Edpnet maakt glasvezelaanbod bekend

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

Beste Jordy, spijtig te horen dat je ontevreden bent over onze diensten, en zeker no hard feelings, als je reeds 20 jaar in telecom zit zoals ikzelf weet je dat je niet iedereen tevreden kan houden.

Misschien even ter verduidelijking, mij naam is Joachim Slabbaert, COO van edpnet, je mag me steeds opzoeken op linkedin :wink:

Als COO ben ik verantwoordelijk voor zowat elke dienst, behalve finance. Dus ook helpdesk zit onder mijn verantwoordelijkheid.

Onze helpdesk is 100% in eigen beheer, maar is weldegelijk grotendeels actief vanuit Rusland, en dat reeds meer dan 10 jaar.

De meeste van onze helpdeskmedewerkers zijn reeds meerdere jaren actief op onze helpdesk en hebben uitstekende technische kennis. Maar af en toe nemen we nieuwe mensen aan, en het kan gebeuren dat die de bal misslaan. We trachten steeds goed te trainen, te coachen en bij te sturen, maar geven mensen wel de kansen die ze verdienen.

Ik begrijp dat je een probleem ondervonden hebt met een lijn die niet de verwachte sync snelheid haalde. Het is spijtig genoeg soms zo dat lijnen die naast elkaar liggen totaal andere snelheden behalen, dat kan aan vele verschillende factoren liggen, spijtig dat we dat niet kunnen oplossen hebben voor je. Dat het bij destiny meteen wel goed ging heeft sowieso weinig met hun te maken, want zowel destiny als wij hebben hier geen invloed op, lijnen worden door proximus opgeleverd.

Moest je er met onze helpdesk niet uitkomen, mag je me steeds PM’en, dan tracht ik mee te kijken, en indien nodig bijsturen.

Ook hier, no hard feelings :wink:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Meestal is het niet dat we niet tevreden zijn.
Heb in het verleden ook EDPNet gehad.
Zeer tevreden tot gezeik met de lijn.
Nadien overgeschakeld naar Proximus met TV en zo.
Hoe gek het ook is, problemen waren ineens van de baan.

Nu het omgekeerde.
Proximus reeds enige tijd op 60/12,50.
Om onbeperkt te gaan, sinds deze week naar EDPNet.
Resultaat 30/10. Das toch gewoon onlogisch.
Dezelfde kabel is gewoon uit de BBox gehaald en in de Fritzbox gestoken.
TBF heeft ook niet geholpen.
En DLM zal waarschijnlijk ook niet meer veel uithalen.
Snap er geen hol meer van.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Persoonlijk vind ik het een mooi aanbod, ik hoop nu dat er ooit nog een fase komt dat je daarop voor 10 euro / maand dan proximus tv kan afnemen, mag van mij pure resell zijn met proximus branding en aanbod moet niet noodzakelijk edpnet tv zijn.

Want vandaag gebruik ik alleen TV + internet en dat maakt de markt heel schaars plots.

Hoop dat jullie de boost optie ooit ook lanceren, die is beschikbaar dacht ik op de business profielen van de ftth.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik kan Tom zijn post wel volgen: een TV aanbod zou wel welkom zijn. Dat maakt de switch voor mij thuis wel gemakkelijker naar EDPnet. Denk dat er nog enorme groeimarge is voor EDP indien ze ook een TV aanbod hebben (vooral gezinnen). (vette tip voor Joachim :wink: :lol: )
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Tomsworld schreef:Persoonlijk vind ik het een mooi aanbod,.
het oogt mooi maar bij technische problemen en je opnieuw volledig afhankelijk van proximus.

als klant vd concurrent lig je zeker niet in de bovenste schuif kun je weer gaan ping-pongen
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Met het grote verschil dat je bij fiber veel meer kans hebt om in een simpele werkt/werkt niet situatie terecht te komen.

En dat is veel makkelijker te diagnoseren (en op te lossen) dan de random en onvoorspelbare problemen die je bij xDSL lijnen tegenkomt.


