Boete veel te laat ontvangen en 1 dag om te betalen, afzetters

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

krisken schreef: En wat rekeningrijden en thuiswerk betreft : gaan ze dan ook degenen straffen die dit niet kunnen omdat hun job dit niet toelaat (gewoon omdat het niet anders KAN)? En van thuiswerk is het inmiddels bewezen dat dit een zeer grote invloed heeft op de werknemer zn psyche en het niet aan te raden is.
Nogmaals, rekeningrijden woon-werkverkeer moet betaald worden door de werkgever, niet door de werknemer, anders heeft het geen enkele zin. Rekeningrijden mag niet draaien rond het spekken van de kas, het moet de mensen aanzetten om rationeler om te gaan met het gebruik van een schaars goed, zijnde de weginfrastructuur, zonder de vrijheid om er gebruik van te maken enigzins te ontzeggen, en de eventuele winst vloeit terug naar het verbeteren van de infrastructuur en het openbaar vervoer. In het bijzonder moet hij die de beslissing neemt dat er van die infrastructuur gebruik gemaakt wordt, bv een werkgever die zijn werknemers geen alternatieven laat of een klant die erop staat dat de vrachtwagen zijn bederfbare goederen stipt om 9u in Brussel komt leveren, altijd de factuur toegestuurd krijgen.

Het klopt dat alternatieve vormen van werken aanhangers en tegenhangers hebben. Ik nodig je uit om mijn uitgebreid voorstel inzake rekeningrijden eens na te lezen. Een van de punten is dat een werknemer nooit gedwongen mag worden om 1 categorie van alternatief werken te aanvaarden, hij moet altijd de keuze hebben uit 2 verschillende categorieen. Dat probeert tegemoet te komen aan je bezorgdheid omtrent thuiswerken, waarvan ik wel nog wil onderstrepen dat er ook werknemers zijn die deze optie wel zien zitten.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 31 mei 2018, 19:24, in totaal 1 gewijzigd.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:..

Nee, rekeningrijden is geen verhaal van "moeten", en het is ook geen tool om de vrijheid van de deelname aan het wegverkeer te gaan verhinderen. We gaan eerst uit van de eenvoudige veronderstelling dat niemand voor zijn plezier in de file staat. Dan gaan we kijken naar wie er allemaal in die file staat, en stellen we ons de vraag of ze er wel moeten in staan, met het besef dat het meestal niet de persoon die in het voertuig zelf zit die hier de vrije keuze over had.

Rekeningrijden is dan een manier om de economische schade van de files te gaan verhalen op de mensen die er echt verantwoordelijk voor zijn: werkgevers, opdrachtgevers die hun mensen geen keuze laten dan op de drukste uren van de dag de weg op te gaan. Het is onrechtvaardig dat zij tot op vandaag niet moeten opdraaien voor de files die ze veroorzaken, terwijl hun mensen wel uren van hun leven verdoen erin, vaak niet betaald. Daarom dus dat het doorsturen van de factuur naar de werkgever/opdrachtgever/klant, maar niet de werknemer, centraal staat.

De overtuiging is dat dit een grote denkoefening in veel bedrijven teweeg zal brengen, waarbij nieuwe manieren van werken (flexibele uren, thuiswerken) snel toegankelijk zullen worden voor veel meer werknemers, en men de mogelijkheid tot een efficienter en meer in de tijd gespreid gebruik van de weg gaat ontdekken, waardoor uiteindelijk iedereen de winnaar is, niet in het minst de mensen die wél in het verkeer moeten staan, of dat nu in een vrachtwagen of personenwagen is.
Ik doe shiften, ik ben vrij in de week, liever dat ik niet op de baan kom dan voor iets te gaan doen in mijn vrije dag?
Die mensen gaan dan de keuze krijgen : rij maar 's nachts of op uren waar er weinig verkeer op de baan is?
Dus welke mensen gaan er dan wel op vooruit? Zij die desondanks alle moelijkheden geen ander werk gaan zoeken en blij zijn dat hun werk net geen opportuniteit heeft om buiten de drukke uren op de baan te zijn?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Yup, vroeger was het een dynamisch bord, nu een statisch. Dus ja, je moet er vertragen tot 30km/u. Snap het probleem niet?

Op een baan van 50, 70 of 90 mag je 's nachts ook maar respectievelijk 50, 70 of 90? Ook al is de baan verlaten, kaarsrecht en komt er gedurende meerdere kilometers geen enkele zijbaan er op uit...

Nu dat het voor de omgeving een stuk stiller is als je 30km/u bolt of 50km/u dat zou ik nog durven betwijfelen. Laat ons nu zeggen dat het stiller is, aan 50km/u ben je er rapper door dus is het alleen maar beter voor de omwonenden zou ik denken. Nu, ik heb ooit op een appartement gewoond aan een baan waar men 70km/u mocht rijden (slapende met mijn ruiten open) : na een tijd went zoiets altijd en heb je er geen last van hoor. Naast het appartement was er zelfs een drukke spoorlijn (Gent <-> Brussel) waar overdag een pak elektrische treinen door razen en 's nachts de herstellingswerken aan de sporen gebeuren (met dieseltreinen, want op dat moment is het traject stroomloos).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

MichelJ schreef:Die mensen gaan dan de keuze krijgen : rij maar 's nachts of op uren waar er weinig verkeer op de baan is?
Dus welke mensen gaan er dan wel op vooruit? Zij die desondanks alle moelijkheden geen ander werk gaan zoeken en blij zijn dat hun werk net geen opportuniteit heeft om buiten de drukke uren op de baan te zijn?
Lees er aub mijn uitgebreid voorstel erop na.

Tarieven voor non-piekuren zullen ridicuul laag zijn, per momenten zelfs gewoon gratis. Er gelden kortingen voor korte verplaatsingen, maar niet voor zeer korte verplaatsingen die je evengoed met de fiets of te voet kan doen.

Zolang je niet voor het plezier in de files gaat staan, en je akkoord gaat met mij dat het weinig productief is om in je vrije tijd mee in de piekuren in de files te gaan aanschuiven, ga je echt niet veel hoeven te betalen. Rekeningrijden mag geen tool zijn om de kas te spekken, het moet de mensen doen nadenken over het rationeel gebruik van een schaars goed.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

krisken schreef:Yup, vroeger was het een dynamisch bord, nu een statisch. Dus ja, je moet er vertragen tot 30km/u. Snap het probleem niet?

