toekomst DVB-T in Vlaanderen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

9livesuni schreef: Nou niet echt. Het gaat hem over de keuze of men overschakelt naar DVB T2. Toestellen met die leeftijd ondersteunen dat gewoonweg niet.
het gros vd tv's bij vandenborre hebben gewoon dvbt2 aan boord. dvbt2 is trouwens compatibel met dvbt, een hoop kijkers hun toestel zal nu al compatibel zijn.
de marginalen zijn emsne gelijk ik met hun 10j oud tv'tje
9livesuni schreef:Lijkt mij dat er wel een gigantisch bedrag vrijkomt dat ze gaan investeren in het online gebeuren. .
iets hoger lees je dat het dus 0,22% vh huidige budget is.

het is al gezegd
Vrt wil de auteursrechten van de 2 spelers en omschakelen naar dvbt2 zal inderdaad een kleine kost zijn die men niet wil ophoesten.
dvbt is in heel Europa aan het verdwijnen en rond 20-22 is het volledig boeken toe, dus los wat de vrt doet zal dat signaal definitief weg zijn.

beetje zielig wat mij betreft
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

vasonline schrijft: Heeft men in het VRT journaal of op de radio de stopzetting...

ja, als bericht even in de canvas rolkrant :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Vraag m.b.t. standpunt en ondernomen acties hieromtrent - verzonden aan alle fracties van het Vlaams Parlement

https://www.vlaamsparlement.be/contact/ ... e-fracties
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

vasonline schreef: Heeft men in het VRT journaal of op de radio de stopzetting van DVB-T ondertussen aangekondigd? Want als het alleen maar ergens verdoken verstopt
staat als klein berichtje op de VRT website....
Ja hoor: is die dag meerdere keren in het radionieuws op oa MNM Hits en Radio1 gekomen.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

xayana schreef: Ja hoor: is die dag meerdere keren in het radionieuws op oa MNM Hits en Radio1 gekomen.
Maar niet in het 7-uur journaal. Zal nog wel in het nieuws komen vlak voor de uitschakeling. En waarschijnlijk ook een tekstbericht op scherm voor wie kijkt via DVB-T.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

stefke schreef:heb ook een dvb-t antenne hangen en ik krijg alleen dvb-t door en geen dvb-t2 signaal
Er is in Vlaanderen dan ook geen DVB-T2.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Maar ik zou toch moeten tv vlaanderen kunnen ontvangen. Wel niet gedecodeerd maar toch zichtbaar in de zenderlijst. Denk echt dat er een koppelstukje niet het volledige signaal doorlaat. Gebruik dit om de fm antenne en de yagi te koppelen om zo naar de SAB MULTISWITCH 17/8 te gaan.
Ik krijg alleen maar het dvb-t signaal door en geen T2.

zie voor de voorwaarden van tv Vlaanderen https://www.tv-vlaanderen.be/antenne-tv/

Mijn tuner kaartje heeft de volgende eigenschappen

Technische specificaties GigaBlue DVB-C/T2 (H.265) tuner
TV en radio programma's via Digitenne en digitale kabelverbinding
VHF kanalen: 2-12 (49...230 MHz)
UHF kanalen: 21-69 (470...861 MHz)
Input frequentiebereik: 51...858 MHz
Symbolrate: 1 ... 7 Mbaud/s
Input impedantie: 75 Ohm
Tuner in/output: IEC-put
DVB-C / DVB-T/T2 kan via software gewisseld worden


Dus hier zal het niet aan liggen. Heb een yagi antenne op het dak staan, want zit wel in een slecht ontvangstgebied.

Mijn SAB MULTISWITCH 17/8 zou toch normaal gezien dat signaal moeten doorgeven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

stefke schreef:Ik krijg alleen maar het dvb-t signaal door en geen T2.
Nogmaals... er is GEEN DVB-T2 in Belgie !
stefke schreef:DVB-T/T2 kan via software gewisseld worden
Heb je dit dan juist staan, maw. op DVB-T ?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

r2504 schreef:Nogmaals... er is GEEN DVB-T2 in Belgie !
Jawel: https://www.norkring.be/zenderpark/zendmasten-in-kaart/
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

r2504 schreef:Nogmaals... er is GEEN DVB-T2 in Belgie !
Ik vind het vreemd dat jij dat hier meerdere malen blijft zeggen, bijna roepen, want dit klopt niet.

