Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

axs schreef:
Goede nieuws: recht op volledige vergoeding volgens ec261/2004. (Indien vanuit of naar EU).

Kassa kassa!
Idd :-D Vlucht meer dan terugverdiend.
Stroper schreef: * Mijn fietsslot hangt vast aan de stalling
* een onbekende fiets hangt aan mijn fiets vast met een slot.
10 seconden werk om deze situatie op te lossen, maar zorg wel dat je kan bewijzen dat het jouw fiets is (ahv gravering oid) voor het geval iemand vragen zou stellen. Alhoewel mijn eigen ervaring is dat niemand hier iets op zegt :-( .

Afbeelding

Met een kleiner exemplaar gaat ook, maar met zo'n grote zit je na 1-2 keer knippen door de meeste sloten. Tenzij het een van het genre U-slot is, daarvoor heb je ander materiaal nodig.

Je fiets aan die van een onbekende vastmaken is allesbehalve een toepassing van de gulden regel. Ik zie ook niet in hoe je zoiets per vergissing kan doen, tenzij je de fiets verkeerdelijk nam voor die van een bekende, maar ook dat verdient de bolt cutter imho.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Indien men bovenstaande zou toepassen niet vergeten een extra slot mee te nemen om de andere fiets aan een paal vast te maken. :angel:

Wat het lawaai betreft, liever een paar brulpijpen die hier 's nachts voorbijrijden dan een bende kinderen die heel de dag in een tuin zitten te jengelen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

decat schreef:Wat het lawaai betreft, liever een paar brulpijpen die hier 's nachts voorbijrijden dan een bende kinderen die heel de dag in een tuin zitten te jengelen.
toch ook maar meedoen dan.... mensen die kinderen hun jeugd niet gunnen en voor het minste klagen als ze eens een keertje buiten lopen ipv achter die tablet zitten
(en bij extensie, mensen die gewoon niemand wat gunnen wegens zogenaamde "overlast"... tolerantie is tegenwoordig een luxe item geworden)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Ik gun ze dat WEL en zal er niet tegen hen of de ouders over klagen! Maar het lawaai stoort me wel als ge wilt chillen in uwe hof.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Splitter schreef:
decat schreef:Wat het lawaai betreft, liever een paar brulpijpen die hier 's nachts voorbijrijden dan een bende kinderen die heel de dag in een tuin zitten te jengelen.
toch ook maar meedoen dan.... mensen die kinderen hun jeugd niet gunnen en voor het minste klagen als ze eens een keertje buiten lopen ipv achter die tablet zitten
(en bij extensie, mensen die gewoon niemand wat gunnen wegens zogenaamde "overlast"... tolerantie is tegenwoordig een luxe item geworden)
Bij mij stopt tolerantie waar overlast begint en daarvoor ligt de lat voor occasioneel geluid (buren plaatsen nieuwe veranda, jaarlijkse wijkkermis enz) uiteraard een pak hoger dan mensen die het "normaal" vinden dat hun hond elke nacht buiten slaapt en soms blaft.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

decat schreef:Ik gun ze dat WEL en zal er niet tegen hen of de ouders over klagen! Maar het lawaai stoort me wel als ge wilt chillen in uwe hof.
liever wat tierende kinderen die buiten rondlopen, wetende dat er dus "opvolging" is (goed voor ons pensioen :P ) dan autos/burenruzies/constante bouwwerken/..... (hoewel ik ook daar niet veel problemen mee heb gehad toen ze hier 5 huizen hebben bijgezet)
Gray schreef: Bij mij stopt tolerantie waar overlast begint en daarvoor ligt de lat voor occasioneel geluid (buren plaatsen nieuwe veranda, jaarlijkse wijkkermis enz) uiteraard een pak hoger dan mensen die het "normaal" vinden dat hun hond elke nacht buiten slaapt en soms blaft.
dat is wat moeilijk, want wat noem je "soms blaft" natuurlijk... als die hond 2x blaft en dat 3x / nacht lijkt me dat niet storend,
als die echter gedurende 3u continu blaft...

ik heb ooit bv "klacht" gehad van 1 buur via de vrederechter over dat mijn hond teveel lawaai maakte... het vreemde was wel dat het "ondertekend zou zijn door meerdere buren" (ik mocht de lijst natuurlijk niet zien), maar mijn meest directe buren hadden nooit last van het beest.
sinds die zuurpruim vertrokken is, was er nooit nog iets te horen van klachten... sja, waar is dan het effectieve probleem?
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Splitter schreef:
Gray schreef: Bij mij stopt tolerantie waar overlast begint en daarvoor ligt de lat voor occasioneel geluid (buren plaatsen nieuwe veranda, jaarlijkse wijkkermis enz) uiteraard een pak hoger dan mensen die het "normaal" vinden dat hun hond elke nacht buiten slaapt en soms blaft.
dat is wat moeilijk, want wat noem je "soms blaft" natuurlijk... als die hond 2x blaft en dat 3x / nacht lijkt me dat niet storend,
als die echter gedurende 3u continu blaft..
.

