nieuwe vaatwasser

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Even iets totaal anders. Mijn Neff (zogezegd de dure/"betere" Bosch/Siemens) vaatwasser heeft het begeven na ocharme 7 jaar.

Ocharme zeg ik omdat ze mij indertijd beloofd hadden dat Neff voor kwaliteit stond en een levensduur zou halen van gemakkelijk 10 jaar. Nu hebben we een technieker laten komen en die kwam met het verdict: 400 EUR kosten. Het toestel heeft 7 jaar geleden ongeveer 850 EUR gekost. Dus ja, vergeet het maar, dat ga ik niet meer investeren.

Nu is de vraag, met welk merk vervang ik nu deze vaatwasser.

Toen ik de technieker hierover aansprak om zijn mening te kennen raadde die mij merken zoals Samsung aan. Eenvoudig, goedkoop en als het kapot is, gewoon buitengooien en nieuw kopen. Consumptiemaatschappij ten top. Ik heb het hier moeilijk mee.
Ik dacht aan Miele, maar dat is nog een pak duurder als mijn oude Neff en die technieker zei me dat dat ook niet meer is wat het geweest is (made in oostblok ipv Duitsland etc).

Dus bij deze even een rondvraagje: welke merk en evt type gebruiken jullie en hoe tevreden zijn jullie?

Thanks om jullie ervaringen te delen:)

ps. en ja ik moet snel een beslissing maken want voor straf moet ik nu elke avond de afwas doen :bang:
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Volgens test aankoop zou de BOSCH SMV45IX03E de beste koop en beste van de test zijn ...
Heb zelf ook een Bosch (ander model wel), best wel tevreden van.
Veel beter dan die ATAG brol die we ervoor hadden : Oven/kookplaat ook al moeten vervangen.
(Oven is Miele geworden, kookplaat Neff)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Laat me ff raden ? Vaatwasser spoelt koud en water wordt niet meer weggepompt ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Wij hebben een Siemens SX66N097EU en zijn daar supertevreden van. Alternatief is Bosch (siemens en bosch ontwikkelen hun witgoed samen als ik mij niet vergis)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik had een Miele. Die heeft 20 jaar of langer dienst gedaan. Vorig jaar vervangen door opnieuw een Miele. Heeft iets van een 650 euro gekost. Enige minpunt vergeleken met vorige Miele: bij het drogen is de lucht aanzienlijk kouder dan mijn vorig toestel. Gevolg: de afwas is niet volledig droog, tenzij ik hem pas een halve dag na de afwas leegmaak. Dan is de vaat grotendeels droog.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Neem gewoon een deftig merk met een middelmatige prijs en hoop op het beste?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

hier vroeger ook ATAG, vervangen door een whirlpool, na minder dan 3 jaar gaf die al de geest, nu sedert 2 jaar ook een Bosch en supercontent van..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Hier een Miele van 12 jaar oud en werkt nog prima.
Enigste minpunt is het geluidsniveau (open keuken).

We hebben geen idee wat we in de toekomst zouden kopen.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

iceke schreef:Laat me ff raden ? Vaatwasser spoelt koud en water wordt niet meer weggepompt ?
Was dat op mij ? :-)
Koud water niet, maar de pomp was idd defect ... :-D
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

iceke schreef:Laat me ff raden ? Vaatwasser spoelt koud en water wordt niet meer weggepompt ?
Toestel valt uit tijdens het programma (display gewoon weg) en na een tijdje begint hij opnieuw. Blijkbaar de motor/verwarmingselement dat doorslaat en het toestel schakelt zichzelf als wijze van beveiliging uit (nog voor mijn differentieelschakelaar).
Tevens zit er ook een blokkage in het slakkenhuis (die zijkant waar de vlotter etc in zit). Moet ook vervangen worden...
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Ik had eerst een Smeg, na 4 jaar en 3 herstellingen weggedaan. Dan een Bosh, na 3 jaar en 2 herstellingen ook weggedaan. Dan van pure frustratie Miele gekocht, ik had het van in het begin moeten doen. Oke, duur, maar betrouwbaar.