Op een baan van 50, 70 of 90 mag je 's nachts ook maar respectievelijk 50, 70 of 90? Ook al is de baan verlaten, kaarsrecht en komt er gedurende meerdere kilometers geen enkele zijbaan er op uit...

Nu dat het voor de omgeving een stuk stiller is als je 30km/u bolt of 50km/u dat zou ik nog durven betwijfelen. Laat ons nu zeggen dat het stiller is, aan 50km/u ben je er rapper door dus is het alleen maar beter voor de omwonenden zou ik denken. Nu, ik heb ooit op een appartement gewoond aan een baan waar men 70km/u mocht rijden (slapende met mijn ruiten open) : na een tijd went zoiets altijd en heb je er geen last van hoor. Naast het appartement was er zelfs een drukke spoorlijn (Gent <-> Brussel) waar overdag een pak elektrische treinen door razen en 's nachts de herstellingswerken aan de sporen gebeuren (met dieseltreinen, want op dat moment is het traject stroomloos).
Ooit ?? Je bent er dus weg en wss wel tevreden dat je het lawaai niet meer hebt.
Ik woonde vroeger vlak naast een baan met 50 per uur borden. Als er vijftig gereden werd ‘s nachts, dan merkte we dat niet. Als er een snelheidsduivel passeerde werden we wakker. En we sliepen aan de achterkant van de woning. :bang:
Dus elke snelheidsverlaging die is ingevoerd is mss wel nefast voor je rijtijd, daarom is het nog geen slechte zaak voor degene die er woont.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Het telewerken is fel afhankelijk van het soort werk en ook jezelf. Iedereen is anders en moet zelf afwegen of het iets is voor zichzelf. Ik doe het nu 1 dag per week en ben zeer tevreden. De nadelen heb ik nog niet echt gemerkt en zijn met moderne middelen en goede afspraken op te vangen. De voordelen zijn 3 uur meer tijd, geen verlof om iemand iets te laten leveren, tijdig bij de Post, dokter enz... zijn zonder gejaag. Ik kan ook veel rustiger werken en ben daarom productiever. Door later op te moeten staan ben ik ook frisser en de andere dagen ben ik frisser omdat ik een dag minder verplaatsing heb. Iedereen moet het echter voor zichzelf uitmaken, bij ons is het een gunst, geen verplichting.

De zonde 30 zal inderdaad voor de omwonenden een groot verschil zijn. Mensen hebben graag zone 30 in de buurt van de school van hun kinderen maar klagen over de zone 30 in de buurten van anderen hun kinderen. Het is dan nog eens druk rond scholen omdat ouders per se hun kind naar school willen brengen met de wagen... omdat het te gevaarlijk is door de drukte en de gekke chauffeurs :lol:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

boulder schreef:
ub4b schreef:En ik stel vast dat baantjes waar je vroeger 90 mocht nu artificieel vertraagd zijn naar 70 en nadien 50. Geen wonder dat mensen dan harder rijden, want de limiet voelt niet fair aan. In onze buurgemeentes hebben ze die 50 ingevoerd op boerenbaantjes omdat ze dan subsidies voor fietspaden krijgen.
Daar ga ik wel mee akkoord.
Ik zou er de overheid zelfs van verdenken dat dat hun eerste motivatie was, erop rekenende dat het geen faire limieten zijn, en er dus plots veel meer mensen "te hard" gaan rijden.
Ik ken heel veel punten waar je vroeger 70 mocht, en nu is het 50, 70 en het was 90.
En "vroeger" is geen 10 jaar geleden, het is misschien 6 maanden geleden veranderd.
Zijn die punten nu plots zoveel gevaarlijker geworden, of is de geldhonger van de overheid gewoon nog verder gestegen?
waarmee jullie dus stil staan met wat voor jullie van belang is. Als je ooit eens de kans hebt om te leren autorijden. ik bedoel dan ook echt auto rijden. slipcursus, defensief rijden, (ja daar bestaan cursussen van). Dat soort dingen dat je niet leert in een rijschool. Dan snap je ook wel waarom een overdreven snelheid best aangepakt word. Maar in hoofdzaak heeft het te maken met minimum toegelaten snelheid en maximum toegelaten snelheid. Een groter verschil in snelheid, is een hoger risico op ongevallen en levensbedreigende letsels. Met deze theorie in gedachten heeft men de snelheid verlaagd op veel punten. Het is beter om ongevallen te voorkomen, dan er van te moeten herstellen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, nu woon ik er inderdaad niet meer. Was dan nog zo een steenweg met betonplaten, dus ook niet van het stilste materiaal.

Probleem met van thuis uit werken is dat veel mensen niet meer het verschil kennen tussen privé en werk, en hierdoor sneller met een burnout zitten dan mensen die een duidelijk verschil hebben tussen werk en privé (bvb door naar kantoor te rijden). Je werkt, leeft en ontspant tussen dezelfde vier muren wat nefast is voor je psyche. Alé dat is de verkorte uitleg welke ik heb gehad op een uiteenzetting. Het heeft inderdaad ook voordelen uiteraard.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

mailracer schreef:Als je ooit eens de kans hebt om te leren autorijden. ik bedoel dan ook echt auto rijden. slipcursus, defensief rijden, (ja daar bestaan cursussen van). Dat soort dingen dat je niet leert in een rijschool. Dan snap je ook wel waarom een overdreven snelheid best aangepakt word.
Dan snap ik vooral niet waarom op die puntjes niet meer aandacht komt te liggen.
krisken schreef:Probleem met van thuis uit werken is dat veel mensen niet meer het verschil kennen tussen privé en werk, en hierdoor sneller met een burnout zitten dan mensen die een duidelijk verschil hebben tussen werk en privé (bvb door naar kantoor te rijden).
Dat hangt ook veel af van persoon tot persoon. De ene kan perfect aan zijn keukentafel werken, de andere zal met een apart bureautje voldoende hebben, nog een ander heeft een satelliet kantoor nodig en de laatste kan echt niet zonder fysiek aanwezig te zijn. Iedereen zal voor zichzelf moeten uitmaken wat hij kan en wat binnen zijn mogelijheden ligt, maar alle beetjes helpen natuurlijk.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Zo de opbrengsten voor de overheid zijn nu bekend: de tegenwaarde van een ruime villa per dag aan boetes gaat er naar de staatskas:

http://newsmonkey.be/article/89083
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Idd veel geld! Er is nochtans een eenvoudige manier om dat te herleiden tot ‘nog niet genoeg geld voor een baksteen!
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