ik heb ooit bv "klacht" gehad van 1 buur via de vrederechter over dat mijn hond teveel lawaai maakte... het vreemde was wel dat het "ondertekend zou zijn door meerdere buren" (ik mocht de lijst natuurlijk niet zien), maar mijn meest directe buren hadden nooit last van het beest.
sinds die zuurpruim vertrokken is, was er nooit nog iets te horen van klachten... sja, waar is dan het effectieve probleem?
Ben je nu echt serieus? :eek:
Vind je dat normaal dat uw hond 3 keer op een nacht gaat blaffen en dat heel de buurt dus ook 3 keer wakker wordt?
Niet iedereen kan zomaar na wakker te worden na 2 minuten terug de slaap vatten.

Mocht je naast mij wonen had ik al lang de politie opgebeld en voor het gerecht getrokken.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Gray schreef: Ben je nu echt serieus? :eek:
Vind je dat normaal dat uw hond 3 keer op een nacht gaat blaffen en dat heel de buurt dus ook 3 keer wakker wordt?
Niet iedereen kan zomaar na wakker te worden na 2 minuten terug de slaap vatten.

Mocht je naast mij wonen had ik al lang de politie opgebeld en voor het gerecht getrokken.
even verduidelijken dat het nooit het geval geweest met mijn hond (ik haalde maar een voorbeeld aan waarover ik persoonlijk niet zou vallen),
je hebt het over soms blaffen, maar die soms is vrij voor interpretatie.

mij stoort het bv niet dat een hond eens blaft in het midden van de nacht, maar is het een ander verhaal als die een uur aan een stuk blaft.
is dat echter eens 1x in de 2 maand, zal ook dat me niet veel kunnen schelen.
manutimmers
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 apr 2018, 23:25
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Gray schreef:
Ben je nu echt serieus? :eek:
Vind je dat normaal dat uw hond 3 keer op een nacht gaat blaffen en dat heel de buurt dus ook 3 keer wakker wordt?
Niet iedereen kan zomaar na wakker te worden na 2 minuten terug de slaap vatten.

Mocht je naast mij wonen had ik al lang de politie opgebeld en voor het gerecht getrokken.
Gewoon hond opgegeten. Shoarma! lekker man. En nodig misschien de buur ook uit voor de barbecue. Ribbekes a volonte! :-)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat is zelfs overdag hatelijk, een hond die een hele dag loopt te blaffen naar alles en iedereen. Om zot van te worden... Nochtans een kwestie van opvoeden.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Brulkikkers in mijn vijver :bang:
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Autobestuurders die hun voorrang nemen maar niet geven (gewoon doorvlammen) bij de volgende voorrang aan rechts.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

decat schreef:Wat het lawaai betreft, liever een paar brulpijpen die hier 's nachts voorbijrijden dan een bende kinderen die heel de dag in een tuin zitten te jengelen.
+1. De dingen die ik zou geven om kinderen te kunnen verruilen met nachtelijke brulpijpen hah! :angel: Toen ik hier in '97 kwam wonen was ik omsingeld door bejaarden; lekker rustig wonen. Nu zijn al die oudjes natuurlijk al niet meer onder ons, en nu zijn al die woningen ingepalmd door jonge gezinnen met.. je raadt het al, kinderen, kinderen en nog eens kinderen. Uit 5 verschillende tuinen komt er dag in dag uit gejengel en geroep en getier. Maar net als decat klaag ik er ook niet over bij de buren zelf, aangezien het ook enkel stoort als je inderdaad zelf gewoon wat op je gemak in je tuin wil zitten. Als het mij teveel wordt ga ik binnen en alle ruiten (met dubbele beglazing) dicht en eindelijk RUST! :worship:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Onze buren hebben een paar papegaaien, en die hebben het gekrijs van de spelende kleinkinderen 10 jaar geleden overgenomen. de kleinkinderen zijn al jongvolwassenen nu, maar hun luid gekrijs blijft wel dankzij die Charels.. En papegaaien leven laaaaaang :bang:
tdemeyer schreef:Brulkikkers in mijn vijver :bang:
Kan er van meespreken, maar in het donker in principe wel te vangen met een sterke zaklamp. Ze zijn op het licht gefixeerd en je kan ze dan gemakkelijker benaderen. De meeste kan je dan met de hand nemen (niet in de lichtstraal komen en doe een plastic handschoen aan, want ze hebben een gevoelige huid voor onze handzuren) en andere moet je in een schepnet zien te krijgen.
(Dit jaar hebben we wel het summum van de genetische evolutie der groene kikkers op bezoek gekregen.. Zeer luid, slim en crafty , niet te doen. Heeft bijna 3 weken van slapeloze nachten geduurd eer we hem konden pakken en in een poel ver weg van alles en iedereen geplaatst hebben bij de rest van zijn soortgenoten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