Gierigheid bedriegt de wijsheid.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gekocht in Ikea, rebranded Whirlpool. Nu 3 jaar oud, enige 'mankement' was het gekende probleem met de water-niveau-detectie. Opgelost (installatie luchtslot) binnen garantie (5j via Ikea).
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

hier sinds enkele maanden een AEG FSB52620Z..zeer content van. (aankoopprijs 520€ bij electromania.be)

Zeker ook eens kijken voor prijsvergelijk op idealo.de en electroshopwagner.de (deze leveren in Belgie)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

AL onze toestellen zijn van Bosch: koelkast, diepvriezer, droogkast, wasmachine, vaatwasser.
En op de droogkast na, zijn die allemaal 9 jaar oud zonder een hapering. Ik wil gerust geloven dat we "geluk" hebben.
Waar ik vind Bosch/Siemens en AEG een prima evenwicht tussen duurzaam, technologie en aanschafprijs.
Let wel: Bosch heeft ook goedkopere modellen, daar zou ik van weg blijven. En al helemaal van IKEA (= Whirlpool), Whirlpool, Beko, Friac.

Samsung is goed in reclame maken, maar voor elektrotoestellen - waar ik van verwacht dat ze 10-15 jaar meegaan - zou ik nog sterk twijfelen over Samsung. Zie ook hieronder

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180322_03424924
Deutsche Gründlichkeit gaat tot drie keer langer mee
De goedkoopste wasmachine is na zes jaar rijp voor het containerpark. Een dure, zoals Miele, gaat gemiddeld 17 jaar mee. Dat blijkt uit een bevraging van Test-Aankoop.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wij hadden vroeger wel eens het probleem dat de water-niveau-detectie verstopt zat (vol met een slijmerige massa).

Onze vaatwas draait op regenwater, dus geen probleem met kalk.
We gebruiken ook geen zout (gezien geen kalk) en ook geen spoelmiddel (niet nodig, geen aanslag op de glazen).

We gebruikten gewoonlijk het programma aan 50°C (potten en pannen worden meestal met de hand afgewassen), maar om de slijmirige vervuiling tegen te gaan:
  • a) gebruiken we nu toch minstens één keer per week het programma met de hoogste temperatuur (70°C).
    b) gebruiken we af en toe een speciaal vaatreinigingsmiddel (machine leeg laten draaien aan de hoogste temperatuur met het reinigingsmiddel).
Ik denk dat een goed onderhoud (of gebruik) van de vaatwasmachine de levensduur sterk verhoogt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Je moet idd wat geluk hebben... Onze dirtdevil stofzuiger is al 6j oud! :-)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

philippe_d schreef:Ik denk dat een goed onderhoud (of gebruik) van de vaatwasmachine de levensduur sterk verhoogt ...
True. Doen wij ook.
Zowel voor de vaatwasser: altijd een prog op 50° en af en toe een prog met de dampkapfilters op 70°
En af en toe een reinigingsprogramma op 70°

Idem voor het wasmachine en de droogkast.
Wasmachine: telkens de rubbers proper maken en 2 keer per jaar een "groot onderhoud" :)
Droogkast: telkens de pluizenfilters leeg maken en uitspoelen en een zelfreinigende condensor, dus dat spaart werk/tijd/gedoe.
Koelkast: de "gril" achteraan af en toe proper maken
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb hier een Siemens afwasmachine (IQ series) van 21 jaar oud.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

fryelectro schreef:
iceke schreef:Laat me ff raden ? Vaatwasser spoelt koud en water wordt niet meer weggepompt ?
Toestel valt uit tijdens het programma (display gewoon weg) en na een tijdje begint hij opnieuw. Blijkbaar de motor/verwarmingselement dat doorslaat en het toestel schakelt zichzelf als wijze van beveiliging uit (nog voor mijn differentieelschakelaar).
Tevens zit er ook een blokkage in het slakkenhuis (die zijkant waar de vlotter etc in zit). Moet ook vervangen worden...
Dan heb ik een ander probleem met mijn Neff ;-)(van 11j oud)
Soit, op https://forum.teamhack.de vind je nog wel wat info als je geen 2 linkerhanden hebt.