MaT schreef:
mailracer schreef:Als je ooit eens de kans hebt om te leren autorijden. ik bedoel dan ook echt auto rijden. slipcursus, defensief rijden,
.
Dan snap ik vooral niet waarom op die puntjes niet meer aandacht komt te liggen.
Die aandacht is er bij ons gekomen als bewustmaking door de vele kilometers die ons bedrijf per jaar telt voor het ganse wagenpark. bij ons primeert veiligheid boven alles en dat mag wel wat kosten blijkbaar. :oops: Je kan als particulier ook dergelijke cursussen volgen.
De meest bizarre cursus vond ik economisch rijden. We kregen nadien een kastje in de auto die alles registreerde waar er van de fancy grafieken genomen werden om je alert te maken over je schakelgedrag, je rem-gedrag, je snelheid, optrekken. kortom alles. Dat werd dan ook maandelijks besproken gedurende een 6-tal maand.

Maar het loont want tijdens de twintig jaar dat ik er werk heb ik nog niet voor die bakstenen van de overheid moeten betalen en ik ben wel dagelijks op de baan voor de een of andere karwei. :bdaysmile:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

mailracer schreef: De meest bizarre cursus vond ik economisch rijden. We kregen nadien een kastje in de auto die alles registreerde waar er van de fancy grafieken genomen werden om je alert te maken over je schakelgedrag, je rem-gedrag, je snelheid, optrekken. kortom alles. Dat werd dan ook maandelijks besproken gedurende een 6-tal maand.
Wij reden een paar weken terug in kolonne met de sportwagens achter mekaar in de Ardennen. Allemaal zelfde type, en niemand had hem getuned. Rarara wie had de laagste verbruik? Een buschauffeur die op alles anticipeerde, en dus liet uitbollen en dus zo het laagste verbruik had. Die zat ergens in het midden van de kolonne.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

mailracer schreef:Met deze theorie in gedachten heeft men de snelheid verlaagd op veel punten. Het is beter om ongevallen te voorkomen, dan er van te moeten herstellen.
Het enige wat men in gedachten had was meer inkomsten uit boetes, en dat blijkt ook uit de cijfers.
De meeste flitsboetes komen dan ook van dit soort wegen, waar de snelheid onlangs van 90 naar 70 of van 70 naar 50 veranderde.
De rest wordt gebruikt als drogreden om eens goed in uw zakken te zitten.
Dizzy schreef:Iets hoger klaag je dat de overheid te traag reageert met aanpassingen aan de weg en als ze het dan doen dan is het weer niet goed.
Aanpassingen aan de WEG is wat anders dan algemeen de snelheid op de gewestwegen verlagen!
Zucht, zo'n demagogische antwoorden.
Mailracer schreef:Mss kan je eens vragen aan de mensen die wonen in een straat met zone 30 of het voor hun nu beter is. Minder lawaai, wss een betere slaap als men zich aan de snelheid houdt. En welke voordelen hebben die mensen nu er minder snel gereden word. Daar al iemand bij stil gestaan ?
Geen enkele in het voorbeeld dat ik gegeven heb.
Die statische 30/uur geldt van eventjes voor het schooltje tot eventjes erna.
Daarna is het weer 50.
Die borden zijn daar dan ook ingevoerd voor dat schooltje.
Nuttig overdag, maar waarom dat om 2 uur 's nachts nog altijd max. 30 moet zijn, moet men mij maar eens uitleggen.
En vooral, als je weet dat er dynamische borden waren, maar dat ze ze weer vervangen hebben door statische.

En dat er minder snel gereden wordt?
Daar geloof ik niets van.
Overdag ja, maar de meesten geven 's avonds en 's nachts goed gas op die plaats, want ze gaan ervan uit dat men daar niet gaat flitsen op die momenten, omdat het voor dat schooltje is.
Kortom, je hindert er de rustige automobilist mee, want die doet nodeloos 30, en je maakt het ook gevaarlijk voor hem.
Want je komt het dan tegen dat iemand aan minstens 50 / uur de helling afraast, terwijl jij mooi 30/uur doet.
En maar hopen dat het zo'n superpiloot is die allerlei cursussen gevolgd heeft...
CCatalyst schreef:Nogmaals, rekeningrijden woon-werkverkeer moet betaald worden door de werkgever, niet door de werknemer, anders heeft het geen enkele zin.
Maar jongske toch, de werkgever rekent zijn kosten door in zijn producten.
En ik zal u een geheimpje verklappen : de werknemer is ook een klant, dus die zijn producten zullen ook weer duurder worden.
En ten tweede, zelfs al zou jij een fantastisch voorstel hebben, hetgeen telt is wat er in de praktijk gebeurt.
De rest is luchtfietsen.
Krisken schreef:Yup, vroeger was het een dynamisch bord, nu een statisch. Dus ja, je moet er vertragen tot 30km/u. Snap het probleem niet?
Neen, het was een statisch bord, dan een dynamisch bord en nu weer een statisch bord.
Maar jij snapt dus niet dat een snelheidsbeperking enig verband moet hebben met de weg, zwakke weggebruikers, enz.?
Dat als snelheidsbeperkingen zomaar in het wilde weg gezet worden je dan nog veel minder weggebruikers gaat zien die er zich aan houden?
Die borden staan daar voor die school.
Die school doet niets meer om 3 uur 's nachts, hee.
Mocht dat wel zo zijn, dan pas zou er nogal lawaaihinder zijn, met al die spelende kinderen.

