Voo CI+ kaartje

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik heb recent een 2de hands VOO CI+ kaartje op de kop kunnen tikken voor een appel en een ei. (ben woonzaam in Wallonië)
Heeft er iemand ervaring hoe dit geactiveerd kan worden en wat hiervoor gedaan moet worden?
Heb zelf maar weinig ervaring met Kabel TV en ben ook geen klant bij VOO. (heb wel de klassieke kabel aansluiting)
Wel heb ik een collega die VOO heeft en dit kaartje eventueel wel voor me zou willen activeren.
Werkt dit ook als je het CI+ kaartje dan op een andere locatie insteekt?
Ik weet niet goed hoe dit bij Telenet in zijn werk gaat zonder effectief een abonnement digitale TV te hebben, maar mogelijks zijn er hier mensen die hier meer ervaring mee hebben?
Ik ben niet van plan opnames te doen, is puur voor sporadisch eens live TV op te zetten.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je post is nogal verwarrend:
ben ook geen klant bij VOO. (heb wel de klassieke kabel aansluiting)
Van welke operator komt die kabel ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik ken de situatie niet op het Voo kabelnetwerk, maar als je bij Telenet geen tv abonnement hebt, zit er een filter op de aansluiting, waardoor je slechts een fractie van de zenders kunt ontvangen.
Een CI+ kaartje heeft dan weinig zin.

Misschien moet je eerst eens kijken of je digitale zenders kunt ontvangen door zonder CI+ kaart de interne tuner van jouw tv te laten scannen.
Als daar het volledige aanbod tevoorschijn komt, dan zal het wel werken met een VOO kaartje.

Let op: je woont toch in een VOO zone? Want in Wallonie is niet alles VOO.
reseau-voo.2.jpg
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

MarkDM schreef:Van welke operator komt die kabel ?
Geen idee welke intercomunale hier de kabel verdeelt.
svenska schreef:Ik ken de situatie niet op het Voo kabelnetwerk, maar als je bij Telenet geen tv abonnement hebt, zit er een filter op de aansluiting, waardoor je slechts een fractie van de zenders kunt ontvangen.
Een CI+ kaartje heeft dan weinig zin.

Misschien moet je eerst eens kijken of je digitale zenders kunt ontvangen door zonder CI+ kaart de interne tuner van jouw tv te laten scannen.
Als daar het volledige aanbod tevoorschijn komt, dan zal het wel werken met een VOO kaartje.

Let op: je woont toch in een VOO zone? Want in Wallonie is niet alles VOO.
Ik heb reeds een scan gedaan via de normale kabel, dus zonder VOO kaartje, maar dat leverde helemaal niets op, zelfs niet een zender gevonden, en dus vroeg ik me af doe ik het wel juist?
Ik ben woonzaam in een zone waar VOO actief is, dat mag dus niet het probleem zijn.
Mijn buren hebben een betalend VOO abonnement, ikzelf niet.
Is het niet zo dat indien VOO een filter plaatst dit direct voor de hele blok van het appartement is? (In mijn geval een blok van 5 appartementen)
Laatst gewijzigd door novie 05 jun 2018, 14:08, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Als je niets kan vinden met een scan, dan heeft het geen zin om daar een actieve CI+ kaart in te stoppen.
Je bent over de gehele lijn geen VOO klant, ook geen internet? Dan bestaat de kans dat jouw aansluiting afgekoppeld is en er dus helemaal geen signaal binnen komt?
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

svenska schreef:Als je niets kan vinden met een scan, dan heeft het geen zin om daar een actieve CI+ kaart in te stoppen.
Je bent over de gehele lijn geen VOO klant, ook geen internet? Dan bestaat de kans dat jouw aansluiting afgekoppeld is en er dus helemaal geen signaal binnen komt?
Ik ben nog nooit VOO klant geweest, internet neem ik af bij Edpnet (waar ik zeer tevreden van ben en niet wens op te zeggen), ik heb wel een fysieke kabel aansluiting liggen.
Ik woon in een appartementsblok met 5 appartementen, waarvan zowieso 1 gebuur VOO heeft.
Zelf neem ik bij hun niets af.
Zou het nut hebben om een TV aansluiting aan te vragen en deze bij wijze van spreken een maand later op te zeggen?
Kans is dan misschien bestaande dat ze niet speciaal gaan langskomen om een filter te plaatsen of denk ik dan verkeerd?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

destijds kon je met het illegale kaartje ook naar de VOO kanalen kijken in Vlaanderen, wat wil zeggen dat ze toen althans op de Telenetkabel zaten, dus zou het hier in Vlaanderen moeten lukken op met een oficieel CI kaartje van VOO te kijken...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

