Mobiele airco

Hierin kan je goede deals melden aan je mede-userbase leden
Plaats reactie
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Al een tijdje op zoek, en op deze gestoten, tijdelijke promotie tot einde voorraad. -50%

Dacht eerst een Delonghi te kopen maar deze promotie kon ik niet laten liggen :)
http://www.ibood.com/home-living-be/nl/ ... ioner.html
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gray ik zou die ook willen aanschaffen.

Kan je bij ibood de levering kiezen of is het dat je echt moet thuis zijn?
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

De mijne wordt morgen geleverd via dynalogic.
Ik ben er niet persoonlijk maar er is wel iemand op mijn adres die het pakket kan ontvangen.
(en je kan inderdaad de dag van levering veranderen)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ziet er mij eens eentje van de betere deals uit. Niet vergeten dat je ook zo'n scherm nodig hebt waar de slang op past... Kost ook redelijk wat.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vind dat altijd grappig... "mobiele airco", tot je ziet hoeveel zo'n ding weegt.
Ik zou hem graag overdag in de woonruimte gebruiken en 's avonds naar de slaapkamers verplaatsen, maar om dat ding nu telkens de trap op en af te sleuren...
Desondanks benieuwd naar de ervaringen!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

payphoneuser schreef:Ik vind dat altijd grappig... "mobiele airco", tot je ziet hoeveel zo'n ding weegt.
"Mobiel", niet "draagbaar" ;-)

En hoewel de nieuwe generatie niet meer hemeltergend luid is (bij de mijne is het kiezen tussen airco draaien, slapen, of wachten tot ik uitgeput genoeg ben om beide te kunnen doen), blijven ze wel luid en ben je indien mogelijk beter af met twee wall units en een buitencompressor.

Die dingen koelen wel redelijk tot goed af, afhankelijk van de BTU en de grootte van de kamer.
Zeker het lucht-ontvochtigende effect van een airco (in deze streken hebben we een vochtige hitte) doet de gevoelstemperatuur makkelijk 5 graden dalen.
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 19 jul 2018, 22:23, in totaal 1 gewijzigd.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer

Doet wat denken aan de eerste "mobiele" telefoons ook :)
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Gray schreef:Al een tijdje op zoek, en op deze gestoten, tijdelijke promotie tot einde voorraad. -50%

Dacht eerst een Delonghi te kopen maar deze promotie kon ik niet laten liggen :)
http://www.ibood.com/home-living-be/nl/ ... ioner.html
Ik heb deze vorig jaar gekocht, ook via ibood. Over het algemeen een goed toestel, koelt de ruimte goed af. En hij heeft ook de mogelijkheid om te verwarmen.
Hij is verplaatsbaar, niet echt mobiel. De uitlaat van het water bij het ontvochtigen kon ook beter. Vergeet ook niet dat je met de warmte moet wegkunnen. Via ramen, deuren, veluxen, schuiframen. telkens bestaan or tussenstukken of kan je zelf aan het knutselen gaan. Ik heb een lange plank uit de doehetzelf gehaald die tussen het schuifraam past en daar een gat in gemaakt. materiaalkost 12,- EUR. Inbraakveilig is het dan weer niet dus die plank moet elke dag er terug in en er terug uit.

Al bij al denken we na om een split airco te laten plaatsen. Als (korte termijn) oplossing is het wel een goed idee.

Nog een feitje van onze whirlpool:
vorig jaar slechts een paar dagen gebruikt, nadat hij geleverd werd nog maar een paar warme dagen gehad. Bij het eerste gebruik dit jaar bleek de compressor van de koeling niet (meer) te werken. na wat proberen toch maar de helpdesk gecontacteerd. Daar was het moeilijk een afspraak te maken zonder al mijn vergaderingen op m'n werk overhoop te gooien. Dan maar uitgesteld. Nadien toch wat mee gesukkeld en via een ferme tik de compressor terug aan de praat gekregen. Tot nu blijft de compressor werken. Als het zich na de zomerperiode nog eens voordoet zal ik de garantie wel nog kunnen aanspreken.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

keerekeerweere schreef:vorig jaar slechts een paar dagen gebruikt, nadat hij geleverd werd nog maar een paar warme dagen gehad
Typisch... eerst wil niemand het en dan krijg je een stormloop en is alles uitverkocht. Met de aangekondigde temperaturen van volgende week denk ik er ook wel aan... maar tegen dat ik m'n beslissing heb genomen is het vermoedelijk al terug kouder :lol:

Iemand trouwens ervaring met een grotere afstand bij een split airco... ik zou het ding vooraan in de slaapkamer willen hangen en via het zolder naar een plak dag achteraan (andere kant van het huis) willen gaan. Op die manier kom ik toch aan een 15 a 20 meter en een hoogteverschil van 3m.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Deze gebruikt het koelmiddel r410a. Voor degene die dit toestel hebben: zouden jullie het koelgas zelf bijvullen of laten doen? Bij laten doen, iemand richtprijzen?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb deze dan toch nog gekocht.