En voor en na dat korte eindje is de snelheid 50.
Dus mocht het nachtlawaai daar werkelijk belangrijk zijn, dan zou men heel die baan op 30 / uur zetten.
De reden dat ik die baan goed ken is omdat een beetje verder een broodautomaat staat.
ub4b schreef:Zo de opbrengsten voor de overheid zijn nu bekend: de tegenwaarde van een ruime villa per dag aan boetes gaat er naar de staatskas:

http://newsmonkey.be/article/89083
Ja, maar ook deze gelegaliseerde diefstalplegers passen hun praktijken aan.
Uit dat artikel blijkt dat ze nu veel meer in dorpskernen en zone 30's staan, want daar valt nog geld te rapen.
Op de autostrades staan we te vaak stil in de file.
Moet het nog duidelijker worden dat het hen puur om het geld te doen is?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Verkeersboete in de bus? Kijk alles goed na voor u betaalt

Het nieuwe systeem om boetes te innen kampt immers nog met wat kinderziekten
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

ub4b schreef:
mailracer schreef: De meest bizarre cursus vond ik economisch rijden. We kregen nadien een kastje in de auto die alles registreerde waar er van de fancy grafieken genomen werden om je alert te maken over je schakelgedrag, je rem-gedrag, je snelheid, optrekken. kortom alles. Dat werd dan ook maandelijks besproken gedurende een 6-tal maand.
Wij reden een paar weken terug in kolonne met de sportwagens achter mekaar in de Ardennen. Allemaal zelfde type, en niemand had hem getuned. Rarara wie had de laagste verbruik? Een buschauffeur die op alles anticipeerde, en dus liet uitbollen en dus zo het laagste verbruik had. Die zat ergens in het midden van de kolonne.
Tja jou mogen we niet laten meespelen met dat spelletje hé. Jij hebt immers een fancy manier bedacht (je hebt deze hier zelfs nog beschreven) hoe je met je diesel een pak minder verbruikte. Jouw auto is op één of andere manier dus wel getuned... En logischerwijs zou de auto die vooraan aan het rijden was meer moeten verbruiken dan de auto achterin.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

boulder schreef:
mailracer schreef:Met deze theorie in gedachten heeft men de snelheid verlaagd op veel punten. Het is beter om ongevallen te voorkomen, dan er van te moeten herstellen.
Het enige wat men in gedachten had was meer inkomsten uit boetes, en dat blijkt ook uit de cijfers.
De meeste flitsboetes komen dan ook van dit soort wegen, waar de snelheid onlangs van 90 naar 70 of van 70 naar 50 veranderde.
De rest wordt gebruikt als drogreden om eens goed in uw zakken te zitten.
Er zijn waarschijnlijk in Belgie wel punten waar men het systeem gebruikt om de kas te vullen. Het is dan aan jouw om dit niet toe te laten en je aan de richtlijnen te houden. Lijkt me niet zo moeilijk toch ?
boulder schreef:
Mailracer schreef:Mss kan je eens vragen aan de mensen die wonen in een straat met zone 30 of het voor hun nu beter is. Minder lawaai, wss een betere slaap als men zich aan de snelheid houdt. En welke voordelen hebben die mensen nu er minder snel gereden word. Daar al iemand bij stil gestaan ?
Geen enkele in het voorbeeld dat ik gegeven heb.
Die statische 30/uur geldt van eventjes voor het schooltje tot eventjes erna.
Daarna is het weer 50.
Die borden zijn daar dan ook ingevoerd voor dat schooltje.
Nuttig overdag, maar waarom dat om 2 uur 's nachts nog altijd max. 30 moet zijn, moet men mij maar eens uitleggen.
En vooral, als je weet dat er dynamische borden waren, maar dat ze ze weer vervangen hebben door statische.

En dat er minder snel gereden wordt?
Daar geloof ik niets van.
Overdag ja, maar de meesten geven 's avonds en 's nachts goed gas op die plaats, want ze gaan ervan uit dat men daar niet gaat flitsen op die momenten, omdat het voor dat schooltje is.
Kortom, je hindert er de rustige automobilist mee, want die doet nodeloos 30, en je maakt het ook gevaarlijk voor hem.
Want je komt het dan tegen dat iemand aan minstens 50 / uur de helling afraast, terwijl jij mooi 30/uur doet.
En maar hopen dat het zo'n superpiloot is die allerlei cursussen gevolgd heeft...
Het punt dat je aanhaalt zal mss wel kloppen. En het lijkt een zone 30 voor een schooltje. Permanent. Je kan altijd bij de gemeente informeren waarom er geen dynamisch bord meer staat. Dat lijkt me beter dan te gissen en je te ergeren aan iets dat niet geverifieerd is. Je geeft ook aan dat er toch snel gereden word en er goed gas wordt gegeven, dus dan moeten ze de zone dertig maar laten vallen. Zo werkt het niet. :bang:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zou mij niet verwonderen mocht het statische bord weg zijn omwille van dezelfde reden als een bord in Merelbeke (identiek dezelfde situatie) : die zonnepanelen kunnen niet genoeg stroom leveren voor 's avonds en 's ochtends een paar uur die LED'jes te laten branden, ofwel zijn de batterijen stuk gegaan die er in zaten. Permanente stroom aanleggen naar zoiets is behoorlijk duur.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

boulder schreef:De meeste flitsboetes komen dan ook van dit soort wegen, waar de snelheid onlangs van 90 naar 70 of van 70 naar 50 veranderde.
Toch normaal?
Dat is de enige manier om mensen duidelijk te maken dat de limieten gewijzigd zijn.
Het zou maar zinloos zijn om regels te wijzigen, en niet te controleren?

