Wie heeft al contactloos betaald?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Die Glase opladen met creditcard = 5%. Klopt dit of zijn er goedkopere manieren?

Waarom spreken jullie over 12 transacties per maand

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Zelf ben ik daar niet echt fan van al vind ik wechat pay echt gemakkelijk in china ( al was het maar om te belachelijke dure kosten van traditioneel banking te vermijden ).
Het swipen van de bankkaart gebruik ik ook regelmatig.

De rest van de foliekes die hier opgang maken heb ik maximaal eenmaal gebruikt en vergeten wegens te omslachtig of te brakke werking.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

mgo72 schreef:Die Glase opladen met creditcard = 5%. Klopt dit of zijn er goedkopere manieren?
Glase werkt gewoon via SEPA-domiciliëring, kost voor de particuliere gebruiker = 0.0
mgo72 schreef:Waarom spreken jullie over 12 transacties per maand
Weet niet wie/wat/waar het over 12 transacties had, maar vanaf 12 transacties per maand krijg je 2% cashback i.p.v. 1%, vanaf 20 zelfs 3%.
Laatst gewijzigd door Didymus 06 aug 2018, 16:08, in totaal 1 gewijzigd.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Ja. Hoopte dat via creditcard zou zijn. 1% cashback op mijn cv + 3% Glase was idd te mooi

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Cashbacks stapelen is niet erg realistisch. Die bedrijven betalen dat uiteindelijk ook van de marge die ze hebben op een kaartbetaling en voor kredietkaarten is die voor Europese kaarten sinds enkele jaren geplafonneerd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
on4bam schreef:Maar wel "datamining heaven".
Inderdaad... en zolang je niet kan verhinderen dat wanneer je je e-ID ergens instopt ze alles en nog wat uitlezen (van adres, via foto tot zelfs certificaten) is dit een echte privacy nachtmerrie.

In plaats van One-card lijkt "one-app" waarin je per partij duidelijk kan aangeven welke data ze mogen lezen het meest ideale.
Ja, maar dan moet je een kaart hebben die met verschillende security niveaus kan werken.
Bij de eid is het idd storend dat je niet zelf kan beslissen wie wat mag uitlezen.
Die chip is bij mij dan ook afgeplakt, omdat iedereen die effe je id vraagt om te controleren dat ding in een kaartlezer steekt nog voor je iets kan zeggen; laat staan dat ze het vragen "of het mag".
En dan met een uiterst lang gezicht en dik tegen hun zin de noodzakelijke velden manueel invullen, of gewoon beweren dat hun systeem geen manual input meer aanvaardt.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hier gebruik ik meestal Fitbit pay op mijn smartwatch. Gebruik hiervoor een Franse boon-kaart die ik touwens ook gebruik met Apple pay maar smartwatch gaat sneller. Even links opstarten en dan tegen het juiste gedeelte van de terminal houden.

Bij Delhaize ook handig voor self-scanning want ook mijn kaart staat in een app op de Fitbit versa. Gewoon tonen bij binnenkomst en op het einde aan de kassa. Zelden problemen mee. Bij de schoenenwinkel moest ik de terminal wel even opschuiven maar werkte het wel. En de code is niet nodig zo lang je de smartwatch om je pols hebt en 1 keer per dag ontgrendeld of telkens je hem om je pols doet.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Iktjilp, ja maar boon is na 1 jaar betalend!
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

sorry maar jullie wijken totaal af van de vraag stelling
Gelieve jullie aan de vraag te houden

[mod=Laat het modereren maar aan ons over :-)
Hoewel niet een direct antwoord op de vraagstelling, blijft de discussie redelijk on-topic (contactloos betalen).][/mod]
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

waarom zou ik boon nemen, als ik met glase dit ook kan +1-3% ca$hback.

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

wat is boon
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik zou graag gewoon apple pay ondersteund zien. Zonder hacks of omwegen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ikke niet.
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

efari schreef:in het begin moest ik letterlijk aan de kassier uitleggen dat ze éérst het bedrag moeten laten verschijnen op de bancontact terminal, dat ik dan pas kan scannen, maar ik ondervind dat ze het ondertussen al kennen.
Ik heb het opgegeven, Na de zoveelste keer mijn gsm klaar te houden, blijven de kassiersters daar elke keer zitten als een uilskuiken. Beste van al was toen ik ergens een broodje wilde kopen en mijn gsm tegen de bancontact terminal hield, de eigenares van de zaak compleet gek werd en me voor een crimineel uitmaakte die haar probeerde te bestelen.

