Mobiele data USA

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 sep 2015, 17:25
Bedankt: 4 keer

Goedenavond,

Donderdag vertrek ik op vakantie naar de USA. Aangezien de optie ‘roaming’ dan nutteloos zal zijn vraag ik me af wat de voordeligste manier is om te surfen? Dus: niet bellen, niet smsen, enkel surfen. As much as possible and as fast as possible. Tethering is een must!
Laatst gewijzigd door FiberMonkey 23 jul 2018, 21:14, in totaal 1 gewijzigd.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

SIM bij een lokale ISP halen?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 sep 2015, 17:25
Bedankt: 4 keer

datakiller schreef:SIM bij een lokale ISP halen?
Was ik ook aan het denken. Maar misschien zijn er met andere ervaringen Afbeelding.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik heb deze besteld, na het lezen van een topic op een amerika-forum:
https://www.arielimobile.com/

Als je donderdag vertrekt, ben je natuurlijk te laat.
Vorig jaar heb ik in een T-mobile shop het volgende gekocht:
https://prepaid.t-mobile.com/prepaid/pl ... urist-plan

Dit jaar dus online sim-kaarten besteld om meteen in de huurauto Waze te kunnen gebruiken.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

BYOD sim kopen op Amazon, laten sturen naar hotel of naar Amazon Locker in de buurt.

De goede netwerken zijn Verizon, AT&T en T-Mobile. Met T-Mobile heb ik geen ervaring, wel met de andere twee.




Bestel wel in nieuwstaat en sold by Amazon.

Dan in een Target/Walmart/convenience store nog een "refill" code halen om een bedrag op je account te zetten (zoiets), het bedrag gaat ifv zijn van welk plan (aka hoeveel data) je wilt, zie hieronder. Vervolgens kan je dan de sim registeren/activeren.

Lees op voorhand al eens hoe je moet activeren kwestie van geen tijd te verspillen daarmee ginder. Je moet geen ID/paspoort tonen hiervoor. Je kan de sim gewoon online registreren. Onder je eigen naam of een andere naam, maakt niets uit.

Bij alternatief kan je idd naar een van de MASSA'S winkeltjes van de carriers gaan waar zij het voor jou doen. Ik denk dat je het simkaartje dan gratis krijgt mits je een plan activeert, maar ben het niet zeker, ik heb de Amazon-route genomen.

Dat zijn allemaal kaarten waarmee je wel kan bellen/sms, ik weet niet of je bij de grote carriers gemakkelijk een prepaid data-only sim gaat vinden, maar met deze kaarten krijg je zowel bij AT&T als bij Verizon toegang tot hun fameuze unlimited data prepaid plan. Let wel op, unlimited data heeft geen betrekking op tethering, daar blijft een limiet op (10 GB denk ik). Daarnaast hebben ze ook goedkopere plans met een vaste limiet op data, zie hun website.

Ongeacht of je via Amazon of een carrierwinkeltje gaat, BESLIS OP VOORHAND AL welk plan je wilt, want ook niet alle plans hebben tethering/mobile hotspot! Duur plan is evenmin een garantie op tethering! Op basis hiervan ga je ook kunnen weten hoeveel geld je op dat refill kaartje van hierboven gaat moeten zetten (of aan de winkelbediende gaat moeten betalen). Bekijk dit op voorhand want zeker in een winkel gaan ze je al snel naar het allerduurste sturen.

Voor verdere referentie:
Algemeen: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/USA
Verizon: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/ ... ted_States
AT&T: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/AT%26T_USA

Laat die CDMA bij Verizon je niet afschrikken, da's enkel voor te bellen, als je toestel LTE ondersteunt op de Amerikaanse banden kan je gebruik maken van data op Verizon. Als je LTE bereik hebt kan je trouwens wel bellen via VoLTE over Verizon. Ik gebruik sinds dit jaar een Verizon sim en werkt perfect in mijn Europese iPhone.

Als je toestel niet de Amerikaanse LTE-banden ondersteunt ga je bij AT&T moeten gaan, en ga je enkel 3G of lager hebben. Ook dit moet je dus op voorhand nog eens checken.