Het probleem met de prijs van die herstellingen zijn meestal de werkuren/voorrij kosten van die technieker, niet zozeer de kost van die onderdelen te vervangen. (tov een nieuw toestel hé)
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Hier al 12 jaar een whirlpool, toch niet meteen bekend als topmerk.
Nog nooit problemen mee gehad en toestel draait quasi dagelijks op leidingswater (ik gebruik de goedkoopste tabletten en zout om te ontharden).
Veel ligt volgens mij aan hoe je zo'n machine behandelt. Als ik zie wat sommigen daar allemaal ingooien: borden die nog 'halfvol' eten hangen, vuile pannen met vet...
Bij ons wordt alles eens afgespoeld/afgekuist met keukenpapier voor het in de machine gaat, daarna gewassen op 50°.
Eénmaal per maand reinig ik het toestel met speciaal product op hoogste temperatuur en kuis ik met keukenpapier ook eens onder alle randen (bvb aan de deur). Je verschiet ervan wat er van vetresten achterblijft. Mensen die dat nooit doen gebruiken misschien van die geurmiddelen maar die camoufleren enkel het vuil.
Moraal vh verhaal: een vaatwasser die gesoigneerd wordt gaat m.i. het langst mee.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

sdecoster schreef: Bij ons wordt alles eens afgespoeld/afgekuist met keukenpapier voor het in de machine gaat, daarna gewassen op 50°.
Dat is als kuisen omdat de kuisvrouw komt :-D
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:AL onze toestellen zijn van Bosch: koelkast, diepvriezer, droogkast, wasmachine, vaatwasser.
En op de droogkast na, zijn die allemaal 9 jaar oud zonder een hapering. Ik wil gerust geloven dat we "geluk" hebben.
Waar ik vind Bosch/Siemens en AEG een prima evenwicht tussen duurzaam, technologie en aanschafprijs.
Let wel: Bosch heeft ook goedkopere modellen, daar zou ik van weg blijven. En al helemaal van IKEA (= Whirlpool), Whirlpool, Beko, Friac.
Ikea is AEG of Whirlpool rebranded. Dus ook wel geen slecht materieel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Onze eerste "gewone" Miele is na 18 jaar gesneuveld.
De 2de XXL Miele is ondertussen 8 jaar en dagelijks in gebruik...

Tip: als je veel afwas hebt en je plaats genoeg hebt onder je werkblad, kijk voor een XXL of hogere versie (14 bestekken ipv 12).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Doktor Avalanche schreef:
sdecoster schreef: Bij ons wordt alles eens afgespoeld/afgekuist met keukenpapier voor het in de machine gaat, daarna gewassen op 50°.
Dat is als kuisen omdat de kuisvrouw komt :-D
Bij ons gaat er ook geen vet in de vaatwasser.
Enerzijds omdat we geen potten en pannen in de vaatwasser steken.
Anderzijds omdat vet in uw leidingen tot problemen kan leiden. Vet scheppen we altijd weg in een aparte pot die naar het containerpark gaat.

En wat "halfvolle borden" betreft, wij hebben kippen. Die krijgen alle eventuele bordresten :)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Heel tevreden van onze Bosch, wel een nieuw mandje voor moeten kopen onderaan, kost stukken van mensen... Maar hij werkt nog te goed om weg te doen.
Kan je de pomp eventueel zelf niet vervangen? In die 400 Euro zit vermoedelijk ook een ruim aandeel werkuren. Met het juiste typenummer is die pomp zeker te vinden :).
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ik koop altijd graag een relative goed koop maar wel veel verkocht type.
Als er dan eens een probleem is na de garantie, dan zoek je even op internet en vind je meestal lotgenoten met hetzelfde probleem. En meestal vind je ook de oplossing. Diepvriezer eens hersteld door condensator van 1Euro (eigenlijk al duur voor dat onder deel...) te vervangen. Technieker ging zeker gezegd hebben printplaat vervangen. En eigenlijk kan ik hem geen ongelijk geen. Maar het kan ook anders. Van wasmachine kooltjes van motor vervangen...
Als je een beetje zoekt vind je meestal wel iets.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

