Apple TV - Tv Belgium App [Testflight]

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Heel spijtig, Pieter! Ik zie echt totaal niet wat je strafrechtelijk fout zou doen. Je neemt gewoon de webinterface en plaatst die in een app. Je verandert zelf niets aan de data, het is gewoon een andere manier van browsen.

Het is gewoon overduidelijk dat de grote spelers niet met een eigen alternatief zullen komen. Daar zie je af en toe vragen naar op twitter en telkens wordt gezegd dat ze ermee bezig zijn (da's overduidelijk gewoon een zoethoudertje).

Ze zijn een Electrabelleke aan het doen en vroeg of laat ontploft die bom. In NL is zo'n bom al ontploft en met de volgende generaties die op komst zijn, is het een kwestie van tijd eer het huidige verouderde model verdwijnt.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

En wannneer je de code op Github zet kan iemand die het kan (en wil) voor zijn eigen toch verder doen? Of is dit ook niet mogelijk.
Internet via Mobile Vikings
Boombastic
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

ik vind dit zoooo jammer.... aangezien ik de vaste nacht werk was deze app ideaal voor mij, zo kon ik naar alles kijken op gelijk welk tijdstip... echt jammer dat dit afgelopen is :(
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Jammer. Hoop op een herstart.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Zeer spijtige zaak. Ik woon in het buitenland en voor mij was dit de ideale manier om nog Vlaamse/Belgische TV te kunnen bekijken. Helaas zal ik weer opnieuw moeten beginnen met streamen via de iPad/iPhone naar Apple TV nu :-(

Hopelijk komt er snel een oplossing.
Alfrodo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Op het moment dat PieterBaert op de vrt radio zonodig zijn verhaal moest doen wist ik al genoeg...

De reporter vroeg toen al ettelijke malen of dit alles wel toegestaan was!?

het is soms toch slimmer om niet mediageil te zijn!
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Misschien interessant om hier naartoe te gaan en zeggen dat je een supergoed idee hebt voor een AppleTV app :!:

http://sandbox.vrt.be/events/2018/5/9/v ... x-sessions
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

In Frankrijk heb je natuurlijk ook Molotov die zich profileert als de "TelevisieNetflix". Een interface die alle zenders groepeert, en ze zouden in gesprek zijn om ook in België aan de bak te komen (misschien wel tot wanneer ze begrijpen dat er niet zoiets bestaan als een audiovisueel België).
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Bij mij wil het vandaag zelfs niet meer werken. Maar kan ook komen door iOS beta.
Nog iemand dit probleem?
Internet via Mobile Vikings
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Gisteren werkte de app ook al niet meer hier...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wotr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Hier ook niet. Lijkt te blokkeren bij het opvragen van VRT-Nu login. Zou de VRT iets geschreven hebben zodat de app crasht?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Denk idd dat de websites blokkeringsmechanismen ingesteld hebben, had dat gevoel gisteren ook al.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Wilfired
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2018, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

jnsvr schreef:
PieterVO schreef:Dag iedereen,

Ik heb vandaag een gezamenlijke brief van SBS, Medialaan en VRT ontvangen.
Daarin verzoeken ze mij om de app offline te halen en dit heb ik dus ook gedaan.

Ze hebben mij wel uitgenodigd voor een gesprek.
Indien er iets aan de situatie verandert zal de TestFlight terug opengesteld worden.

Ik wil iedereen bedanken voor alle positieve reacties, steun en hulp om de app beter te maken.
Hopelijk is dit niet het einde ervan.

Groeten,
Pieter
Heel jammer om te horen Pieter!
Voor diegene die de app al geïnstalleerd hebben: zal deze dan blijven werken en heeft dit enkel impact op nieuwe installs, of gaat de app in zijn geheel voor niemand nog werken?