Tenslotte: zeker toestel eens herstarten nadat je simkaart ingestoken hebt. Carrier settings updaten indien mogelijk.
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

FiberMonkey schreef:Goedenavond,

Donderdag vertrek ik op vakantie naar de USA. Aangezien de optie ‘roaming’ dan nutteloos zal zijn vraag ik me af wat de voordeligste manier is om te surfen? Dus: niet bellen, niet smsen, enkel surfen. As much as possible and as fast as possible. Tethering is een must!
Reis je alleen? Zelfs al reis je alleen, dan is, enkel voor data, een lokale SIM voor een HotSpot (mobile-wifi aka mifi) router wat ik (destijds) steeds gebruik(te). Ik heb goede ervaringen met high end Huawei MiFi routers wereldwijd. In California koos ik voor T-mobile. In New York kon slechts 1 van mijn Huawei MiFi routers (de nieuwste) 4G+ van T-mobile aan. Nu, zelfs 3G is voor heel wat toepassingen OK.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Zie ook http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 46#p753346 waar ik nog wacht op een ervaring van iemand met arielimobile
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Crazy2
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb de laatste 2 jaar altijd een kaart van t-mobile gehad.
https://m.benl.ebay.be/itm/Preloaded-Tm ... 3662609272

Voordeel is streaming van muziek en video gratis is.
Less is more
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

@Crazy2 altijd via deze verkoper, is wel een goeie deal
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik koop meestal een simkaart op ebay voor ik vertrek en een herlaadkaart via de website van Target. Deze stuurt dan via mail een code waarmee je kan herladen zodat je zelf je simkaart kan activeren een dag voor vertrek. Ik vind het persoonlijk wel handig om een actieve simkaart te hebben bij landen.
Ook Arieli al meerdere keren gebruikt, zeker betrouwbaar.

In september heb ik een trip gepland waarbij ik vooral in steden zit. T-mobile is dus de goedkoopste oplossing en heb al een tijdje die verkoper/simkaart op het oog die hierboven staat. Iemand ervaring met deze verkopen? Stuurt hij de simkaart via post of via pakket?
Want ik heb er 2 nodig en dan is het misschien interessanter om ze afzonderlijk te bestellen. Anders komen er douanekosten bij die duurder zijn dan afzonderlijk bestellen...
Crazy2
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Abusimbal schreef:@Crazy2 altijd via deze verkoper, is wel een goeie deal
Yup altijd bij deze verkoper. Laatste keer in hotel laten leveren en bij aankomst lag envelop op kamer.
Less is more
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Je kan ook gewoon naar een "Free mobile"(Frankrijk) punt rijden en daar een prepaid sim nemen voor 19,99 euro voor een maand. Even in gsm steken in Frankrijk op 4G gaan en je hebt 25GB in de ganse EU+ US en ook nog eens unlimited calls enzo. Best handig :-) Hier is al een UB-draadje over
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Als ik het goed gelezen heb bij Free Mobile kun je dus gewoon aan zo'n kiosk een sim afhalen (http://mobile.free.fr/couverture/borne_interactive.html), opladen met hun abonnement van 20 euro, maar komt er dan wel nog een kost van 10 euro bij?

En tethering is mogelijk met deze sim?
Ik zou dan een oude gsm meenemen en deze als 3G-hotspot gebruiken tijdens onze reis in de USA. Welk netwerk gebruiken ze dan?

De andere optie is de hotspot via Arieli Mobile https://www.arielimobile.com/smtxgb/ voor 58$, zoals reeds eerder vermeld. Nog 20 euro duurder, maar dan wel 4G.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 04 sep 2021, 12:35, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 sep 2015, 17:25
Bedankt: 4 keer

Bedankt allemaal voor de zeer nuttige informatie! Morgen vertrek ik dus zal ik ginder een plan moeten afsluiten.
s5zone
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 okt 2016, 10:20
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Maandag vertrek ik naar de USA voor mijn werk. Ik was al even op zoek naar een goeie data sim optie en dit topic kwam dus net op tijd. Ik heb een sim kaart besteld bij arielimobile en heb deze vandaag toegekregen na 6 dagen in de bus. Er zit ook een "coupon" bij voor 5% korting bij een volgende bestelling. Ik ga in de nabije toekomst toch niet terug dus bij deze: STSF2018
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Ben net terug uit de states. Gewoon ter plekke voor $30 in de T-Mobile winkel een travel simkaart gaan halen met 2GB 4G en unlimited bellen/sms. Na 2GB val je terug op 128kbps. Niet erg goedkoop en 2GB is maar aan de magere kant, maar wel zeer makkelijk. Op 5 minuten was ik binnen en buiten.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Vraagje, ik heb een Huawei e5885 mobile hotspot als ik de sim daar in doe geld dat ook als tethering of niet ?