MClaeys schreef:Heel tevreden van onze Bosch, wel een nieuw mandje voor moeten kopen onderaan, kost stukken van mensen... Maar hij werkt nog te goed om weg te doen.
Kan je de pomp eventueel zelf niet vervangen? In die 400 Euro zit vermoedelijk ook een ruim aandeel werkuren. Met het juiste typenummer is die pomp zeker te vinden :).
Was het maar de pomp inderdaad, neen het is het onderdeel dat zorgt voor de aandrijving van de sproeiers en verwarmingselement. Onderdelen kost in dit geval ongeveer 300 EUR en 100 EUR werkuren.
En inderdaad ik zou de stukken kunnen zoeken en waarschijnlijk goedkoper kunnen verkrijgen dan hun. Maar ik vind de kosten dan toch hoog oplopen. Wat als dan volgend jaar de pomp stuk gaat of er een lek ontstaat. De beslissing is nog niet genomen vandaar de vraag wat jullie ervaringen zijn zodat ik alsnog de keuze kan maken.

Super bedankt voor alle opmerking vandaag :)
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Om zelf te repareren moet je er beetje kennis, tijd en energie in steken.
Ik zou het ook doen, maar hoeveel mensen hebben hier nog tijd voor vrij ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Klopt, das ook een probleem: 2 werkende ouders met 3 kindjes.... het toont eigenlijk aan wat fout loopt in deze wereld :?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

fryelectro schreef: Nu is de vraag, met welk merk vervang ik nu deze vaatwasser.
ik ga voor middenklasse genre bosch en aeg

als ik het einde een jaarlijkse kostprijs van 50 euro haal is het voor mij ok.

mijn vorige ijskast kostte 400 en na 10j toch vervangen voor de energiekost, da ding staat nu bij een leefloonster en is weggegaan voor een fles wijn
huidige 500 en 3j dienst

vuur kostte ca 400 en wordt nu 8j, die zit aan z'n 50 euro/j (aeg)

whirlpool was mijn instapwaschmachine, echt brol of ik had pech
nu ook weg en sinds 2j toplader en ook rond de 500
vorige wasmachine was een wit product solden van 300, begon toch moeilijke te doen na 4j.
gevoeld 5u draaien, veel lawaai,...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

€300 aan stukken, daar zou ik niet aan beginnen.
Los van het feit dat ik kinderen heb of niet :)

Merk nieuw toestel: Bosch, Siemens, AEG
Ik ga nooit voor de instapmodellen, maar altijd quasi "full option" :)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

spacekiek schreef:Veel beter dan die ATAG brol die we ervoor hadden : Oven/kookplaat ook al moeten vervangen.
(Oven is Miele geworden, kookplaat Neff)
En weet je welk merk onderdelen Miele in hun kookplaten gebruikt? :) Zoek maar eens op de referentiecode van spare parts...
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Hier 3 jaar geleden bij verhuis naar eigen woning een nieuwe keuken geplaatst, met enkel toestellen van Miele (en Novy voor de dampkap)
Is onze vorige woning ook vaatwas van Miele die toen 7jaar was en nooit problemen gehad. Nieuwe bewoners hebben vaatwas overgenomen en werkt nog steeds naar behoren.

Wasmachine/droogkast is ook Miele. Ooit gestart met Whirlpool als kado van de schoonouders (was er zelf niet bij bij de aankoop). Maar na een 4-tal jaar wasmachine mogen vervangen door een Miele. Deze zal nu ook al een jaar of 10 zijn denk ik. En alles wordt zonder problemen.
Mijn ouders al meer dan 10j een keuken van Miele, nog geen problemen ondervonden. Wasmachine en droogkast Miele van mijn ouders en grootouders die gemakkelijk de leeftijd van 20j hebben bereikt, tot hiertoe nog geen slechte ervaringen met Miele tegengekomen.

