Telenet begint met overzetten van Orange naar eigen netwerk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

heb daarnet antwoord gehad voor het bereik in de regio's die ik vaak kom.

Ze spraken zelfs over 2G nog ^^

Via de frequentie 2G zou je wel een sterk bereik moeten hebben. Dit kan je uiteraard manueel aanpassen via de instellingen op jouw toestel. We blijven continu verbeteringen uitvoeren op onze netwerk om deze te blijven optimaliseren. http://bit.ly/2A09l5j Mocht je nog vragen hebben, stel ze ons gerust!

We zitten anno 2017-2018 :oops:
*Delen zijn weggelaten om privacy te geven aan de support ( uiteraard kan hij/zij hier ook niets aan doen )
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Splitter schreef:
giolovin schreef:Met een Samsung Galaxy S7 genoeg de vergelijking kunnen doen met vrienden toen ik op BASE zat. Zij hadden 4G met Proximus en Orange, terwijl het met BASE onmogelijk was om nog maar een eenvoudige webpagina te openen (o.a. !!Centrum!! Roeselare & Oudenaarde).
en die vrienden hadden ook een S7, kwestie van met hetzelfde toestel te vergelijken? (overigens heb ik al meer problemen gehad met samsungs dan met chinese toestellen, maar soit)
vreemd ook, wat betreft centrum roeselare... daar meen ik me toch te herinneren dat ik deftige 3g had paar jaar terug, maar goed, ik kom daar dan ook niet om alleen op mijn gsm te zitten.
Nee die hadden een ander merk. De vergelijking gaat misschien niet helemaal op, het is overduidelijk dat het netwerk van BASE in zijn kinderschoenen is blijven steken: geen 4G, geen 3G, ja 2G of nóg erger in het centrum van bepaalde steden.

Ik veronderstel dat jijzelf niet dagelijks naar Roeselare komt of er woont? Het is maar door er te wonen dat je beseft hoe slecht het is gesteld met het netwerk van BASE.

Er zijn er toch altijd die alles proberen te weerleggen wat andere mensen vertellen.

Naar mijn mening zal Telenet nog serieus wat geld en tijd mogen pompen om van BASE een volwaardige mobiel netwerk te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Regio Diksmuide van verschillende mensen gehoord dat ze vorige maand een nieuwe sim hebben gekregen en zo op het Base-netwerk terechtkwamen met hun mobieltje. Huilen met de pet op hier in Diksmuide, lokaal nog altijd enkel Edge dual carrier (Ijzertoren), en 3G kwam van kilometers verderop (Esen en Pervijze). Heel wat klachten dus. Sinds deze week staat er op het industriepark (Heernisse,vlak naast het stadscentrum) een mobiele antenne annex stroomgroep, die Diksmuide voorziet van goeie 4G (met HF-link richting Veurne) en ik hoor geen klachten meer...
Voor wie foto's wil, laat iets weten!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Forza
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

satsurfer schreef:800.000 klanten die migreren naar een netwerk die objectief gezien al inferieur is met Proximus/Orange. Tja, da's lopen in uw ongeluk :oops: Wie niet horen wil, moet voelen.

Ze staren zich blind op die WIGO formules, en de meesten weten zelfs niet dat ze op een inferieur netwerk gaan. 'Ach ja, we zitten op Telenet. Ach ja, da's kabel hé' :lol:
Er was eerst sprake dat Wigo formules nog via Orange netwerk ging.
Ik ga dan ook mijn fout asap rechtzetten.
Misschien beter nog wachten op de nieuwe Orange formules die er weeral zouden aankomen?
Ik moet het nog opzoeken maar zou er een minimum termijn bij Wigo zijn?
En hoe te werk gaan? Eerst nummers laten overzetten naar Orange en dan pas opzeggen?
Voor internet en tv blijf ik misschien nog bij Telenet.
Maar je weet maar nooit dat ik volledig overschakel. ;)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

wacht nog 1-2 weken, normaal zouden nieuwe tariefplannen in voege moeten zijn als ik het hier lees.

Als je alle extra's van Telenet niet nodig hebt (wifree, yelotv, sport,...), dan is Orange prima alternatief.
En mss. zal die lijst van extra's die we nu 'missen' bij Orange, nog wat kleiner worden met de nieuwe lancering.
streaming ok? telefonie?