Ik ben net terug van een paar weken vakantie in Italië en daar is het echt ingeburgerd. Standaard gaan ze er daar al vanuit dat je contactloos betaalt. In België lopen we hopeloos achter.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

zelfde in frankrijk
2 jaar terug ging ik na lange tijd nog eens op reis.
En zat de eerste avond en zat op een terras je daar. En hoorde nog al wat rumoer achter mij en draaide mij om en zag daar franse jeugd zitten en die betaalde daar elk hun drankje met de kaart. Zie je hier niet snel
Dus ik vanaf toen dot ook gedaan.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

GlennB86 schreef:Ik ben net terug van een paar weken vakantie in Italië en daar is het echt ingeburgerd. Standaard gaan ze er daar al vanuit dat je contactloos betaalt. In België lopen we hopeloos achter.
Inderdaad, zelfde ervaring bij onze noorderburen.
Toen ik daar paar maandjes geleden op reis was, op een terrasje een bestelling gedaan. Kwamen ze daar af met een kleine terminal waarop er een LCD scherm stond met het bedrag, en het enige dat je kon doen was contactloos betalen (dus letterlijk: de terminal was maar de grootte van een klein LCD scherm).
Traditionele elektronische betalingen moest je voor naar binnen gaan, hebben ze maar 1 terminal meer voor.

Ik betaal al jaren contactloos in NL, en vind dat het hier maar extreem traag geïntroduceerd geraakt...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

GlennB86 schreef:In België lopen we hopeloos achter.
In welke zin dan? Gemak van betalen? Laat me niet lachen hé. Gemak om uw "portemonnee" leeg te maken? Ik blijf het bizar vinden. Als dat de vooruitgang is, dan pas ik. Er zijn veel belangrijkere items waar we vooruitgang in moeten maken, met dat verschil dat "ze" wat moeilijker in je zakken zitten, maar lammeren doen we toch altijd hoor. Op een moderne manier of old fashion. Rare jongens en meisjes...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

petrol242 schreef:
GlennB86 schreef:In België lopen we hopeloos achter.
In welke zin dan? Gemak van betalen? Laat me niet lachen hé. Gemak om uw "portemonnee" leeg te maken? Ik blijf het bizar vinden. Als dat de vooruitgang is, dan pas ik. Er zijn veel belangrijkere items waar we vooruitgang in moeten maken, met dat verschil dat "ze" wat moeilijker in je zakken zitten, maar lammeren doen we toch altijd hoor. Op een moderne manier of old fashion. Rare jongens en meisjes...
Mja waarom zo'n weerstand snap ik niet, ja zou graag apple pay hebben en graag al mijn banken privé en zakelijk, gedaan met een bundel kaarten.

En voor mij maakt / voelt het echt niet verschillend of ik 100 euro cash / bc of cc uitgeef blijft 100 euro.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

In Frankrijk zijn vele drankautomaten enkel nog maar voorzien voor contactloos betalen.
Ik vind cash geld vreselijk :). Stinkende munten, jezelf moeten voorzien op voldoende geld, briefjesgeld dat nooit gepast is, koperen munten als wisselgeld waar je niks mee kan doen...
En ik ben er zeker van dat de winkeliers die weigeren 'digitale' betalingsmethoden te ondersteunen dit zeer bewust doen. Om euh, "fiscale redenen".

En ik snap niet wat een betalingsmethode te maken heeft met het al dan niet geld uitgeven?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Het probleem is dat veel kleine handelaars electronisch betalen als een kost zien, terwijl cash ook veel ( verborgen ) kosten heeft.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

GlennB86 schreef:Ik heb het opgegeven, Na de zoveelste keer mijn gsm klaar te houden, blijven de kassiersters daar elke keer zitten als een uilskuiken.
Je moet gewoon zeggen dat je met bancontact wil betalen, dan activeren ze hun terminal en kan je je gsm er tegen houden. Bij mijn weten maakt het niet uit of je er nu een kaart insteekt of met een app betaalt, zo lang de terminal maar actief is. Nu goed, ik heb het ook opgegeven omdat de bancontact app hier meer niet dan wel werkt en mijn bank geen Android Pay of eigen app heeft. Jammer, want als het werkt is het wel praktisch. Online betalen met een QR code gaat wel vlot en is super handig, jammer dat het in de winkel zo niet kan.

En we lopen hier inderdaad hopeloos achter. De versnippering met 20 verschillende apps om hetzelfde te doen doet er ook geen goed aan. Ik voel me echt een idioot soms om steeds weer de portefuelle en één van de zoveel kaarten te hoeven bovenhalen terwijl dit zoveel vlotter kan.