Hier komt geen ander merk in huis voor het (af)wassen en koken. Is misschien duurder in aankoop, maar dat haal je er door de lange levensduur zonder problemen uit...

Potten en pannen gaan hier mee de vaatwas in, waardoor deze dagelijks draait op het eco-programma. Wekelijks doe ik 1x een programma op 70°.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

Wij hebben ook alles van Miele (ijskast, diepvries, vaatwas, kookplaat, inbouw koffietoestel, inbouw microgolf, inbouw combi, wasmachine en droogkast) en dampkap van Novy. Wel een kleine aanslag op uw budget als ge bijna alles ineens moet kopen.
Bij ons is alles nog 'maar' 5 jaar, maar hoop dat de meeste toch nog enkele jaren meegaan.
Het enigste wat bij ons niet 100% werkt, is de kookplaat, waarschijnlijk door die brol van ATAG ;-), één van de vijf kookzones springt niet op 'double' - boost.
In ons vorig huis hadden wij kookplaat, oven en vaatwas van Novy, wat een 'ahum' brol.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Miele wasmachine / droogkastcombi na 8 jaar buitengegooid, na 250 € "reparaties" die niks uitgehaald hadden. Slechtste koop ooit. Maar ah, iedereen heeft wsl wel zijn verhalen ;).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Miele droogkast en wasmachine, vaatwasser van Siemens... al 15 jaar oud en werken nog steeds prima.

M'n ouders hun vaatwasser van Siemens heeft na 18 jaar een probleem met de deur (maar doet het verder nog wel).

Ik blijf dus toch wel bij deze (duurdere) merken... ik heb geen zin om de paar jaar iets goedkoops in huis te halen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Doktor Avalanche schreef:Het enigste wat bij ons niet 100% werkt, is de kookplaat, waarschijnlijk door die brol van ATAG ;-), één van de vijf kookzones springt niet op 'double' - boost.
komt dat niet omdat je niet driefasig aangesloten bent. Ik dacht dat de manier waarom een kookplaat aangesloten word deels bepaald welke zone gelijktijdig kunnen werken.
Doktor Avalanche schreef:
sdecoster schreef: Bij ons wordt alles eens afgespoeld/afgekuist met keukenpapier voor het in de machine gaat, daarna gewassen op 50°.
Dat is als kuisen omdat de kuisvrouw komt :-D
Doen we dus niet. Ik dacht zelfs dat je dingen vuil in je machine moet plaatsen wil je de enzymen activeren in het schoonmaakmiddel om het te ontsmetten. (Lichaam van coppens dacht ik ???)
Vaat komt er hier altijd proper uit en de machine word ook 1 maal per maand met machine reiniger onderhouden. We hebben een miele trouwens. vorige model een whirlpool die na 5 jaar vervangen werd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

iceke schreef:psst
https://goo.gl/8AWhBm
Blijf weg van Jorisco, verschrikkelijk duur. Bij de prijs die je ziet komt nog btw bij, roepgeld, btw op roepgeld. Als je hier dus 300 euro ziet ben je uiteindelijk makkelijk 400 euro of meer kwijt. En dit zijn start bedragen, daar moet dus nog op geboden worden. En wordt het beoogde bedrag niet gehaald dan wordt de koop ingehouden. Die mens achter Jorisco moet wel zijn optrekje in Spanje kunnen betalen hee.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

voor mensen met weinig budget, in sommige kringwinkels kan je 2dehands Miele vaatwassers, droogkasten, wasmachines kopen met minstens 3 maand garantie, in MariaKerke bij Gent krijg je zelfs 1 jaar schriftelijke garantie, heb er enkele jaren geleden een Miele wasmachine van 2 jaar oud voor 250 euro gekocht, in perfecte nieuwstaat en met 1 jaar garantie
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”