In elk geval veel succes gewenst en hopelijk wordt dit soort initiatieven binnenkort aangemoedigd.
Aangezien jij toch connecties hebt met medialaan: kunnen zij niet een deal maken met PieterVO om de code over te nemen?
Want deze app werkte stukken beter dan hun eigen stevie brol
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Vaganzza schreef:Gisteren werkte de app ook al niet meer hier...
Bij mij ook niet, en heb deze dan verwijderd en opnieuw geïnstalleerd via testFlight, dat ging nog. Dan heb ik inlogcodes opnieuw ingegeven en de app werkte weer. Tenminste, toch de VRT-kanalen, de andere heb ik niet bekeken. Voor wat het waard is voor deze korte periode nog...
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ook eens opnieuw geïnstalleerd. Het lijkt me dat hij vastloopt op de Stevie-account.
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Appletv opnieuw geïnstalleerd. De app werkt weer helemaal. Helaas niet lang meer.
Christoff
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2018, 14:50
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Inderdaad, als je de app opnieuw installeert via testflight zonder Stievie account lukt het wel voor VRT/RTBF.
En laat nu net Stievie het meeste voordeel hebben bij deze app...
Macbook Pro OLED - Iphone X - Ipad Pro - 2x Apple tv 4
Proximus Fiber - Homekit: Tadoo, Philips HUE, Ikea Trådfri
Orange Eagle
Beta tester Stievie - Beta tester NLZIET - Canal Digital Sverige - Knippr - WIlmaa CH - Zattoo CH - Tv Vlaanderen - Ace vpn...
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Wanneer je de app start vanuit TestFlight dan kan je nog steeds Stievie gebruiken zonder dat deze crasht.
Internet via Mobile Vikings
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Wilfired schreef:
jnsvr schreef:
PieterVO schreef:...
...
Aangezien jij toch connecties hebt met medialaan: kunnen zij niet een deal maken met PieterVO om de code over te nemen?
Want deze app werkte stukken beter dan hun eigen stevie brol
Hallo, developer bij Medialaan hier (en sinds kort ook De Persgroep), bouwer van de videoplayer voor web, de hele Chromecast-ervaring voor Stievie/VTM, ... Wij (developers) weten al een hele tijd van TV Belgium, staat hier ook gewoon op onze testing Apple TV op 't werk. Ik ga geen gevaarlijke dingen doen en mij uitspreken over de brief, legaliteit of 'desirability' van een app zoals TV Belgium, dat is iets voor legal en daar heb ik nooit iets mee te maken.

Qua development: TV Belgium is inderdaad een cleane app. Het is best impressive dat PieterVO een weg gevonden heeft door alle API's / sites van alle verschillende bronnen en erin geslaagd is om alles netjes af te spelen. Voor onze Stievie-streams met DRM was ik in ieder geval onder de indruk. Zonder de documentatie van onze DRM-partner is dat toch wel wat prullen met base64 etc.

De grootste complexiteit in de video-ervaringen van VTM en Stievie zit echter niet in de dingen die TV Belgium doet, maar in de reclame. Op livestreams vervangen we alle TV-reclame, live én in het verleden, on the fly, individueel gepersonaliseerd, indien mogelijk met minder reclame dan op TV. De players/apps moeten daarvan op de hoogte zijn, want die reclame moet dan ondoorspoelbaar zijn, clickthrough moet werken, alle callbacks naar onze ad servers moeten goed lopen en we moeten in de UI op een degelijke manier weergeven dat er reclame bezig is. Dit is technisch niet niks, en we zijn wereldwijd de eerste online video service met dit soort reclamevervanging. Maar ook voor klassieke VOD zitten we met stevige vereisten qua reclame, die op een volledig andere manier werkt. Zowel op web als op Android / iOS / tvOS is dat een hele jongleeroefening met twee videospelers die elkaar afwisselen op bepaalde momenten. Zeker op Chromecast, een tiny apparaatje met 512MB RAM, is dat een absolute hel. Een Chromecast 1 heeft om na reclame bij VOD de stream terug te starten dikwijls 5 seconden of langer nodig, helaas, wat de ervaring niet ten goede komt. Bovenop die reclame komt dan nog een hele reeks metingen die we moeten doen. CIM metrics, quality of service metrics, Google Analytics, ... We doen wel effectief dingen met die data, en die data is belangrijk voor ons.