MClaeys schreef:Dat is zelfs overdag hatelijk, een hond die een hele dag loopt te blaffen naar alles en iedereen. Om zot van te worden... Nochtans een kwestie van opvoeden.
Ooit politie doen komen voor drie honden van de bovenburen. Werkten vaak met de nacht en die beesten de hele nacht blaffen. Ik moest geen oog dicht doen. Na bezoek van de politie was het in orde. Ze kregen de keuze: honden ergens onderbrengen als ze gingen werken op straffe van boete.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Regenpomp die niet in gang geraakt. Pompte toch een goede liter uit de put en in de filters en nu zegt hij steeds dat of de put leeg is (is vol) of de pomp (al 3 keer opgegoten maar geen resultaat :( ). Morgen nog wat zoeken dan maar.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Al aangehaald, maar de voetbalgekte. Het is het volste recht van een ieder om naar deze 'sport' te zitten kijken/gapen, maar 't zou fijn zijn moest het wat minder massa hysterie zijn.. om van de platte commerce nog maar te zwijgen (maar blijkbaar gaat iedereen daar toch maar leuk in mee).

Het zou fijn zijn moest er minstens 1 radio zender zijn die niet elke kwartier erover moet zitten leuteren....

I JUST DON'T CARE, DON'T BOTHER ME WITH IT
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

devilkin schreef:Al aangehaald, maar de voetbalgekte.[/b]
Ik ben al blij dat ik niet de enige ben 8)
Ik voel mij bij dit soort massahysterie zoals de enige die nuchter is tussen een hoop dronken carnavalvierders. Pluspuntje, als je naar huis rijdt op een ogenblik dat er een "belangrijke" match is dan zijn de wegen leeg.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

devilkin schreef:Het zou fijn zijn moest er minstens 1 radio zender zijn die niet elke kwartier erover moet zitten leuteren....
Kan je oplossen door naar iets anders te luisteren. CD-tje of plaatje van vroeger eens opleggen :idea:

Maar ik stoor me ook aan de soms overdreven berichtgeving en dan ook nog meestal hetzelfde steeds herhalen. :bang:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

mailracer schreef: Kan je oplossen door naar iets anders te luisteren. CD-tje of plaatje van vroeger eens opleggen :idea:
True, maar ik heb wel graag het nieuws er zo nu en dan eens tussendoor. Normaal staat gewoon Radio 1 te spelen op de achtergrond, maar sinds deze middag is dat een no-go zone geworden...

Er zullen er hier ook wel zitten die nu denken 'wat een zuurpruim', but in reality: het boeit niet, stop dan ook met het door ieders keel te rammen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

De Bbox-3 modem die de laatste dagen kuren begint te krijgen, allee, dat denk ik toch, want vandaag reeds 3 x na elkaar dsl-sync verlies.
Gelukkig is er nog Proximus Smart Wifi voor enkele toestellen in huis, maar de meeste zijn offline nu.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Vandaag naar Aalst en terug gereden.
Dankzij Waze een dik half uur gewonnen, maar wat een miserie op de radio!!!
Geen enkele zender die niet bezig is over het meest levensnoodzakelijke van 't moment. Armoe troef...
Het grootste deel van de ritten in stilte gereden aangezien het mij geen hol interesseert wat de een of andere 'kenner' te vertellen heeft over een triviaal spelleke.
Dat ze maar snel verliezen dat het gedaan is met die zever. (en die belachelijke vlagskes, de spiegelhoesjes waren niet onnozel genoeg blijkbaar. :roll: )
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Om nog maar te zwijgen van mijn kleuter van 5, die op school blijkbaar als thema "De rode duivels en het WK" hebben... Pure brainwash!
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ikzelf heb geen kinderen, maar da's dus iets waar ik wel tegen zou protesteren. Het indrammen van commerce en 'groepsgevoel' omdat het moet is not done.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier op school ook. Kinderen werden gevraagd in de kleuren rood, geel of zwart gekleed te komen. Blijkbaar liepen vanmorgen alle juffen en meesters al rond in de Belgische driekleur, incl. geschminkte vlaggen op de wangen en al... voor een match die na schooltijd begint :roll: .
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Gemakkelijk te kneden kinderzieltjes zodat ze binnen een aantal jaren even blind in deze volksmennerij trappen omdat dat "normaal" is.