Levering zou eind volgende week zijn.
sdke
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb een Eurom PAC 9.2 gekocht voor op onze slaapkamer. Na een uurtje of 2 werken gaat de kamer van 30 graden naar 25 graden. Is een heus verschil om in te slapen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

https://etm-testmagazin.de/tests/mobile ... hp-im-test

Test van zijn kleine broertje (wel in het duits maar google translate kan wel helpen ;) )
Hij is ondertussen aangekomen met koerierdienst dynalogic, had er wat bang voor maar alles is toch goed aangekomen en zelf "rechtopstaand" vervoerd zoals het hoort.

Ik heb hem eindelijk de trap opgekregen, (weegt zwaar!)
Ik laat hem nog even "rusten" en morgen test ik hem eens. ;)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gray laat je me weten als hij goed werkt?

Ik krijg hem volgende week vrijdag.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Hij staat net 20minuten op, ik heb zelf provisoir iets in elkaar geknutseld en de darm onder mijn rolluik geklemd dus alles behalve luchtdicht.

Koelt desondanks heel goed, temperatuur van uitgaande lucht is 8,3graden.

Lawaai valt goed mee, iets harder dan mijn ventilator op de hoogste stand en meer een ronkgeluid.

Enige nadeel tot nu toe is de afstandsbediening die moeilijk af te lezen is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Gray schreef:ik heb zelf provisoir iets in elkaar geknutseld en de darm onder mijn rolluik geklemd dus alles behalve luchtdicht
Het luchtdicht maken heeft vooral een voordeel voor jouw verbruik.
Het nadeel van zo'n "monoblock" airco, is dat de warmte afgevoerd wordt door warme lucht naar buiten te blazen.
Er komt dus terug (warme) buitenlucht binnen in de woning, die terug moet afgekoeld worden.
Om te vermijden dat de lucht die naar binnen gezogen wordt uit de onmiddellijke omgeving van de afvoerbuis komt, kan je beter de afvoerdarm luchtdicht monteren, anders trek je die heetste lucht terug binnen (= meerverbruik) :(
r2504 schreef:Iemand trouwens ervaring met een grotere afstand bij een split airco... ik zou het ding vooraan in de slaapkamer willen hangen en via het zolder naar een plak dag achteraan (andere kant van het huis) willen gaan. Op die manier kom ik toch aan een 15 a 20 meter en een hoogteverschil van 3m.
Gezien het koelcircuit een gesloten circuit is, speelt volgens mij het hoogteverschil geen enkele rol.
Wat betreft afstand, denk ik dat dat ook geen probleem vormt. Ik zie in Spanje appartementen van verschillende verdiepingen, waar boven op het dak dan 6 buitenunits staan. De afstand van dak naar benedenverdieping kan dan ook wel >15-20 meter zijn (misschien gebruiken ze dan koper met een dikkere diameter voor langere afstanden??)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik ga gewoon een isomo stuk plaatsen en daar een gat voor de slang plaatsen :)

Dat komt goed :)
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 400
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben nog steeds op zoek naar een verplaatsbare airco met afzonderlijke split. Blijkbaar worden ze niet meer geproduceerd.
Belangrijkste voordeel was dat de raam slechts 2cm moest openen.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Ik was zinnens om deze caravan split airco eventueel aan te schaffen om de slaapkamer te koelen (maar ben nu voor de ibood-deal gegaan)

De dikte van de leiding naar de buitenunit is inderdaad niet veel. Staat wel tegenover dat het allemaal niet zo krachtig is.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik lees bij gebruikers op Ibood dat er een raamkit in zit, staat niet op de site... Is dit ook echt zo Gray?
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Er zit inderdaad een raamkit bij maar die is enkel voor schuiframen, ik heb mij dus deze set bijbesteld geschikt voor draai en kipvensters.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ook een monoblok verplaatsbare unit gebruikt in het verleden.
De installatie heb ik als volgt aangepakt (slaapkamer met rolluiken)
Een plank van ik dacht 35cm hoogte op de breedte van de rolluiken (inclusief gleuf cm) in van dat bruine materiaal dat ze gebruiken om beton te gieten, is waterbestendig.
De hoeken wat afgerond zodat ik deze met opgetrokken rolluiken in de gleuf van de rolluiken kon schuiven tot op de vensterbank.
Bovenaan de plank van die dubbele tochtstrips in rubber zodat als de rolluiken naar beneden was het quasi perfect donker was in de kamer.