Ik zit niet hele dagen aan mijn bureau te vechten met (meestal vreselijke) frameworks van ad providers voor mijn plezier. Het verdienmodel van de online producten die we nu hebben hangt gewoon vast aan reclame. (Stievie Premium is iets anders, daar betaal je voor een TV-like ervaring van third party-zenders waarop we niets speciaal doen met reclame.) Een app bouwen zonder reclame en zonder onze metrics, vergelijkbaar met TV Belgium, doen we met een paar man eerlijk gezegd ook op een week of twee (en dat hebben we ook al gedaan, voor de fun, intern dan). Voor ons is dat easy, wij weten hoe onze API eruit ziet en hoe we video exact moeten afspelen. Maar dat is in ieder geval niet waar de technische complexiteit zit. Die zit in het afhandelen van de UI volgens alle business requirements, integratie van reclameproviders, en integratie van metrics.

@PieterVO, als je zin hebt om mee te werken aan onze video-ervaring op iOS/tvOS (Medialaan en De Persgroep), ik ben op zoek naar een developer met de juiste ervaring met AVPlayer en co, en na TV Belgium ben je dat in ieder geval zeker. Bereikbaar via PM!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Een van de beste ontopic posts hier in jaren. Proficiat!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ambroos schreef:De grootste complexiteit in de video-ervaringen van VTM en Stievie zit echter niet in de dingen die TV Belgium doet, maar in de reclame. Op livestreams vervangen we alle TV-reclame, live én in het verleden, on the fly, individueel gepersonaliseerd, indien mogelijk met minder reclame dan op TV. De players/apps moeten daarvan op de hoogte zijn, want die reclame moet dan ondoorspoelbaar zijn, clickthrough moet werken, alle callbacks naar onze ad servers moeten goed lopen en we moeten in de UI op een degelijke manier weergeven dat er reclame bezig is.
Begrijpelijk, de centen moeten ergens vandaan komen, maar als je Userbase een beetje volgt dan is er een groep die hier helemaal niet van wakker ligt en de reclame zal blokken op welke manier dan ook.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

juist, want geen enkel verdienmodel heeft het eeuwige leven!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

r2504 schreef:maar als je Userbase een beetje volgt dan is er een groep die hier helemaal niet van wakker ligt en de reclame zal blokken op welke manier dan ook.
Daarom heet deze website ook userbase, je kan niet verwachten dat een "user" z'n gedrag aanpast aan het businessplan van een onderneming.
De onderneming moet z'n businessplan maar aanpassen aan het gedrag van de "user".
In 1993 waren er geen metrics en werd de reclame met de VHS-recorder geskipt zonder dat iemand dat aan de Medialaan in Vilvoorde doorhad.
Nu 25 jaar later bestaat Medialaan nog altijd, dus ze vinden altijd wel iets om geld mee te verdienen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

r2504 schreef:
Ambroos schreef:De grootste complexiteit in de video-ervaringen van VTM en Stievie zit echter niet in de dingen die TV Belgium doet, maar in de reclame. Op livestreams vervangen we alle TV-reclame, live én in het verleden, on the fly, individueel gepersonaliseerd, indien mogelijk met minder reclame dan op TV. De players/apps moeten daarvan op de hoogte zijn, want die reclame moet dan ondoorspoelbaar zijn, clickthrough moet werken, alle callbacks naar onze ad servers moeten goed lopen en we moeten in de UI op een degelijke manier weergeven dat er reclame bezig is.
Begrijpelijk, de centen moeten ergens vandaan komen, maar als je Userbase een beetje volgt dan is er een groep die hier helemaal niet van wakker ligt en de reclame zal blokken op welke manier dan ook.
Vanaf dat je "live" en "IRT" naar een adserver gaat, vraag je er bijna om dat het geblockt wordt :).
Uw baas gaat zich kopzorgen besparen door de reclame gewoon in de video zelf in te bakken. Als je uw files elke "periode" (dag, week, maand) opnieuw rendert met de dan "hippe/actuele/..." reclame, zit je wel safe.
Op die manier kan je alles en iedereen vrij toegang geven tot jullie videobestanden (via API, zodat je cowboys kan weren) en bespaar je u en uw baas kopzorgen over gemiste reclame.

