Office 365 shared mailbox op iOS/Android

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Gebruikt iemand dit of heeft iemand dit werkende ?

Ik vind wel wat links maar blijkbaar werken deze niet (meer) ?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Kan via 2 manieren maar niet hoe het zou moeten.

Enkel via map of anders aan de shared mailbox een licentie koppelen dan wordt het gewoon een normale user en kan het als extra mailbox.

Uitleg bv : https://its.northeastern.edu/howto/o365-shared-ios/
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

You can't access a shared mailbox from Outlook for iPhone or Android. The Outlook mobile app doesn't include the feature to access shared mailboxes, and it's not going to be added. If you want to access a shared mailbox from one of these devices, use your browser to open Outlook on the web, and access the shared mailbox that way. Or, create an Office 365 group instead for your shared mailbox. To learn more, see Compare Groups.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Er bestaat wel een app "Calendar Sync" om een aganda van een "Shared Mailbox" te koppelen. Mailbox zelf nog niet gevonden.

Edit : https://kb.uwm.edu/page.php?id=45428
Dit kan je misschien gebruiken.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Mmm, herinner me het niet exact meer, maar ik denk dat wij op’t werk Shared Mailboxen aanspreken via IMAP (en dus manuele config) op iOS.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Veel geprobeerd in het verleden, maar er is geen goede methode IMHO.

IMAP: geen categories, geen agenda van shared mailbox, etc, etc. Plus IMAP geeft een hoop werk om te onderhouden/configureren vind ik persoonlijk.

User mailbox van maken: als dan één user die mailbox fout password voor ingeeft en je hebt federated domains (ADFS) of met de nieuwe AAD Connect doe je uw authenticatie onpremise, zit je weer dat die user uitlockt, enzoverder.

Ik zeg gewoon tegen klanten dat dat niet gaat... Teveel miserie mee gehad in het verleden.
Hopelijk werkt het in de toekomst wel in de Outlook app, want die laatste gebruikt OWA en geen ActiveSync denk ik.

Geen shared mailbox is gewoon een beperking van het ActiveSync protocol.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dergelijke links heb ik dus al meermaals gevonden... maar het lijkt niet te werken (ben het nu op Android aan het testen omdat ik een iPhone hebt).

Hier spreekt men van [email protected]/shared ... op andere plaatsen van [email protected]/[email protected] maar beide lukken echter niet.

Beetje bizar want verschillende van de links spreken zelfs nog over 2018 ?
cyberbozzo schreef:IMAP: geen categories, geen agenda van shared mailbox, etc, etc. Plus IMAP geeft een hoop werk om te onderhouden/configureren vind ik persoonlijk.
Puur mail is voldoende... maar zelfs dat lukt niet. Heb nu maar een forward op de shared mailbox gezet naar die persoon met de iPhone (verre van ideaal maar de reden erachter is een gans verhaal en "klant" is koning zeker ?)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

En waarom dan gewoon geen licentie ( 3,40 euro / maand ) aan die mailbox koppelen en gewoon als 2e mailbox toevoegen ? Ok je zit dan wet met een gedeelde username / paswoord dat je moet verspreiden, maar zal toch meevallen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Had ik ook al overwogen... maar KMO's en IT kosten :roll:
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

r2504 schreef:Had ik ook al overwogen... maar KMO's en IT kosten :roll:
En 2 uurtjes van jou om dat uit te zoeken kost meer dan 2 jaar zo'n licentie ;-)
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Haha klopt
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Tomsworld schreef:
r2504 schreef:Had ik ook al overwogen... maar KMO's en IT kosten :roll:
En 2 uurtjes van jou om dat uit te zoeken kost meer dan 2 jaar zo'n licentie ;-)
Wou net hetzelfde zeggen... hoeveel reken jij per uur aan uw schijnbaar gierige kmo klant?
Voor de gefactureerde tijd dat je dit nu hebt zitten uitzoeken was dat Plan 1 abbo er al terug uit...

Shared mailboxen zijn in principe enkel benaderbaar in een volwaardige mailclient door gebruikers die wel een licentie hebben.
Als ze dat zouden openstellen kan iedereen oneindig gratis shared mailboxen gaan aanmaken en ze bij alle mobiele gebruikers gaan toevoegen.
= gratis exchange zonder een euro te betalen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tomsworld schreef:En 2 uurtjes van jou om dat uit te zoeken kost meer dan 2 jaar zo'n licentie ;-)
Vriendendienst hé... niet alles moet opbrengen.
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

r2504 schreef: Puur mail is voldoende... maar zelfs dat lukt niet. Heb nu maar een forward op de shared mailbox gezet naar die persoon met de iPhone (verre van ideaal maar de reden erachter is een gans verhaal en "klant" is koning zeker ?)
Klopt, maar ergens heb ik daar doorheen de jaren ervaring een andere mening over opgedaan:
- Je probeert maximale security op te zetten (AD password/lockout policy): dit om de klant van een maximale veiligheid te voorzien.
- Je probeert uw gebruikers maximaal verder te helpen.
- Het is steeds een afweging tussen technisch/menselijk/user friendly.

Sommige dingen werken gewoon niet goed. Indien je hierin meegaat, heb je hier achteraf meer miserie mee dan wat anders. Heb zo eens een KMO gehad die een [email protected] als user mailbox wilde omdat dat op een GSM moest gecheckt kunnen worden. Gevolg: 20 users kenden dat wachtwoord, wanneer er iemand het verkeerde ww invoerde, lockte de user account uit en konden er geen orders meer ingegeven worden: grote paniek natuurlijk ;)
Dan kan jij ervoor springen wanneer je op de meeste onmogelijke momenten (06u s ochtends bijvoorbeeld) met iets anders bezig bent.

Neen, hier ben ik vanaf gestapt, been there done that. Je haalt er meer miserie mee op je nek dan je denkt.
Zij moeten zich maar organiseren dat de shared mailbox steeds gecheckt wordt door iemand die ermee bezig is, ook op brugdagen en dergelijke.

Bijgevolg: je mag dat uitleggen wat het probleem is, voor de klant blijft dat hetzelfde: de IT werkt niet of de servers liggen plat :-)
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zoals eerder al aangehaald is dit de functionaliteit die je wil ontsluiten via O365 Groups. Groups zijn wel beschikbaar via de Outlook app en bieden extra functionaliteit in combinatie met MS Teams, Yammer, SharePoint. Heb je dat allemaal niet nodig, je Group fungeert effectief ook gewoon als een Shared mailbox.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”