Base 15 naar 15 based on you (ongevraagd?)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Is dit nu de nieuwe tactiek van Base sinds ze doorverkocht werden aan Telenet?

Ik kan mij niet herinneren dat ik een akkoord heb gegeven om mijn oude tariefplan (Base15) over te zetten op een nieuw.
Er was wel wel een sms dat ergens begin Mei die 15 Based on you zou geactiveerd worden, maar ik dacht dat dit enkel bedoelt was voor degenen die daadwerkelijk ervan willen genieten en ook ervoor ingetekend hebben.

Ben ik verkeerd, of is er iemand hetzelfde overkomen? Nadelen/voordelen?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dit betreft dan een geforceerde migratie, je moet dan geen akkoord geven. Je kan het accepteren, ofwel je abonnement gratis kostenloos stopzetten zoals je ook zal ontvangen hebben per mail. (zoek er eens even achter)
Een collega van mij is hetzelfde "overkomen", ttz, hij had nog een abonnement van 10 jaar geleden bij BASE en hij heeft een mail ontvangen met daarin alle uitleg.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Lord Utopia schreef:Dit betreft dan een geforceerde migratie, je moet dan geen akkoord geven. Je kan het accepteren, ofwel je abonnement gratis kostenloos stopzetten zoals je ook zal ontvangen hebben per mail. (zoek er eens even achter)
Een collega van mij is hetzelfde "overkomen", ttz, hij had nog een abonnement van 10 jaar geleden bij BASE en hij heeft een mail ontvangen met daarin alle uitleg.
Het kan inderdaad dat het per mail gestuurd is naar een adres dat niet meer in dienst is, facturen krijg ik niet op papier en volg enkel mijn maandelijks verbruik online in de klantenzone af en toe en via sms. Dus het kan best van die mail zoals je het stelt.

Maar indien er een mail is gestuurd, dan zou IK moeten reageren erop en weigeren om mijn formule aan te passen volgens de regels van een operator?
Lijkt me niet echt koosjer hoe ze dan te werk gaan, veranderen van formule zou toch enkel moeten gebeuren NA een daadwerkelijk akkoord van mij op deze mail? En niet bij een stilzwijgen of geen reactie door me.

Hmm, lijkt me een typisch Telenet werkwijze te worden bij die Base dochter.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Neen hoor, het is zoals aanpassingen tgv een technisch niet meer ondersteunbare dienst, de voorwaarden veranderen, jij hebt de keuze ofwel ga je weg zonder kosten, ofwel blijf je en aanvaard je.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Is de 15 based On you dan zoveel slechter dan base 15? Lijkt me toch dat de nieuwe formule beter is
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Dus ik moet me maar aanpassen aan hun niet meer ondersteunde dienst? Ja makkelijk en breed interpreteerbaar, vooral die keuze wat je hebt. Het is te nemen of te nemen...
Deze formule beter? Misschien wel, ik beheer liever zelf mijn Data en Tel verkeer.
Ik verlaat de Telenet struikrovers!

PS.: bedankt voor de reacties
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

timmermc schreef:Dus ik moet me maar aanpassen aan hun niet meer ondersteunde dienst? Ja makkelijk en breed interpreteerbaar, vooral die keuze wat je hebt. Het is te nemen of te nemen...
Deze formule beter? Misschien wel, ik beheer liever zelf mijn Data en Tel verkeer.
Ik verlaat de Telenet struikrovers!

PS.: bedankt voor de reacties
Inderdaad, de wetgeving schrijft voor dat, voor alle producten die automatische verlenging inhouden, de gebruiker 3 maand voor ingang op de hoogte moet gebracht worden van de wijzigingen.
De gebruiker krijgt hierdoor 3 maand de tijd om zich, zonder tegebericht, akkoord te verklaren of een andere oplossing te gaan zoeken.
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Ik snap het probleem eigenlijk niet om eerlijk te zijn...
Base 15: 15€ voor 150 minuten atan, 1,5 gb data, onbeperkt bellen naar base en onbeperkt sms naar alle Belgische netwerken. Prijs buiten bundel: 0,25€ per minuut, 0,10€ per MB

Based on you 15: 15€ voor 150 minuten atan, 1,5 gb data, onbeperkt bellen naar base en onbeperkt sms naar alle Belgische netwerken met dat verschil dat ongebruikte belwaarde automatisch meegenomen wordt naar volgende maand om dan opnieuw te gebruiken om te bellen/surfen zoals je zelf wenst. Prijs buiten bundel: 0,05€ per minuut, 0,0048€ per MB.