Sedert de R35 (Ring Waregem) over het hele traject 50 km/u geworden is, heeft ongeveer iedereen die er voorbijkwam een boete gekregen.
Gevolg: niemand rijdt er nu nog sneller dan 50 km/u :-)
boulder schreef:Moet het nog duidelijker worden dat het hen puur om het geld te doen is?
Ik heb er geen probleem mee ...
Voor mij mogen ze de boetes verdubbelen, de pakkans verdubbelen, het aantal flitspalen verdubbelen ...
Alles wat jullie bijbrengen in de staatskas moet ik niet betalen :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

krisken schreef: Tja jou mogen we niet laten meespelen met dat spelletje hé. Jij hebt immers een fancy manier bedacht (je hebt deze hier zelfs nog beschreven) hoe je met je diesel een pak minder verbruikte. Jouw auto is op één of andere manier dus wel getuned... En logischerwijs zou de auto die vooraan aan het rijden was meer moeten verbruiken dan de auto achterin.
Ik deed totaal geen moeite om braaf te rijden of te anticiperen. Ik deed net het omgekeerde. Had 2e laagste en zat net achter de 1e wagen. Die gaf regelmatig flink gas bij. Dan waren er mensen met 50% meer verbruik op datzelfde traject. Enkel de buschauffeur had zo'n laag verbruik maar die deed moeite om wel zo braaf mogelijk te rijden. Dus weinig gas bijgeven bij hernemingen en zo lang mogelijk laten uitbollen en dus minder snel remmen.

Ik denk dat die mannen zo rijden op automatische piloot, het wordt er waarschijnlijk bij de lijn hard ingedramd om zoveel mogelijk fuel te besparen.

Dus braaf rijden levert wel een besparing op, maar waarom koop je dan een sportauto?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

philippe_d schreef:Alles wat jullie bijbrengen in de staatskas moet ik niet betalen :wink:
Dat zeggen ze wel eens, maar om eerlijk te zijn geloof ik daar niet veel van :wink:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Het is normaal dat men extra controleert waar de situatie gewijzigd is. De Belg is nogal traag als het gaat om kracht van verandering van gedrag, het eigen gedrag dan toch.

Aanpassingen van snelheid is voor mij ook een aanpassing. Je kan een weg zo maken dat je snel kan rijden of je kan de snelheidslimiet aanpassen aan de staat van de weg of de weg zo inrichten dat snel rijden moeilijker is. Dat is niet demagogisch maar wel logisch.

In mijn zakken hebben ze nog niet gezeten maar de veelplegers moeten niet klagen. Ze kiezen voor deze herverdeling door hun gedrag en sponsoren zo de aankoop van bijvoorbeeld een duur variabel licht, zo is iedereen tevreden :lol:

Waarom dat om 2 uur 's nachts nog altijd max. 30 moet zijn, moet men mij niet uitleggen. Ik slaap vooral s'nachts graag goed en rustig en ik ken er nog met zo'n afwijking. De boetes zijn te laag om overal variabele lichten te plaatsen en onderhouden :-D

Dan nog een deel voorbeelden van de foute mentaliteit. Goed gas geven op zone-30 's nachts omdat er dan niet zou geflitst worden en dan komen janken als ze toch alweer door de 'overheid 'geflitst worden op userbase :roll:

Uiteraard is de persoon die volgens de regels rijdt (waarvan men beweert dat het praktisch onmogelijk is) het probleem en niet de zot die 's nachts door de straten gaat racen omdat zijn frustraties nog niet uitgewerkt zijn. :nono:

Vandaag nog een artikel over de kilometerheffing die er uiteindelijk toch zal komen. Ik ben voorstander omdat het samen met het rijbewijs met punten het enige is dat deze recidivisten kan bereiken, helaas voor de anderen die nu al lang hun rijgedrag aangepast hebben en niets verkeerds doen. Anderzijds zullen ook dat weer de mensen zijn die zich sneller zullen aanpassen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

ub4b schreef:maar waarom koop je dan een sportauto?
simpel. Als je er traag mee rijdt, dan zien de mensen je langer. Mensen kunnen je dan langer nastaren. 8)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ik zie dagelijks mensen in sportieve kledij die niet echt bepaald sportief lijken :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dizzy schreef:Vandaag nog een artikel over de kilometerheffing die er uiteindelijk toch zal komen. Ik ben voorstander omdat het samen met het rijbewijs met punten het enige is dat deze recidivisten kan bereiken, helaas voor de anderen die nu al lang hun rijgedrag aangepast hebben en niets verkeerds doen. Anderzijds zullen ook dat weer de mensen zijn die zich sneller zullen aanpassen.
Een echte malloot die Weyts. Kilometerheffing: ik betaal al per kilometer via accijnzen en BTW op brandstof.

Dus gaat de taks op brandstof ook omlaag? Ik denk het niet. Is gewoon weer verdere kassa kassa.

Want het gaat duurder worden dankzij die malloot:
Paul Boutsen

Wat een grove leugen! Een 2ltr diesel betaalt nu 450€ verkeersbelastingen, het cijfer dat vorige week op deze site stond voor de kilometerheffing was 0,07ct/km of geen 6500km rijden per jaar rijden. Elke gemiddelde bestuurder doet er minimum 10.000 km per jaar wat bijna neerkomt op een belasting verdubbeling! Hopelijk komt dit er nooit voor de gewone mensen, die is pure diefstal die men in wet wil gieten, zoals de meeste andere belastingen!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

