ondernemer dan zit er geen werkloosheidsuitkering in* en vaak een enorme schuldenberg erbij wegens het persoonlijk borg stellen voor het opgehaald kapitaal. Je ben gekloot voor het leven m.a.w.

*(want wij zelfstandigen betalen evenveel (en vaak véél meer) belastingen maar krijgen er amper iets voor in ruil, het idee dat zelfstandigen amper belastingen betalen moet ECHT eens de wereld uitgeholpen worden, vergeet niet dat de meerderheid van de zelfstandigen onder de armoede grens leeft. En dan bedoel ik niet zij die voor fiscale redenen zichzelf een zeer klein loon uitkeren. Je moet je af en toe afvragen waarom je nog zelfstandige zou worden in dit land, het klimaat hiervoor is gewoonweg bar slecht.)
petrol242 schreef: Investeren : Met middelen die via iemand anders zijn arbeid bekomen zijn of misschien dat je uit het juiste gat gekropen bent en een dikke cheque in je pamper ligt te wachten. Dan zijn die centen nog altijd op dezelfde manier bekomen. Wow, echt wel tof. Zo lopen er wel wat rond.
De meeste ondernemers lenen gewoon geld van de bank om dit dan, door hard werken, terug te betalen. Dat geld is er dus niet opeens op de kap van een ander, enkel op uw eigen kap.
petrol242 schreef: Verantwoordelijkheid : Dat moet dan integraal zijn naar alle aspecten en niet alleen de getallekes en daar zijn er zelden te vinden die daar in slagen. Als ik zie waar multi-nationals (en je hoeft daar niet ver voor te gaan) in de wereld naar de kloten helpen, allez ja, het lijstje lijkt wel oneindig. Tja, daar wordt dan verantwoordelijkheid genomen voor de zakkenvullers met de oogkleppen die het zicht beperken tot het eigen bedrijf... Kijk hoe de wereldpopulatie eraan toe is en dat zegt genoeg denk ik.
Je bent als ondernemer wel verantwoordelijk voor al je werknemers. Je gaat niet zomaar mensen buitengooien om te optimaliseren als het niet moet. Iemand ontslagen is echt niet eenvoudig (op persoonlijk niveau). Je ontslaat werknemers uit A) noodzaak, B) omdat ze hun job slecht doen.
petrol242 schreef: Lange termijn visie : behalve de quick win, want die primeert. Je wilt niet weten hoeveel managers ik al heb zien passeren die hun korte termijnen moeten halen en tegen dan loopt er al een andere rond. Die lange termijn visie is bijna niet meer haalbaar. Mede ook door de snel veranderende wereld en zijn technologie.
Een gewone manager binnen een bedrijf heeft geen echte verantwoordelijkheid en/of zeggenschap en draagt dus over het algemeen niet toe aan de lange termijn visie van een bedrijf (misschien daarom dat je er zo veel al hebt zien passeren...). Het kan dat er in sommige situaties een quick win is te halen, maar als je denkt dat dat het enige is dat telt bij het runnen van een bedrijf dan weet je echt niet waar je over spreekt.
petrol242 schreef: Innoveren : dat doet er gene enkele alleen. Daar heeft hij/zij de nodige popjes voor rond lopen en meestal mag de overheid ook nog mee bijspekken via de universiteiten, waar de gemeenschap integraal voor opdraait. Misschien moet je het wereldje van de farma eens onder de loep nemen en de aangehaalde mantra's daarop eens toepassen.
Innovatie ontstaat meestal uit het idee van 1 persoon. En wat is er mis met samenwerkingen?