Heb interesse in zo een arielimobile sim maar voor tethering moet je bij betalen daarom mij bovenstaande vraag.

@dior dna: /Tethering for additional $10
Laatst gewijzigd door Abusimbal 01 aug 2018, 10:23, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

Abusimbal schreef:Vraagje, ik heb een Huawei e5885 mobile hotspot als ik de sim daar in doe geld dat ook als tethering of niet ?

Heb interesse in zo een arielimobile sim maar voor tethering moet je bij betalen daarom mij bovenstaande vraag.
De hotspot is een router en de NAT van 4G naar WiFi is equivalent met theteren op een phone.
Ik ken de arielimobile SIMs niet maar het zou kunnen dat ze theteren blokkeren voor bepaalde kaarten op bepaalde devices.
Ik zou niet precies weten hoe, maar dat doet niet terzake.
Als arielimobile extra geld vraagt voor theteren dan is het misschien best te betalen. Gaat het om een groot bedrag extra?
De lokale USA providers hebben zeker en vast betaalbare data-only prepaid kaarten (te koop in hun winkels overal) die zonder theteren te blokkeren werken in MiFi hotspots.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Abusimbal schreef:Vraagje, ik heb een Huawei e5885 mobile hotspot als ik de sim daar in doe geld dat ook als tethering of niet ?
Let op, ondersteunt die de gebruikte Amerikaanse frequenties?
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Goeie vraag, ik vermoed van wel, wel niet zeker. Netwerk 4G cat 6 2600/21001800/900/ 800 Mhz.

1 van de meest complete MiFi's Wifi AC en LAN (addertje is wel dat 5Ghz enkel werkt als er een sim kaart inzit :bang: )
Maximaal 32 Wi-Fi users
Download snelheid 300 Mbps.
Netwerk 4G cat 6 2600/21001800/900/ 800 Mhz.
RJ45 LAN/WAN + USB poort
Dual Band WiFi 2,4 en 5 GHz
6400 mAh Accu met gebruiksduur van 25 uur

Paarmaanden geleden gekocht bij Amazon voor 149€ wel goede prijs voor de specificaties.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Net even over de grens geweest en aan een Free Mobile automaat een sim-kaart gehaald.
Je kan een forfait-tarief van 19,99€ selecteren voor een maand. De sim-kaart kost 10€.
Betalen kon ik enkel met een kredietkaart. Emailadres opgeven en een adres in Frankrijk en de sim ligt klaar.
De kaart is direct actief. LTE in Frankrijk, terug naar 3G eenmaal de grens over, via BASE.
Hotspot functie werkt (Max. 8 toestellen, gsm-afhankelijk).
Terug naar huis gereden met Waze.
Ook even een chatgesprek gestart, maar kwaliteit was maar zozo.

In USA zou het AT&T netwerk gebruikt worden, dus 850 en 1900 MHz.
De gsm die ik ga gebruiken is compatibel met deze banden.

Dus voor 30€ heb ik nu 25GB data op 3G in de USA.
Bedankt aan de UB'ers voor deze tip!
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Onze Amerikareis zit erop.

De Free-sim heeft op 3G in totaal 20GB verstookt via tethering over 4 gebruikers.

Hoofzakelijk was AT&T de operator met dienst. In bepaalde Nationale Parken (oa Death Valley) was het een voor mij onbekende operator, waarvan ik de naam niet meer weet.

Overal goede ontvangst, behalve natuurlijk in the middle of nowhere.

Supertevreden over de gespendeerde 30 euro.