Het alternatief is:
- dat mensen niet kijjken
- dat mensen de adserver blocken
- dat mensen via videosites gaan die de ads er eerst uitgefilterd hebben
Maak het mensen niet te moeilijk om uw content te bekomen, zorg dat je hen niet dermate pest met reclame dat ze het nog wel willen uitzitten.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Maak de reclame ook niet te lang. Een vijftal seconden vind ik aanvaardbaar, maar 15 of 30 seconden... Dan ben je mij meestal kwijt
Boombastic
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ambroos schreef:
Wilfired schreef:
jnsvr schreef:
PieterVO schreef:...
...
Aangezien jij toch connecties hebt met medialaan: kunnen zij niet een deal maken met PieterVO om de code over te nemen?
Want deze app werkte stukken beter dan hun eigen stevie brol
Hallo, developer bij Medialaan hier (en sinds kort ook De Persgroep), bouwer van de videoplayer voor web, de hele Chromecast-ervaring voor Stievie/VTM, ... Wij (developers) weten al een hele tijd van TV Belgium, staat hier ook gewoon op onze testing Apple TV op 't werk. Ik ga geen gevaarlijke dingen doen en mij uitspreken over de brief, legaliteit of 'desirability' van een app zoals TV Belgium, dat is iets voor legal en daar heb ik nooit iets mee te maken.

Qua development: TV Belgium is inderdaad een cleane app. Het is best impressive dat PieterVO een weg gevonden heeft door alle API's / sites van alle verschillende bronnen en erin geslaagd is om alles netjes af te spelen. Voor onze Stievie-streams met DRM was ik in ieder geval onder de indruk. Zonder de documentatie van onze DRM-partner is dat toch wel wat prullen met base64 etc.

De grootste complexiteit in de video-ervaringen van VTM en Stievie zit echter niet in de dingen die TV Belgium doet, maar in de reclame. Op livestreams vervangen we alle TV-reclame, live én in het verleden, on the fly, individueel gepersonaliseerd, indien mogelijk met minder reclame dan op TV. De players/apps moeten daarvan op de hoogte zijn, want die reclame moet dan ondoorspoelbaar zijn, clickthrough moet werken, alle callbacks naar onze ad servers moeten goed lopen en we moeten in de UI op een degelijke manier weergeven dat er reclame bezig is. Dit is technisch niet niks, en we zijn wereldwijd de eerste online video service met dit soort reclamevervanging. Maar ook voor klassieke VOD zitten we met stevige vereisten qua reclame, die op een volledig andere manier werkt. Zowel op web als op Android / iOS / tvOS is dat een hele jongleeroefening met twee videospelers die elkaar afwisselen op bepaalde momenten. Zeker op Chromecast, een tiny apparaatje met 512MB RAM, is dat een absolute hel. Een Chromecast 1 heeft om na reclame bij VOD de stream terug te starten dikwijls 5 seconden of langer nodig, helaas, wat de ervaring niet ten goede komt. Bovenop die reclame komt dan nog een hele reeks metingen die we moeten doen. CIM metrics, quality of service metrics, Google Analytics, ... We doen wel effectief dingen met die data, en die data is belangrijk voor ons.

Ik zit niet hele dagen aan mijn bureau te vechten met (meestal vreselijke) frameworks van ad providers voor mijn plezier. Het verdienmodel van de online producten die we nu hebben hangt gewoon vast aan reclame. (Stievie Premium is iets anders, daar betaal je voor een TV-like ervaring van third party-zenders waarop we niets speciaal doen met reclame.) Een app bouwen zonder reclame en zonder onze metrics, vergelijkbaar met TV Belgium, doen we met een paar man eerlijk gezegd ook op een week of twee (en dat hebben we ook al gedaan, voor de fun, intern dan). Voor ons is dat easy, wij weten hoe onze API eruit ziet en hoe we video exact moeten afspelen. Maar dat is in ieder geval niet waar de technische complexiteit zit. Die zit in het afhandelen van de UI volgens alle business requirements, integratie van reclameproviders, en integratie van metrics.

@PieterVO, als je zin hebt om mee te werken aan onze video-ervaring op iOS/tvOS (Medialaan en De Persgroep), ik ben op zoek naar een developer met de juiste ervaring met AVPlayer en co, en na TV Belgium ben je dat in ieder geval zeker. Bereikbaar via PM!

