Nest Hello, Nest protect of alternatieven

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Allemaal

verbouwing bezig en wil geen 'domme' parlofoon (die overigens meer dan 1000 euro zou kosten aldus mijn elektricien).

Ik zou willen kiezen voor Nest Hello. https://www.50five.be/nl/nest-hello-video-deurbel.html

Veel positieve dingen: interface is simpel, beeld is goed, komt mooi binnen op Android, enz.

MAAR: om de beelden te bewaren moet je een abonnement van 5euro/maand of 50 per jaar. Das wel wat.

Wie heeft ervaring met alternatieven? Neen, ik kan niet zelf een server opzetten (niet slim genoeg, te lui :bdaysmile: ).

Daarnaast, na een zware huisbrand bij mijn buren wil ik ook een slimme rookmelder (tja, zij hadden ook rookmelders, maar als je niet thuis bent, heb je er niks aan). Om in het Google Nest-straatje te blijven, leek me de Nest protect wel wat. Iemand een ander idee of vind je het toch goed?
Daddy007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
Locatie: Zellik
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Hey,
Ik heb thuis 3 Nest protects hangen. Deze werken perfect, onderling koppelbaar, heb in begin een test gedaan en alles kwam netjes binnen op m'n Iphone.
Ze zijn niet goedkoop maar ik vind ze hun geld waard en is tevens een koolmonoxide melder.
Ben ook aan het nadenken over een Nest Hello, maar abbo is idd duur.
sdke
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:43
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Kijk eens bij Netatmo. Ikzelf heb de presence. Kostte me 300 euro, maar werkt wel keurig. (in het begin wat problemen, maar wat firmware updates later werkt alles als een trein)
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Daddy007 schreef: Ze zijn niet goedkoop maar ik vind ze hun geld waard en is tevens een koolmonoxide melder.
Ja, ik denk dat de beslissing hiervoor wel vast staat. Een gewone rookmelder is alleen interessant al je thuis bent eigenlijk. Dit lost dat probleem op.
sdke schreef:Kijk eens bij Netatmo. Ikzelf heb de presence. K
Dit is dan wel weer geen deurbel. Ik zie dit ook heel goed te gebruiken voor bv een vrijstaand huis. De feature van opslag op sd-kaart (en dus niet externe server met abo) is echt perfect. Alleen lijkt het voor mijn rijtjeshuis in een kleine straat niet zo geschikt.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Doorbird (https://www.doorbird.com/) al eens bekeken? Heb er zelf eentje nog in test maar nog niet genoeg tijd gehad om echt goed te testen. Maar ga hem over een paar weken wel installeren aan de deur.

Om hun website te quoten:
Visitor history
Free Cloud recording with HD image. No monthly fees. No hidden costs.
Nu, tis niet unlimited, dacht enkel een historiek van de laaste 20 bezoeken. Mocht dat niet voldoende zijn is er wel een betalende "Cloud-Recording Pro".

Bijkomend voordeel: met zijn API's is het ook beschikbaar in verschillende domotica software (bijv. Home Assistant). En je kan naast hem bedienen met de app (remote) het ook naar een SIP phone doorsturen dacht ik (minder kennis van).

Nadeel: niet goedkoop.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik heb de Ring doorbell. Goed opletten op de aansluitingen. Als je al een 12V deurbel hebt, werken veel oplossingen niet (hebben minstens 16V nodig). De Ring doet het al vanaf 12V maar dat is een uitzondering.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hier zowel de nest thermostaat als de nest protect (3x). Werkt prima samen!
5 euro per maand of 50 euro per jaar is idd vrij duur als abo voor een deurbel...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ik heb hier zowel een Ring Pro deurbel, een Ring Spot Battery als 2 Nest Protects. Mijn bevindingen/opmerkingen:

- Ring Pro (bedraad) werkt perfect. Aanmaal geinstalleerd (had wat hulp, maar heb dan ook 2 linkerhanden) is het echt een prima deurbel en de cloud-functies werken feilloos. Kost 3€/maand of 30€/jaar voor 1 toestel. Je kan ook opteren voor 10€/maand of 100€/jaar voor unlimited aantal toestellen + verzekering bij diefstal/schade. Ik vind dit persoonlijk niet zo erg veel geld, gezien het gemak/comfort/veiligheidsgevoel.
- Ring Spot Battery werkt helaas een pak minder en dit louter en alleen door het feit dat deze battery-operated is. Als gevolg probeert deze "spaarzaam" om te gaan met energie met gemiste beelden en beweigingen tot gevolg. Je kan hem ook extra gevoelig afstellen, maar dan is de batterij op 3 dagen plat, ook niet handig... Dus geen grote voorstander van zo'n battery-powered ding, allicht ook de deurbel niet (?)
- Nest Protect: hier ben ik helaas ook niet zo positief over. De voordelen zijn duidelijk: zowel rook- als koolmonoxide, erg fijn en "menselijk" alarm, smartphone-alerts werken ook goed en integratie met Nest-platform (en bv. IFTTT) werken prima. Ook de batterijen gaan echt jaren mee (toch diegene die ze aanbevelen). Er is echter één groot nadeel: ik heb in de ongeveer 6 jaar dat ik deze dingen heb al 4 maal een vals alarm gehad. Als je dan thuis bent is het een "minder annoyance", maar als je niet thuis bent is het redelijk schrikken. Meestal als een gek richting huis gevlogen (ook van 't werk...) om dan vast te stellen dat er niets is. Dit minpunt is dermate groot dat ik ze eigenlijk niet kan aanbevelen. :(
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

4x een false alarm op 6 jaar tijd? Ik zou blij zijn! In het appartement waar ik vroeger woonde had elk appartement (12 in totaal) 2 rookmelders, en op de gangen/trapzaal waren er nog 3 geïnstalleerd. Heb daar een jaar of 5 gewoond en zeker 10x gehad dat het alarm daar plots af ging. Reden was bijna altijd hetzelfde : een insect die in de melder gevlogen was en zo het alarm heeft doen afgaan. Slechts één keer was het nodig geweest : een bewoner die aan het koken was en zijn potten op het vuur heeft laten staan, en dan vertrokken.