Joachim, als je eventueel een testpersoon zoekt in het Gentse, voor een overstap van px residential fiber naar edpnet fiber te testen, mag je altijd een seintje geven :)
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met uitrol van glasvezel bij wegenwerken?

Bv: Een straat wordt helemaal opgebroken voor nieuwe/gescheiden riolering en/of bijleggen van gasleidingen.
Wordt er dan automatisch ook rekening gehouden om een "uitrol" van glasvezel te voorzien? En betekent dit dan ook dat je aansluitbaar wordt?

In mijn straat zijn namelijk recent wegenwerken gebeurd (en in omliggende straten nog bezig) en ben wel benieuwd nu ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik vrees dat hier nog steeds niet structureel glasvezel wordt voorzien.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

OpThaCop schreef:Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met uitrol van glasvezel bij wegenwerken?
wat denkt ge? efficiënt, kostenbesparend en diensten die samenwerken?

heel mijn wijk, en bij uitbreiding Deurne, ligt open
vroeg een tijdje geleden aan 1 vd gasten of ze voorzieningen treffen om binnen bv 3,5,10j makkelijk en snel laadpalen te kunnen zetten voor elektrische wagens.

die lachte mij vierkant uit
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

OpThaCop schreef:Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met uitrol van glasvezel bij wegenwerken?

Bv: Een straat wordt helemaal opgebroken voor nieuwe/gescheiden riolering en/of bijleggen van gasleidingen.
Wordt er dan automatisch ook rekening gehouden om een "uitrol" van glasvezel te voorzien? En betekent dit dan ook dat je aansluitbaar wordt?

In mijn straat zijn namelijk recent wegenwerken gebeurd (en in omliggende straten nog bezig) en ben wel benieuwd nu ...
Hier in het centrum ook serieuze wegenwerken bezig... de vraag ook gesteld aan infrax, maar neen... geen glasvezel.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Leggen ze tenminste wachtbuizen dan of helemaal niets?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Helemaal niets vrees ik.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

r2504 schreef:Helemaal niets vrees ik.
Hier is er pas vdsl sinds half '14 en toen hebben ze ook overal kabels getrokken maar geen glasvezel.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Glasvezel wordt langs de gevel aangelegd waar het kan, en waar het moet onder de grond.https://www.techpulse.be/achtergrond/21 ... ussel_4650
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

Vaganzza schreef:Ik kan Tom zijn post wel volgen: een TV aanbod zou wel welkom zijn. Dat maakt de switch voor mij thuis wel gemakkelijker naar EDPnet. Denk dat er nog enorme groeimarge is voor EDP indien ze ook een TV aanbod hebben (vooral gezinnen). (vette tip voor Joachim :wink: :lol: )
Bedankt voor de tip, dat we daar nog niet aan gedacht hadden :wink:

Proximus biedt deze dienst niet aan aan derden (behalve aan hun eigen Scarlet), die discussies zijn jarenlang gevoerd, zonder resultaat.

Wij weten héél goed wat onze zwaktes zijn, geen televisie, en een hoge opstartkost zijn hiervan de 2 belangrijkste. Maar blijkbaar kunnen we maandelijks toch honderden klanten overtuigen om klant te worden bij edpnet, maar we weten dat het er duizenden zouden kunnen zijn :-(

Toch denk ik dat televisie tegenwoordig minder en minder belangrijk wordt, ikzelf kijk zelden TV, en bvb mijn zoon van 8 kijkt bijna enkel youtube... maar ik heb thuis toch ook nog steeds telenet distibutie (tv met een kaartje en een USB HDD aan de tv), dus ik erken dat het niet makkelijk afscheid nemen is...