Het word tijd dat er een native app komt op Apple TV en liefst ook in HD resolutie minimum.... dan kan die lompe trage decoder hier de deur uit. En dan kijk ik wel met plezier naar de reclame :p Want ik kijk heel weinig linear tv aangezien ik in shiften werk en geen zin heb om alles te programmeren om op te nemen. Daarom was ik blij met een app als TV Belgium... helaas afgelopen... Nogtans is online tv kijken de toekomst! En als jullie op termijn willen blijven en concurreren tegen netflix en co is zo’n app wel degelijk nodig... want zeker de jeugd kijkt helemaal geen linear tv meer die zitten allemaal op youtube en netflix ;)
Wilfired
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2018, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

Ambroos schreef:
Hallo, developer bij Medialaan hier (en sinds kort ook De Persgroep), bouwer van de videoplayer voor web, de hele Chromecast-ervaring voor Stievie/VTM, ... Wij (developers) weten al een hele tijd van TV Belgium, staat hier ook gewoon op onze testing Apple TV op 't werk.
Ambroos schreef:(Stievie Premium is iets anders, daar betaal je voor een TV-like ervaring van third party-zenders waarop we niets speciaal doen met reclame.) Een app bouwen zonder reclame en zonder onze metrics, vergelijkbaar met TV Belgium, doen we met een paar man eerlijk gezegd ook op een week of twee (en dat hebben we ook al gedaan, voor de fun, intern dan). Voor ons is dat easy, wij weten hoe onze API eruit ziet en hoe we video exact moeten afspelen
Dus binnen dit en twee weken een AppleTV app voor stevie premium is dus mogelijk (want daar doe je toch niets speciaal)

Dan heb je er verzekerd betalende klanten bij.

Tot dan kijken ze wel via de website van de third-party zenders...
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Wilfired schreef:
Ambroos schreef: [...]
Dus binnen dit en twee weken een AppleTV app voor stevie premium is dus mogelijk (want daar doe je toch niets speciaal)

Dan heb je er verzekerd betalende klanten bij.

Tot dan kijken ze wel via de website van de third-party zenders...
Met de juiste metrics, een degelijke UI en zonder de Medialaan-kanalen zou dat op een paar weken moeten kunnen, ja. Maar dat is een onvolledig product, dus dat gaat niet gedaan worden.
heist_175 schreef:
r2504 schreef:
Ambroos schreef:De grootste complexiteit in de video-ervaringen van VTM en Stievie zit echter niet in de dingen die TV Belgium doet, maar in de reclame. Op livestreams vervangen we alle TV-reclame, live én in het verleden, on the fly, individueel gepersonaliseerd, indien mogelijk met minder reclame dan op TV. De players/apps moeten daarvan op de hoogte zijn, want die reclame moet dan ondoorspoelbaar zijn, clickthrough moet werken, alle callbacks naar onze ad servers moeten goed lopen en we moeten in de UI op een degelijke manier weergeven dat er reclame bezig is.
Begrijpelijk, de centen moeten ergens vandaan komen, maar als je Userbase een beetje volgt dan is er een groep die hier helemaal niet van wakker ligt en de reclame zal blokken op welke manier dan ook.
Vanaf dat je "live" en "IRT" naar een adserver gaat, vraag je er bijna om dat het geblockt wordt :).
Uw baas gaat zich kopzorgen besparen door de reclame gewoon in de video zelf in te bakken. Als je uw files elke "periode" (dag, week, maand) opnieuw rendert met de dan "hippe/actuele/..." reclame, zit je wel safe.
Op die manier kan je alles en iedereen vrij toegang geven tot jullie videobestanden (via API, zodat je cowboys kan weren) en bespaar je u en uw baas kopzorgen over gemiste reclame.

