Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hoi,

Je gaat inderdaad over tv+internet weinig info vinden aangaande verbruik, tenzij dan op je factuur. aangezien we onbeperkt internet bieden krijg je op je factuur informatief een overzicht van je opgebruikte datavolume.

Ik zie dat je wel een tab tv+internet hebt in je klantenzone ondertussen

Ik vroeg me af waarom ik men actueel verbruik niet kan nazien in klantenzone. Bovenstaand is het antwoord.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Orange hun website en app (althans op Android) zijn een zooitje.
If you pay peanuts you get monkeys. Kan me niet voorstellen dat Orange veel geld steekt in hun web services als je vergelijkt met Mobile Vikings en dergelijke.

Eg. Hun app werkt enkel via WiFi en dat is geen tijdelijke bug, is al meer dan een jaar zo.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Wat is het foutje eigenlijk?
Is er geen tool beschikbaar? Is het wel beschikbaar maar werkt ze niet? Geeft ze andere info?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Peanuts, ze zijn geen haar goedkoper dan Telenet.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hoezo hun app werkt enkel op wifi? Hier werkt die gewoon via 3G/4G?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Waarom moeten ze geld steken in de ontwikkeling en onderhoud van iets wat totaal geen nut heeft voor jou?

Zolang ze niet komen klagen dat je teveel verbruikt, is er toch geen probleem of zie ik dat mis?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

  1. Aangezien 'onbeperkt' dus niet echt onbeperkt is, maar er een harde limiet van 750GB bestaat, heft het dus wel degelijk nut. Je wil immers kunnen zien wanneer je op smallband dreigt te komen.
  2. Zoveel geld voor ontwikkeling en onderhoud zal dat wel niet kostten. Ze hebben nog andere formules met harde limieten waarbij je je verbruik kan opvragen. Kwestie van dat systeem beschikbaar te maken voor kabel internet.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

MaT ik ben al zeker 4 maand klant en het verbruik van mijn internet staat er al van in het begin niet op. Wegens een technisch probleem...

Maargoed dan weet ik dit ook al weer.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

ITnetadmin schreef:De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.
Tja dat is bij Base en Proximus net hetzelfde hoor : daar is het ook pas de dag nadien dat je het kan zien.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

MyProximus wordt hier toch meerdere malen per dag geupdate hoor, redelijk accuraat eigenlijk...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

tis simpel :

als je niks kan zien is er geen limiet als ze bellen dat je erover bent en zegt waar kan ik dat zien laten ze u meteen gerust omdat ze weten dat het een bug is. (spreek uit ervaring)
Als je wel U verbruik kan zien is het net zoals telenet 750gb en zoveel ge wilt in de daluren ook al vebruik je 20TB bij wijze van spreken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ok goed om te weten :)
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

ITnetadmin schreef:De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.

Toch vreemd, bij mij krijgt de app telkens ik hem open een update. Niet dagelijks of dagen later. En ook gewoonweg op 3G/4G.

edit: en eens gecontroleerd op mijn klantenzone: hier staat ook aangegeven hoeveel verbruik in piekuren en in daluren. En geupdated 2h eerder.
Laatst gewijzigd door Med 17 jul 2018, 20:17, in totaal 1 gewijzigd.
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Idem hier, die app werkt wel ook op 3/4 g
En update telkens ik check
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Bij mij werkte het ook allemaal naar behoren, tot 2 maanden geleden.
Nu kan ik in de klantenzone ook geen internetverbruik meer zien, maar de mobiele app app werkt wel nog perfect
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

krisken schreef:Hoezo hun app werkt enkel op wifi? Hier werkt die gewoon via 3G/4G?
Werkt hier ook perfect via mobiel 2G/3G/4G + wifi ook.

Uit eerdere zaken is al geweten als je echt enorm veel data erdoor gaat jagen dat ze wel eens bellen met vriendelijk verzoek.. :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ook via hotspot (Wifi) buitenshuis? In het begin lukte dit toch niet. Enkel op thuisnetwerk
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

satsurfer schreef:Ook via hotspot (Wifi) buitenshuis? In het begin lukte dit toch niet. Enkel op thuisnetwerk

Werkt perfect ook op andere wifi netwerken. Net nog getest.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Na een tijdje aandringen via een klacht op de mobiele site:

Vandaag telefoontje gekregen:

Je kunt je verbruik niet controleren want het is onbeperkt. Voor niet onbeperkte formules kan je het wel zien...

Ik dacht dat je bij edpnet toch je verbruik kon zien zelfs al is het onbeperkt?

Ik kom ofwel constant dezelfde onwetende mensen aan de lijn ofwel is het gewoon zo :cry:
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Zoals reeds in uw ander topic, voor identiek hetzelfde ‘probleem’, vermeld:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 04#p757016

Orange heeft een wettelijke verplichting om het verbruikt volume op de factuur te vermelden.
Ze hebben voor het ontbreken van die gegevens trouwens al een boete gekregen

Dus als je echt je verbruik wil weten neem je contact met de ombudsdienst en bipt,
hier topics blijven openen zal niet helpen
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”