Proximus Fiber

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Hier kun je het checken:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_optica ... ml#/choice

Je moet wel eerst inloggen in My Proximus :wink:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jammer dat er nog geen komt hier :(

Dit heb ik nu met Proximus.

http://pxs.speedtestcustom.com/result/8 ... 0661630973
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Heeft iemand een rechtstreekse link van het abonnement dat via glasvezel werkt? Ik vind dit https://www.proximus.be/nl/id_cr_optica ... oning.html maar daar staat geen prijs/maand bij.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Proximus zal al vlug zijn glasvezelnet moeten openstellen,maatregelen gaan al in vanaf de 1e Augustus.Proximus kan in beroep gaan,maar dat gaat niet opschortend werken,d.w.z. de beslissing ligt vast,en word niet geschorst,als men in beroep gaat,in het verleden was dit niet het geval,toen konden providers zo een beslissingen lang voor zich uitschuiven.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180629_03590460
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
DinX
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2008, 22:50

Gisteren hebben ze bij ons (Hasselt, nieuwe verkaveling) ook de fiber binnen getrokken.
Eergisteren stonden ze ineens zomaar aan de deur dat ze volgende week maandag fiber wilden binnen trekken. We hebben hier eigenlijk nooit om gevraagd (niet dat ik het niet interessant vind), en zijn al Telenet klant.

Gisterenochtend dan om 7 uur 's morgens de bel of ze het al niet dan mochten doen, ze hadden weinig werk in de regio.
Stoep opgebroken, fiber binnen getrokken, telefoonkabel binnen getrokken en weer weg. De fiber is afgemonteerd, de telefoonkabel hangt gewoon wat los te bengelen, onafgemonteerd.
20180809_180941.jpg
De strategie is wel duidelijk nu. Nog liever een paar honderd euro per huishouden uitgeven (ze zijn toch een uur of 2-3 met een man of 4 bezig geweest omdat de graafploeg moest opdraven) en zorgen dat je met een simpel telefoontje de boel kan activeren ("gewoon bellen, nummer van de vezel doorgeven en het is in orde"). De fiber is ook het enige dat afgemonteerd is, dus dat zal dan ook wel hetgene zijn dat ze zullen pushen (inclusief enkel familus, tutimus of minimus abonnement mogelijkheid).

Ik denk dat we thuis de 2 eens naast elkaar gaan leggen. Op dit moment hebben we een WiGO 20 (ik als enige zware mobiele gebruiker) met Play More, ... Dan zit je rond de 140 euro mandelijks. Met een Tutius Fiber met 1 x 20GB mobiele data, Netflix, Entertainment Channels, Series & Movies erbij kom je aan 120 euro. Bij Telenet kan je wel tot 5 SIM-kaarten kosteloos aan dat mobiele pack hangen. Als je daarbij nog eens "echt" van de glasvezel wil profiteren zou je er de Speed Boost nog moeten bij nemen. Die is de eerste 6 maanden gratis, maar nadien kom je dan wel aan een totaal van bijna 140 euro. Net hetzelfde als bij Telenet, maar met een toch wat minder TV-aanbod (bij Telenet is het aanbod toch interessanter, vooral de HBO series). Ik kan er wel m'n Netflix abonnment af trekken (1 euro ipv 10 euro).
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ik zie op je foto dat de fiber en telefoonkabel onbeschermd uit de grond komen. Konden ze daar geen stukje buis over schuiven :bang:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