En zwijg me inderdaad over cash geld en de kilo's "kleine prul" die daarbij komen kijken. Verschrikkelijk.
Laatst gewijzigd door gm123 06 aug 2018, 23:58, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het gaat er uiteindelijk om een getalleke van X naar Y overbrengen. En op die transacties worden commissies "gevraagd". Ik heb nooit het nut begrepen van de meerwaarde op een financiële transactie. Het is gewoon lucht in pakskes op de kap van de gebruiker. Het brengt 0,0 % bij aan de echte economie.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

meon schreef: En ik ben er zeker van dat de winkeliers die weigeren 'digitale' betalingsmethoden te ondersteunen dit zeer bewust doen. Om euh, "fiscale redenen".
Dit dus: Hier in de buurt zijn er massa's horecazaken plots begonnen met kaartbetalingen of Payconiq sinds de witte kassa werd ingevoerd. Toevallig...?

Wat betreft contactloos betalen: We komen achter omdat we last hebben van remmende voorsprong. Kaartbetalingen met chip zijn hier al veel langer ingeburgerd dan in andere landen, tot enkele jaren terug betaalden bvb. de Fransen nog vaak met cheque. De stap naar contactloos betalen biedt niet zoveel meerwaarde en raakt daarom niet zo snel ingeburgerd. Plus het feit dat veel handelaren blijven vasthangen aan cashgeld. Het zou ook al helpen mochten banken wat duidelijker info geven aan hun klanten dat het mogelijk is (met kaart of smartphone) en hoe men op die manier kan betalen. Als je één keer probleemloos contactloos hebt betaald ga je het vaker doen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

petrol242 schreef:Het gaat er uiteindelijk om een getalleke van X naar Y overbrengen. En op die transacties worden commissies "gevraagd". Ik heb nooit het nut begrepen van de meerwaarde op een financiële transactie. Het is gewoon lucht in pakskes op de kap van de gebruiker. Het brengt 0,0 % bij aan de echte economie.
Dat is wel heel kortzichtig.
Zo'n dienst ontwikkelen en onderhouden doe je niet op 5 minuten, toch logisch dat er ergens voor moet betaald worden?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Kortzichtig of misschien net doortastend.
Ieder die een betaalplatform lanceert en uitbaat doet dat niet alleen om uit de kosten te geraken. Alleen gebeurt dat hier met een nep product. Die mannen en vrouwen produceren geen tafels of stoelen hé.
De financiële markt waar ik op doelde is trouwens wel wat groter dan enkel de betaaldiensten. En het blijven uiteindelijk maar gewoon getallekes waarmee gespeeld wordt. De ECB bijvoorbeeld blijft nog altijd miljarden euro's bijmaken per maand, ondanks eerdere meldingen dat dat ging stoppen. Geld waar geen waarde tegenover staat. Voor diezelfde luchtbellekes moeten wij heel hard werken.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Zijn er nog SEQR/Glase gebruikers?
Het is me opgevallen dat ik al lange tijd geen cashback meer ontvangen heb, terwijl ik vrij zeker daar wel recht op had.
Die van Januari had ik pas in maart ontvangen en sindsdien geen enkele meer..

Al een paar keer via Twitter contact opgenomen, maar krijg er geen reactie meer op terug. Ook geen tweets meer naar anderen sinds begin juni. Vraag me af of er wat loos is daar.

Merken jullie hetzelfde op?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

gm123 schreef:
GlennB86 schreef:Ik heb het opgegeven, Na de zoveelste keer mijn gsm klaar te houden, blijven de kassiersters daar elke keer zitten als een uilskuiken.
Je moet gewoon zeggen dat je met bancontact wil betalen, dan activeren ze hun terminal en kan je je gsm er tegen houden. Bij mijn weten maakt het niet uit of je er nu een kaart insteekt of met een app betaalt, zo lang de terminal maar actief is.
Wat GlennB86 zegt klopt hoor. Bij zo goed als alle terminals moet de handelaar eerst de transactie starten (dus het bedrag ingeven) en pas dan wordt NFC aan de terminal geactiveerd en komt het NFC logo er op.
Er zijn er nog genoeg die niet weten dat zij zelf eerst iets moeten doen en niet andersom :roll:
jnsvr schreef:Zijn er nog SEQR/Glase gebruikers?
Het is me opgevallen dat ik al lange tijd geen cashback meer ontvangen heb, terwijl ik vrij zeker daar wel recht op had.
Die van Januari had ik pas in maart ontvangen en sindsdien geen enkele meer..

Al een paar keer via Twitter contact opgenomen, maar krijg er geen reactie meer op terug. Ook geen tweets meer naar anderen sinds begin juni. Vraag me af of er wat loos is daar.

