Prijsverhoging Telenet 23/07/2018

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

satellitetv schreef:Schotelantenne kopen: eenmalig 50 euro en 8000 gratis zenders :beerchug:

* Sat Tv Sedert 1994
* Tv Vlaanderen & Canal Digitaal
zijde daar weer met uwe zever.
Ik wil minstens 9000 zenders.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Michaël Trabbia op twitter:
Welkom bij Orange met #Love ! Bij ons: 0€ prijsverhoging…
:lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Begint hier ook op mijn zenuwen te werken. Grootste nadeel van weg te gaan lijkt me de uploadsnelheid. Bij Telenet is dat 20Mbps, bij Orange blijkbaar wel 5Mbps wat wel een zeer pijnlijke downgrade zou zijn.
Anderzijds kan ik wel maar eventjes €29 per maand uitbesparen. Ik zou mijn vrouw van Proximus naar Orange Dolfijn kunnen zetten en dan betaal ik €64 voor een Love, terwijl ik bij Telenet + Proximus nu aan €93 lig.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Tomby schreef:Begint hier ook op mijn zenuwen te werken. Grootste nadeel van weg te gaan lijkt me de uploadsnelheid. Bij Telenet is dat 20Mbps, bij Orange blijkbaar wel 5Mbps wat wel een zeer pijnlijke downgrade zou zijn.
Anderzijds kan ik wel maar eventjes €29 per maand uitbesparen. Ik zou mijn vrouw van Proximus naar Orange Dolfijn kunnen zetten en dan betaal ik €64 voor een Love, terwijl ik bij Telenet + Proximus nu aan €93 lig.
De upload bij Orange is inderdaad bedroevend. :?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

De upload in Vlaanderen bij Orange is 10 mbps. Bij speed optie is de snelheid gewoon 200/20. Vermoedelijk zetten ze daar 5 mbps omdat dit in Wallonië de standaard upload snelheid is.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Laatst gewijzigd door proximusboyke 14 jun 2018, 14:05, in totaal 2 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hier enkel nog digitale tv van Telenet met aankoop digicorder. Maar, zag nu met deze heisa dat TV-Vlaanderen ook DVB-T2 aanbiedt. Is dat wat te doen? Hoe is de kwaliteit (HD)?
Valt nog mee voor 10€ en een kaartje in de TV lijkt mij (wij kijken toch niet veel).

Het wordt dat, Stievie of gewoon geen betaalde tv meer voor ons vrees ik (ook al heeft deze prijsverhoging vooralsnog geen effect op mijn pakket).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

DVB-T2 van TVV lijkt mij een betere oplossing zolang de Stievie app niet vlekkeloos werkt. Het is haast onbegrijpelijk dat jaren na lancering deze app (Stievie Free) meermaals/regelmatig niet werkt :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Ben ik blij dat wij 2 jaar terug overgestapt zijn naar Orange! De Croo wil 4de telecomspeler op de Belgische markt loslaten en wat is de reactie van Telenet? : ok, dan verhogen we nog eens onze prijzen...

Het wordt tijd dat Telenet eens een duidelijk signaal krijgt van zijn klanten...

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Je hebt waarschijnlijk de 200/20 boost optie aan 10 euro per maand.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

inderdaad anders is het 100/10 = whop bij telenet
hetzelfde als telenet dus met hun whop en whoppa , daar zit ook een verschil op van 10 euro ongeveer
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Vaganzza schreef:Michaël Trabbia op twitter:
Welkom bij Orange met #Love ! Bij ons: 0€ prijsverhoging…
:lol:
Indd dit is het goede voorbeeld geven!
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

daaaaaag telenet met een kaartje! Weer een volle euro er bij!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hier ook definitief aan het kijken voor andere oplossing.

