Goedkope gsm operator voor bellen/sms

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Werkgever/gsmaanbieder wijzigt voorwaarden priveabonnement via werkgever.
Ik wens over te schakelen naar een volledig priveabonnement. Ik bel niet vaak met gsm en verstuur af en toe eens een sms maar ook niet vaak.
Data abonnement is niet strikt nodig.

Welke providers zijn prijsgunstig voor zo'n beperkt belgedrag ?
Het mag prepaid zijn of maandabonnement maar dan wel een heel laag maandtarief (vb zoals edpnet 1euro).

En is behoud van nummer bij elke provider mogelijk ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Als het met herlaadkaart mag zijn, op het netwerk van Telenet, dan moet je eens gaan zien op jimmobile
Behoud nummer kan
https://jimmobile.be/nl/herlaadkaart/

Bel tegoed (start vanaf 5 euro, 8 eurocent per minuut) is een jaar geldig
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik denk dat dommel voor jou geschikt is, dat is op het netwerk van proximus.
Is postpaid, maar zonder vaste kost.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Bij Orange kan je voor 8 euro 90 minuten bellen en onbeperkt sms'en.

Kan je verder specifiëren wat je ongeveer bedoelt met weinig bellen en sms'en.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb een gelijkaardig belprofiel als TS en zit bij... Dommel. Maandelijkse factuur (alles digitaal) nog geen €1.
Voor data zit ik bij JIMMobile (andere SIM): €5 voor 1GB (MEGASURF, 1 maand geldig) is momenteel hard to beat. Alleen jammer van hun overstap van mobiel netwerk, sindsdien is het bereik drastisch minder (traject Brugge-Leuven in de trein).
Computer(k)nul
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Sinna schreef: Voor data zit ik bij JIMMobile (andere SIM): €5 voor 1GB (MEGASURF, 1 maand geldig) is momenteel hard to beat. Alleen jammer van hun overstap van mobiel netwerk, sindsdien is het bereik drastisch minder (traject Brugge-Leuven in de trein).
Off-topic: Van welke, naar welke operator is JIM Mobile dan verhuisd? Of wat bedoel je precies met het mindere bereik?
On-topic: Bij dommel en JIM zou je inderdaad wel safe zitten. Dommel is in een abonnementsformule (5c/min, 2c/sms, 2c/MB), JIM in een herlaadkaartformule (8c/min, 1c/sms, 1c/MB).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Sinna schreef: sindsdien is het bereik drastisch minder (traject Brugge-Leuven in de trein).
Waar precies want ik heb last ter hoogte van Landegem en ter hoogte van Ternat met Orange. Dat kan nog versterkt worden door een dubbeldekker ipv een gewone(vraag me niet waarom)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Als ik het goed voorheb, dan is JIM overgestapt van Base- naar Telenet-netwerk. Hiervoor was een SIM-kaart-wissel vereist.
Op verschillende plaatsen is het bereik ondermaats, o.a. in Landegem en bij de vertakking naar Denderleeuw. Vroeger had ik in BXL-Centraal volledig bereik, nu nog amper iets...
Amper tot geen ervaring met dubbeldeksrijtuigen (reis meestal met de Eupen <-> Oostende ipv. de Blankenberge <-> Genk).
Computer(k)nul
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Steven7 schreef:Kan je verder specifiëren wat je ongeveer bedoelt met weinig bellen en sms'en.
Net al mijn facturen weggegooid, enfin, ik vond er in de mail nog 2 terug. Uiteraard schommelt zoiets per maand.

Maar laat ik zeggen dat ik op jaarbasis dan gemiddeld per maand uitkom op minder dan 30 minuten bellen en zo'n 25 uitgaande sms'en.
Sommige maanden zal dat er wel eens ver over gaan maar gemiddeld bekeken zal het dat ongeveer zijn.
cadsite schreef:Ik denk dat dommel voor jou geschikt is, dat is op het netwerk van proximus.
Is postpaid, maar zonder vaste kost.
Dommel ziet er inderdaad veel belovend uit, bijna te mooi om waar te zijn. Geen abonnementskost en toch lage tarieven. Adder onder het gras ?
Bijkomend, mijn huidig gsm nr. is proximus dus dat zal misschien de overgang vergemakkelijken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Wij zijn klant bij Dommel,voor twee gsm's,nog geen problemen gehad,wij krijgen iedere week(de maandag) een overzicht van de kosten v/d lopende maand.U betaald alleen voor wat U gebruikt,en dat komt neer op 3€ per uur,we betalen de rekenig via Domici,dus zeer gemakkelijk .U kan een max verbruik instellen van 10€.Het verbruik hier is zo altijd tussen de 2 en 4€ per kaartje,Max. per maand.
Laatst gewijzigd door fluppie 07 mei 2018, 16:29, in totaal 3 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Sinna schreef:Als ik het goed voorheb, dan is JIM overgestapt van Base- naar Telenet-netwerk.
Base is overgenomen door Telenet, dus ik zie hier geen overstap qua netwerk op zich...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

