Proximus roaming nog niet uit systeem ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Enkele weken geleden zijn we een weekje naar Nederland geweest en daar natuurlijk de smartphone gebruikt.
Toen ik vorige week mijn factuur kreeg was er €10 roaming aangerekend.
Na contact opgenomen te hebben zouden ze de €10 terugstorten want dit was een vergissing.
Roaming bestaat trouwens niet meer sinds vorig jaar.
Worden die facturen dan niet automatisch door hun systeem gemaakt of doen ze dat nog manueel daar ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Bestaat niet meer voor deze landen wel te verstaan:
Duitsland, Oostenrijk, Bulgarije, Cyprus, Kroatië, Denemarken, Spanje, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe (Franse Antillen), Frans-Guyana; Hongarije, Åland-eilanden (Finland), Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Martinique (Franse Antillen), Mayotte, Nederland, Polen, Portugal, TsjechischeRepubliek, Réunion, Roemenië, het Verenigd Koninkrijk, Saint-Barthélemy (Franse Antillen), Sint-Maarten (Franse Antillen), Slovakije, Slovenië en Zweden + IJsland, Liechtenstein en Noorwegen. Opgelet, Zwitserland, Monaco en Andorra maken niet deel uit van de EU.
Bron
welke tarief wordt toegepast
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Ik kreeg deze week een rekening van een 715 euro voor 521MB data in UAE, dit ondanks dat travel surf world actief was. Lijkt me idd dat er iets misloopt met facturering voor roaming.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Zowel ik als mijn vriendin hebben gisteren bij aflopen van onze afrekeningsperiode ook een sms gekregen dat er 10 EUR te betalen is (beide een business abo). Ze heeft naar hun klantendienst gebeld en ze hebben daar geen logische uitleg buiten "misschien heeft er iemand stiekem gebeld" :bang: Ondertussen is de lopende periode ook al 22,75 EUR in het rood terwijl geen van beide in het buitenland heeft gezeten (wat sowieso amper zou uit mogen maken tegenwoordig). Ik hoor nog van mensen met problemen, maar blijkbaar zijn ze zelf nog altijd "in denial". Niet te snappen :bang:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Vandaag een dossier nummer ontvangen... ze erkennen in ieder geval al de fout.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Het lijkt wel alsof Proximus toch nog wat werk aan de winkel heeft. Ik had enkele maanden geleden ook problemen in Zweden met een Proximus werk abo. Ik heb 12 Gb databundel, toen ik plots een SMS kreeg dat ik 60 euro over mijn bundel was, terwijl ik nog maar 5 gb had opgestookt. Bleek ook een fout te zijn in hun systeem. Facturatie liep achteraf wel goed, maar heeft geen goede indruk bij mij nagelaten... Maarja, veranderen is onmogelijk door mijn werk abonnement.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Modbreak:
Offtopic
Hier met Orange nog geen enkel probleem gehad na enkele keren Frankrijk. Data & voice gaan mooi van de bundel af. :banana:
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Hier ook wat Europa betreft, buiten europa en dan vooral de meest exotische bestemmingen (buiten hun normale top destinations) loopt hier moeizaam.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De proximus facturatie laat duidelijk steken vallen.

Een factuur die normaal 9,06 euro moet zijn werd nu 79,83 euro. Een installatie die aangerekend was en mobiele abbonementskosten van 20 euro terwijl het max 9 kan zijn en er zijn ook geen verdere details over deze 20 euro waar dat bedrag zich precies bevind.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Als 5% van hun klanten als die foutieve facturen toch betaalt... Dan zijn ze goed bezig hé, voor de aandeelhouders! :bang:
Er gaan zeker mensen zijn die met domiciliering betalen die die fouten niet zien.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vorig jaar bij Dommel (maar kregen hun gegevens van Proximus) een factuur van een paar honderd Euro gekregen voor datagebruik op La Réunion (wel degelijk EU). Navraag leverde het volgende op: het verkeer liep over een netwerk op Mayotte (ja, dat ligt wel 1000 km van La Réunion en is bovendien ook EU).
Uiteindelijk alles terugbetaald gekregen, maar dat toont wel aan dat nog niet alles verloopt zoals gewenst.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

kamiel schreef:Als 5% van hun klanten als die foutieve facturen toch betaalt... Dan zijn ze goed bezig hé, voor de aandeelhouders! :bang:
Er gaan zeker mensen zijn die met domiciliering betalen die die fouten niet zien.
De boetes op zulke praktijken moesten gigantisch zijn.
Ik denk dan aan "1 klacht = review van alle klanten het voorbije jaar" met als boete >150% van de onterecht geinde bedragen (naast de terugbetaling ervan aan de gedupeerden uiteraard, ook a rato >150%)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”