Wifree mis ik niet bij Telenet, gebruik account ouders. Jawadde, hoe lang dat soms duurt om ingelogd te raken. Laat maar hoor.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

1 wigo is goed en telenet ging normaal tegen 31-12-2018 overschakelen.
2 waarom zou je dan niet de sprong wagen met die datum in het achterhoofd en dat er hier zijn die altijd hebben beweerd dat base het beste netwerk was.
Het kon aleen maar beter worden dus :-D
Laatst gewijzigd door proximusboyke 28 dec 2017, 17:48, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Forza
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jun 2013, 09:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

De vrouw des huizes ziet een volledige overstap niet meteen zitten doordat we een telenet emailadres hebben, en een overstap wat rompslomp met zich meebrengt.
Maar wie weet kan ik ze toch overhalen als Orange met een fantastisch aanbod komt.
Anders zal het enkel een mobiele overstap zijn.
Ik zal idd nog een maand wachten.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Forza schreef:De vrouw des huizes ziet een volledige overstap niet meteen zitten doordat we een telenet emailadres hebben.
Korte pijn en niet te lang bij stilstaan. In de toekomst werk je best met een e-mailadres dat niet operator gebonden is. Is als een blok aan je been wanneer je ooit beslist te veranderden.

Gewoon lijstje maken met de belangrijkste zaken/sites die gekoppeld zijn aan je Telenet adres (bekijk je mappen/inbox).

De zaken die je vergeet kun je stelselmatig overzetten wanneer je nog mails binnenkrijgt op je Telenet mailadres. Bij zakelijk gebruik: mail automatisch doorsturen naar correct adres + automatische reply dat de mail die werd gestuurd goed is ontvangen maar ze vanaf nu je kunnen bereiken op een ander e-mailadres). Je kan dus al je mails laten doorsturen naar een ander e-mailaccount zolang het e-mailaccount nog actief is. (6 maanden na opzeg abonnement)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Forza schreef:De vrouw des huizes ziet een volledige overstap niet meteen zitten doordat we een telenet emailadres hebben, en een overstap wat rompslomp met zich meebrengt.
Je kan kiezen om je e-mailadres van Telenet nog 18 maanden te blijven gebruiken of om het onmiddellijk te laten afsluiten, maar alle ontvangen e-mails nog 18 maanden naar je nieuwe adres te laten doorsturen. Dit is wettelijk verplicht. Méér dan genoeg tijd dus om iedereen die nog naar je oude adres stuurt op de hoogte te brengen. Zie http://www.bipt.be/nl/consumenten/faq/1 ... s-behouden
Dankzij de Easy Switch procedure brengt een overstap ook niet meer zo veel rompslomp met zich mee, zie http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/easy-switch.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Als je overstapt moet je je nummer niet opzeggen. Bij overstap regelt je nieuwe provider dat. Bij opzegging loop je trouwens de kans je nummer kwijt te spelen.

Wat je wel moet doen is kijken of je niet meer vast zit aan je contract want anders ga je extra mogen betalen.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Wij zijn hier een kleine twee weken geleden ook overgezet, en ik mag eigenlijk niet zeggen dat ik veel verschil merk. Zelfde kwaliteit van telefoonverbinding en praktisch overal 4G. Zal waarschijnlijk wel afhangen van de locatie waar je je bevindt.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Vanaf midden januari kan hier ook mijn bevindingen geven zeer waarschijnlijk
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.hln.be/regio/maarkedal/-al- ... ~a01a4e73/
man, man, man....verander dan toch van operator....zo'n spel rond maken.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Het toont volgens mij vooral dat de quadruple play als businessstrategie zeer goed werkt. Klanten geloven echt dat ze met handen en voeten aan hun pack gebonden te zijn. Van operator veranderen komt zelfs niet meer in hen op.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Ze hadden precies beter nog een jaar Orange netwerk gebruikt :) kan die mensen
satsurfer schreef:https://www.hln.be/regio/maarkedal/-al- ... ~a01a4e73/
man, man, man....verander dan toch van operator....zo'n spel rond maken.
geen ongelijk geven je betaald zo veel in BE en dan nog werkt het niet...