DinX schreef:De strategie is wel duidelijk nu.
Dat is zuiver een langetermijnvisie. Het is nu of nooit. Niemand gooit graag z'n voortuin of oprit open wanneer alles piekfijn is aangelegd.
DinX schreef:Ik denk dat we thuis de 2 eens naast elkaar gaan leggen.
Via die Proximus-fiber kan je ook nog een tweede operator kiezen: https://www.edpnet.be/nl/thuis/fiber.html
Alles bij één operator aanschaffen is soms wel duurder dan meerdere goedkopere operatoren combineren: http://bestetarief.be/
lacer schreef:Ik zie op je foto dat de fiber en telefoonkabel onbeschermd uit de grond komen.
Tja, als de eigenaar z'n nutsvoorzieningen op privé-domein niet deftig voorbereid, gaat Proximus ook geen onnodige kosten maken op privéterrein.
Ik zie toch een soort omhulsel. Zou dat geen smarttube zijn? De fiber zit sowieso in een eigen buis, de telefoonkabel is geschikt om in de grond te steken, maar zal in dit geval nooit gebruikt worden. Dus, wat maakt het uit.
DinX
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2008, 22:50

Die aansluiting was niet gepland. We hebben wel een smart tube door de energiebocht laten trekken door de aannemer maar waren niet van plan die al te laten aansluiten op korte termijn. Ik ben al jaren tevreden Telenet klant en heb heel m'n voorzieningen daar ook op afgestemd (42U patchkast op de zolder, coax van garage tot zolder, shelves voor versterker, modem, alle coax tot daar getrokken en afgemonteerd,...)

Als ze me dan 's morgens bij het buitenkomen tegenhouden vragen of het die dag even kon, sja...
Dus niet voorbereid? Natuurlijk niet. Die werken zijn ongepland. Op woensdagochtend voor de deur staan of ze het maandag kunnen doen? Dat was dan aan m'n vriendin gemeld zonder verdere uitleg (die niet thuis is in die zaken).

Hadden ze ruim op voorhand een papier in de bus gestopt hoe en wat had ik wel wat pvc buis tegen de muur gehangen, heb hier nog meters liggen van tijdens de bouw.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

DinX schreef:Die aansluiting was niet gepland.
Foutje van de architect/aannemer. In principe moeten alle nutsvoorzieningen tijdens de ruwbouwfase fysiek aangesloten worden.
In de geest van de Gewestelijke stedenbouwkundige verordening Breedband moet jouw binnenbekabeling ook geschikt zijn voor aansluiting op een supersnel breedbandnetwerk zoals FTTH. Concreet moet je dus minstens UTP-kabel voorzien tot aan de netwerkaansluitpunten van Telenet en Proximus.

Alleen Coax aanleggen is zeker niet voldoende en zorgt ervoor dat je huis niet compatibel is met de netwerken van de toekomst. Moest je ooit door omstandigheden moeten verhuizen en je woning moeten verhuren of verkopen is dat een behoorlijk nadeel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Concreet moet je dus minstens UTP-kabel voorzien tot aan de netwerkaansluitpunten van Telenet en Proximus.
Ik denk dat je hem verkeerd begrepen hebt... niet geplanned zoals qua timing. Aangezien hij een 42U patchkast op de zolder heeft staan denk ik wel dat hij goed voorzien is met overal UTP en dus zeker meer heeft liggen dan louter coax.
DinX
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2008, 22:50

Modbreak:
volcitaat uit vorige post verwijderd
r2504 schreef:
raf1 schreef:Concreet moet je dus minstens UTP-kabel voorzien tot aan de netwerkaansluitpunten van Telenet en Proximus.
Ik denk dat je hem verkeerd begrepen hebt... niet geplanned zoals qua timing. Aangezien hij een 42U patchkast op de zolder heeft staan denk ik wel dat hij goed voorzien is met overal UTP en dus zeker meer heeft liggen dan louter coax.
Klopt. Zowat elke ruimte in huis heeft dubbele UTP aansluitingen (CAT6a), waaronder 2 in de garage met 3 stopcontacten ernaast vlakbij de energiebocht. (dubbel in de garage, dubbel in berging, 4-dubbel bij de TV, enkel slaapkamer, dubbel kinderkamer,...).
Dat heeft de aannemer niet gedaan, ik heb alles van stroom en data zelf gedaan.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik onze nieuwe verkaveling ook fiber binnen getrokken zonder dat we er iets van wisten. In Aalst.
Onze straat staat alleen niet vermeld op het kaartje van Proximus.
Achja kan alleen maar positief zijn dat die er toch ligt :)
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Dat is toch al beter dan helemaal geen fiber :P
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 534
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ligt het nu aan mij of kan ik nergens tarieven terug vinden?
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
peroxide
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 sep 2017, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het kost wat zoekwerk, maar uiteindelijk toch teruggevonden:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... vezel.html
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

...
Laatst gewijzigd door Fentimento 16 maa 2019, 12:13, in totaal 1 gewijzigd.
AndrewBourgeois
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 9 keer

Ik krijg een jaar gratis fiber van de bouwpromotor van mn appartement.