DVB-T2 is sinds december on air via TV Vlaanderen's "Antenne TV" en heeft 'landelijk' (Vlaanderen) een veel beter bereik dan de VRT zelf.
Norkring heeft 13 masten waar Antenne TV on air is, waar de VRT slechts op 8 masten actief is.

In de praktijk kan ik het DVB-T2 signaal opvangen met een vork als antenne, terwijl VRT echt een gerichte buitenantenne nodig heeft.
VRT heeft nooit interesse gehad om van de nieuwe Norkring-locaties gebruik te maken. Volgens de VRT moet je maar meer moeite doen als je hen wilt ontvangen, gezien buitenhuisontvangst 'voldoende' is, terwijl Antenne TV (en Teletenne vroeger) op de markt gebracht is voor gebruik met een meer bescheiden antenne.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ontvang ook de AntenneTV zenders op mij LG televisie, weliswaar met de melding dat er geen geldige CI+ module kan gevonden, maar de zenders komen zonder beeld en geluid wel door. Beter dan de VRT.

Misschien dat bepaalde tuners dvb-t2 zenders gewoon verbergen als je geen geldige module hebt. Dan lijkt het dat geen uitzendingen zijn in dvb-t2.

Er was onlangs een vrije dvb-t2 demo-zender NorkringTV maar die is terug weg.
Alfrodo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Zal het dan gedaan zijn met tv zien op locatie?!

Dit was ideaal op het terras of op het appartement aan zee

Want ze spreken wel van 4G, maar dat gaat toch wel veel kosten vrees ik
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als ze het dan toch gratis moeten kunnen aanbieden, zouden ze met de providers minstens een deal moeten sluiten dat vrt.nu niet meegrekend wordt in verbruik (4g en vaste quota). Dan zal iedereen roepen van netneutraliteit :roll: maar die bestaat voor TV vandaag ook al niet (Proximus TV gaat ook over ip en wordt ook niet meegeteld).

OK, je moet dan nog een GSM-abonnement of internetabonnement hebben maar het zou toch al een stuk dichter zitten bij "gratis".
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Amazor schreef:
r2504 schreef:Nogmaals... er is GEEN DVB-T2 in Belgie !
Ik vind het vreemd dat jij dat hier meerdere malen blijft zeggen, bijna roepen, want dit klopt niet..
nuanceren

Tv vlaanderen kan met de VRt reclame maken omdat dvbt2 ontvangers het gewone dvbt signaal ontvangen.
DVbT2 is niet aan de orde voor de vrt zenders. als de Vrt ermee stopt dan zal er ook geen dvbt2 signaal voor die zenders zijn.

ik zie de zenders van tv vlaanderen ook in m'n lijst maar zonder kaartje kunnen ze niet ontsleuteld worden om effectief te zien
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Berichtje gezonden naar https://cycling.vlaanderen als sportfederatie.

Om hen hierover te informeren en om te vragen om via hun organisatie en lidorganisaties en contacten te pogen politieke druk uit te oefenen.

Wie weet er nog getroffen groepen die een of andere federatie hebben?

Aanvulling: berichtje gezonden naar crisiscentrum van Binnenlandse zaken. Ook om hen te informeren hierover en te vragen of dit geen nadelige invloed heeft voor de openbare veiligheid in een noodsituatie. Kan maar proberen ....
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Vraag gesteld aan Matthias Diependaele (fractievoorzitter): of VRT zomaar koudweg kan beslissen om deze dienst stop te zetten...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb mijn emails ook verstuurd, aan Geert Bourgeois en aan Sven Gatz.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

1207 schreef:nuanceren
...
ik zie de zenders van tv vlaanderen ook in m'n lijst maar zonder kaartje kunnen ze niet ontsleuteld worden om effectief te zien
Ik denk dat je niet volledig op de hoogte bent van de voorgaande reacties van r2504 en stefke.
stefke zijn probleem is dat de DVB-T2 multiplexen niet te ontvangen zijn bij hem thuis. r2504 beweerde dat er geen DVB-T2 on air is, maar dit klopt niet. Zoals je zelf aanhaalt, er is een verschil tussen kunnen ontvangen en kunnen bekijken. Ik kan hier thuis ook RTL4 e.d. (satelliet) ontvangen, maar niet bekijken.