#TelenetPrijsverhogingWeZijnHetBeu

Als Orange nu eens werkgeversbijdrage zou ondersteunen dan is het opgelost :D
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Misschien Michael Trabbia dat eens influisteren via Twitter? ;)

Ik denk ook wel dat er nu een momentum is waarop Orange veel extra zieltjes kan winnen.
StinkyPanda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 apr 2011, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 11 keer

Hier zal het orange worden deze keer.
Heb Telenet al eens gecontacteerd ivm mijn 50€ modemwaarborg in 2003.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Vrees dat ik hier ook de kabel ga verlaten en het richting Edpnet zal worden. En dan richting fiber eens die er is.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Didymus schreef:Misschien Michael Trabbia dat eens influisteren via Twitter? ;)
Zou kunnen :P zal eerst antwoord via facebook afwachten
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Maandelijkse factuur gaat hier nu door de psychologische limiet van €100. Het had misschien ook een goed idee geweest om samen met die prijsverhogingen wat snelheden of datalimieten aan te passen, in de goeie richting welteverstaan.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Aangezien ik nogal gehecht ben aan een modem only (en aan coax in het algemeen), zijn er niet veel alternatieven voorhanden.
Ik denk wel dat dit de druppel wordt om van whoppa naar whop over te stappen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

OUSooner schreef:Maandelijkse factuur gaat hier nu door de psychologische limiet van €100. Het had misschien ook een goed idee geweest om samen met die prijsverhogingen wat snelheden of datalimieten aan te passen, in de goeie richting welteverstaan.
Ik hoor van redelijk veel Telenet klanten dat ze al rond de 100€ zitten,mocht Orange nu echt niet kunnen doordrukken,dat zitten we binnen een zestal jaren met algemene Telenet facturen die de energy factuur zullen benaderen.
Dakotaspirit
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:19

cadsite schreef:Tot hiertoe elke keer de prijsstijging aanvaard, maar ik begin het toch serieus op mijn systeem te krijgen...
Ken iemand met orange, zal eens kijken hoe dat daar loopt en werkt.
Orange heeft mijn moeder ook en die is daar heeeeel tevreden van beeld is beter dan van telenet zo zuiver je moet er geen utp kabel op aansluiten gaat via wifi dat toestel dat daar staat ongeveer de grote van een decorder van proximus v5 die grote ongeveer en ook geen problemen met data op sim werkt allemaal goed.

wij zelf zitten bij proximus met netflix in en 5 gsm abo en nieuwe v6 werkt op UHD helder beeld en bbox3 v+ voorzien voor glasvezel met tussen aansluiting voor glasvezel, vast telefoon werkt op streaming nu niet meer de gewoone aansluiting meer helder geluid.

zaten vorige week nog bij telenet maar verbinding van proximus beter ook al heb je maar 100mbps het werkt beter internet wij zijn een gezin van 8 persoonen 6 kids 4 gamers 2 gewoon gebruik de andere nog te klein. 750gb download vollume dat je per 150gb kan gratis bij zetten, zeker met die veeleisende game effe game downloaden 50 a 80 gb.
wij zijn tevreden met proximus maar orange is ook goed bezig zeker en vast :-D
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

ITnetadmin schreef:Aangezien ik nogal gehecht ben aan een modem only (en aan coax in het algemeen), zijn er niet veel alternatieven voorhanden.
Ik denk wel dat dit de druppel wordt om van whoppa naar whop over te stappen.
Bij mij staat de wifi module gewoon af van mijn Orange modem. Ik heb mijn eigen router die ik gebruik voor mijn wifi netwerk. Op zich zijn er ook geen nadelen om die wifi af te zetten (in tegenstelling tot bij Telenet omdat je dan wifree kwijt geraakt).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Vaganzza schreef:(in tegenstelling tot bij Telenet omdat je dan wifree kwijt geraakt).
Als je een modem-only hebt, kan je nog altijd WiFree gebruiken.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