Kan ik iedereen aanraden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

lukadad schreef: Hoofzakelijk was AT&T de operator met dienst. In bepaalde Nationale Parken (oa Death Valley) was het een voor mij onbekende operator, waarvan ik de naam niet meer weet.
Commnet?
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

CCatalyst schreef: Commnet?
Yep, die was het. Bedankt.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Hey,
hier even mijn ervaring posten van mijn recente business trip van 2 weken in de USA Colorado
Had mij hier vooraf doorgelezen en direct na de lading in de USA naar een locale T-mobiel shop gegaan.

Ik vroeg voor een prepaid pakket met veel data, call niet belangrijk. En dat ik meerdere devices wilden aansluiten (tethering)
Er werden mij 3 pakketen voor gesteld
- voor 50usd een 4G unlimited pack, https://prepaid.t-mobile.com/home
- voor 40usd een 4G 10 GB limited pack: https://prepaid.t-mobile.com/simply-prepaid
- voor 30usd een starter pakket. 3 weken geldig en 2GB + 100 min call http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 46#p744737

Ik had voor 40usd 10GB pack gekozen. Toen zei de verkoper of hij even mij GSM mocht hebben om de connectie te testen.
Toen bleek mijn telefoon enkel 2G verbinding te maken. De 4G frequentie banden in de USA zijn verschillend van EU, mijn telefoon bleek niet 4G compatible.
Omdat ik nooit 10GB op 2 G kon verbruiken, heb toen voor de 30usd starter pack gekozen.

Verder verliep de 2G data verbinding met veel horten en stoten.
Conclusie van het verhaal is dat ik beter lokaal een 4G mobile hotspot had gehuurd of gekocht
In de huurauto was er 4G en WIFI verbinding aanwezig, maar ik heb niet kunnen uitvinden hoe ik mij kon verbinden. En heb de simkaart van de wagen ook niet kunnen vinden.
In nog veel remote areas is er geen ontvangst. Ook de auto Sim niet. In de stedelijke gebieden had ik altijd ontvangst met T-mobile
bvandensteen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47

November nog in USA geweest, Marco Island Florida. Ik had op voorhand een sim kaart besteld van Arieli Mobile. Daags voor vertrek de kaart geactiveerd via de site. Eens aangekomen de sim er in en alles verliep als niets. Volle 4G, bellen en sms'en.

Greetz,
Bram
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

In september ook reisje van een 2 tal weken gedaan in de VS. Ook voor Free gekozen. En eerlijk gezegd ook tevreden. Snelheid is beperkt maar voor navigatie en wat up to date blijven was het voldoende. Ook heb ik het verschillende keren gebruikt voor lokaal wat te bellen. Ik dacht ook at&t te hebben als carrier. Als toestel had ik toen nog mijn oude samsung s6. Gaf geen probleem. (Heb nu een xiaomi telefoon. Poco-goeje telefoon. :lol:

Ik ben trouwens ook aangenaam verrast geweest door hun heel hulpvaardige helpdesk. Even moeten opbellen na een stoemiteit van mezelf.

Dat die maar rap naar België komen. Kan ik die mobile viking troep buiten gooien. (Vrouwlief kon alweer niet smsen vandaag en heel storende lijn gehad met bellen. Enfin sorry... beetje off topic..)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Ga in oktober 10 dagen richting LA regio, wat zijn jullie laatste ervaringen.

Nexus1980 schreef:In september ook reisje van een 2 tal weken gedaan in de VS. Ook voor Free gekozen. En eerlijk gezegd ook tevreden. Snelheid is beperkt maar voor navigatie en wat up to date blijven was het voldoende. Ook heb ik het verschillende keren gebruikt voor lokaal wat te bellen. Ik dacht ook at&t te hebben als carrier. Als toestel had ik toen nog mijn oude samsung s6. Gaf geen probleem. (Heb nu een xiaomi telefoon. Poco-goeje telefoon. :lol:

Ik ben trouwens ook aangenaam verrast geweest door hun heel hulpvaardige helpdesk. Even moeten opbellen na een stoemiteit van mezelf.

Dat die maar rap naar België komen. Kan ik die mobile viking troep buiten gooien. (Vrouwlief kon alweer niet smsen vandaag en heel storende lijn gehad met bellen. Enfin sorry... beetje off topic..)
Waar heb je deze kaart gaan halen?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

buthead schreef:Ga in oktober 10 dagen richting LA regio, wat zijn jullie laatste ervaringen.
Ik blijf bij m'n Verizon prepaid kaart. Beste netwerk dat er is.