Het alternatief is:
- dat mensen niet kijjken
- dat mensen de adserver blocken
- dat mensen via videosites gaan die de ads er eerst uitgefilterd hebben
Maak het mensen niet te moeilijk om uw content te bekomen, zorg dat je hen niet dermate pest met reclame dat ze het nog wel willen uitzitten.
Wij bakken gepersonaliseerde reclame live en in real time in de videostream in, voor de Medialaan-kanalen, voor elke user individueel. Dat is dus waar we een world first mee zijn. Als je kijkt naar een programma dat live bezig is doen we ons best om zo veel mogelijk van de reclameblokken op TV te vervangen door gepersonaliseerde blokken, en die zitten in je stream ingebakken. Met een adblocker kom je daar via onze sites/apps niet onderuit. Meestal is dat ook niet storend, want bij live kijken zit je toch sowieso met de reclame die op TV komt. Als je begint terug te spoelen heb je, net als bij VOD, unskippable ad breaks (die niet gevoelig zijn voor adblockers).


Vraagje
Wat denken jullie van AirPlay, gebruiken jullie dat bij Stievie? Je moet browsen en iets starten via je telefoon, maar de rest van de ervaring zou redelijk vergelijkbaar moeten zijn met die van een AppleTV app (en kan op oudere Apple TV's draaien).
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Wilfired
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 maa 2018, 12:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

Ambroos schreef:
Met de juiste metrics, een degelijke UI en zonder de Medialaan-kanalen zou dat op een paar weken moeten kunnen, ja. Maar dat is een onvolledig product, dus dat gaat niet gedaan worden
Dat is een spijtige zaak
Ambroos schreef: Vraagje
Wat denken jullie van AirPlay, gebruiken jullie dat bij Stievie? Je moet browsen en iets starten via je telefoon, maar de rest van de ervaring zou redelijk vergelijkbaar moeten zijn met die van een AppleTV app (en kan op oudere Apple TV's draaien).
Airplay is leuk om iets te mirroren, maar daar stopt het dan ook.

AppleTv hangt hier aan de ethernetkabel, om voor de hand liggende redenen.
Waarom zou ik dan via airplay de wifi willen belasten, terwijl ATV perfect zelf over de kabel zou kunnen downloaden als stevie een ATV app had

Ander voordeel is ook dat je geen ander idevice nodig hebt als je rechtsreeks via de ATV app zou werken.
Denk maar aan vrienden, ouders, babysit etc... die tv kunnen kijken zonder toegang te moeten hebben tot het idevice van de gastheer
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

De Stievie-app heeft native AirPlay-support, niet via mirroring. Mirroring werkt niet bij onze apps omwille van DRM. Tijdens het AirPlayen gaat het streamingverkeer ook rechtstreeks naar de AppleTV, niet via je telefoon. Geen extra netwerkbelasting dus.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Boombastic
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ambroos schreef:De Stievie-app heeft native AirPlay-support, niet via mirroring. Mirroring werkt niet bij onze apps omwille van DRM. Tijdens het AirPlayen gaat het streamingverkeer ook rechtstreeks naar de AppleTV, niet via je telefoon. Geen extra netwerkbelasting dus.
VTM heeft al een app op apple tv, waarom stievie niet?
Het ideale zou zijn om programma’s bekijken via een native app zonder iphone. En de beeldkwaliteit zou ook wel eens omhoog geschroefd mogen worden als je dit op een groot toestel bekijkt is het soms echt blokkerig. En de radio app van qmusic ligt ook plat momenteel denk ik op apple tv
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ambroos schreef:Vraagje
Wat denken jullie van AirPlay, gebruiken jullie dat bij Stievie? Je moet browsen en iets starten via je telefoon, maar de rest van de ervaring zou redelijk vergelijkbaar moeten zijn met die van een AppleTV app (en kan op oudere Apple TV's draaien).

Waarom zou je met Airplay willen werken, als een Apple TV net zelf apps ondersteund... Dat klinkt gewoon niet logisch. We moeten een kat een kat noemen: gaat het hier niet gewoon over het feit dat Medialaan, VRT, SBS en andere zenders door de Telenet en Proximus lobby onder druk worden gezet om geen Apple TV apps te lanceren om zo hun eigen decoders te blijven forceren?

Mocht Stevie op Apple TV worden ondersteund, dan vliegt mijn tv abo buiten. Jullie gaan toch eens goed moeten nadenken met de toekomst die er snel zit aan te komen. De jeugd van vandaag heeft totaal geen interesse in een decoder, zij willen gewoon een internetabo waar je met apps naar tv kan kijken.