De hardware van stefke is in staat om het signaal op te pikken, maar misschien is alles op het randje en is er teveel demping door aftakkingen e.d.
De VRT gebruikt lagere frequenties (kanaal 22 of 25) dan de commerciële multiplexen (43 en 46 of 44 en 47). Wellicht teveel signaalverlies op de hogere frequenties, hoewel ik denk dat het uitzendvermogen van de commerciële multiplexen minstens even hoog is.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

De bevoegde commissie is deze voor Cultuur, Jeugd, Sport en Media
https://www.vlaamsparlement.be/commissies/1053503

Die hebben een vergadering nu donderdag de 24ste om 10u en om 14u. Voormiddag gaat over het mediadcreet, de namiddag over de begroting.

Vrijdag de 25ste tegen 9u30 brengen de leden die zich ervoor ingeschreven hebben een werkbezoek aan de VRT.

Mochten we met een serieuze groep zijn zouden we kunnen gaan betogen dan daar. Geen idee of het DVB-T verhaal ter sprake gaat komen tijdens die vergadering van donderdag maar dat lijkt het meest logisch dat als er over gesproken gaat worden dat het dan zal zijn. De namiddag, over de begroting, lijkt het meest passende inhoudelijk. De afschaffing van de uitzendingen via DVB-T is een besparingsactie.

Er zijn opnames en live-stream beschikbaar van die vergaderingen. Wie dat wil kan ook in de zaal gaan zitten zolang er stoelen vrij zijn.

Ik heb ondertussen verder een e-mail gezonden naar Sven Gatz en naar een vertegenwoordiger van elke partij in die commissie. En naar de reactie van 'De Wereld Morgen' met de vraag hierover iets te schrijven. En via Facebook een bericht gezonden naar De Inspecteur' (Radio2) om te vragen of ze hier een item over zouden willen doen. Ik weet dat dit lastig is maar er is het redactiestatuut dus als ze echt willen kunnen ze het wel doen.

Aanvulling:
Voor de mensen die wel Facebook hebben, zoek mij op op Facebook, https://facebook.com/userwalter
En deel mijn oproep over DVB-T.

Of deel de oproep vanaf https://www.facebook.com/dvbtinvlaanderenenbrussel , deel het en schrijf uw eigen wervende tekst.

Of schrijf iets zelf en deel dat.

Aanvulling BIS - 22u59;

Ik heb een reactie ontvangen van Bart Caron, Groen, voorzitter van de commissie. Hij heeft mij een draftversie van een schriftelijke vraag aan Sven Gatz doorgezonden. Die zal waarschijnlijk besproken worden op de vergadering van 31 mei schrijft hij. De vraag is zeer uitvoerig en kritisch over het stopzetten van de uitzendingen via DVB-T. Het referentienummer van die vraag is 159715 maar die is nog niet te vinden op de website van het Vlaams parlement.

Aanvulling TRIS;
Er is iets opgedoken;
https://www.vlaamsparlement.be/parlemen ... es/1256866
Laatst gewijzigd door WalterB1 21 mei 2018, 23:11, in totaal 1 gewijzigd.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

WalterB1 schreef:Wie weet er nog getroffen groepen die een of andere federatie hebben?
Binnenvaartschippers ... die gebruiken ook vaak dvb-t voor de vrt
Ken wel iemand met contacten in dat milieu, zal een tekst op stellen.

update 24/5: Mail nu effectief verzonden naar verschillende schippersfederaties (inhoud vraag om petitie te tekenen en individueel te handelen aan de hand van de stappenlijst van WalterB1 hierboven)
Laatst gewijzigd door fredo66 24 mei 2018, 10:16, in totaal 2 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

petrol242 schreef:Wat houdt je tegen fredo66?
https://www.vlaanderen.be/nl/vlaams-par ... -parlement

Je vraagt wie er mee wil starten. Misschien zelf enig initiatief aan de dag leggen?
Beste,
vooraleer je persoonlijke verwijten lanceert, best het draadje nog eens doorlezen. Ik nam al meerdere initiatieven.

