Netflix mogelijk duurder

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Slafes schreef:Het gaat niet over hoeveel iets kost, het gaat hem over constante prijsverhogingen te slikken.
Maar je hoeft die prijsverhoging niet te slikken want je hangt er niet aan vast. Zeg je abo op en als er genoeg dat doen dan zal deze prijs ook weer dalen. De druppel is duidelijk nog niet gehaald, want van een massale leegloop is nog geen sprake. De beste manier om te stemmen is met je portefeuille. Het nadeel is dan inderdaad dat je de series niet kan zien, dat is nu eenmaal een afweging die je dan moet maken. Dat ze winst maken staat daar los van, moesten ze dat niet maken zou het ook op den duur gedaan zijn ermee.
Telenet doet er binnenkort (of overlaatst?) ook weer wat bij, mensen klagen een dag of twee en betalen dan gewoon verder, daar rekenen die bedrijven op, en er is een leegloop zoals enkele jaren geleden bij Electrabel nodig om dat duidelijk te maken.
Slafes schreef:Pintjes aan 3 euro zijn daar een voorbeeld van. Ik ken zelfs geen café waar ze zo'n prijs durven vragen.
Werchter :p
Laatst gewijzigd door MClaeys 09 jul 2018, 15:28, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Je hebt gelijk hoor.
Mijn bedenking is gewoon dat velen klagen en zagen omdat hun iPhone zo duur is, ze weer een verhoging krijgen van telenet en netflix duur vinden;
Wel: dat is zo, maar er is een keuze.

Als eandis er een dikke lap bij smijt of VMM, of... dan hoor je bijna niemand morren, maar als er iets duurder wordt waarvoor er alternatieven zijn of op zijn minst niet verplicht zijn dan is 't kot te klein. Dat begrijp ik niet.

Ik ben wel prijsbewust hoor, ik heb geen netflix, ik heb geen iphone,...
Ik heb een access point nodig en zoek hoe het goedkoper kan.

Enne, ivm die pintjes aan €3 die je niet vindt, ik ook niet, maar ik drink dan ook geen pintjes maar streekbieren. :beerchug:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

En daar gaan we weer gaan schermen met de iphone.

Ik hen de indruk dat sommige mensen die in geldnood zitten worden beoordeeld omdat ze een nieuwe iphone willen en dergelijke...

Je krijgt erg stereotiep gedrag want niet iedereen is zo. Nee smijt alles maar weer over een grote hoop. Typisch een gedrag van een HLN lezer..
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je moet een kost altijd afwegen tegenover de kwaliteit.
Met het huidig aanbod vind ik dat Netflix qua prijs aan zijn limiet zit.
Mocht het nu (Zoals Spotify/Apple Muziek/...) 80 a 90% van het aanbod(inclusief nieuwere producties...) dan zou ik het wel aanvaardbaar vinden(want film/series zijn anders dan muziek qua kosten, opnieuw consumeren,...).

Zo vind ik een iPhone aan € 130/jaar(heb met mij vorige 5 jaar gedaan en verkocht aan € 150) helemaal niet duur.
Mocht Netflix quasi alles bieden ben ik gerust bereid om daar meer dan de huidige prijs te bepalen.
En logischerwijs betaal ik ook meer voor een streekbiertje dan voor een pintje.
Uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf uitmaken welke kwaliteit ie verwacht en wat ie bereidt is daarvoor te betalen.

Dat er verschillende concurrenten voor Netflix zullen komen waarbij je telkens een vaste kost hebt voor hosting, ontwikkeling is dan ook geen wenselijke zaak.
Maar ik vermoed dat de film/seriemakers vroeg of laat zullen moeten beseffen(net zoals de muziekindustrie), dat het huidige model op zijn einde loopt.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:Typisch een gedrag van een HLN lezer..
Efkes rustig ademhalen, nog eens...

OK, nu kunnen we weer praten onder grote mensen.

Dat was maar een voorbeeld hé. Iedereen koopt wat hij of zij wil, het zal me worst wezen.
Er is trouwens een groot verschil tussen willen en kopen. Ik zou ook graag een BMW hebben, maar ik kan dat niet betalen. So? Dan koop ik die niet.

Hetgeen ik hier wilde aanhalen was dat ik het eigenaardig vind dat er zoveel stof opwaait omdat een pure luxe-dienst eventueel €3/maand meer gaat vragen. Een dienst die je maandelijks kan opzeggen nota bene.
Als een gelegaliseerde dief zoals eandis dat doet dan gaan de schouders omhoog, Ach ja, je kan er toch niks aan veranderen.
Als de trein, tram/bus nog maar eens duurder worden ondanks de steeds dalende stiptheid dan passeert dat ook gewoon.