Hopelijk is het in deze regio beter :/
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

satsurfer schreef:https://www.hln.be/regio/maarkedal/-al- ... ~a01a4e73/
man, man, man....verander dan toch van operator....zo'n spel rond maken.
Dat niet alleen, Telenet biedt zelfs een (tijdelijke) oplossing voor hen door een MCE unit te plaatsen binnenhuis maar als ze dat zelfs niet willen aannemen als oplossing dan stopt het ook. Het moet een beetje van 2 kanten komen. Telenet probeert in alle mogelijke maten dat momenteel mogelijk is te helpen en zij willen het niet accepteren...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ze stellen voor, is niet krijgen hé.

Daarbij, zo'n versterker wil ik niet in mijn huis hoor! en zoals beklaagden zeggen, da's gewoon voor thuis hé.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

PHENOM schreef:Telenet probeert in alle mogelijke maten dat momenteel mogelijk is te helpen en zij willen het niet accepteren...
Onzin, voorheen werkte hun gsm perfect. Telenet had hen moeten informeren dat wegens een netwerkaanpassing de dienst op hun adres niet meer kan geleverd worden en dat ze moeten overstappen naar Proximus of Orange.

Nu int Telenet de abonnementsgelden terwijl ze geen dienst meer leveren.

Hopelijk stuurt Proximus of Orange deze middag een huis-aan-huisverkoper naar de Nederholbeekstraat in Etikhove, dan zijn die mensen meteen verlost van de arrogantie van een bedrijf dat mensen van de ene op de andere dag zonder verbinding zet.

Wel opmerkelijk dat deze consumenten de automatische reflex hebben om een journalist in te schakelen en niet de automatische reflex om meteen naar Proximus of Orange over te stappen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:Wel opmerkelijk dat deze consumenten de automatische reflex hebben om een journalist in te schakelen en niet de automatische reflex om meteen naar Proximus of Orange over te stappen.
:-D
https://maarkedal.n-va.be/wie-is-wie/steve-de-boever
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

raf1 schreef: Nu int Telenet de abonnementsgelden terwijl ze geen dienst meer leveren.
Wat was dat onlangs met huurgelden en telefoons bij Proximus?
Je hoeft niet altijd op de kap van Telenet te zitten, de andere zijn geen haar beter.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

raf1 schreef: Onzin, voorheen werkte hun gsm perfect. Telenet had hen moeten informeren dat wegens een netwerkaanpassing de dienst op hun adres niet meer kan geleverd worden en dat ze moeten overstappen naar Proximus of Orange.

Nu int Telenet de abonnementsgelden terwijl ze geen dienst meer leveren.


Wel opmerkelijk dat deze consumenten de automatische reflex hebben om een journalist in te schakelen en niet de automatische reflex om meteen naar Proximus of Orange over te stappen.
Als ik een ding gemerkt heb hier is dat ge wel ferm anti Telenet zijt. Kan goed begrijpen dat ge slechte ervaring met hun hebt gehad of dat ge het niet eens zijt met hun manier van werken maar om zo te bashen? Het begint echt erg te worden.

Telenet stuurt normaal gezien altijd een bericht uit met de melding dat ze overgezet worden op het nieuwe netwerk en dat dit ook voor problemen kan zorgen (hier werd zelfs een mail voor verstuurd).
Telenet biedt momenteel de mogelijkheid om (gratis) een MCE unit af te halen zodat ze binnenhuis bereikbaar zijn met hun GSM toestellen en proberen dan ook hun netwerk op termijn te verbeteren door de masten te upgraden/bij te plaatsen.
Helaas is dat laatste iets moeilijker om op korte termijn te realiseren aangezien ze daar vergunningen voor nodig hebben die de Vlaamse staat/gemeente niet zomaar goedkeurt.

raf1 schreef:Hopelijk stuurt Proximus of Orange deze middag een huis-aan-huisverkoper naar de Nederholbeekstraat in Etikhove, dan zijn die mensen meteen verlost van de arrogantie van een bedrijf dat mensen van de ene op de andere dag zonder verbinding zet.
Want Proximus is alles behalve arrogant zeker? Hebben het bij mij ook eens geflikt mij over te zetten op hun netwerk door zo'n aan-huis-verkoper. Het enige dat ik ontvangen had van die persoon toen was een voorstel, geen effectief contract om aan te gaan. Blijkbaar zijn ze daar bij Proximus wat losser in want enkele dagen later was mijn nummer bij Orange verdwenen en stond ik bij Proximus in hun database.
Qua bereik is Proximus goed, daar heb ik geen klachten over gehad maar hoe ze te werk gaan blijf ik alles behalve goed vinden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

PHENOM schrijft: Helaas is dat laatste iets moeilijker om op korte termijn te realiseren aangezien ze...