adder?
Geen idee. Ik gebruik dat SIM kaartje in mijn iPad. Nooit last mee. Als ik het eens nodig heb werkt het en op het einde van de maand krijg je een mail met de afrekening. Mijn laatste was eentje van €0,02 :angel:
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Vaganzza schreef:
Sinna schreef:Als ik het goed voorheb, dan is JIM overgestapt van Base- naar Telenet-netwerk.
Base is overgenomen door Telenet, dus ik zie hier geen overstap qua netwerk op zich...
Exact. JIM Mobile werkt al jaren op het BASE netwerk en doet dat nu nog steeds. Telenet heeft BASE gekocht en heeft de Telenet klanten overgezet van het Orange netwerk naar het BASE netwerk. JIM Mobile werkt dus nog steeds op het BASE/Telenet netwerk. De simkaartwissel die je het gehad is voor hen om het mogelijk te maken je op het Full-MVNO platform te migreren, maar het netwerk blijft ongewijzigd. Als je alsnog een minder goede connectie ervaart moet dat dus aan iets anders dan het netwerk liggen en kan je altijd eens contact opnemen met de helpdesk om het eens na te kijken.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Ook Dommel hier!
Ik heb mijn dochter (die Base wou, zoals haar mama) het volgend voorstel gedaan: neem Dommel en eind december betaal ik wat je dat jaar hebt uitgespaard terug. Voor mij een vestzak-broekzak operatie maar zij was eind vorig jaar vorig jaar ongeveer 80 EUR rijker.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

Sinna schreef:Ik heb een gelijkaardig belprofiel als TS en zit bij... Dommel. Maandelijkse factuur (alles digitaal) nog geen €1.
idem hier, werkt perfect. Elke week een SMS met de centiemen die oplopen, maandelijke detailfactuur per email (om zeker te zijn dat er geen 5 cent teveel werd aangerekend :lol: :lol: )
Of ze kunnen overleven met veel van dergelijke klantenprofielen, betwijfel ik... Maar da's een andere discussie...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Veel is geautomatiseerd = weinig personeel.
Alles digitaal = weinig tot geen logistiek of verzendkosten.
Als het werkt, dan werkt het. Als het niet werkt... pech (internet) = bijna geen technische dienst.
Ik vermoed dat ze er bij het opdoeken van AldiTalk veel klanten bijgekregen hebben (w.o. ondergetekende).
Computer(k)nul
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Klop[t voll.het verdwijnen van o.a. Aldi Talk(en er waren er ook nog andere) heeft Dommel positief beinvloed.Van internet hoor ik weinig positieve verhalen,dus daar ga ik voorlopig vanaf blijven,natuurlijk is het mogelijk dat dit op termijn nog geregeld word,volgende maatstaf is het samengaan met Billi en een tv aanbod erbij.

Als men de UB mensen erbuiten laat,is Dommel volledig onbekend.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dommel lijkt me enkel bekend bij de happy (?) few. Als GSM-provider kan ik van Dommel niet klagen, als internet-provider hoor ik inderdaad een stuk minder positieve verhalen. Hopelijk heeft het samengaan met Billi daar een positieve invloed op.
Computer(k)nul
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

van Alditalk overgestapt naar Scarlet Red:
https://www.scarlet.be/nl/postpaid/red-hot-chili/
Dat hadden we veel vroeger al moeten doen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Weer afhankelijk van je belprofiel. Voor mij hoeven die abonnementskosten niet. Tegen dat ik die terugverdiend heb met bellen...
Computer(k)nul
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Positieve en negatieve ervaringen over Dommel

https://www.spaargids.be/forum/gebruike ... 91-45.html
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Scarlet Red is gewoon een veel betere aanbieding,als men een Smartphone gebruikt(dus data erbij).dommel is eigenlijk alleen zeer intresant als men geen data gebruikt,dus met een gewone gsm.Ik wil er ook eens op wijzen dat het jammer is dat als men een triple play heeft van Scarlet,(TRIO of ONE)geen korting krijgt op Red of bij een ander aanbod.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

daarom ben ik ook klant bij Orange, en bij PX (zie onderschrift) :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Hoi,