Ook in andere landen zie je de Apple TV apps op de markt komen. Er zijn zelfs operatoren die een Apple TV aanbieden ipv een decoder. Daar ligt de toekomst, daar moeten jullie mee zijn. Zelfs straffer: met Stevie hebben jullie het product al om voor Vlaanderen vele mensen te binden aan dat platform. Waar wachten jullie op?? :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Robert Ford schreef:Maak de reclame ook niet te lang. Een vijftal seconden vind ik aanvaardbaar, maar 15 of 30 seconden...
Lol, 5 seconden... op die tijd kan je sommige namen van producten amper uitspreken :bang:
Ambroos schreef:Wij bakken gepersonaliseerde reclame live en in real time in de videostream in, voor de Medialaan-kanalen, voor elke user individueel. Dat is dus waar we een world first mee zijn.
Nobody cares met je world first... dat merk je wel aan de (totaal onrealistische) verwachtingen hierboven.
Ambroos schreef:Met een adblocker kom je daar via onze sites/apps niet onderuit.
Mensen zoeken wel andere methodes dan jullie sites/apps.
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Vaganzza schreef:
Ambroos schreef:Vraagje
Wat denken jullie van AirPlay, gebruiken jullie dat bij Stievie? Je moet browsen en iets starten via je telefoon, maar de rest van de ervaring zou redelijk vergelijkbaar moeten zijn met die van een AppleTV app (en kan op oudere Apple TV's draaien).

Waarom zou je met Airplay willen werken, als een Apple TV net zelf apps ondersteund... Dat klinkt gewoon niet logisch. We moeten een kat een kat noemen: gaat het hier niet gewoon over het feit dat Medialaan, VRT, SBS en andere zenders door de Telenet en Proximus lobby onder druk worden gezet om geen Apple TV apps te lanceren om zo hun eigen decoders te blijven forceren?

Mocht Stevie op Apple TV worden ondersteund, dan vliegt mijn tv abo buiten. Jullie gaan toch eens goed moeten nadenken met de toekomst die er snel zit aan te komen. De jeugd van vandaag heeft totaal geen interesse in een decoder, zij willen gewoon een internetabo waar je met apps naar tv kan kijken.

Ook in andere landen zie je de Apple TV apps op de markt komen. Er zijn zelfs operatoren die een Apple TV aanbieden ipv een decoder. Daar ligt de toekomst, daar moeten jullie mee zijn. Zelfs straffer: met Stevie hebben jullie het product al om voor Vlaanderen vele mensen te binden aan dat platform. Waar wachten jullie op?? :wink:
- AirPlay werkt ook voor oudere generaties AppleTV, die nog steeds in meer huishoudens aanwezig zijn dan de nieuwe. Met AirPlay (wat we echt al wel even ondersteunen) dekken we alle AppleTV-klanten dus al.
- We worden niet onder druk gezet door Telenet en Proximus. Het is een simpele kostenoefening. Zolang er geen Stievie in de app store voor ATV staat zal de reden zijn dat de developmentkost het niet waard is voor de geschatte hoeveelheid extra users.

Iedereen denkt altijd dat er een berg intriges zijn in de mediawereld, en dat Proximus en Telenet zomaar kunnen zeggen wat Medialaan / de VRT / SBS wel of niet mogen doen, of makkelijk druk kunnen uitoefenen. Dit is écht niet waar.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Ambroos schreef:
Vaganzza schreef:
Ambroos schreef:Vraagje
Wat denken jullie van AirPlay, gebruiken jullie dat bij Stievie? Je moet browsen en iets starten via je telefoon, maar de rest van de ervaring zou redelijk vergelijkbaar moeten zijn met die van een AppleTV app (en kan op oudere Apple TV's draaien).

Waarom zou je met Airplay willen werken, als een Apple TV net zelf apps ondersteund... Dat klinkt gewoon niet logisch. We moeten een kat een kat noemen: gaat het hier niet gewoon over het feit dat Medialaan, VRT, SBS en andere zenders door de Telenet en Proximus lobby onder druk worden gezet om geen Apple TV apps te lanceren om zo hun eigen decoders te blijven forceren?