TN heeft eerst beslist om hun contract met Orange te verlengen, maar later dit terug te herroepen!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

buthead schreef:Ze hadden precies beter nog een jaar Orange netwerk gebruikt :) kan die mensen
satsurfer schreef:https://www.hln.be/regio/maarkedal/-al- ... ~a01a4e73/
man, man, man....verander dan toch van operator....zo'n spel rond maken.
geen ongelijk geven je betaald zo veel in BE en dan nog werkt het niet...

Hopelijk is het in deze regio beter :/

Waar ik woon van 50/50 (Orange 4G, met telenet SIM vroeger) naar 10/8 (4G van BASE) en op plaatsen hier 0mbps Orange/Proximus hebben meer antennes hier, base alleen 1tje die 1,1km verderop staat. Ben overgestapt naar Proximus, voor mobiele telefonie werkt perfect, bijna overal in Belgie 4G.
PHENOM schreef: Telenet stuurt normaal gezien altijd een bericht uit met de melding dat ze overgezet worden op het nieuwe netwerk en dat dit ook voor problemen kan zorgen (hier werd zelfs een mail voor verstuurd).
Hier heb ik niets ontvangen, het zou kunnen na die verrandering maar 2 tellefoons zijn dood gegaan (Mijne + die van mijn moeder) en die van mijn vader werkte nog, dus heb ik zelf geen bericht binnengekregen een mail zou kunnen maar ik had liever een berichtje voordat ze verranderd waren.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

wat ik zie en hoor is dat er veel klanten wigo verlaten.
Niet persé omdat ze wegwillen van telenet voor internet en tv, maar weg gaan voor hun mobiele tak.
Natuurlijk proberen verkopers dan alles over te zetten :-D
Laatst gewijzigd door proximusboyke 28 mei 2018, 17:43, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Bereik van Tn mobiel is een ramp ze hebben veel werk voor de boeg :s beter nog jaartje extra orange netwerk gebruikt of zelfs wel langer.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Eind maart dit jaar heeft men hier lokaal (en/of nationaal?) veel klanten overgezet van Telenet (Orange) naar Telenet (Base). Héél veel klachten want ongelooflijk of niet: hier in Diksmuide zat Base nog altijd op (dual carrier) Edge. Niemand kon nog deftig surfen. Er is toen op korte termijn een mobiele zendmast gekomen vlakbij het centrum die 4G van de mast Veurne Bedrijvenlaan doorstraalde, en ondertussen is het helemaal in orde gekomen met die Telenet (Base) 4G hier, hoorde zelfs al over 4G+??

Om maar te zeggen, ze zijn zichzelf misschien wat voorbij gelopen bij de omschakeling??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Hier al meer dan een jaar geleden overgezet, een ramp, geen bereik op meerdere plaatsen (zelfs geen SMS) overgestapt naar proximus etc nog niets van extra mast gezien bij andere personen met Telenet, ze hebben toelating gekregen in 2015 voor een nieuwe mast, die er nog niet staat ofc.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Jullie weten ook: het is maar een kwestie van tijd tegen dat Base netwerk echt wel volwaardig gaat worden. Telenet wil kwaliteit leveren, dus binnen dit en een paar jaar zal Base een volwaardig netwerk zijn. Het zou mij zelfs nog niet verbazen dat Proximus het slechtste netwerk van de 3 nog gaat worden, want bij Orange kennen ze het klappen van de zweep al qua datanetwerk (zie maar naar verleden) en die gaan hun geen 2x die titel aansmeren! :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bwa, een kwestie van tijd is een ruim begrip hé. Bij mij is het ook maar een kwestie van geld eer ik mijn eigen vliegtuig koop :-)