Een combinatie van telenet met edpnet is sowieso een keuze die vele van onze klanten maken...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik heb het daar al is over gehad Joachim en telenet is een alternatief maar te duur, het probleem is dat telenet geen volwaardig tv only product meer aanbied, je hebt geen yelo tv, geen opnames programmeren etc. En duur. Hopelijk komt dat ok.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Persoonlijk hoef ik geen tv, maar ik begrijp wel dat sommige mensen dit wensen. De prioriteiten van EDPNET (prijs/onbeperkt volume/keuze modem) beantwoorden ook aan hetgeen ik als klant het meest belang hecht. Hier in Deurne waar ik woon zijn ze Fiber aan het leggen. zodra het binnen ligt mag EDPNET een telefoontje verwachten. waarschijnlijk 09/2018... De opstartkost neem ik er dan ook bij.

Er zijn altijd mensen die onredelijke verwachtingen scheppen van het consumenten fiber gebeuren. Hun 2 abbo's zijn concurrentiel tegenover het duopolie Tel/Prox PUNT.

Zal er binnenkort verandering komen? Als het verleden een barometer mag zijn met het BIPT(de tijd dat erover ging om de kabel open te stellen, prijspositie waar weinig aan gedaan werd), vrees ik het.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

OpThaCop schreef:Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met uitrol van glasvezel bij wegenwerken?
Tot een paar maanden geleden was Proximus in hele wijken rondom mij aan het werken (ook in onze straat) en dit voor bijna een half jaar. Ik dacht: wauw: ze leggen glasvezel aan in de straat. Maar nee hoor... Ik heb geen idee wat ze dan komen vervangen zijn, maar glasvezel is het alvast niet... :roll:

Joachim schreef:
Vaganzza schreef:Ik kan Tom zijn post wel volgen: een TV aanbod zou wel welkom zijn. Dat maakt de switch voor mij thuis wel gemakkelijker naar EDPnet. Denk dat er nog enorme groeimarge is voor EDP indien ze ook een TV aanbod hebben (vooral gezinnen). (vette tip voor Joachim :wink: :lol: )
Bedankt voor de tip, dat we daar nog niet aan gedacht hadden :wink:
:lol: :lol: :lol:
Joachim schreef: Wij weten héél goed wat onze zwaktes zijn, geen televisie, en een hoge opstartkost zijn hiervan de 2 belangrijkste. Maar blijkbaar kunnen we maandelijks toch honderden klanten overtuigen om klant te worden bij edpnet, maar we weten dat het er duizenden zouden kunnen zijn :-(

Toch denk ik dat televisie tegenwoordig minder en minder belangrijk wordt, ikzelf kijk zelden TV, en bvb mijn zoon van 8 kijkt bijna enkel youtube... maar ik heb thuis toch ook nog steeds telenet distibutie (tv met een kaartje en een USB HDD aan de tv), dus ik erken dat het niet makkelijk afscheid nemen is...

Een combinatie van telenet met edpnet is sowieso een keuze die vele van onze klanten maken...
Klopt, dat zijn de zwaktes. Nu, onderschat het tv segment niet. Hier op het forum zitten velen die tv wel zouden kunnen missen. Alhoewel... Sommige zaken kan je moeilijk bekijken (ik denk zo maar aan bv snooker waarvan het WK momenteel bezig is). Dat zou nu het enige zijn wat ik mis op mijn tv scherm en de rest wordt simpelweg vervangen door de TV Belgium app van Pieter, hier op het forum (al is dat niet een officieel alternatief voor de tv markt). Maar neem nu de gemiddelde Vlaming/Belg. Die gaan echt geen internet-only nemen en hun tv missen (of er alternatieven voor zoeken). Je moet maar eens in de vriendenkring of kennissen kijken die geen IT achtergrond hebben (en dat is nog altijd de grootste groep van consumenten).

TV-only van TN is ook niet de grote oplossing en als je dan de berekening maakt:
- EDP internet + tel: 34,95
- TN TV: 25,90
- 2 gsm aan 15 per stuk: 30 (da's dan nog een goedkoop abo of prepaid)

Totaal: 90,85 zonder echt zot te doen en zonder instapkosten...