laroyj schreef:destijds kon je met het illegale kaartje ook naar de VOO kanalen kijken in Vlaanderen, wat wil zeggen dat ze toen althans op de Telenetkabel zaten, dus zou het hier in Vlaanderen moeten lukken op met een oficieel CI kaartje van VOO te kijken...
Let op, ik ben wel niet woonzaam in Vlaanderen :-D
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

novie schreef:Hallo,

Ik heb recent een 2de hands VOO CI+ kaartje op de kop kunnen tikken voor een appel en een ei. (ben woonzaam in Wallonië)
Heeft er iemand ervaring hoe dit geactiveerd kan worden en wat hiervoor gedaan moet worden?
Heb zelf maar weinig ervaring met Kabel TV en ben ook geen klant bij VOO. (heb wel de klassieke kabel aansluiting)
Wel heb ik een collega die VOO heeft en dit kaartje eventueel wel voor me zou willen activeren.
Werkt dit ook als je het CI+ kaartje dan op een andere locatie insteekt?
Ik weet niet goed hoe dit bij Telenet in zijn werk gaat zonder effectief een abonnement digitale TV te hebben, maar mogelijks zijn er hier mensen die hier meer ervaring mee hebben?
Ik ben niet van plan opnames te doen, is puur voor sporadisch eens live TV op te zetten.
Misschien handig eens te vermelden met welke tv ge wilt kijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

novie schreef:Zelf neem ik bij hun niets af.
Zou het nut hebben om een TV aansluiting aan te vragen en deze bij wijze van spreken een maand later op te zeggen?
Kans is dan misschien bestaande dat ze niet speciaal gaan langskomen om een filter te plaatsen of denk ik dan verkeerd?
Kom je hier nu vragen hoe je fraude moet plegen :bang:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

laroyj schreef:destijds kon je met het illegale kaartje ook naar de VOO kanalen kijken in Vlaanderen, wat wil zeggen dat ze toen althans op de Telenetkabel zaten, dus zou het hier in Vlaanderen moeten lukken op met een oficieel CI kaartje van VOO te kijken...
Dat heeft niets met de "Voo kanalen" te maken.
Wat er op de Telenet kabel zit zijn een aantal Franstalige "Be" zenders (Be 1, Be Ciné, Be Séries) en een aantal VOO Sportzenders (VooSport World 1/2/3, Eleven Sports FR 1/2, Voo Sport 1/5), op zenderplaats 700-724.

Hiervoor heb je geen illegaal kaartje nodig, maar gewoon een Telenet CI+ module met het betalend pakket BE Premium/BE Sport/Option Voo Foot). Een VOO kaartje zal hier niet lukken (want dat zal niet geactiveerd worden door Telenet).
novie schreef:Ik heb recent een 2de hands VOO CI+ kaartje op de kop kunnen tikken voor een appel en een ei. (ben woonzaam in Wallonië)
Heeft er iemand ervaring hoe dit geactiveerd kan worden en wat hiervoor gedaan moet worden?
Ja, heel eenvoudig toch?
Klant worden bij VOO, en dat 2de-hands kaartje op jouw naam laten activeren.
Dat is de enige legale manier. Het aanmoedigen of faciliteren van illegale praktijken wordt op dit Forum niet getolereerd!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Kom je hier nu vragen hoe je fraude moet plegen :bang:
Ik vraag enkel info. Toch niets mis mee?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Er is niets mis mee met info te vragen. Daarvoor dient een Forum.
Maar jouw eerste post suggereert dat je op zoek bent naar een manier om je kaartje te gebruiken " zonder effectief een abonnement digitale TV te hebben" ...
In een volgende post suggereer je zelfs om je te abonneren voor één maand, en dan te annuleren.

Je wilt dus duidelijk TV kijken zonder ervoor te betalen, en dat is fraude :-( .
Vandaar mijn opmerking ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

In zowel Vlaanderen (Telenet) als Wallonië (VOO) wordt er enkele weken na opzeg van je abonnement een filter geplaatst op je kabel, of wordt je kabel volledig losgekoppeld van de netwerkverdeler aan je voorgevel of wat verder bij je buur. Dit kan ook enkele maanden zijn, maar ze spelen bij Telenet alleszins korter op de bal...
Sommige mensen hebben inderdaad het geluk van nog gratis TV te kunnen zien, maar vroeg of laat komt er overal wel eens een technieker langs die er dan een filter op zal zetten.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Gratis TV kijken is perfect mogelijk via de smartphone en tablet via de Stevie APP.....https://play.google.com/store/apps/deta ... be.stievie en met mijn smartphone lukt het ook om te casten naar mijn Samsung SMART TV, met tablet via een HDMI kabel en adapter van Aliexpress en alles werkte ook perfect. Al te gek om te betalen voor TV , vijftig keer dezelfde oude films, zever-shows die kijken en geld niet waard zijn.....
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”