bluetooth oortjes voor desktop

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Op kantoor luister ik vaak muziek met oortjes, maar nu is dat met een draad. Behoorlijk lastig, die draad zit altijd fout of in de weg. :roll:

Ik denk er nu aan om bluetooth oortjes te kopen, maar weet niet goed of dit gaat werken.
Ik heb hier nog een oude bluetooth dongle liggen dat ik eens gekocht heb op dealextreme, maar heb er nooit iets mee gedaan.
Het ding wordt erkend door windows:
Afbeelding

Een idee of dit zou werken?
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dat zal werken, maar verwacht je wel aan sporadisch hiccups, althans dat is mijn ervaring met BT dongles (en BT oortjes in het algemeen).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bedankt voor je antwoord.
Zal het eens bestellen, we zullen zien.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

't Is om af en toe eens wat naar streaming radio te luisteren terwijl er veel achtergrondlawaai is.
Hetgeen je hier zegt zal allemaal wel waar en beter zijn, maar dat heb ik er niet voor over.

De oortjes die ik hier aanduid kosten na aftrek van de welkomstbonus nog €9. Dat vergelijken met 'goedkope' oortjes van €70 is natuurlijk iets helemaal anders.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb vorig jaar X2T oortjes gekocht en ben daar tevreden over
Ze werken perfect voor muziek via smartphone of laptop met voldoende bas voor mij iets te stil voor telefoongesprekken
de houder heeft een accu zodat ze opgeladen worden in de houder, de houder kan de oortjes bijladen als hijzelf ook aan het opladen is
Hebben me rond de 25€ gekost in aanbieding
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Veel hangt af van de Bluetooth op je computer.
Bluetooth headphones met
goedkope chinese dongle: geluid valt constant weg
ingebouwde bluetooth van een Lenovo Thinkpad: werkt perfect zoals bij een goede smartphone, je kan ook makkelijk een paar meter weglopen zonder problemen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb gisteren besteld. Aangezien ik nog nooit bij hen gekocht heb kreeg ik eerst via de app $4 korting en erna even ingelogd op de PC en dan kreeg ik nog $1 extra korting.
Het setje kost me dus €7,38, inclusief verzending. Als het niet werkt naar behoren ben ik er alvast niet veel geld aan kwijt.
Eerst eens proberen op kantoor aan de PC en als dat niet wil werken kan ik het misschien gebruiken op de fiets. Ik hou jullie op de hoogte.

De meeste van die bluetooth oortjes zijn van het type "propt dat ding in uw oorkanaal". Ik heb er al 2 sets gekocht (met draad dan) van jabra & sennheiser, beide >€50. Ik moet er niet van hebben... Die Jabra is al weg, die sennheiser moet ik eens proberen te verkopen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Gisteren zijn de oortjes toegekomen.
Een uurtje getest met radio op de iPad, dat werkt perfect.

Op kantoor heb ik geprobeerd te pairen via dat oude dongletje, maar dat wil niet werken. Geen idee of het is omdat de dongle te oud is of dat ik iets fout doe...

Dan maar muziek via de GSM en dat werkt ook onmiddellijk.

Iemand een idee hoe ik die oortjes toch zou kunnen koppelen met mijn desktop?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat jij omschrijft heb ik ook nog gedaan toen ik op een bureau werkte. Had een bluetooth dongle gekocht en die in mn pc gestoken, en ik luisterde naar streaming radio's via een volwaardige hoofdtelefoon (dus zo een ding dat je over je oren moet zetten). Werkte super!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Dit artikel is ook de moeite om te lezen indien je op zoek bent naar deftige oortjes. Heb op aanraden van hem de KZ ATE gekocht (deze is wel bedraad) en dat geluid is werkelijk magnifiek voor die prijs.
https://appmeister.nl/alleblogsonderelk ... -oordoppen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Euhm...

Ik heb dus oortjes zonder draad gekocht omdat die draad mij serieus stoort. Ik ben tekenaar, ik moet vaak dingen opmeten die bij mij staan/liggen, dus beweeg nogal veel. Dan is die draad een dikke PITA.

De oortjes werken perfect, maar nu doe ik dat via mijn gsm. Liefst zou ik dat via de PC doen, maar de pairing werkt niet, mijn vraag is dus of het aan de dongle ligt (dan koop ik een nieuwe) of aan mijn onkunde.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Oeps ja niet goed gelezen zeker… de link hierboven was dus wel een artikel waar goede standalone Bluetooth oortjes besproken werden onder de 25 EUR. Hiervoor heb je geen dongle nodig. Ervaring met koppelen met Pc heb ik helaas niet.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als je gebruik maakt van een desktop zonder bluetooth heb je voor alle bluetooth oortjes een donlge nodig, anders gaat het niet werken é.
Precies ni zo goed geslapen? :angel:
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Hazo ik dacht dat je met zen Bluetooth dongle bedoelde dat je een bedrade koptelefoon aansluit op een dongle die er dan voor zorgt dat je bedrade koptelefoon draadloos kan communiceren met je PC. Dit bestaat ook en is handig voor mensen die bv een vrij dure hoofdtelefoon hebben en hem draadloos willen kunnen gebruiken.

Als je hem niet kan koppelen met de Bluetooth dongle in je PC maar wel met je smartphone is het eerste waar ik aan zou denken dat de dongle in je PC inderdaad niet goed werkt maar zelf ben ik geen expert op dit vlak. Je ziet ‘m dus wel maar kan gewoon niet pairen ?

En inderdaad laatste tijd wat slaapgebrek :-D
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”