beeldkwaliteit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

de laatste maand regelmatig beeldhaperingen ! Soms blijft het beeld enkele seconden hangen en verbrokkelt dan in duizend stukjes.
Iemand anders daar ook last van ?
Aan mijn tv kan het niet liggen want die is splinternieuw .
Als het niet betert schiet nog telenet over natuurlijk.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Kabels nagekeken? Probeer eens met een kleine TV direct verbonden met de splitter (als je dat hebt en kan aansluiten).

Nu had ik deze avond ook problemen met Telenet:
Afbeelding

Maar dit was dan weer met yeloplay en niet met de TV (denk ik want dat gebruikte ik toen niet).

Edit: Zit je bij Telenet of Proximus?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Proximus.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

zaiko2000 schreef:de laatste maand regelmatig beeldhaperingen ! Soms blijft het beeld enkele seconden hangen en verbrokkelt dan in duizend stukjes.
Iemand anders daar ook last van ?
Als je hulp wilt, dan moet je ook een beetje meer details geven over jouw installatie.
Welke modem? Jouw internetsnelheid? Welke decoder(s)? Hoe aangesloten?
Gebeurt dit terwijl er iemand (zwaar) aan het internetten is, of ook als er niemand op de PC bezig is?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...of met bepaalde zenders?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

ok ik heb b-box-3 en allerlaatste decoder . (dus proximus )

speedtest gedaan : 81.4 Mbps download
14.3 Mbps upload

het gebeurt nooit tijdens internetten op PC want dan zit ik voor de TV .
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Ik moet zeggen dat ik de laatste maanden ook regelmatig problemen heb met Proximus:

- opnames die niet willen starten of plots ermee ophouden
- doorspoelen in opnames doet de opname vaak gewoon stoppen
- live TV die niet werkt als je de decoder opzet: gewoon zwart beeld. Enige oplossing is dan heel de decoder herstarten.

Ik begon me me af te vragen of mijn decoder (v5) de geest begon te geven, of dat er iets gewijzigd was waardoor mijn Fritzbox de oorzaak is van deze problemen. Maar mss is het wel een algemener probleem?

Het issue dat zaiko2000 beschrijft heb ik dan weer niet: als live TV werkt bij het inschakelen van de decoder blijft het ook gewoon de hele avond goed werken.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Stilstaand beeld / blokjesvorming is meestal het gevolg van gegevensverlies (intern of extern). Je kan via MyProximus wel eens de lijntest uitvoeren voor het externe gedeelte. Gegevensverlies intern is meestal te wijten aan een slecht werkende draadloze oplossing (plc, wifibridge etc).

Via de helpdesk kunnen ze wel nagaan op welk niveau het verlies zich voordoet.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ook bij mijn vriendin al vaker dezelfde storingen opgemerkt.

-Doorspoelen in opnames... Je komt in een loop en springt telkens enkele seconden terug.
-Geen beeld bij het opstarten van de decoder.
-Geen geluid meer na het pauzeren.
-Blokken in de opnames en stotteringen.

Nog maar sinds een week dergelijke problemen. Pas nieuwe installatie...
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

GVD weer heel de avond haperend beeld . Beeld dat soms 5 tot 10 sec stil staat of blokjes ... begint me zo te vervelen dat ik eraan denk om over te stappen naar de concurrentie.
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Is de decoder rechtstreeks aangesloten met ethernetkabel op bbox3 of gebruik je een draadloos systeem (plc of wifi bridge)?
Blokvorming kan veroorzaakt worden door packetverlies tussen proximus netwerk en modem bbox3 of tussen bbox3 en decoder door probleem draadloos systeem of lan netwerk.

Proximus helpdesk kan dit testen. Indien packetverlies tot en met de modem bbox3 dan kan men dit snel detecteren.

Wat zegt de proximus helpdesk?
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

volgens helpdesk is na testing gebleken dat de decoder defect is . Moet vervangen worden .
die is echter maar een paar maanden oud...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Kan altijd gebeuren dat een toestel geen twee jaar meegaat... Wees blij dat de oorzaak eindelijk bekend is.
Computer(k)nul
zaiko2000
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

heb een maand of twee geleden afgesproken met helpdesk om nieuwe decoder te installeren. Zou verwittigd worden om dit af te halen maar nog altijd geen sms gekregen . :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”