Zet dat tegen 100 voor WIGO 3GB of 89 bij Orange (incl vaste lijn bellen) en je weet wel wat de meesten zullen kiezen... Da's de realiteit spijtig genoeg.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vaganzza schreef:Tot een paar maanden geleden was Proximus in hele wijken rondom mij aan het werken (ook in onze straat) en dit voor bijna een half jaar. Ik dacht: wauw: ze leggen glasvezel aan in de straat. Maar nee hoor... Ik heb geen idee wat ze dan komen vervangen zijn, maar glasvezel is het alvast niet... :roll:
Het resultaat zal dan ook een hoop gefrustreerde potentiele klanten zijn... waar EDPnet ook niet zal kunnen op antwoorden (of weet EDPnet de planning van Proximus ivm de fiber uitrol ?). Het ergst is nog dat waar er wel fiber ligt Proximus er ook amper tot niet in slaagt om een klant aan te sluiten (getuige de diverse topics hierover).

Daar sta je dan met een leuk product... dat je niet tot bij je klanten krijgt :cry:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Vaganzza

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/20/np ... m-a1592783

Zulke cijfers laten zien waarom Edpnet misschien weinig toekomst ziet inzake lineair TV. Tenzij deze evolutie in ons land anders zou verlopen dan in Nederland...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Vaganzza schreef:Tot een paar maanden geleden was Proximus in hele wijken rondom mij aan het werken (ook in onze straat) en dit voor bijna een half jaar. Ik dacht: wauw: ze leggen glasvezel aan in de straat. Maar nee hoor... Ik heb geen idee wat ze dan komen vervangen zijn, maar glasvezel is het alvast niet... :roll:
Hier ook werken van proximus enkele maanden geleden, alles open om kabels te leggen voor een nieuwe verkaveling vlakbij. Blijkbaar ook geen glasvezel. :?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

wied schreef:@Vaganzza

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/20/np ... m-a1592783

Zulke cijfers laten zien waarom Edpnet misschien weinig toekomst ziet inzake lineair TV. Tenzij deze evolutie in ons land anders zou verlopen dan in Nederland...
Daarom dat ze hier op de rem staan voor een apple tv app van VRT NU... Duurt al anderhalf jaar nu zonder enig zicht op vooruitgang. Gelukkig hebben we Pieter zijn app.

Da's ook de realiteit in ons land...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Iemand enig idee of het technisch/ reglementair mogelijk is om die fiber door dezelfde buis als de coax te blazen?
JordyM
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2013, 09:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Joachim schreef:Beste Jordy, spijtig te horen dat je ontevreden bent over onze diensten, en zeker no hard feelings, als je reeds 20 jaar in telecom zit zoals ikzelf weet je dat je niet iedereen tevreden kan houden.

Misschien even ter verduidelijking, mij naam is Joachim Slabbaert, COO van edpnet, je mag me steeds opzoeken op linkedin :wink:

Als COO ben ik verantwoordelijk voor zowat elke dienst, behalve finance. Dus ook helpdesk zit onder mijn verantwoordelijkheid.

Onze helpdesk is 100% in eigen beheer, maar is weldegelijk grotendeels actief vanuit Rusland, en dat reeds meer dan 10 jaar.

De meeste van onze helpdeskmedewerkers zijn reeds meerdere jaren actief op onze helpdesk en hebben uitstekende technische kennis. Maar af en toe nemen we nieuwe mensen aan, en het kan gebeuren dat die de bal misslaan. We trachten steeds goed te trainen, te coachen en bij te sturen, maar geven mensen wel de kansen die ze verdienen.

Ik begrijp dat je een probleem ondervonden hebt met een lijn die niet de verwachte sync snelheid haalde. Het is spijtig genoeg soms zo dat lijnen die naast elkaar liggen totaal andere snelheden behalen, dat kan aan vele verschillende factoren liggen, spijtig dat we dat niet kunnen oplossen hebben voor je. Dat het bij destiny meteen wel goed ging heeft sowieso weinig met hun te maken, want zowel destiny als wij hebben hier geen invloed op, lijnen worden door proximus opgeleverd.

Moest je er met onze helpdesk niet uitkomen, mag je me steeds PM’en, dan tracht ik mee te kijken, en indien nodig bijsturen.