Dan ben ik inderdaad verbaasd over de commotie over die EVENTUELE prijsstijging van een puur luxe product...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Mensen zijn er ook meer afhankelijk van deze dagen. Veel mensen boeien niet om de trein. Sowieso moet je hem nemen om er te geraken dus waarom dan niet betalen?

Bv mijn abbo is door werkgever betaald voor werktraject. Alles daarbuiten is treinrit die ik zelf betaal. Maar het ding is dat voor die keren dat ik het zelf betaal een auto zelfs met prijsverhogingen bij nmbs nog steeds duurder is.

Dusja..
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Afhankelijk van Netflix? Ik snap dat een leven zonder internet en computer of tablet tegenwoordig wat moeilijker is (zeker voor school), maar zonder Netflix?
(Of doelde je op de trein? :p)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik bedoel het misschien verkeerd. Maar er is een ander soort commentaar op Netflix net omdat er alternatieven zijn voor TV kijken. Maar Netflix op zijn eigen is hier in BE de enigste speler met een degelijk aanbod.

Terwijl de NMBS ook wel een enige speler is maar dat je niet kan zeggen van ik neem de trein niet meer zeker als individu. Als groep is het weer wat anders. Maar sommige individu's kunnen niet anders.

Er is geen ander soort trein nee het is enkel trein rijd van punt a naar B en thats it.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dat is dus het punt, er is geen alternatief voor eandis/trein/vmm/... , dus echt smerig als er een prijsverhoging komt want je kan niet overstappen.
En toch wordt daar veel minder wind voor gemaakt dat een stijging van €3/maand voor een echt luxeproduct.
Rare jongens die Vlamingen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

r2504 schreef:Een kleine markt die teveel wil betalen blijft nog steeds een kleine markt... het grote geld valt hier dus niet te rapen.
Toch doen bedrijven als Telenet hier gouden zaken, precies omdat ze de prijs zo hoog kunnen houden.
De consument is het zo gewoon, de volumes liggen dan misschien lager, maar in de buurlanden zijn de prijzen veel lager.
r2504 schreef:Wat mij betreft moet je dat niet mee tellen... net zo min als je een TV of de kast waarop hij staat moet meetellen (dat zijn nu eenmaal dingen die iedereen vandaag al heeft, al ligt dat in Belgie misschien iets gevoeliger vanwege de limieten al speelt dat ook al veel minder dan vroeger).
Misschien?
Van zodra je een beetje streamt zit je toch gauw aan die limieten?
En internet is serieus duurder in België dan in andere landen.
Een kast vergelijken met een internetabonnement is ook bij het haar getrokken.
Wat heeft het een nu met het ander te maken?

Hier heb je een wel heel zwakke argumentatie.
cadsite schreef:Dat is dus het punt, er is geen alternatief voor eandis/trein/vmm/... , dus echt smerig als er een prijsverhoging komt want je kan niet overstappen.
En toch wordt daar veel minder wind voor gemaakt dat een stijging van €3/maand voor een echt luxeproduct.
Hmm, tot voor kort werd er zogezged bespaard door de zogenaamde cordcutters, die dan enkel nog het "goedkope" Netflix namen.
Nu is het plots "een luxeproduct"...

En dat er geen kritiek komt op Telenet/Proximus/Jupiler... iedere keer er een verhoging is, is ook geen waar.
Alleen worden we er om de 6 maanden mee om ons oren geslagen, dat de mensen een beetje murw zijn...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@boulder

ik kan enkel voor mezelf spreken, maar besparen is hier thuis nooit een reden geweest om voor Netflix te kiezen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Maar voor heel veel userbaser wel. En die voelen zich nu wel een heel klein beetje bekocht.