Merken jullie hetzelfde op?
Zelfde hier, de uitbetaling begint meer en meer vertraging op te lopen. Erg vreemd dat ze nergens meer antwoorden, hopelijk zijn ze niet failliet.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Ik heb contact opgenomen via Facebook Messenger en daar heb ik vrijwel direct reactie gekregen. Straf dat ze op Twitter dan zo niet-aanwezig meer zijn.

Dit is het antwoord
Onze excuses voor de late reactie. Ik heb uw account bekeken en zag dat u inderdaad al een tijd geen CB meer heeft ontvangen. Ik heb uw zaak doorgestuurd naar onze Financial Department om dit te onderzoeken. Ik neem binnen 24 uur contact met u op omtrent de uitkomst hiervan.

Met vriendelijk groet,

Sebastiaan
Glase CS
Best dat als je zelf ook problemen er mee ondervindt je ook even contact opneemt.
Laatst gewijzigd door jnsvr 07 aug 2018, 13:30, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

petrol242 schreef:Kortzichtig of misschien net doortastend.
Ieder die een betaalplatform lanceert en uitbaat doet dat niet alleen om uit de kosten te geraken. Alleen gebeurt dat hier met een nep product. Die mannen en vrouwen produceren geen tafels of stoelen hé.
De financiële markt waar ik op doelde is trouwens wel wat groter dan enkel de betaaldiensten. En het blijven uiteindelijk maar gewoon getallekes waarmee gespeeld wordt. De ECB bijvoorbeeld blijft nog altijd miljarden euro's bijmaken per maand, ondanks eerdere meldingen dat dat ging stoppen. Geld waar geen waarde tegenover staat. Voor diezelfde luchtbellekes moeten wij heel hard werken.
Ofwel kan mijn intellect jou niet volgen ofwel ben je hier dingen dooreen aan het gooien.
Ik reageerde op:
Het gaat er uiteindelijk om een getalleke van X naar Y overbrengen. En op die transacties worden commissies "gevraagd". Ik heb nooit het nut begrepen van de meerwaarde op een financiële transactie. Het is gewoon lucht in pakskes op de kap van de gebruiker. Het brengt 0,0 % bij aan de echte economie.
Niet over het bijdrukken of het graaien in de banksector.
Dus vind ik het wel logisch dat er betaald wordt voor een quasi gratis actie om de backbone ervan te kunnen financieren. Neem bijvoorbeeld payconiq. Het kost dat bedrijf zo goed als niets om een betaling te laten passeren, maar de kosten die gemaakt zijn om die betaling mogelijk te maken zullen toch behoorlijk zijn. Dat er dan €0,06 per transactie gerekend wordt aan winkeliers vind ik absoluut fair.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

jnsvr schreef:Zijn er nog SEQR/Glase gebruikers?
Het is me opgevallen dat ik al lange tijd geen cashback meer ontvangen heb, terwijl ik vrij zeker daar wel recht op had.
Die van Januari had ik pas in maart ontvangen en sindsdien geen enkele meer..

Merken jullie hetzelfde op?
Inderdaad, in Maart was bij mij ook de laatste keer. Ook eens contact moeten opnemen :twisted:
_ketter_
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 2 keer

Tomsworld schreef:Ik zou graag gewoon apple pay ondersteund zien. Zonder hacks of omwegen.
apple pay is een hack. waarom niet gewoon de standaard ondersteunen?
so, a chicken is not a sparrow
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

:beerchug:
ljd schreef:
jnsvr schreef:Zijn er nog SEQR/Glase gebruikers?
Het is me opgevallen dat ik al lange tijd geen cashback meer ontvangen heb, terwijl ik vrij zeker daar wel recht op had.
Die van Januari had ik pas in maart ontvangen en sindsdien geen enkele meer..

Merken jullie hetzelfde op?
Inderdaad, in Maart was bij mij ook de laatste keer. Ook eens contact moeten opnemen :twisted:
Idem, in februari was dit hun uitleg:
Hallo Tom,
Onze excuses voor het ongemak. Door Technische problemen vindt de uitbetaling van de Cashback over het afgelopen kwartaal (Oct-Nov-Dec) iets later plaats dan gewoonlijk. Maakt u zich geen zorgen, de Cashaback wordt binnenkort op uw SEQR account gestort.
Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijk groet,

Sebastiaan
Nogmaals contact opgenomen per mail en Facebook messenger ...

edit: er zijn blijkbaar redelijk wat klachten over op hun eigen fora:
https://help.glase.se/nl/support/discus ... 2000009828
https://help.glase.se/nl/support/discus ... 2000009829

edit 2: Net ook hetzelfde standaard antwoord terug gehad. Even afwachten wat de uitkomst daarvan zal worden ...
Hoi Tom!
Ik heb uw account bekeken en zag dat u inderdaad geen CB heeft ontvangen. Uw aantal aankopen geven daar echter wel recht op. Ik heb uw zaak daarom doorgestuurd naar onze Financial Department om dit te onderzoeken. Ik neem binnen 24 uur contact met u op omtrent de uitkomst hiervan.