mailracer schreef:Er zijn waarschijnlijk in Belgie wel punten waar men het systeem gebruikt om de kas te vullen. Het is dan aan jouw om dit niet toe te laten en je aan de richtlijnen te houden. Lijkt me niet zo moeilijk toch ?
Of de gelegaliseerde diefstal moet naar meer aanvaardbare niveaus...
mailracer schreef:Het punt dat je aanhaalt zal mss wel kloppen. En het lijkt een zone 30 voor een schooltje. Permanent. Je kan altijd bij de gemeente informeren waarom er geen dynamisch bord meer staat. Dat lijkt me beter dan te gissen en je te ergeren aan iets dat niet geverifieerd is. Je geeft ook aan dat er toch snel gereden word en er goed gas wordt gegeven, dus dan moeten ze de zone dertig maar laten vallen. Zo werkt het niet. :bang:
Mijn woorden niet verdraaien.
Die zone 30 wordt volgens mij veel beter gerespecteerd overdag, omdat men de functie en het nut kent.
Eerlijk zijn met uw burgers en niet op een oneerlijke manier geld willen verdienen wordt dus meer gerespecteerd dan simpelweg graaien...
Philippe_d schreef:Toch normaal?
Dat is de enige manier om mensen duidelijk te maken dat de limieten gewijzigd zijn.
Het zou maar zinloos zijn om regels te wijzigen, en niet te controleren?
Neen, ze wijzigen de limieten omdat ze erop hopen dat het een tijdje duurt vooraleer je de nieuwe situatie gewoon bent, en ondertussen is het kassa kassa.
Philippe_d schreef:Sedert de R35 (Ring Waregem) over het hele traject 50 km/u geworden is, heeft ongeveer iedereen die er voorbijkwam een boete gekregen.
Gevolg: niemand rijdt er nu nog sneller dan 50 km/u :-)
50/uur op een ring?
Is dat niet erg laag?
Of is dat de bedoeling?
Dat men hoopt dat je toch te rap gaat rijden, en hun kas gaat vullen?
En indien niet, houd u maar vast, dan moeten ze maar weer een andere manier zoeken om het geld uit uw zakken te kloppen.
Philippe_d schreef:Alles wat jullie bijbrengen in de staatskas moet ik niet betalen :wink:
Kijk eens wat Tom Meeuws uitgaf aan één feestje bij de Lijn.
Die mensen hebben geen fatsoen, en de diepte van hun zakken is oneindig.
Dizzy schreef:Aanpassingen van snelheid is voor mij ook een aanpassing.
Het is natuurlijk gemakkelijker en goedkoper een bordje zetten "Weg in slechte staat" of "30/uur" in plaats van een fietspad aan te leggen.
En daarmee schuift de overheid alle verantwoordelijkheid voor een gevaarlijke situatie van zich af.
En jij applaudisseert daarvoor... :bang:
Dizzy schreef:Je kan een weg zo maken dat je snel kan rijden of je kan de snelheidslimiet aanpassen aan de staat van de weg of de weg zo inrichten dat snel rijden moeilijker is. Dat is niet demagogisch maar wel logisch.
Het is demagogisch omdat ze die inrichting niet veranderen.
Vandaag stonden de moderne struikrovers hier een straat verder, zo'n baan die van 90 naar 70 gegaan korte tijd geleden.
Het is een kaarsrechte 2x2 rijvaksbaan.
Niets maatregelen om de snelheid te beperken. :nono:
Dizzy schreef:In mijn zakken hebben ze nog niet gezeten maar de veelplegers moeten niet klagen.
Kan moeilijk anders, want je zit het grootste deel van de tijd op het openbaar vervoer.
Goedkoop dus.
Dizzy schreef:Waarom dat om 2 uur 's nachts nog altijd max. 30 moet zijn, moet men mij niet uitleggen. Ik slaap vooral s'nachts graag goed en rustig en ik ken er nog met zo'n afwijking.
Blijkbaar heb je toch wat problemen met begrijpend lezen. Er staat daar een schooltje, daar woont dus niemand, en de rest van de weg is WEL 50/uur.
Dizzy schreef:Dan nog een deel voorbeelden van de foute mentaliteit. Goed gas geven op zone-30 's nachts omdat er dan niet zou geflitst worden en dan komen janken als ze toch alweer door de 'overheid 'geflitst worden op userbase :roll:
Opnieuw doe je de waarheid geweld aan.
Blijkbaar is dat jouw tactiek, als je het niet kan halen met argumenten, ga je maar van alles verzinnen dat de ander zogezegd geschreven heeft.
Een beetje eerlijkheid zou je geloofwaardiger maken...
Ik ben daar nog nooit geflitst, zoals ik zelf aangaf.
Ik moet wel opletten niet aangereden te worden van die 90% die er zich niet aan houdt...[/QUOTE]

Dizzy schreef:Uiteraard is de persoon die volgens de regels rijdt (waarvan men beweert dat het praktisch onmogelijk is) het probleem en niet de zot die 's nachts door de straten gaat racen omdat zijn frustraties nog niet uitgewerkt zijn. :nono:

Is 50/uur dan als een zot?
Héél de weg is 50/uur, behalve aan dat schooltje, dus dat bewijst dat het niet voor de nachtrust is, en dat 50/uur niet "racen is als een zot."
:bang:

Dizzy schreef:Vandaag nog een artikel over de kilometerheffing die er uiteindelijk toch zal komen. Ik ben voorstander omdat het samen met het rijbewijs met punten het enige is dat deze recidivisten kan bereiken, helaas voor de anderen die nu al lang hun rijgedrag aangepast hebben en niets verkeerds doen. Anderzijds zullen ook dat weer de mensen zijn die zich sneller zullen aanpassen.

Het zal gewoon jobs doden, producten peperduur maken, en mensen die zich inzetten verzuren.
Goed bezig...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

mailracer schreef:Er zijn waarschijnlijk in Belgie wel punten waar men het systeem gebruikt om de kas te vullen. Het is dan aan jouw om dit niet toe te laten en je aan de richtlijnen te houden. Lijkt me niet zo moeilijk toch ?
Mja, ik bezie die redenering een beetje als de veel mildere vorm van: als je niet wilt dat de stasi jou pakt als oost-duitser, dan moet je hen geen reden daartoe geven!

Die redenering werkt dus enkel als de machtige partij zich redelijk opstelt en dat is wat veel mensen hier in twijfel trekken.
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Misschien dat de buren de brief eerst hebben ontvangen en na enkele dagen de brief in uw brievenbus hebben gestoken ? Maarja je kan beter gewoon betalen, en ze sturen toch een herinnering zonder verhoging of niet ? En je kan ook bij de bank vragen om de storting direct uit te voeren, tegen betaling ... .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dynamische borden:
1) Als je ze niet plaatst, gaan de mensen de (veel te vaak voorkomende) zones 30 beginnen te negeren. Ik ken er ook aan scholen die ik in pakweg augustus op een stille zaterdagnacht om 2u absoluut niet respecteer.

2) Als je ze plaatst moet je ook een dynamisch eindbord plaatsen. Hoeveel keren ik al uit reflex in de rem ging omdat ik een "einde zone 30" bord zag en direct dacht "shit, ik moet dat beginbord gemist hebben" is niet meer te tellen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

boulder schreef:Neen, ze wijzigen de limieten omdat ze erop hopen dat het een tijdje duurt vooraleer je de nieuwe situatie gewoon bent, en ondertussen is het kassa kassa.