Ook hier, no hard feelings :wink:
Ik apprecieer je oprechte antwoord. Uiteraard gaan we de fiber lijnen testen als deze beschikbaar komen bij ons of één van de klanten.
Het is een hele andere tech, die de vele xDSL ziektes achterwegen laat.

Wat betreft de helpdesk, Ik geloof dat ik (heel) vroeger steeds een Pieter? aan de lijn had, good old times! =)

Ik hou het zeker in m'n achterhoofd om in de toekomst bij mogelijke problemen even te polsen bij u ;).

Grt
Jordy
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

JordyM schreef:...

Over het melden als je een bepaalde snelheid niet haalt... ik heb een aantal maanden geleden een case opgegeven en extra destiny lijn laten leggen ipv EDPnet voor die klant.
'in de modem staat het juiste snelheidsprofiel blablabla, maar toch haalde ik slechts 14Mbps down, 8Mbps up'. Jullie hielden voet bij stuk dat het aan de hardware achter de modem lag.
Dan steek je daar uren tijd in, heb zelfs met een supervisor gebeld.. Allemaal kwamen jullie tot dezelfde conclusie. Dan is het heel gemakkelijk, in plaats van een 2de EDPnet lijn voor de klant. Verkoop ik liever een duurdere Destiny lijn. Zij haalden plots wel 50Mbit over hetzelfde koperpaar.

...
Klinkt als normale snelheid voor 16,5/10 profiel (vroegere "high upload" optie), beetje achterhaald wel in de tijden van (tot) 100/40 :)

Dat zou EDPnet toch gewoon moeten kunnen veranderen naar een ander profiel/abo :???:
Alfrodo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Mijn ouders verhuizen naar een appartement waar door proximus enkel fiber voorzien zal worden, geen koper.

Is er ook een budgetoplossing mogelijk bij edpnet?
In de regio van prijs/snelheid vergelijkbaar met de vdsl xs
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zeer lovenswaardig dat EDPnet dit aanbod heeft.

Echter, gezien 'fiber' nog lang niet overal beschikbaar is, kijk ik persoonlijk meer uit naar een goedkopere mogelijkheid om twee lijnen te combineren (zoals bij hun VDSL EXPERT PLUS product). Dan worden de snelheden pas echt competitief of zelfs beter dan wat de concurrentie of hun fiber product momenteel te bieden heeft.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Alfrodo

Zie link TS (Edpnet start vanaf ca 35€/maand)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Alfrodo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Mijn ouders zijn nu ook klant bij edpnet, maar ze snappen niet waarom ze in een nieuw appartement ineens 10 euro per maand meer moeten betalen voor internet.

Ze gebruiken het slecht sporadisch en het verschil in snelheid, fiber, vdsl,... maakt dat aan ze die 10 euro meer te betalen echt niets extra hebben.
Weggegooid geld dus!
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Alfrodo schreef:Mijn ouders zijn nu ook klant bij edpnet, maar ze snappen niet waarom ze in een nieuw appartement ineens 10 euro per maand meer moeten betalen voor internet.

Ze gebruiken het slecht sporadisch en het verschil in snelheid, fiber, vdsl,... maakt dat aan ze die 10 euro meer te betalen echt niets extra hebben.
Weggegooid geld dus!
Is Internet@home van Orange niet beter in hun situatie dan?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Alfrodo schreef:Mijn ouders zijn nu ook klant bij edpnet, maar ze snappen niet waarom ze in een nieuw appartement ineens 10 euro per maand meer moeten betalen voor internet.

Ze gebruiken het slecht sporadisch en het verschil in snelheid, fiber, vdsl,... maakt dat aan ze die 10 euro meer te betalen echt niets extra hebben.
Weggegooid geld dus!