Je gaat er alleen maar op vooruit? Nergens enige vorm van nadeel? Tenzij ik iets over het hoofd zie?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Rke schreef:Ik snap het probleem eigenlijk niet om eerlijk te zijn...
Base 15: 15€ voor 150 minuten atan, 1,5 gb data, onbeperkt bellen naar base en onbeperkt sms naar alle Belgische netwerken. Prijs buiten bundel: 0,25€ per minuut, 0,10€ per MB

Based on you 15: 15€ voor 150 minuten atan, 1,5 gb data, onbeperkt bellen naar base en onbeperkt sms naar alle Belgische netwerken met dat verschil dat ongebruikte belwaarde automatisch meegenomen wordt naar volgende maand om dan opnieuw te gebruiken om te bellen/surfen zoals je zelf wenst. Prijs buiten bundel: 0,05€ per minuut, 0,0048€ per MB.
k
Had je dan vroeger niet 150 min. in belwaarde +(plus) 1,50 GB data voor 15 euro?
Als je nu belt vermindert ook je data in MB?
Stel dat je nu enkel data gebruikt of/indien belminuten, dus het ene of het andere, niet beide. Dan ga je in totaliteit zowel in belminuten en data naar beneden tot je bedrag van 15 euro opgebruikt is.
Had je dus vroeger 150 belminuten opgebruikt, dan bleef je nog altijd met die 1.5GB aan data over.

De ongebruikte data/min meename is een groot voordeel, eindelijk is er na al die tijd een beetje correctheid. Tenslotte heb je ervoor betaalt.
Het voelt allemaal zo prepaid achtig aan...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Umm je hebt 300 belminuten of 3 GB data.

Dus 150 en 1,5 lukt nog steeds.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

boonpwnz schreef:Umm je hebt 300 belminuten of 3 GB data.

Dus 150 en 1,5 lukt nog steeds.
Hoe komt het dan...

Niet gebeld tot op vandaag ( = dus 0 belmin. verbruikt), maar wel wat aan data afgenomen zodoende is het de resterend bedrag nu 14,48 euro volgens de Base app op mijn telefoon.
Blijkbaar heb ik nu nog 1,45 GB aan data over en ? 145 min ? aan belminuten volgens deze app.

Ik ben dus wel heel dwaas, en zie geen verbetering bij dit abo.
Samengevat: Als ik enkel data verbruik zakt automatisch mijn aantal belminuten ook mee, of omgekeerd. Dat was vroeger niet het geval.

Als ik me afvraag waarom een bedrijf iets wel of niet zou doen, denk ik eigenlijk altijd alleen in centen. Niet in ethiek.
Laatst gewijzigd door timmermc 08 mei 2018, 06:48, in totaal 3 gewijzigd.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

timmermc schreef: Niet gebeld tot op vandaag ( = dus 0 min gebruikt), maar wel 0,55 aan data verbruikt en de resterende waarde is 14,48 euro volgens de Base app op mijn telefoon.
Blijkbaar heb ik nu nog 1,45 GB aan data over en ? 145 min ? aan belminuten volgens de app.
Rechtstreeks van de website:
https://www.base.be/nl/particulieren/on ... n-you.html

beter dan dat kan het niet uitgelegd worden. Moest er toch iets niet goed zijn (kan altijd gebeuren na een migratie) gewoon ffkes contact opnemen met de klantendienst van Base en indien er iets niet in orde is zullen ze da direct (of z.s.m.) rechtzetten.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Ben het eens met andere hier.

De Based on you 15 is in *alle* opzichten beter dan de oude Base15

Voor 15 EUR kan je ofwel bellen of surfen, aan een vast tarief. Als je alleen belt, kan je 300' bellen binnen bundel. Als je alleen surft kan je 3gb surfen. Of elke combinatie tussen de twee. En buiten bundel is even duur/goedkoop als binnen bundel, daar waar het vroeger buiten bundel veel duurder was. En finaal is er de overzetting naar volgende maand van ongebruikte bundel (max 15 EUR overdracht)

Beter in elk opzicht.

Be happy dat ze je hebben overgezet.

PS: ik ben specifiek omwille van de Based on You 15 overgekomen van Scarlet Red naar Base
Alfrodo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Wees blij dat base actief oude formules veranderd naar een meer voordelige formule.

Dat is wat anders dan proximus die hun klanten uitmelkt...
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Nadat ik deze nieuwe tarief nu al enige dagen gebruik en mij intussen wat verdiept heb in wat andere providers te bieden hebben is het enige lucratieve wat ik erin echt merk, eindelijk worden er wat van je niet gebruikte centen bij het maandelijks aangekocht product naar de volgende maand getransfereerd.
In mijn ogen is dit dan ook het middel om dit soort van formules aantrekkelijk te maken voor verkoop.

Dat je communicatie verdubbeld wordt ofwel je data, blijft larie. Want als je het één of ander veel gebruikt dan wordt je beperkt in het andere. Mooi gevonden, dit kan bij velen daarna de drang gaan opwekken om een opstap te zijn naar een duurdere formule of die extra minuten te betalen buiten de formule.
Waarschijnlijk is dit ook wel hun streefdoel en opzet. Tenslotte, hoe meer je belt of surf met je mobiel, en hoe minder je het eigen verbruik zelf in de gaten houd, hoe beter voor je provider.

Ik mag geen appels met peren vergelijken, maar in Frankrijk heb je voor 14,99 euro een formule gratis bellen, sms en mms met 6GB data.
Wel als conclusie dan, ik geef iedereen gelijk die hier ook maar de andere providers vernoemde. Telenet/Base is momenteel de beste en goedkoopste keuze indien je het op een weloverwogen manier gebruikt. Alle andere providers kan je eigenlijk gewoon 'afzetters' noemen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”