Ik gun je jouw optimistische kijk op OTT wied maar ik wacht al 15 jaar op de wauw die ik wel zie in het buitenland.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Registreren in Mexico jongens, €8.5/pm momenteel voor het duurste abonnement. :banana:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Het gaat niet over hoeveel iets kost, het gaat hem over constante prijsverhogingen te slikken.
Als je een ganse maand 24u per dag kan kijken naar films en series... en je voor diezelfde prijs goed één keer naar de film kan... stel je je dan geen vragen ? Ergens moet er dan toch een belletje gaan rinkelen dat dit niet blijft duren... en in plaats van dan te klagen over de hoge prijzen had je eigenlijk initieel moeten klagen dat het te goedkoop was om waar te zijn !
Slafes schreef:Wat men er dan bijsleurt aan extra netwerkcapaciteit etc dat is allemaal onzin.
Nee... dat noemt men verantwoorde bedrijfsvoering ! Netflix maakt de rekening wat een klant hen kost, kijkt naar de stijgende kosten van eigen producties, verplichtingen van lokale content (en de aankoop ervan), problemen met netneutraliteit en mogelijk stijgende kosten, problemen van versplintering en opkomende concurrentie van andere spelers, ... kortom het bedrijf kijkt vooruit !
Slafes schreef:Nu jij. :)
Iedereen moet naar zijn eigen portomonee kijken... en zich daar naar gedragen... spijtig genoeg is hij niet bij iedereen even groot (ook die van mij niet... ik heb dus geen Netflix, voetbal abonnement, drink geen pintjes op café, ... en koop ook Ole).
Slafes schreef:Pintjes aan 3 euro zijn daar een voorbeeld van. Ik ken zelfs geen café waar ze zo'n prijs durven vragen. :)
Niet dat ik het drink... maar wat kost een Duvel (of ander dergelijk bier) in eender welke grotere stad in Belgie ?
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 10 jul 2018, 08:48, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

r2504 schreef:Als je een ganse maand 24u per dag kan kijken naar films en series... en je voor diezelfde prijs goed één keer naar de film kan...
Een all-you-can-eat is ook een pak goedkoper dan een restaurant met een sterretje, dat prijsverschil zit hem ook in de ervaring natuurlijk en het feit dat ze veel meer volk trekken door die gunstige prijs. Het merendeel zit onder de prijs qua consumptie, die paar die er dan over gaan is geen probleem. Dat kan je niet doortrekken naar de cinema natuulijk.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

9livesuni schrijft: ...ik gun je jouw optimistische kijk op OTT...

Ik verkies te denken dat ik meehelp aan een oplossing, en niet aan de kant van het probleem blijf staan! Voor het eerst in jaren zie ik dat dingen in beweging komen, zij het allemaal nog wat schimmig of achter de schermen. Maar dat zijn we gewoon in dit landje :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:Niet dat ik het drink... maar wat kost een Duvel (of ander dergelijk bier) in eender welke grotere stad in Belgie ?
Dat zal zo tussen de €3 en €4 zijn bij gewone café's.
Als je wat specialer gaat kan dat gemakkelijk oplopen tot €6. En als 't echt zot mag kan je nog duurder gaan, een orval van 2009 kost bijvoorbeeld al €9. Maar da's ni lekker. 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wied schreef:Ik verkies te denken dat ik meehelp aan een oplossing, en niet aan de kant van het probleem blijf staan!
Dat is een nobele gedachte maar de cordcutters die dachten de oplossing te promoten met Netflix hebben er nu terug een nieuw probleem van gemaakt (een product dat uiteindelijk duurder zal zijn).

Het is de naiviteit van deze groep om te geloven dat ze de industrie naar hun hand kunnen zetten... ja, misschien tijdelijk maar die industrie past zich ook aan aan de nieuwe realiteit en dat merk je dus door versplintering (ie. Disney, iedereen wil namelijk zijn deel van de koek) en stijgende prijzen (omdat mensen het niet meer kunnen missen).

Dus sorry... maar dit is een gevecht dat we als consument ALTIJD zullen verliezen, zeker in een globale wereld.
wied schreef:Voor het eerst in jaren zie ik dat dingen in beweging komen, zij het allemaal nog wat schimmig of achter de schermen.
Inderdaad... ik zie de alternatieven hun prijs ook stilaan evolueren naar mooie hoogtes... maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