Is wel wat moeilijker dan de andere, je moet een BYOD-kit kopen (kan je vanaf Amazon.com naar hier sturen), en de IMEI van je toestel registreren bij Verizon, daarna nog activeren en een plan betalen, maar het is het waard.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Wel een handig iets zo lijkt, jammer genoeg zal dit wss één van de laatste tripjes richting daar zijn, ga denk ik beter af zijn met prepaid van... 3uk free lycia?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Ook steeds Verizon gebruikt so far, werkt héél goed (toeristenformule die geldig is voor 5 weken), laatste keer wou ik T-Mobile proberen maar kon m'n sim kaart niet registreren aangezien m'n toestel niet door hen ondersteund werd (zag hier eerder al staan dat enkel 2G mogelijk is met onze gebruikte frequenties?).

Onlangs wel een sim van three.co.uk besteld via ebay voor 1 of 2 euro (UK nummer is handig voor m'n klanten/contacten), voor 20 GBP kan je bijvoorbeeld een 12GB databundel nemen (+ onbeperkt bellen en sms'en kopen), dit is geldig in 70!!! landen ter wereld waaronder ook de USA, geen idee of dit goed werkt, maar ga dit deze zomer sowieso eens testen.
bvandensteen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47

Hier al een paar keer een sim besteld via Arieli Mobile, werkt perfect
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Niet ver van de grens. Een krantenwinkel nabij seclin. Er stond een terminal of guichet. Kwam geen persoon aan te pas. Wel opgepast.. ze pakken niet alle bankkaarten aan. Denk dat ik toen met mastercard betaalt heb. Succes buthead
Laatst gewijzigd door Nexus1980 14 maa 2019, 18:31, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

jimghw schreef: Onlangs wel een sim van three.co.uk besteld via ebay voor 1 of 2 euro (UK nummer is handig voor m'n klanten/contacten), voor 20 GBP kan je bijvoorbeeld een 12GB databundel nemen (+ onbeperkt bellen en sms'en kopen), dit is geldig in 70!!! landen ter wereld waaronder ook de USA, geen idee of dit goed werkt, maar ga dit deze zomer sowieso eens testen.
UK sims zijn idd fantastisch voor massa's data aan lage prijs, en mét EU roaming zolang er nog geen brexit is. Ik zou ze wel niet gebruiken als ik echt nood heb aan snelle data/uitstekend bereik, daar roaming meestal gebeurt via tweederangs-operatoren (zelfde voor roaming met Belgische sims). Dan neem ik nog altijd een prepaid sim van de beste operator in het land. Een UK sim heb ik dan wel nog altijd mee als alternatief voor als je tijdelijk veel data nodig hebt.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

jimghw schreef:Ook steeds Verizon gebruikt so far, werkt héél goed (toeristenformule die geldig is voor 5 weken), laatste keer wou ik T-Mobile proberen maar kon m'n sim kaart niet registreren aangezien m'n toestel niet door hen ondersteund werd (zag hier eerder al staan dat enkel 2G mogelijk is met onze gebruikte frequenties?).

Onlangs wel een sim van three.co.uk besteld via ebay voor 1 of 2 euro (UK nummer is handig voor m'n klanten/contacten), voor 20 GBP kan je bijvoorbeeld een 12GB databundel nemen (+ onbeperkt bellen en sms'en kopen), dit is geldig in 70!!! landen ter wereld waaronder ook de USA, geen idee of dit goed werkt, maar ga dit deze zomer sowieso eens testen.
Bedankt voor de tip, ik heb familie in verschillende landen (vooral Vietnam en de VS, de rest is Europa) en dan is zo'n kaartje wel handig.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Deze thread precies gemist. Voor buitenlandse reizen heb ik een skyroam Solis gekocht. Unklimited data in bijna heel de wereld en je betaald enkel voor de gebruikte tijd, e.g. 8 EUR/dag. Zeker niet de goedkoopste oplossing, maar de kost is voor mij zeker ok en het voordeel is de flexibiliteit dat het overal werkt zonder dat ik me zorgen moet maken over het gebruik. https://www.skyroam.com/eu
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”