Het is natuurlijk gemakkelijker en goedkoper een bordje zetten "Weg in slechte staat" of "30/uur" in plaats van een fietspad aan te leggen.
En daarmee schuift de overheid alle verantwoordelijkheid voor een gevaarlijke situatie van zich af.
En jij applaudisseert daarvoor... :bang:

Kan moeilijk anders, want je zit het grootste deel van de tijd op het openbaar vervoer.
Goedkoop dus.

Ik moet wel opletten niet aangereden te worden van die 90% die er zich niet aan houdt...

Het zal gewoon jobs doden, producten peperduur maken, en mensen die zich inzetten verzuren.
Goed bezig...
Onzin, anders zou men de limieten constant wijzigen en niet eenmalig terugbrengen.

Is er onbeperkt budget? Ik ben ook voor meer fietspaden maar ik besef ook dat het budget niet oneindig is en tussentijdse oplossingen dan beter zijn dan niets doen. Ik applaudisseer dus niet maar ben gewoon realistisch.

Heb jij last van geheugenverlies? Heb u al eens gezegd dat uw aanname van mijn gebruik van de wagen niet klopt. De pakkans is in België zeer laag en daarom zijn mensen die veel boetes pakken gewoon mensen die praktisch altijd te snel rijden ofwel onbekwaam om hun snelheidsmeter te lezen.

En jij verdedigt het gedrag van de, volgens uw tellingen, 90% die zich niet aan de snelheidslimiet houdt. U bevestigt daarmee mijn stelling dat velen gewoon te snel rijden en dus volledig terecht boetes krijgen. Door de lage pakkans krijgen ze er nog te weinig en passen ze hun gedrag niet aan. Oplossing hogere pakkans en rijbewijs met punten dus.

Nu doden ze andere weggebruikers, is dat beter? Jobs worden niet gedood door nadenken over mobiliteit. Straks nog eens met de fiets naar centrum Gent. Het is koopzondag en braderie. Bussen zijn gratis en het zal over de koppen lopen zijn. Tot daar de demagogie van verlies aan jobs en andere onzin.

Op één punt heb je gelijk, het zal mensen die zich weigeren aan de regels aan te passen verder verzuren al komt er een punt dat ook zij niet meer zuurder kunnen. De rest kan genieten van een leefbare stad.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:En jij verdedigt het gedrag van de, volgens uw tellingen, 90% die zich niet aan de snelheidslimiet houdt. U bevestigt daarmee mijn stelling dat velen gewoon te snel rijden en dus volledig terecht boetes krijgen.
Als 90% of zelfs nog maar "velen" te snel rijden dan is er wat mij betreft meer aan de hand.

De snelheid moet aangepast zijn aan de omstandigheden. Bijvoorbeeld op een 2x2 baanvak is dat bijvoorbeeld 90 km/u, als dat niet aangepast is dan pas je ofwel de structuur van de weg aan of zorg je ervoor dat je de andere risico's beperkt... maar domweg 50 km/u borden plaatsen op een 2x2 baanvak is absurd en zorgt enkel voor kassa-kassa.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Het enige dat zorgt voor kassa kassa is het object tussen de zetel en het stuur zit.

Deze ochtend gereden op de Brugsesteenweg tussen Kortrijk en Ingelmunster. Vroeger 70 met stukjes 90, nu 50 met zelfde infrastructuur. Ikke 53 op CC. Voilà, geen kassa-kassa.
Ik voelde me wel een locomotief met al die wagon’s.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

r2504 schreef:De snelheid moet aangepast zijn aan de omstandigheden. Bijvoorbeeld op een 2x2 baanvak is dat bijvoorbeeld 90 km/u, als dat niet aangepast is dan pas je ofwel de structuur van de weg aan of zorg je ervoor dat je de andere risico's beperkt... maar domweg 50 km/u borden plaatsen op een 2x2 baanvak is absurd en zorgt enkel voor kassa-kassa.
Exact. Dat is spijtig genoeg maar al te vaak het geval; en dan liefst nog met een zonebord, dat moeten ze niet herhalen en iedereen die het niet gezien heeft hangt eraan voor de moeite want het wordt nooit herhaald.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bega je dan geen overtreding als je een bord niet gezien hebt ? die moet ik onthouden. :bang: :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Onzin, anders zou men de limieten constant wijzigen en niet eenmalig terugbrengen.
De onzin komt van uw kant, ze kunnen natuurlijk niet heel de tijd de snelheid verlagen.
Als de snelheid 90/uur was, en de algemene nieuwe regel is 70/uur, dan kunnen ze dat moeilijk nog een paar keer verlagen, of je staat gewoon stil.
Dizzy schreef:Is er onbeperkt budget? Ik ben ook voor meer fietspaden maar ik besef ook dat het budget niet oneindig is en tussentijdse oplossingen dan beter zijn dan niets doen.
Ik zie maar zelden structurele oplossingen, die "tussentijdse oplossing" is gewoon de verantwoordelijkheid van zich afschuiven..
Dizzy schreef:Heb jij last van geheugenverlies? Heb u al eens gezegd dat uw aanname van mijn gebruik van de wagen niet klopt.
Ochja, je rijdt vooral in het weekend, ik heb u al gezegd dat er dan veel minder controles zijn.
Dus uw redenering om alleen naar het aantal kilometers te kijken klopt van geen kanten.
Dizzy schreef:De pakkans is in België zeer laag en daarom zijn mensen die veel boetes pakken gewoon mensen die praktisch altijd te snel rijden ofwel onbekwaam om hun snelheidsmeter te lezen.
Wie constant op zijn snelheidsmeter kijkt kan onmogelijk veilig rijden.
Dat zou je toch al moeten weten.
Dizzy schreef:En jij verdedigt het gedrag van de, volgens uw tellingen, 90% die zich niet aan de snelheidslimiet houdt. U bevestigt daarmee mijn stelling dat velen gewoon te snel rijden en dus volledig terecht boetes krijgen.
Neen, totaal niet.
Ik bevestig daarmee mijn stelling dat belachelijke snelheidsbeperkingen massaal niet gevolgd worden, en leiden tot extra onveiligheid, voor zij die er zich wel aan houden.
Ook een bordje einde werken dat veel later komt dan dat de werken effectief gedaan zijn is een stommiteit van de signalisatie, die erg gevaarlijk is.