fluppie schreef:
OUSooner schreef:Maandelijkse factuur gaat hier nu door de psychologische limiet van €100. Het had misschien ook een goed idee geweest om samen met die prijsverhogingen wat snelheden of datalimieten aan te passen, in de goeie richting welteverstaan.
Ik hoor van redelijk veel Telenet klanten dat ze al rond de 100€ zitten,mocht Orange nu echt niet kunnen doordrukken,dat zitten we binnen een zestal jaren met algemene Telenet facturen die de energy factuur zullen benaderen.
Ik zou wel kunnen overstappen naar Orange maar ik kijk graag Belgisch en Engels voetbal dus zou ik er een Play Sports Go abonnement moeten bij nemen, dan komt de maandelijkse besparing op amper €10 en het gebruiksgemak is natuurlijk minder omdat ik niet op TV kan kijken. Bij Proximus zou ik dan wel weer het Belgisch voetbal hebben maar het Engelse moeten missen. :-( Moest het me enkel om internet te doen zijn had ik al lang elders gezeten denk ik.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vaganzza schreef:Bij mij staat de wifi module gewoon af van mijn Orange modem. Ik heb mijn eigen router die ik gebruik voor mijn wifi netwerk. Op zich zijn er ook geen nadelen om die wifi af te zetten (in tegenstelling tot bij Telenet omdat je dan wifree kwijt geraakt).
Aub geen modem vs hgw discussie, dat was niet mijn bedoeling.
Ik heb gewoon externe IPs nodig op mijn routers, bv voor testopstellingen; het gaat hem dus niet over wifi maar over de router functie.
Voor mij is de Orange manier (mac passthrough) onvoldoende, oa omdat hun nieuwere router het niet meer kan, en verder omdat elke firmware update het kan wegnemen van bestaande toestellen.
Dat betekent dat voor mij persoonlijk er geen afdoende alternatief is.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

fluppie schreef:
Ik hoor van redelijk veel Telenet klanten dat ze al rond de 100€ zitten,mocht Orange nu echt niet kunnen doordrukken,dat zitten we binnen een zestal jaren met algemene Telenet facturen die de energy factuur zullen benaderen.
Tja, dat is de natte droom van onze graai-politiekers die zo hun extra (il)legaal inkomen verder de hoogte zien in schieten. Telecom is een basis product geworden, die voor 1001 toepassingen nodig zijn voor Jan met de pet. Komt ondertussen in het rijtje te staan van elektriciteit/gas/water/mazout.

Orange zit door onze (graai) gepolitiseerde BIPT vast aan een model waar ze 100% afhankelijk zijn van de dure tarieven die Telenet hanteert. Door de koppeling van de tarieven aan de consumenten prijs. Je kan je oprecht afvragen hoeveel die mannen en vrouwen van het BIPT zwart onder de tafel hebben gekregen of met wat Telenet hen gechanteerd heeft om zo'n systeem uit te werken ter bescherming van Telenet. Een overheidsinstantie die tegen de eigen doelstellingen van het bewaken van een vrije markt handelt. Onbegrijpelijk gewoon, maar ja welkom in België .
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Vaganzza schreef:Op zich zijn er ook geen nadelen om die wifi af te zetten (in tegenstelling tot bij Telenet omdat je dan wifree kwijt geraakt).
Wifree werkt altijd (ook als de wifi van je wireless modem uitstaat), enkel homespot werkt dan niet. Maar wie gaat nog telkens manueel aanloggen als je automatisch verbindt met wifree.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Dakotaspirit schreef:
cadsite schreef:Tot hiertoe elke keer de prijsstijging aanvaard, maar ik begin het toch serieus op mijn systeem te krijgen...
Ken iemand met orange, zal eens kijken hoe dat daar loopt en werkt.
Orange heeft mijn moeder ook en die is daar heeeeel tevreden van beeld is beter dan van telenet zo zuiver je moet er geen utp kabel op aansluiten gaat via wifi dat toestel dat daar staat ongeveer de grote van een decorder van proximus v5 die grote ongeveer en ook geen problemen met data op sim werkt allemaal goed.
1. De bron van het beeld is hetzelfde. De kwaliteit dat je te zien krijgt dus ook.
2. De UTP heeft niets te maken met het beeld, daarvoor dient de coax-kabel.
wij zelf zitten bij proximus met netflix in en 5 gsm abo en nieuwe v6 werkt op UHD helder beeld en bbox3 v+ voorzien voor glasvezel met tussen aansluiting voor glasvezel, vast telefoon werkt op streaming nu niet meer de gewoone aansluiting meer helder geluid.