Kan je alleen maar aanraden om, in plaats van als een gek naar huis te vliegen, het lokale nummer van de politie of brandweer in je gsm te zetten en dat te bellen met de vraag of ze preventief willen langs gaan. Gebeurd overigens erg vaak die oproep.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Kan je alleen maar aanraden om, in plaats van als een gek naar huis te vliegen, het lokale nummer van de politie of brandweer in je gsm te zetten en dat te bellen met de vraag of ze preventief willen langs gaan. Gebeurd overigens erg vaak die oproep.
Tja, die staan dan wel voor een gesloten deur als je niet thuis bent natuurlijk... tenzij de vlammen al uit het dak slaan.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Die zullen een grondige inspectie doen van de woning. Visueel met het oog en met warmtecamera's. En als er iets te zien valt dan zullen ze snel binnen zijn. Daar moet je niet aan twijfelen.

Heb zelf al tientallen keren een interventie gehad in de vorm "wij hebben die mijnheer/mevrouw al lang niet meer gezien" of "mijn zoon/dochter heeft een vreemde sms naar mij gestuurd dat ik kan interpreteren als zwarte gedachtegoed en ze neemt niet meer op en als ik aanbel dan doet ze de deur niet open". Dan is dat standaard brandweer, ambulance en politie dat ter plaatse komt. Brandweer om binnen te breken, politie omdat dit anders als inbraak zal bestempeld worden en ambulance preventief. In de meeste gevallen is de woning verlaten en zal de brandweer een nieuw slot steken. Maar meer dan eens betreft het een zelfmoorddaad of een natuurlijk overlijden.

Geloof mij, heb nog niet veel deuren geweten die bestand waren tegen de brandweertools ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
NielsH
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 nov 2011, 18:15
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

cloink schreef: - Nest Protect: hier ben ik helaas ook niet zo positief over.
Snap het wel, maar neem je dat er dan niet gewoon bij? Allez, weegt dit nadeel niet op tegen de voordelen?
In alle eerlijkheid, ik denk dat mijn buren met hun volledig afgebrande woning liever een keer extra waren komen kijken (ik zie hoe ze het echt lastig hebben nu).
bollewolle schreef:Doorbird (https://www.doorbird.com/) al eens bekeken? Heb er zelf eentje nog in test maar nog niet genoeg tijd gehad om echt goed te testen. Maar ga hem over een paar weken wel installeren aan de deur.
Die ziet er ook goed uit. Ga eens op zoek gaan naar reviews. Enig nadeel (maar dat is een minuscuul detail en helemaal persoonlijk) vind hem niet zo mooi.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

De Hello ziet er een leuk product uit dat zelfs mij heeft doen twijfelen, maar gezien de totaalprijs en ik op dit vlak echt anti-cloud ben, ben ik nog niet overstag gegaan.

Een simpele deurbel/ipcam combo maken is blijkbaar zeer moeilijk of er is geen markt voor, want er zijn moeilijk deftige implementaties van te vinden (of die zijn zeer duur).
Hikvision heeft nu wel de KB6003 en KB6013, welke me interessant lijken.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als je wat wilt beginnen hobby'en, kan je volgende setup ineen boksen:
- draadloze deurbel, welke op 433Mhz werkt
- rfxcom of rflink of .. gekoppeld aan een raspberry pi
- domoticz / home assistant / ... op die raspberry
- webcam gekoppeld aan die pi

Je maakt dan een flow waarin je op het moment dat je deurbel afgaat, je een foto neemt, video maakt.. en die dan door gaat sturen.

Volledig onafhankelijk, geen cloud gedoe, en volledig in eigen beheer.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

krisken schreef:4x een false alarm op 6 jaar tijd? Ik zou blij zijn!
Ik zou willen zeggen: "In al die jaren daarvoor, zonder Nest Protect, geen enkel vals alarm gehad!", maar er is natuurlijk altijd de mogelijkheid dat dat vroeger wel gebeurde, maar gewoon niet wanneer ik thuis was. Met de smartphone/cloud alerts is dat natuurlijk wel geweten.

In elk geval: de WAF ligt hierdoor laag. Zeker omdat het ooit gebeurd is dat ik in het buitenland was en vrouwlief met de dochter thuis terwijl het ding in het midden van de nacht afging... Afzetten kan niet (veiligheidsfeature), dus moest ik "remote" uitleggen hoe ze van het plafond te halen, open te schroeven en de batterijen er uit te halen. Niet mijne beste nacht. :mrgreen:

PS: zo'n oproep richting de brandweer, dat kost wel wat als het vals alarm is, vermoed ik?
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”