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan
Glase CS.
Laatst gewijzigd door TomG 07 aug 2018, 11:30, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Zorba schreef:Er zijn er nog genoeg die niet weten dat zij zelf eerst iets moeten doen en niet andersom :roll:
Soms weten ze zelfs niet hoe ze een transactie moeten initiëren zonder dat de kaart al in de terminal zit. Of beweren ze bij hoog en bij laag dat het niet werkt, ondanks dat de NFC-module staat te flikkeren en het NFC-logo op het scherm verschijnt. Contactloze betalingen zijn extreem laat en traag op gang gekomen in België, maar ik heb toch het gevoel dat het stilaan tractie krijgt.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zorba schreef: Zelfde hier, de uitbetaling begint meer en meer vertraging op te lopen. Erg vreemd dat ze nergens meer antwoorden, hopelijk zijn ze niet failliet.
Ik vermoed dat ze nooit echt goed zijn doorgebroken in België. Zeker nadat er een concurrent op de markt kwam die wel ondersteunt werd door de Belgische banken(Payconiq).

Als ik zie waar je ermee kan betalen is, is het feitelijk vrij beperkt. Zeker als je alles van de Colruyt-groep(Okay, Dreamland, Cru, BioPlanet) aftrekt.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Met de virtuele Mastercard kan je toch overal betalen waar ze contactloze Mastercardbetalingen aanvaarden? Akkoord, je moet er op dat moment expliciet aan denken dat Glase dit kan.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

nee bnpfortis ondersteunt nu ook google pay
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Klopt, enkele grootbanken ondersteunen Google Pay, de "kleinere spelers" (voorlopig) nog niet.
Ikzelf gebruik al geruime tijd het contactloos betalen met mijn Revolut-kaart: gratis Mastercard (wel pre-paid) en geen (of zeer lage) wisselkoerscommissie voor transacties in vreemde munten. Zeer tevreden van, al klinkt die cashback bij Glase ook niet slecht uiteraard.
Afbeelding
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

petrol242 schreef:Kortzichtig of misschien net doortastend.
Ieder die een betaalplatform lanceert en uitbaat doet dat niet alleen om uit de kosten te geraken. Alleen gebeurt dat hier met een nep product. Die mannen en vrouwen produceren geen tafels of stoelen hé....
Je gaat dit toch verliezen. De 'social media' generatie gaat nogal gretig mee in alles wat gemakkelijk lijkt/is. Dus voldoende animo op social media voor je produkt van hoe gemakkelijk en handig het is(snel, geen 'vuile' munten, enz) door de juiste personen en je bent gelanceerd(al is het voor even). De handelaar moet maar volgen. Moest je de transactiekosten rechtstreeks aan de klant boeken, het kot zou te klein zijn. Nu moet je die kosten verbergen in een kleine prijsstijging ;)

Laat me zien, paar jaar geleden op doortocht naar het zuiden van Frankrijk. Willen gaan tanken, oeps, geen verbinding, dus geen elektronische betalingen mogelijk. Gelukkig had ik geld bij, hoe ouderwets.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

't Moet niet gekker worden...
Om te beginnen, ik ben 40, dus behoor niet tot de "sociale media generatie".
Ten tweede, niemand verplicht je elektronisch te betalen.
Vervolgens, dat er kosten zijn aan zo'n systeem, dat is toch de logica zelve? Denk je nu echt dat cash wel gratis is?
Group4 en consoorten rijden echt niet voor niks rond hoor.
Ik heb zelf nog vakantiejob gedaan aan de kassa van de Makro. Het tellen van de kassa nam voor BC 10sec in beslag, het cash, bonnen en (toen nog) papieren maaltijdcheques tellen tot een half uur.
Of ben jij van de millennial generatie die vind dat alles maar gratis moet zijn? :twisted:
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Zorba schreef:Wat GlennB86 zegt klopt hoor. Bij zo goed als alle terminals moet de handelaar eerst de transactie starten (dus het bedrag ingeven) en pas dan wordt NFC aan de terminal geactiveerd en komt het NFC logo er op
Maar is dat een verschillende actie dan de terminal activeren voor betaling met een gewone bankkaart?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”