Ik had het over een petitie en jij plaatst een link naar info over het indienen van een verzoekschrift bij het Vlaams Parlement. Dat laatste deed ik overigens al en dat kon je 3 items boven je (volkomen onterechte) verwijtende reactie lezen...

Voor een internetpetitie op te starten dacht ik dat anderen hier op het forum daar al veel expertise in hebben. Maar als niemand het doet zal ik dat misschien ook nog doen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik lanceer toch geen persoonlijke verwijten? De tenen zijn weer lang tegenwoordig...

Als je zo graag een internetpetitie ziet verschijnen, wat houdt je dan tegen om dat zelf te doen? Daar heb je echt geen expertise voor nodig hoor. De link van het Vlaams Parlement was trouwens toegevoegd voor in het geval mensen alsnog een verzoekschrift willen indienen, want die had je zelf achterwege gelaten. Als je dat met velen doet heeft dat net zoveel effect. De link was dus niet alleen voor jou bedoeld.

Ik vind het lovenswaardig dat mensen een standpunt in nemen en daar voor willen gaan. Maar ga er dan ook voor en wacht niet tot iemand misschien ooit wel eens het initiatief wil nemen. Individueel heb je gehandeld. Maar probeer het collectief open te trekken want zo haal je meer resultaat. Maar dan wordt er meestal naar links en naar rechts gekeken tot iemand de aanzet geeft?
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

fredo66 schreef:Wie weet er nog getroffen groepen die een of andere federatie hebben?

Binnenvaartschippers ... die gebruiken ook vaak dvb-t voor de vrt
Ken wel iemand met contacten in dat milieu, zal een tekst op stellen.
Heel goed :)
Het is een doelgroep waar ik niet aan had gedacht.
Ik heb ook de reactie van Bart Caron ontvangen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:
r2504 schreef:Nogmaals... er is GEEN DVB-T2 in Belgie !
Jawel: https://www.norkring.be/zenderpark/zendmasten-in-kaart/
Mijn excuses... ik was vergeten dat Antenne-TV DVB-T2 gebruikt... ik dacht dat alles nog DVB-T was :oops:
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Petitie aangemaakt maar moderator moet nog goedkeuren.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

fredo66 schreef:Petitie aangemaakt maar moderator moet nog goedkeuren.
Misschien in afwachting de bijhorende tekst van de petitie hier posten voor feedback? - Bedankt voor het initiatief trouwens.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ondertussen is de internetpetitie net online.
http://behouddvbtuitzendingenopvrt.petitie.be/

Zoveel mogelijk delen en uiteraard zelf tekenen aub !
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

wied schreef:Vraag gesteld aan Matthias Diependaele (fractievoorzitter): of VRT zomaar koudweg kan beslissen om deze dienst stop te zetten...
Antwoord van Matthias Diependaele: medewerker de opdracht gegeven om uit te zoeken of deze beslissing ''wettelijk'' is...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:
wied schreef:Vraag gesteld aan Matthias Diependaele (fractievoorzitter): of VRT zomaar koudweg kan beslissen om deze dienst stop te zetten...
Antwoord van Matthias Diependaele: medewerker de opdracht gegeven om uit te zoeken of deze beslissing ''wettelijk'' is...
Tja, en als het antwoord "ja" is, dan is het kalf verdronken of zo?
Lijkt mij weer een typisch politiek antwoord, er spreekt geen enkel engagement uit om er iets tegen te doen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Eigenlijk krijg ik nu een dubbel gevoel bij die petities: De DVB-T uitzendingen mogen van mij perfect geschrapt worden.. op voorwaarde dat er FTA DVB-T2 zenders in de plaats komen (liefst meteen in HD dan :)).
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

MaT schreef:Eigenlijk krijg ik nu een dubbel gevoel bij die petities: De DVB-T uitzendingen mogen van mij perfect geschrapt worden.. op voorwaarde dat er FTA DVB-T2 zenders in de plaats komen (liefst meteen in HD dan :)).
Eigenlijk dacht ik dat ook bij het lezen van de petitie.