r2504 schreef:Dat is een nobele gedachte maar de cordcutters die dachten de oplossing te promoten met Netflix hebben er nu terug een nieuw probleem van gemaakt (een product dat uiteindelijk duurder zal zijn).
Maar hier ga je er vanuit dat een cordcutter dit telkens enkel vanwege de prijs doet. Misschien willen ze gewoon content on-demand en past tv niet in dat plaatje :wink: ?
Bij ons gaat binnenkort tv normaal ook weg. We hebben een pack genomen met tv omdat mijn vrouw nogal graag naar tv keek, ze keken bij haar thuis altijd samen naar van die programma's als Jani doet weet ik veel wat, blind trouwen, temptation island en weet ik veel wat nog allemaal.
Nu blijkt dat dat heel veel minder is nu ze niet meer thuis woont, er staan een hoop dingen op Netflix die ze volgt en die meer haar ding zijn. TV heeft enkel nog aan gestaan voor de matchen van de Belgen, en voor de Movies en Series pass van Proximus waar ze Greys Anatomy op volgde. En rara, sinds 30/06 is Greys Anatomy daar af gehaald dus staat haar ding daar niet meer op (daar was ze niet happy mee, nuja, ik evenmin toen House van Netflix verdween).
Voor die paar uur per maand, eigenlijk zelfs dat nog niet, waarom zouden we dit dan houden? Er is niks interessant op (voor ons). Je behoud toch ook geen abonnement op de krant als je er enkel dagelijks de cartoon eens in leest? Die lees je dan wel eens op een ander of je vergeet na een week het bestaan ervan en je gaat verder met je leven :).
Als onze zin niet meer op Netflix te vinden is vliegen ze overigens ook buiten, duur of goedkoop heeft daar eigenlijk geen invloed op.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MClaeys schreef:Maar hier ga je er vanuit dat een cordcutter dit telkens enkel vanwege de prijs doet.
Niet meteen... al speelt prijs duidelijk altijd een issue (vandaar ook dit topic).

Een beter aanbod (on-demand) en een lagere prijs zijn dingen die op termijn niet samen gaan vrees ik.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Prijs speelt uiteraard altijd een bepaalde rol. Netflix heeft duidelijk gemaakt dat mensen willen betalen voor content, als ze over de prijsdrempel gaan gaan veel mensen weer gewoon gaan downloaden zoals ze vroeger deden en daar wint geen enkele partij bij. Het is dus aan de contentproviders om de balans te vinden die de weegschaal naar betalen doet omslaan. Dat niet elke provider alle content heeft, tja, daar gaan we toch mee moeten leren leven vrees ik, dat is bij TV niet anders helaas. Wie HBO wil zien moet Telenet kiezen, en geen idee welke provider nu weer miljoenen tegen de voetbal aangesmeten heeft maar voetbalpakketten zijn ook niet bepaald nieuw.
Eigenlijk zou het ideaal zijn moest elke aanbieder recht hebben om eender welke content aan te bieden waar ze een forfait voor betalen dat binnen de industrie is afgesproken. Voor hun eigen content moeten ze dus niet betalen, maar als een ander het aanbied verdienen ze er sowieso aan. Maar dat is de ideale wereld waar we niet toe zullen komen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Eventjes melden dat Joyne nog dit jaar in Nederland met een OTT abonnement te komen dat met Android zou werken.
Ze komen vanaf augustus ook met een Vlaams aanbod met 7 Vlaamse zenders in HD.
Of ze ook met een Vlaams OTT aanbod gaan komen en wanneer is nog niet duidelijk.
Mensen die altijd zeggen dat ze dit graag willen hebben dus straks weer een excuus minder.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik gok dat als Netflix nog een aantal keer zn prijs zal opdrijven de Usenet diensten plots terug héél populair zullen worden...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Usenet is bij veel jongere gebruikers onbekend. Wat ze wel kennen zijn de torrents, een vpn en wat momenteel zowat alle jeugd wel kent tussen 12 en 20.... De gepofte mais speler. Blijft razend populair en zoals ze vaak zeggen, beter dan Netflix kwa aanbod en dat is ook werkelijk zo. :)

Trouwens, een pintje is pilsbier. :)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

https://tweakers.net/nieuws/141029/netf ... -17&u=1200

Winst stijgt gestaag....

Momenteel geen plannen voor een prijsverhoging. We zullen zien...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Ivm. prime day van amazon een maand prime genomen, moet zeggen ze hebben bij de prime video opzich ook geen slechte content. op jaar basis bekeken is prime met alle voordelen ook wel leuk meegenomen :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Jah, alleen loopt het wat stroef tussen Amazon en Google, waardoor je de content niet op groot scherm krijgt via Chromecast noch Android TV. :cry:
ooh. shiny.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb vorige maand Prime trial genomen om iets dat mijn dochter wou kopen gratis hier te krijgen. Natuurlijk dan vergeten en een betalende maand aan mijn been :bang: :). En bovendien ook nog eens Prime Day (kende ik niet) gemist, maar ja, dan ook geld uitgespaard daarmee :).
Anyway, tegenvallend aan Prime voor hier thuis, is dat de meeste content geen NL subs hebben. Voor mezelf geen probleem, maar ik ben eigenlijk maar een sporadische TV kijker.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

krisken schreef:Ik gok dat als Netflix nog een aantal keer zn prijs zal opdrijven de Usenet diensten plots terug héél populair zullen worden...
da's het voordeel vd illegale brol
het legale MOET er rekening mee houden,

as ge nen account met meerdere deelt is da een prisjvehroging van een paar tien cents per maand. gaan we nu ni van doodvallen
redboyke
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2007, 23:01