Dizzy schreef:Straks nog eens met de fiets naar centrum Gent. Het is koopzondag en braderie. Bussen zijn gratis en het zal over de koppen lopen zijn. Tot daar de demagogie van verlies aan jobs en andere onzin.
Jouw demagogie bestaat erin een specifieke situatie als een ZONDAG met BRADERIE tot norm te verheven.
Ik moet voor mijn werk helemaal niet in het centrum zijn, maar in een industriezone.
Met de fiets zou ik er een paar uur over doen, met de bus ook makkelijk 1,5 uur, we hebben die discussie al gehad, geheugenverlies?
Dizzy schreef:Op één punt heb je gelijk, het zal mensen die zich weigeren aan de regels aan te passen verder verzuren al komt er een punt dat ook zij niet meer zuurder kunnen. De rest kan genieten van een leefbare stad.
Neen, de verzuring komt er bij mensen die hun best doen om de regels na te leven, maar dan toch een boete krijgen.
Als goed gedrag afgestraft wordt met een boete, dan moet je niet verwonderd zijn als uiteindelijk iedereen zijn voeten veegt aan de regels.
En je leefbare stad is naast de kwestie.
Je zit nu weer helemaal met dat beeld van je stadscentrum en je braderietje in je hoofd.
Alsof al dat verkeer daar naartoe moet. :roll:
Cadsite schreef:Het enige dat zorgt voor kassa kassa is het object tussen de zetel en het stuur zit.

Deze ochtend gereden op de Brugsesteenweg tussen Kortrijk en Ingelmunster. Vroeger 70 met stukjes 90, nu 50 met zelfde infrastructuur. Ikke 53 op CC. Voilà, geen kassa-kassa.
Ik voelde me wel een locomotief met al die wagon’s.
Dus je geeft zelf toe dat het een slakkegangetje was, en dat het niet vooruit ging.

Kijk, in Wallonië hebben ze niet gedaan zoals in Vlaanderen : de snelheid op gewestwegen standaard van 90 naar 70 teruggebracht.
Dan ben ik wel eens benieuwd naar de effecten hiervan op het aantal doden en gekwetsten.
En dan bedoel ik niet het theoretische verhaaltje, dat kennen we wel, maar concrete cijfers.
Joe de mannen schreef:Bega je dan geen overtreding als je een bord niet gezien hebt ? die moet ik onthouden
Neen, en dat is nu net de truuk van de overheid.
Maak de bordjes begin zone 30 smaller dan de gewone snelheidsbordjes, zet ze op plaatsen waar je ze gemakkelijk kunt over het hoofd zien, en dan flitsen maar, kassa kassa.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Vroeger 70 met stukjes 90, nu 50 met zelfde infrastructuur. Ikke 53 op CC. Voilà, geen kassa-kassa.
En als ze morgen zeggen dat je op je kop moet gaan staan en je wagen verder trekken met een koord dan doe je dat ook nog braafjes :bang:

Sorry, maar sommige mensen trachten nog enig sinds de logica van sommige beslissingen te begrijpen en lopen niet slaafs overal achteraan (en daarom zijn het nog geen verkeershooligans of wat dan ook).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Jammer dat je hier afgeeft op mensen die de wetgeving slaafs volgen, en in andere topics de mensen zit te bashen die de wetgeving niet volgen. Als het maar in je kraam past waarschijnlijk.

Wat de vraag van Boulder betreft over de verschillen in Vlaanderen en Wallonië:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/aanta ... 72973.html

Aub...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

r2504 schreef:
cadsite schreef:Vroeger 70 met stukjes 90, nu 50 met zelfde infrastructuur. Ikke 53 op CC. Voilà, geen kassa-kassa.
En als ze morgen zeggen dat je op je kop moet gaan staan en je wagen verder trekken met een koord dan doe je dat ook nog braafjes :bang:

Sorry, maar sommige mensen trachten nog enig sinds de logica van sommige beslissingen te begrijpen en lopen niet slaafs overal achteraan (en daarom zijn het nog geen verkeershooligans of wat dan ook).

De discussie gaat om consequent te snel rijden ‘omdat de infrastructuur het in hun inziens het toelaat / zij vinden dat men er gerust sneller mag rijden / er een marge is op de metingen / ....’
Dat is gewoon rebels zijn, niet meer of niet minder!

Rijd ik ook te snel? Vermoedelijk wel eens onbewust, maar ik ga zoals de rebellen hier al zeker niet flirten met de bovengrens.
Waarom? Omdat ik respect heb voor de meerderheid van de weggebruikers die zich wel aan de verkeerregels houden en dus kiezen voor veiligheid.
Wil dat zeggen dat ik het eens ben met alle snelheidsbeperkingen? Neen, maar moet dat een reden zijn om sneller te rijden en zo anderen in gevaar te brengen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Als het maar in je kraam past waarschijnlijk.
Een verhaaltje van pot, ketel, zwart, ... schiet me zonet te binnen.
axs schreef:Rijd ik ook te snel? Vermoedelijk wel eens onbewust
Als ik enkele uitspraken van hiervoor lees dan moest men meteen je rijbewijs afnemen want dan ben je niet aandachtig !

Het doet me denken aan de mensen in onze wijk die het hardst riepen voor snelheidscontroles en dan als eerste geflitst werden.
axs schreef:Wil dat zeggen dat ik het eens ben met alle snelheidsbeperkingen? Neen, maar moet dat een reden zijn om sneller te rijden en zo anderen in gevaar te brengen?
Waarom toch altijd die directe link tussen snelheid en gevaar ?

Als ik op een ringweg (dus geen spelende kinderen, geen kruisingen behalve aan lichhten, ...) nog altijd 70 km/u rij waar vroeger zelfs 90 km/u toegelaten was dan zie ik niet in hoe ik andere mensen in gevaar ga brengen... als is jou conclusie dan vermoedelijk dat ik als een gek slalom tussen zij die netjes 50 (nee, 45 km/u) rijden ?

Het woordje "aangepast" is duidelijk moeilijk te begrijpen voor sommigen.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 04 jun 2018, 08:34, in totaal 1 gewijzigd.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Lees eens mijn hele alinea en quote dan correct.
Je bent echt wel een held in zinnen uit verband trekken.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”