zaten vorige week nog bij telenet maar verbinding van proximus beter ook al heb je maar 100mbps het werkt beter internet wij zijn een gezin van 8 persoonen 6 kids 4 gamers 2 gewoon gebruik de andere nog te klein. 750gb download vollume dat je per 150gb kan gratis bij zetten, zeker met die veeleisende game effe game downloaden 50 a 80 gb.
wij zijn tevreden met proximus maar orange is ook goed bezig zeker en vast :-D
Goed voor jou, hoe heb je objectief vastgesteld dat het beter werkt?
Ik heb namelijk 2 maanden geleden de omgekeerde beweging gemaakt omdat het Proximus netwerk zo instabiel is als dat het groot is, er was geen dag voorbij of ik was weeral een aantal keer de syncro verloren, en Proximus kreeg het maar niet opgelost.
Nu bij Telenet heb ik nog niets van problemen gehad, en ik merk dat mijn latency stukken lager is (wat niets te maken heeft met de snelheid).
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

blaatpraat schreef: 1. De bron van het beeld is hetzelfde. De kwaliteit dat je te zien krijgt dus ook.
De bron is inderdaad hetzelfde (zelfde kabel-signaal), maar de beeldverwerking in de decoder is anders en kan dus wel een verschil betekenen. Zoals sommige high-end bluray spelers toch beter beeld kunnen geven op dezelfde TV als een low-end. Zelfde bronschijfje, maar toch in sommige gevallen een waarneembaar verschil :-)
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

fluppie schreef:Ik hoor van redelijk veel Telenet klanten dat ze al rond de 100€ zitten,mocht Orange nu echt niet kunnen doordrukken,dat zitten we binnen een zestal jaren met algemene Telenet facturen die de energy factuur zullen benaderen.
100 EUR is toch net zoveel als een energie factuur of wat bedoel je?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Wij betalen hier 150€ p/m voor gas en stroom,natuurlijk is er nog altijd de afrekening,waarvan men niet zeker weet of het bijbetalen,of terugkrijgen zal zijn.Half open bebouwing.


Resulaten van het onderzoek De Croo:


http://www.standaard.be/cnt/dmf20180614_03562486
StefkeDB
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 sep 2010, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een modem only, én Wifree én Homespot werken. Al jaren...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt : je kan prima wifi uitzetten bij Telenet en toch nog wifree en hotspot gebruiken.
Overigens : bij de nieuwe Orange modems kan je ook nog steeds een extern ip krijgen rechtstreeks op de interface van je modem. Zelf geen ervaring mee, maar ken wel mensen die het gefixed gekregen hebben. Ik heb nog een oudere modem (het telenet-like model) en hier is die poort gewoon uit de bridge genomen. Ik heb een extern orange adres rechtstreeks op mijn mikrotik.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

StefkeDB schreef:Ik heb een modem only, én Wifree én Homespot werken. Al jaren...
Klopt. Modem-only gebruikers hebben toegang tot Wifree
krisken schreef:Klopt : je kan prima wifi uitzetten bij Telenet en toch nog wifree en hotspot gebruiken.
Klop niet. HGW gebruikers met uitgezette Homespot hebben geen toegang tot Wifree.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

ITnetadmin schreef:Ik heb gewoon externe IPs nodig op mijn routers, bv voor testopstellingen; het gaat hem dus niet over wifi maar over de router functie.
Voor mij is de Orange manier (mac passthrough) onvoldoende, oa omdat hun nieuwere router het niet meer kan, en verder omdat elke firmware update het kan wegnemen van bestaande toestellen.
Dat betekent dat voor mij persoonlijk er geen afdoende alternatief is.
Same hier! Ik ben aan het kijken naar edpnet/telenet combo.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1987
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 107 keer

Shenron schreef:
Vaganzza schreef:Kolibri = 8€
Internet & tv = 49€

Totaal = 57€.