Dat Telenet van Orange naar hun eigen netwerk gaat is logisch : het kost hun maandelijks een paar duizenden euro's om bij Orange te blijven. Geld dat ze nu besparen en kunnen investeren in hun eigen netwerk. Maar ik begrijp vele mensen hier wel : Base is echt een minderwaardig netwerk op sommige plaatsen. Toen ik nog in Merelbeke woonde had ik zelf een Base abonnement wat vrij goed werkte voor data en bellen. Maar eens ik naar mijn ouders ging (eveneens in Merelbeke, maar wat landelijker) was het huilen met de pet op. In de steden meestal vrij goed bereik en een zeer deftige 4G verbinding, maar als je richting de (Vlaamse) Ardennen gaat is het niet verwonderlijk dat het signaal meermaals gewoon weg valt. M'n verhuis naar Wetteren was dan ook de druppel : waar ik woon heb je amper edge (op zich niet zo erg, gezien ik thuis wifi heb) maar helaas ook veel onderbroken gesprekken etc. Ga je meer naar het centrum van Wetteren dan word de situatie er niet beter op, zeker niet nu ze hun antennes hebben moeten verwijderen van de kerk van Wetteren! Daarom (via een omweg bij LycaMobile) naar Orange gegaan. Wat eigenlijk wel prima werkt. Heb wel nog een Huawei P7 met een Base SIM er in, en blijkbaar is er na 3 jaar nog steeds geen verandering gekomen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daar heb ik zo mijn twijfels over en zeker tegen een jaar

http://www.sites.bipt.be/#

hier zuid west vlaanderen zie je al genoeg : de meeste gemeentes 1 antenne orange en proximus 3 a 4 dan weet je genoeg. en van telenet amper in aanvraag dus als ze in aanvraag zijn kan het nog meer dan 1 jaar duren.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Die site is (sterk) verouderd, en is al +3 jaar niet meer up-to-date gebracht bij mijn weten!
Voor Vlaanderen is dit de correcte kaart : https://www.lne.be/kaart-zendantennes
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

De kaart neem je best ook met een korrel zout. Telenet heeft op veel plaatsen zogezegd 4G op 800Mhz aangevraagd op een hoog vermogen maar in praktijk blijkt er geen 4G te zijn. Als je hen daarop aanspreekt dan verschijnt er plots na enkele weken een nieuwe aanvraag zonder 4G.

Voorbeelden:
- mast te Eernegem: nieuw vs oud
- mast te Dentergem: mast met 4G aan een vermogen van 79.6W, maar onmogelijk 4G te krijgen.

PS: die site trekt tegenwoordig op niet veel meer. Op een locatie kan je, afhankelijk van waar je exact klikt op het blauw verschillende resultaten krijgen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

nu ze allemaal overgezet zijn, wat zijn de bevindingen van hun netwerk ?
Komt er verbetring in of enkel slechter geworden ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

proximusboyke schreef:nu ze allemaal overgezet zijn, wat zijn de bevindingen van hun netwerk ?
Komt er verbetring in of enkel slechter geworden ?
Het zal verbeterd worden maar het kost redelijk wat tijd om masten bij te plaatsen etc.
Denk dat het momenteel nog altijd hetzelfde (grotendeels) zal zijn als 2-3 maanden geleden en per regio zal het nog altijd verschillen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

proximusboyke schreef:nu ze allemaal overgezet zijn, wat zijn de bevindingen van hun netwerk ?
Komt er verbetring in of enkel slechter geworden ?
Ik zit (momenteel nog) op MV, Base/Telenet - en kan alleen maar stellen dat er een aantal zwarte gaten welke ondertussen wel verdwenen zijn. (Leuven was problematisch indoor, da's nu al wel anders)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

nieuwe dekkingskaart (ofwel ben ik laat)
http://www.bipt.be/nl/consumenten/inter ... -netwerken

Amai, Base zo'n sprong? :eek:

stand 1/6/2017 - stand 1/8/2018
Base/Telenet
Totale Dekking
66.88% / 90,47%
Betrouwbaarheid
97.3% / 99,3%

Orange
Totale Dekking
99.30% / 99,72%
Betrouwbaarheid
98.6% / 98,9%

Proximus
Totale Dekking
99.35% / 97,66%
Betrouwbaarheid
98% / 98%
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Kan je eigenlijk niet inbeelden dat Base vorig jaar slechts 66.88% dekking had?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

4g dekking voor alle duidelijkheid

Sent from my LG-H930 using Tapatalk
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat Base de voorbije jaren de slechtere van de 3 was, was algemeen gekend. Maar dat ze slechts 66% 4G dekking hadden? Zou ik wel heel vreemd vinden?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Dit was voornamelijk in Wallonië daar was amper 4G of zelfs geen simpelweg :) ( goede dekking of verbinding is weer een andere zaak )
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”