Dat gezegd zijnde: probeer eens een onderneming op te richten. Je zal wel anders piepen.
Ik kan ergens nog akkoord gaan met sommige van je stellingen als het gaat om grote (maar dan echt grote) multinationals, die vaak handelen met weinig aandacht voor de eenvoudige arbeider of bediende.
Maar, je idee van arbeiders waar misbruik van gemaakt wordt voor eigen gewin gaat écht niet op voor alle duizenden KMOs (die het merendeel van de jobs hier verzorgen).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Jij moet en zal altijd tegen benen stampen van mensen, ook al heb je geen argumenten.
Als de waarheid geschreven wordt dan is het plots tegen de benen stampen... tja, ik kan begrijpen dat het pijn doet.
Slafes schreef:Quote me eens waar ik zeg dat dat banken 'vetzakken' zijn?
Leer eens begrijpend lezen dan moet je zo niet komen keffen :roll: Het is niet omdat er een stukje tekst onder een quote staat dat ieder woord op jou slaat (maar dat heb je duidelijk niet begrepen).
ITnetadmin schreef:Tja, ik onthoud nu eenmaal goed nummers.
Dan kan het zeker geen probleem zijn een nieuw nummer te onthouden :lol:
ITnetadmin schreef:Dus net zoals zovele andere niet-meewerkende sectoren, tijd voor een wetgeving of twee.
We hebben al meer dan wetten genoeg in Belgie... laat ons aub stoppen met absurde regelgeving zoals dit.
petrol242 schreef:De neo-liberale mantra's zijn eindelijk aan de oppervlakte gekomen. Ik zat er al op te wachten tot het ging komen.
Wees blij dat ze er zijn of je kon onder een kartonnen doos slapen... verder zegt je reactie alles. Al goed dat het linkse gedachtengoed zo goed zorgt voor onze welvaart... of wacht, ze doen niets behalve klagen over de rest.
petrol242 schreef:Dat rekeningnummer is het anker waarmee die bank je aan de ketting legt. Want ook hier ben jij het product geworden dat geld opbrengt. Vetzakken zijn het.
Wat snuif jij eigenlijk :???:
powaq schreef:Dat gezegd zijnde: probeer eens een onderneming op te richten. Je zal wel anders piepen.
Je gaat hem toch niet vragen initiatief te nemen en z'n verantwoordelijkheid te dragen :nono:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef: Een beetje ernstig blijven... met hoeveel partijen doe jij financiele transacties ?
een praktijkvoorbeeldje als ik m'n rekeningnr zou veranderen
enkel en uitsluitend bij de mutualiteit

1x bij de bureau voor gewone terugbetaling
1x de bureau voor de hospitalisatieverzekering vd mutualiteit
1x voor de zorgkas (ook zij krijgen de wijziging niet automatisch door)
1x voor nog een aparte bureau dit bepaalde zaken doorstorten vh riziv (sondes oa)
1x een bureau die... Geen idee wat die doen mo ook iets vd mutualiteit en die hebben m'n nummer ook nodig en kunnen dat niet uit het systeem halen :)

misschien vergeet ik nog een bureau
dus bij de mutualiteit alleen moet ik op minimaal 5 verschillende bureaus die wijziging doorgeven en dan is de kous nog niet af hé
hopen dat ze die nummer correct noteren, hopen dat ze die nummer aan de juiste persoon doorgeven en dat die die nummer dan correct in het systeem zet.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Je kan ook gewoon je nieuwe rekeningnummer aanvragen. Die zaken in orde brengen en als je weet dat alles in orde is de oude rekening opzeggen natuurlijk..
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Wij zijn al 3 keer veranderd van bank. (Fortis -> Centea -> Ethias -> Argenta)
Geen enkele keer heeft dit een probleem gegeven.

Stappenplan:
Alle bestendige opdrachten en domicilieringen stopzetten. (ben er sowieso allergisch aan, dus dat ging snel)
Nieuwe rekening openen
Alle partijen die dit moeten weten verwittigen (mutualiteit, werkgevers, sociaal bureau ivm kindergeld, eandis ivm PV, belastingsdienst,..?).
Wachten met de oude rekening en kijken of er nog iets toekomt
Oude rekening afsluiten als er 2 maand niets meer opkwam.

Deze tips werden je gratis gegeven. :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:dus bij de mutualiteit alleen moet ik op minimaal 5 verschillende bureaus die wijziging doorgeven en dan is de kous nog niet af hé
Misschien moet je dan eens bij je mutualiteit gaan klagen ipv. bij je bank ?

Zoals ik al eerder geschreven heb en powaq nogmaals post is het voordeel van een bank dat je geen harde cutover hebt zoals bij Telecom... je kan beide banken (ZONDER meerkost) gerust even parallel laten lopen tot alles gecorrigeerd is.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

De Zorgkas zou momenteel toch al een tijdje bij de mutualiteit zitten.

Ik zou toch echt klagen even dat ze je gegevens mogen doorgeven tussen alle betrokken diensten.

Nuja ik heb een voordeel dat ik in jou situatie niet zou hebben dus ik moet niet veel klagen.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”