Kon je ook gewoon zien op hun website...
Kleine correctie
Hij vraagt 200 Mbs internet
Voor 49€ / maand heb je bij Orange enkel 100 Mbs Internet
voor 200 Mbs is het 59€

Dus dan zou het in totaal 67€ zijn
81,18 - 67 = 14,18 besparing ok, niet whoa

Ik begrijp de bundelpolitiek, maar heb eigenlijk alleen maar een snel internet abonnement nodig, en die zijn extreem duur i.v.m. de bundels, voor minder dan 7,18 euro extra krijg je er telefoon, tv en decorder bij. Jammer.
Internet Fiber 200 € 74,00
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

NuKeM schreef:Hier enkel nog digitale tv van Telenet met aankoop digicorder. Maar, zag nu met deze heisa dat TV-Vlaanderen ook DVB-T2 aanbiedt. Is dat wat te doen? Hoe is de kwaliteit (HD)?
Valt nog mee voor 10€ en een kaartje in de TV lijkt mij (wij kijken toch niet veel).

Het wordt dat, Stievie of gewoon geen betaalde tv meer voor ons vrees ik (ook al heeft deze prijsverhoging vooralsnog geen effect op mijn pakket).
Blijkbaar had ik niet goed gekeken, ondertussen mail gekregen en er komt zelfs bij ons 1€ bij (op de 16.9€), een prijsverhoging van net geen 6% :-(
DVB-T2 is ook geen HD dus dat gaat ook pijn doen.
Ja, wat zijn dan nog de alternatieven voor TV in HD? Proximus/scarlet TV gaat blijkbaar ook niet zonder internet.. lijkt enkel TV-Vlaanderen over te blijven via satelliet, maar ook dat kost wel wat €14.90 en heeft een hardware kost die dat minieme prijsvoordeel (in mijn geval) teniet doet.
Ofwel leren leven met SD dus :|
Probleem is ook als ik bij Telenet weg ga en ik bedenk me dat ik terug 50€ activeringskosten aan mijn broek heb, dus minder dan een drietal maanden zonder TV (of Telenet) en me dan bedenken zou me geld kosten, even proberen zit er dus niet in :cry:
Misschien toch eens een cheap DVB-T2 antenne kopen en zien wat de ontvangst en het beeld thuis geeft op de free kanalen.
Keuzes keuzes, allemaal dankzij de politiek van Telenet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

NuKeM schreef: Probleem is ook als ik bij Telenet weg ga en ik bedenk me dat ik terug 50€ activeringskosten aan mijn broek heb, dus minder dan een drietal maanden zonder TV (of Telenet) en me dan bedenken zou me geld kosten, even proberen zit er dus niet in :cry:
Bij Telenet kan je uw abonnement tijdelijk "bevriezen". Dit kan maximaal 1 keer per jaar, en voor de maximale duur van 6 maanden.

Op die manier kan je "even" een andere provider proberen en gratis naar Telenet terugkeren (binnen de 6 maanden).

zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... +bevriezen

PS. Tijdens de bevriezing stopt je abonnement tijdelijk, je blijft wel 4€ "auteursrechten" doorbetalen (maar nog altijd goedkoper dan her-aansluiten :-))
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Op de website van de Tijd staat nu een art. met de kop: Telecomlobby wil mij het zwijgen opleggen.
Dit is de (vrij zware)beschuldiging van A. De Croo,ik kan echter het voll. art. niet openen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”