Mocht Stevie op Apple TV worden ondersteund, dan vliegt mijn tv abo buiten. Jullie gaan toch eens goed moeten nadenken met de toekomst die er snel zit aan te komen. De jeugd van vandaag heeft totaal geen interesse in een decoder, zij willen gewoon een internetabo waar je met apps naar tv kan kijken.

Ook in andere landen zie je de Apple TV apps op de markt komen. Er zijn zelfs operatoren die een Apple TV aanbieden ipv een decoder. Daar ligt de toekomst, daar moeten jullie mee zijn. Zelfs straffer: met Stevie hebben jullie het product al om voor Vlaanderen vele mensen te binden aan dat platform. Waar wachten jullie op?? :wink:
- AirPlay werkt ook voor oudere generaties AppleTV, die nog steeds in meer huishoudens aanwezig zijn dan de nieuwe. Met AirPlay (wat we echt al wel even ondersteunen) dekken we alle AppleTV-klanten dus al.
- We worden niet onder druk gezet door Telenet en Proximus. Het is een simpele kostenoefening. Zolang er geen Stievie in de app store voor ATV staat zal de reden zijn dat de developmentkost het niet waard is voor de geschatte hoeveelheid extra users.

Iedereen denkt altijd dat er een berg intriges zijn in de mediawereld, en dat Proximus en Telenet zomaar kunnen zeggen wat Medialaan / de VRT / SBS wel of niet mogen doen, of makkelijk druk kunnen uitoefenen. Dit is écht niet waar.

In Zwitserland hebben ze bijvoorbeeld Teleboy als native app op Apple TV. Werkt echt wel veel makkelijker dan die Stievie App die je moet streamen naar Apple TV (wat ook nog steeds mogelijk is, dus mensen met oudere Apple TV kunnen Teleboy ook zo nog gebruiken). Ze hebben ook nog HD en veel meer zenders als Stievie, voor de kost van 10 CHF per maand (ongeveer 8,5 euro).
Stievie streamen is inderdaad een oplossing, maar kan nooit op tegen een native app op Apple TV / Amazon Fire TV / ...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ambroos schreef:Iedereen denkt altijd dat er een berg intriges zijn in de mediawereld, en dat Proximus en Telenet zomaar kunnen zeggen wat Medialaan / de VRT / SBS wel of niet mogen doen, of makkelijk druk kunnen uitoefenen. Dit is écht niet waar.
Het is wel frappant om vast te stellen dat in vele landen wel al apps voor ATV 4 zijn en België toevallig de enige is waar dit niet het geval is... Enige uitzondering is nu blijkbaar de VTM-app. Daar had ik nog niet van gehoord en volgens de artikels die ik vind, werd die app in de grootst mogelijke stilte gelanceerd in februari van dit jaar. Waarom pakken jullie daar niet mee uit?

Je kan dan wel stellen dat er geen intriges zijn en dit zal nooit luidop gezegd worden. Echter doet de zenders er ook alles aan om dergelijke apps uit te stellen en eens ze er zijn, zo stil mogelijk te houden... Wat kunnen we daar anders uit concluderen dat er toch intriges zijn? Dus maak reclame met die Apple TV app! :wink:


PS: het is wel fijn om die gedachten eens rechtstreeks te delen met iemand "inside" en dat er feedback op komt. Dat wordt door velen hier op userbase enorm gewaardeerd!
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Ik ben uiteindelijk een developer, dus de beslissing om een app voor AppleTV wel of niet te developen / promoten zit totaal niet bij mij. Ik sta in ieder geval wel achter de volgorde waarop we dingen tot nu toe hebben aangepakt, zowel voor Stievie als VTM: eerst web, iOS en Android, daarna Chromecast en AirPlay.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Dat weet ik ook wel dat jij niet beslist over ontwikkelen en promoten, maar het blijft wel een vaststelling die jij gemakkelijker kan ventileren naar boven dan wij :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Vaganzza schrijft: Waar wachten jullie op??

Hoezo, wachten? Zij hebben toch al beslist de komende 5 jaar met Orange te zullen werken!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”