Vooraleer de tochtstrips aan te brengen wel eerst een rechthoek uitgezaagd in de plakt daar waar er slecht 1 ruit moest open staan. In het uitgezaagde stuk een drietal nageltjes en in de uitgezaagde ruimte ter hoogte van die nageltjes 3 haartjes geboord. De nageltjes zitten in de dikte van de rechthoek zodat je de rechthoek terug op zijn plaats kon steken en hij bleef zitten rechthoudend met de nageltjes.
De zaagsnede van de grote plak ook met tochtstrips en de top van de kleine rechthoek ook.
Indien de slang van de mobiele airco niet naar buiten moest dan de rechthoek op zij plaats en t was donker én je moest de plank niet telkens Installeren of verwijderen (niet leuk als die nat is).
Indien je de mobiele airco gebruikt rechiek er uit, slang met raamhouder op zijn plaats en rolluik terug naar beneden.
T is donker, je hebt wel iets meer lawaai, mocht het storen dan maak je een isolerend 'vliegeraam' om ervoor te bevestigen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Kan ik die mobiele airco tijdelijk gebruiken zonder iets on het luchtdicht te maken en de slang in de gang leggen? Feit is dat mijn raam momenteel helemaal niet open kan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je kan dat proberen maar ik vrees dat je een ENORM slecht rendement gaat hebben... je warme lucht van de gang gaat gewoon terug in je kamer komen (tenzij je de doorgang naar de gang luchtdicht krijgt).

Ik zou eerst maar zorgen dat je je raal open krijgt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ok dan zal het effe wachten worden ::)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Wait a minute... Gij hebt een slaapkamer zónder raam dat open kan?! :eek:
ooh. shiny.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Nee een woonkamer zonder raam die open kan'is kapot) en ja het andere raam kan helemaal niet open.

Dus 2 grote ruiten waarvan 1 niet open kan en de andere wel maar dioe andere is het openingsmechanisme stuk(na nog geen 2 jaar na renovatie) en nu moet ik wachten tot men huisbaas eens wat actie daarin zet. Ik sukkel al van in mei met die ruit :cry:
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Raam niet open te krijgen?? oplossing sla effe met een hamer op de ruit en ja de lucht kan binnen. Na de zomer laat je een nieuwe ruit steken kostprijs valt wel mee denk ik. :banana:

Heb hier in de living en boven op één slaapkamer een vaste airco hangen.. Boven is die nog niet gebruikt dit jaar. Na 10.00 de ramen open en een ventilator in de venster. Valt boven dus goed mee. nu 25 graden.

Beneden in de living is ze al 3 keer even gebruikt. Tot nu tot 26 graden in de living. Maar volgende week zal ze wel langer blijvend opstaan vrees ik. Het verbruikt wel veel zo'n airco. De elec meter draait overuren dan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boonpwnz schreef:en nu moet ik wachten tot men huisbaas eens wat actie daarin zet. Ik sukkel al van in mei met die ruit :cry:
En jij laat zolang met je voeten spelen... stuur je huisbaas een aangetekend schrijven dat hij één week tijd heeft om het probleem op te lossen en dat je anders zelf een vakman zal aanstellen en hem de rekening zal bezorgen.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Offtopic, doch: zeker doen wat r2504 zegt.
Anders zou de huisbaas binnenkort kunnen stellen dat jij die ruit kapot gemaakt hebt, en hem nooit op de hoogte gebracht hebt.
Zelf al meegemaakt dat de huisbaas een ruit kapot maakte (ik kreeg deze nog maar lastig open en dicht, en normaal onderhoud hielp niet, dus deze erbij geroepen zodat ik het zeker niet kon kapot maken; maakte hij het wel zelf kapot), en na de verhuurperiode dit in mijn schoenen proberen te schuiven, zelfs voor de rechtbank. Best dat ik een AS had waarin alles opgesomd stond, en de huisbaas dit nooit weerlegd had...
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoe snel moet je water aflaten? Ouders hebben hem sinds vandaag staan
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

broke23 schreef:Hoe snel moet je water aflaten?
Dat is afhankelijk van je luchtvochtigheid.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

En er komt een E5 boodschap op dan heb ik gelezen
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Wie er een heeft gekocht kan zich hier aanmelden voor 3 jaar extra garantie op de compressor.
https://whirlpool.responsemanager.eu/
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Altijd grappig die mobiele airco's. Willen ze binnen in huis afkoelen maar ze vergeten even dat ze een raam open moeten zetten om die dikke afvoerslang door te steken. Waardoor de warme lucht weer binnen komt. :roll:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Jack Daniels schreef:Altijd grappig die mobiele airco's. Willen ze binnen in huis afkoelen maar ze vergeten even dat ze een raam open moeten zetten om die dikke afvoerslang door te steken. Waardoor de warme lucht weer binnen komt. :roll:
Het raam is niks, dat kan je relatief goed afdichten...
De lucht die je buiten blaast moet wel van ergens komen... juist dat is warme lucht die in de kamer die je wil koelen binnen gezogen wordt langs spleten, kieren, ...
Lekker frisse lucht hé zo'n mobiele airco als je er voor staat maar die warme lucht die voel je niet zo goed hoor die binnen "sluipt".
Op zich zijn die toestellen best wel rendabel, maar als je dit mee in rekening brengt zijn het energievreters.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Goede deals”