Is spijtig voor hen maar 100% tevredenheid zal je noot hebben.
Je kan niet alles aanbieden. Dit is het leven de tijd en technologie gaan vooruit,
oudere mensen zijn daar meestal slachtoffer.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Joachim schreef:.... mag je me steeds PM’en, dan tracht ik mee te kijken, en indien nodig bijsturen.
....
Waarom heb je dan nog steeds niets geantwoord op mijn pm betreft vdsl planning in mijn straat? Dit is al geleden van 14 februari...
Iets van 'we kijken er naar' had toch al gemogen.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 529
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 16 keer

splinterbyte schreef:
Joachim schreef:.... mag je me steeds PM’en, dan tracht ik mee te kijken, en indien nodig bijsturen.
....
Waarom heb je dan nog steeds niets geantwoord op mijn pm betreft vdsl planning in mijn straat? Dit is al geleden van 14 februari...
Iets van 'we kijken er naar' had toch al gemogen.
Omdat ik blijkbaar je bericht gemist had :roll:

Ik laat het nakijken.
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 44 keer

NuKeM schreef:goedkopere mogelijkheid om twee lijnen te combineren (zoals bij hun VDSL EXPERT PLUS product). Dan worden de snelheden pas echt competitief of zelfs beter dan wat de concurrentie of hun fiber product momenteel te bieden heeft.
Of 2 GPON lijnen combineren, ... hmmm ... :???:
Alfrodo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

svermassen schreef:Is Internet@home van Orange niet beter in hun situatie dan?
Dat gaat een optie worden, maar dan eerst na oplevering testen of het 4g signaal goed genoeg is binnen in de kamer
proximusboyke schreef:
Alfrodo schreef:Mijn ouders zijn nu ook klant bij edpnet, maar ze snappen niet waarom ze in een nieuw appartement ineens 10 euro per maand meer moeten betalen voor internet.

Ze gebruiken het slecht sporadisch en het verschil in snelheid, fiber, vdsl,... maakt dat aan ze die 10 euro meer te betalen echt niets extra hebben.
Weggegooid geld dus!

Is spijtig voor hen maar 100% tevredenheid zal je noot hebben.
Je kan niet alles aanbieden. Dit is het leven de tijd en technologie gaan vooruit,
oudere mensen zijn daar meestal slachtoffer.
Technologie die vooruit gaat?
Prijs die vooruit gaat wil je zeggen.

Het gros van de gebruikers heeft geen nood aan die snelheden...
Maar omdat ze geen light pakket willen aanbieden zoals een vdsl xs of proximus internet start zal de consument weer niet anders kunnen dan weer meer betalen
Gebruikersavatar
OBiWaN007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
Locatie: Wetteren
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 24 keer

9livesuni schreef:Iemand enig idee of het technisch/ reglementair mogelijk is om die fiber door dezelfde buis als de coax te blazen?
Zeker en vast. Glasvezel is niet/weinig onderhevig aan invloeden van buitenaf zoals stroomdraden ea. Als installateur van Fiber voor proximus heb ik trouwens al op meer dan één greenfield (nieuwe verkavelingen/appartementen waar enkel nog fiber ligt en geen koper) gezien dat de fiber in zelfde buis zit als de toevoer van de coaxkabel van telenet.
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5

Afbeelding
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Bedankt

Dat stemt me hoopvol en opent mogelijks perspectieven tot een overstap.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

OBiWaN007 schreef: Zeker en vast. Glasvezel is niet/weinig onderhevig aan invloeden van buitenaf zoals stroomdraden ea. Als installateur van Fiber voor proximus heb ik trouwens al op meer dan één greenfield (nieuwe verkavelingen/appartementen waar enkel nog fiber ligt en geen koper) gezien dat de fiber in zelfde buis zit als de toevoer van de coaxkabel van telenet.
Mag dat wel van Telenet :banana:
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

t'is 15 mei. Ik ben benieuwd of er veel bestellingen zijn binnengelopen bij EDPNET. De meeste die overschakelen zullen waarschijnlijk "greenfield" klanten zijn momenteel. Als je meeleest Joachim... We zijn benieuwd :-)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Je kan nog altijd niet bestellen, dus veel bestellingen zullen er (althans via de website) niet zijn binnengekomen :P
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”