Mijn internetverbruik gaat hier weer serieus omhoog gaan de volgende weken (tot na de ronde want na de sjotterkes is't aan de trapperkes). Gelukkig zijn het geen Olympische spelen dit jaar.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

... de honderden/duizenden Belgische vlaggen die op alle manieren aan de ramen hangen, behalve de juiste manier...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

woutervh schreef:Om nog maar te zwijgen van mijn kleuter van 5, die op school blijkbaar als thema "De rode duivels en het WK" hebben... Pure brainwash!
Tjah, het perfecte excuus voor de leraren om ook tijdens het werk met het WK bezig te zijn :twisted:
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

ik ben net blij dat mijn kinderen op school ook meeleven met het wk. Niets leuker voor kinderen om met gans de klas naar iets uit te kijken of samen een België-gevoel te krijgen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat kan ook op een andere manier dan met een massa hysterie circus als t wk

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

quovadis schreef:ik ben net blij dat mijn kinderen op school ook meeleven met het wk. Niets leuker voor kinderen om met gans de klas naar iets uit te kijken of samen een België-gevoel te krijgen.
Neen dank u...
Onze jongste kwam thuis met de tricolore op haar kaak. Kwaad dat ze was! (en terecht)
WA NE ZEVER!!!
Een groepke overbetaalde sjotters, samengesteld uit allerlei pluimage moet ons plots 'belg' doen voelen. Ik denk dat ik ergens iets mis. :roll:
Een paar jaar geleden was de wereldkampioene indoor klimmen een Belgische. Nergens was daarover iets te vinden.
Mevr. Persoons is weer wereldkampioene, ze moet verdorie werken naast haar sport om rond te komen!
Die mensen, die verdienen aandacht!
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

cadsite schreef:
quovadis schreef:ik ben net blij dat mijn kinderen op school ook meeleven met het wk. Niets leuker voor kinderen om met gans de klas naar iets uit te kijken of samen een België-gevoel te krijgen.
Een paar jaar geleden was de wereldkampioene indoor klimmen een Belgische. Nergens was daarover iets te vinden.
Mevr. Persoons is weer wereldkampioene, ze moet verdorie werken naast haar sport om rond te komen!
Die mensen, die verdienen aandacht!
tuurlijk mogen/moeten die ook in de aandacht komen. Dat spreek ik toch nergens tegen.
gerardje55
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

het Niet kunnen plaatsen van een beetje wk sfeer op school :wink:
Het is nu eenmaal een feit dat dit momenteel een event is dat overal te zien en te horen is. Dus tof dat de kinderen dit een beetje mee kunnen beleven op school.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Tot er een buitenbeentje is die er niet van moet weten en later door z'n schoolmakkers hierdoor wordt gepest :twisted:
Laatst gewijzigd door lacer 18 jun 2018, 22:08, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als ze het WK circus toelaten op school (en zelfs ondersteunen) dan moeten ze de panini plakboeken en de bijhorende stickerruil ook toelaten he. Anders kunnen de kinderen dat niet ten volle beleven ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gerardje55
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dan mogen we elke groeps activiteit verbannen op school. Er zal altijd wel dat buitenbeentje zijn die niet graag wilt mee doen en daaardoor zou kunnen gepest worden. Maar kan dit een reden zijn dat het voor niemand meer mag??

Goh als dit enkel tijdens de speeltijd en voor/na de schooltijd is zie ik niet echt een probleem.

Tegenwoordig moeten we alles direct verbieden. Er moet met alles en iedereen zijn gevoelens en interesses rekening gehouden worden.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Mijn kleine frustratie is dat dit topic vervuild geraakt met off-topic reacties. Maak dan aub een nieuw topic aan waar er over het wk kan gediscussieerd worden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Voetbal is geen sport meer maar commerce.
Alles is daarmee gezegd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

gerardje55 schreef:[...] Er moet met alles en iedereen zijn gevoelens en interesses rekening gehouden worden.
Dat werkt toch in 2 richtingen? Ikzelf moet ook niet weten van voetbal op geen enkele manier, niet tijdens het WK en niet daarbuiten. Ik kan het nu wel goed afblokken dus ik jaag me er niet in op in die hetze tegenwoordig. Maar dat de fans van de voetbal dan zoiets tegen mij zeggen dan krullen mijn tenen - dus wij moeten rekening houden met jullie maar omgekeerd niet. Heerlijk zo'n gedachtengang.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Geen frustratie maar een goede lachbui voor dit

Opgelet: Belgische vlag uit uw raam en/of hoesjes rond uw autospiegels kunnen u duur komen te staan
bron: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... ~aec99711/ :banana:


Goe bezig voor de zotten die met hun vlagkens rondrijden.... Heb gisteren gelukkig geen lawaai makende zotten gehoord hier in de wijk bleef het rustig...
Laatst gewijzigd door stefke 19 jun 2018, 16:09, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”