Het probleem is eigenlijk niet dat men stopt met DVB-T. Het probleem is dat men stopt met het aanbieden van de televisiezenders via een platform dat niet een abonnement bij een derde partij vereist. En bijgevolg een kost waardoor de zenders niet langer kosteloos beschikbaar zijn.

In praktijk heb ik geen weet van een andere oplossing dan DVB-T2, buiten DVB-T. -Ja, toch in theorie DVB-S , maar dat zal niet goedkoper zijn en is minder praktisch.(satelliet)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

WalterB1 schreef:Het probleem is dat men stopt met het aanbieden van de televisiezenders via een platform dat niet een abonnement bij een derde partij vereist. En bijgevolg een kost waardoor de zenders niet langer kosteloos beschikbaar zijn.
Dat is precies wat in de petitie staat.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

fredo66 schreef: Dat is precies wat in de petitie staat.
Ja, sorry. Je hebt gelijk.

Het was de zin 'en verzoeken Intrekken van de beslissing om te stoppen met de VRT DVB-T uitzendingen' die blijven hangen was. De tekst hoger gaat algemener.

Aanvulling;
Wilfried Vandaele, NV-A (meerderheid) diende ook een schriftelijke vraag in aan Sven Gatz over dvb-t
https://www.vlaamsparlement.be/parlemen ... es/1257254
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Waar en wanneer kan je die vragen en antwoorden live volgen aub?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Robert Ford schreef:Waar en wanneer kan je die vragen en antwoorden live volgen aub?
Bart Caron schreef in zijn e-mail naar mij dat hij denkt dat dit gaat voorkomen op de vergadering van 31 mei.

Ik heb nu al via de website van het Vlaams parlement 3 schriftelijke vragen gevonden, de laatste nieuwe is van Katja Segers, SP.a (opposite)
https://www.vlaamsparlement.be/parlemen ... es/1256866
https://www.vlaamsparlement.be/parlemen ... es/1257254
https://www.vlaamsparlement.be/parlemen ... es/1257426

Wanneer die vragen in behandeling zijn gekomen kunt u via de links de verslagen van die vergadering vinden. Schriftelijk en video.

Er is nog geen agenda voor 31 mei.
Reginald.S
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2018, 17:37

Op de website van De Standaard is er ook een korte podcast over de afschakeling te beluisteren
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een vraag.
Waarom heeft rtbf een app voor mijn tv en vrt niet? Kunnen die kosten/technologie niet worden gedeeld?
Meer nog:
Waarom kan de vrt geen broadcast via youtube doen? In plaats van het wiel zelf keer op keer proberen te heruitvinden. Telkens ze zelf iets ontwikkeld hebben staan de echte professionals telkens 2 generaties verder.

Het buitenland walst gewoon over Vlaanderen (en Europa) heen, en we blijven rustig verder rommelen als ware het nog steeds 1980.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

WalterB1 schreef:een schriftelijke vraag in aan Sven Gatz over dvb-t
Alsof Sven Gatz daar wakker van ligt... hij heeft zonet nog een puinhoop gemaakt van gans de lokale/regionale radio sector.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef:
WalterB1 schreef:een schriftelijke vraag in aan Sven Gatz over dvb-t
Alsof Sven Gatz daar wakker van ligt... hij heeft zonet nog een puinhoop gemaakt van gans de lokale/regionale radio sector.
soms zijn we het eens :)
vrt begraaft dvbt en het politieke discours zal zijn dat een tv ook geld kost dus een abokost voor internet/kabel/... om vrt nu te zien perfect normaal is. en de vrt nog steeds voldoet aan z'n gratisvoorwaarde voor de eindgebruiker omdat je neits aan de vrt rechtstreeks betaalt
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201805 ... 8987084163

Als VRTNU inderdaad méér dan 1 miljoen gratis accounts heeft, dan begrijp je waarom zij (VRT) inzetten op IP streaming! Adieu DVB-T, adieu netneutraliteit :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”