Ik gebruik Carrfour Mobile

In de winkel koop ik dan een herlaadticket

Ik gebruik ongeveer:
4€ / jaar (1 herlading)

Voor mijn beperkt gebruik vind ik het perfect! (ik gebruik enkel 2G)

Groetjes
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik heb een aanvraag ingediend bij Dommel (met nummerbehoud). Op het einde van de aanvraag verscheen de tekst dat ze "weldra de simkaart gaan opsturen nadat ik een scan van mijn id kaart gemaild heb. Maar ze vermelden er wel niet bij naar wie of wat ik dat moet sturen. En dat lijkt me nu net iets dat best enkel bij de juiste persoon toekomt ... ?

Iemand enig idee welk emailadres. Of ga ik die info later nog ontvangen via email ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Je krijgt als het goed is een email met de algemene voorwaarden. Via die email kan je antwoorden met je ID attached. Als ik zo even kijk is dat [email protected]
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Hoe snel/traag volgt die email na de bestelling ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik geloof dat ik zelf een scan genomen heb van mijn pass(voor en achter) en alles heb opgestuurd via De Post,een paar dagen later had ik een kaartje.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

fluppie schreef:Scarlet Red is gewoon een veel betere aanbieding,als men een Smartphone gebruikt(dus data erbij).dommel is eigenlijk alleen zeer intresant als men geen data gebruikt,dus met een gewone gsm.Ik wil er ook eens op wijzen dat het jammer is dat als men een triple play heeft van Scarlet,(TRIO of ONE)geen korting krijgt op Red of bij een ander aanbod.
Jim Mobile lijkt mij nog altijd veel voordeliger: geen bundels, alles betaal je van je belwaarde die 12 maand geldig blijft. Tarieven zijn ook belachelijk goed: €0,08/min, €0,01/SMS en €0,01MiB met als mogelijkheid om €5 te spenderen voor 1GiB.

Ik vraag mij af waarom ik nog steeds bij MB blijft. :-D
leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

JamesEarlGray schreef: Jim Mobile lijkt mij nog altijd veel voordeliger: geen bundels, alles betaal je van je belwaarde die 12 maand geldig blijft. Tarieven zijn ook belachelijk goed: €0,08/min, €0,01/SMS en €0,01MiB met als mogelijkheid om €5 te spenderen voor 1GiB.
Ik vraag mij af waarom ik nog steeds bij MB blijft. :-D
Pas terug van Duitsland samen met enkele vrienden.
Met JIM kaart : een horror ervaring. Het internet is zeer traag, een simpele webpagina openen lukt maar net als je een minuut of 2 (of 3) wacht. Dit was op diverse locaties in de regio Cochem, Daun, Gerolstein, Nurburg. GSM ontvangst was er wel.
1 iemand met JIM kaart kon zelfs niet getelefoneerd worden maar kon zelf wel telefoneren. Sms ontvangen ging dan wel altijd goed.
Proximus en telenet hadden geen probleem in hetzelfde gebied !!!

Maar goed dat ik geen 5eur betaald heb voor 1GB, heb maar 5MB kunnen verbruiken :-)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Nog steeds geen simkaart ontvangen van dommel en helpdesk reageert niet behalve ticketnrs.
Ben nu verplicht om tijdelijk over te stappen op pay&go :-(
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Er zijn problemen,of werken aan de gang geweest bij Dommel,mss. heeft het samengaan met Billi er iets mee te maken?? ik weet het niet.In ieder geval is het zo dat mijn GSM factuur v/d maand April er niet gekomen is,deze is nu samen met deze v/d maand Mei zie ik nu.Ook vorige weken geen mail gehad over het verbruik.Nu heb ik juist gezien dat alles terug in orde is,en ik hen gisteren ook weer een mail i.v.m. verbruik gekregen.

Mocht ik in Uw plaats zijn,ik zou mijn Pass copieren(zowel voor en achter) en dit zo via de post opsturen naar Dommel.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Mijn ID kaart hebben ze al weken geleden gekregen (ingescand uiteraard) en ik heb toen gevraagd of ze dat wel ontvangen hebben.
Toen hebben ze wel geantwoord dat ze het ontvangen hadden en dat ik "spoedig" per post mijn sim kaart zou ontvangen ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”