Heb een netflix us account nog voor dat netflix in belgie was en betaalde dus 13,99$ en nu moet ik opeens tax betalen en komt het op 15 en zoveel. Ben aan twijfelen om het op te zeggen alles word duurder.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

1207 schreef:
as ge nen account met meerdere deelt is da een prisjvehroging van een paar tien cents per maand. gaan we nu ni van doodvallen
En laat nu dat juist 1 vd hoofdredenen zijn waarom de prijs omhoog gaat.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zal het maar niet te luid zeggen :D, maar vraag me af of ik de enige ben die nog altijd €11.99 betaalt voor zijn Premium :P.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

axs schrijft: En laat nu dat juist 1 vd hoofdredenen zijn waarom de prijs omhoog gaat...

...dat is een mening, maar helemaal geen bewijs!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Maar Netflix weet dat er accountsharing is en daarmee ook dat de prijs per persoon belachelijk laag ligt... conclusies zijn dan snel gemaakt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Maar Netflix weet dat er accountsharing is en daarmee ook dat de prijs per persoon belachelijk laag ligt... conclusies zijn dan snel gemaakt.
Ik snap sowieso niet dat ze dan niet daar tegen optreden. Nu is het een beetje de 'eerlijke' klant straffen die niet aan account sharing doet. Want inderdaad, in het verleden hebben ze al zeer openlijk laten weten dat ze account sharing door de vingers zien. Kan toch ook niet zo moeilijk zijn om uit logs af te leiden dat er accounts systematisch op verschillende locaties gedeeld worden.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

axs schreef:
1207 schreef: as ge nen account met meerdere deelt is da een prisjvehroging van een paar tien cents per maand. gaan we nu ni van doodvallen
En laat nu dat juist 1 vd hoofdredenen zijn waarom de prijs omhoog gaat.
yep
en nu is het aan netflix om de juiste prijs te vinden
leggen ze die te hoog gaan er bv klanten lopen
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Tomby schreef:
r2504 schreef:Maar Netflix weet dat er accountsharing is en daarmee ook dat de prijs per persoon belachelijk laag ligt... conclusies zijn dan snel gemaakt.
Ik snap sowieso niet dat ze dan niet daar tegen optreden. Nu is het een beetje de 'eerlijke' klant straffen die niet aan account sharing doet. Want inderdaad, in het verleden hebben ze al zeer openlijk laten weten dat ze account sharing door de vingers zien. Kan toch ook niet zo moeilijk zijn om uit logs af te leiden dat er accounts systematisch op verschillende locaties gedeeld worden.
in het begin gaat het enkel om marktaandeel verwerven, daarna gaat de prijs omhoog en wordt accountsharing beperkt/afgeschaft en is het kassa kassa voor Netflix.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tomby schreef:Ik snap sowieso niet dat ze dan niet daar tegen optreden.
Omdat het quasi niet te detecteren is... indien je kinderen (die nog thuiswonen) het op kot, de trein, vakantie, ... gebruiken is namelijk perfect toegelaten.

Op zich heeft de locatie van het gebruik er niet echt iets mee te maken dus, wel je gezinssituatie maar dat kan je niet testen (tenzij je iedereen zou verplichten z'n eID te gebruiken om te kijken).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:Omdat het quasi niet te detecteren is... indien je kinderen (die nog thuiswonen) het op kot, de trein, vakantie, ... gebruiken is namelijk perfect toegelaten.
Ik dacht vooral aan het detecteren dat systematisch 2 IP adressen gebruikt worden, maar inderdaad het kot-voorbeeld zou dan een false positive opleveren. Tenzij ze zoiets ook zouden verbieden in hun T&C natuurlijk.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Bij mij thuis, bij mijn vriendin thuis, op het werk,... Allemaal plaatsen waar ik kijk. Tenzij men een apparaat ID verplicht begint te maken zie ik het niet snel gebeuren dat men delen kan tegengaan. Ik kijk ook Yelo tv met de login van mijn ouders...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”