Op 10 december kreeg ik de bevestiging van mn aanvraag voor fiber.

Meer dan 3 weken later kan Proximus mij nog altijd geen installatiedatum geven.
En dit voor een appartement waar er andere fiber-abonnementen van Proximus in het gebouw actief zijn. :bang:
Fentimento schreef:Enkel internet (eventueel "gratis" telefoon)
https://www.edpnet.be/nl/thuis/fiber.html
Proximus heeft ook een enkel internet optie: https://www.proximus.be/nl/id_cr_intern ... enten.html
Wel aan 200% van de prijs van edpnet.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik vraag me toch af:

is zo'n fiber aansluiting echt zo geweldig als ze het promoten? Wij hebben de keuze tussen Telenet of Proximus (via glasvezel) maar geraken er maar niet uit. We neigen te geloven dat glasvezel bijzonder goed is maar ik kan me niet voorstellen dat je in het dagdagelijks leven een verschil zal merken tussen de twee? We hebben zelfs het gevoel dat Proximus TV slechter is dan Telenet TV.

Iemand die een gelijkaardige keuze had of kan delen wat je ervaring is met glasvezel van Proximus (incl of dat impact heeft op hun digitale tv)? :-D
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Voor thuis ... geen enkel verschil, zelfs voor bedrijven is er eigenlijk weinig verschil als het voor 'Internet toegang' is (buiten dan dat Proximus wat makkellijker/royaler is met IP adressen en pricing). Door de opgelegde limieten is het 'fiber' verhaal momenteel niet technisch beter dan de oude coax van Telenet.

Wil je meer dan is fiber wel een goede (toekomstige) keuze omdat de provider meer kan aanbieden (maar het gewoon nog niet doet).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2399
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Jammer dat je het zelf niet meer kan zien waar er al fiber ligt/ komt te liggen.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... e-toe.html

Edit: als je ingelogd bent kan je het niet zien. Anders wel.
Laatst gewijzigd door q-tec 15 feb 2019, 15:01, in totaal 1 gewijzigd.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

...
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 feb 2006, 15:45
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 3 keer

Net terug van verlof en er zit zowel een brief als een kaartje in de bus met uitleg ivm Proximus glasvezel.
Ze spreken nu nog maar dat ze in de komende 'dagen' kabels op de gevel gaan beginnen leggen.
Eens het gelegd is worden we, vrijblijvend, gecontacteerd als we aangesloten willen worden.

Aangezien ik nu Proximus heb, denk ik dan wel dit te doen. Enkel opletten dat de Proximus administratie kan volgen, want het internet abonnement is betaald door de werkgever, het tv abonnement door mezelf... Zal wel weer garantie op miserie zijn.

Ah trouwens, ik woon in Aalst ;)
Moest je de straat willen weten, stuur me dan een PM.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Proximus kondigt aan om aan de volgende 7 steden te beginnen. Aalst is de eerste, de overige 6 zijn nog niet bekend.

https://www.proximus.com/nl/news/proxim ... aalst.html
https://tweakers.net/nieuws/150490/prox ... teden.html
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Niemand wat inside information over die andere steden? :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

infeite zijn ze een beetje her en der bezig. kortrijk stasegem ook bezig. Ik denk dat ze enkel de heel grote projecten in de media brengen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Ik denk echter dat de de stadskernen voorrang krijgen boven de rand en de gemeenten daarrond.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Oostkant van Leuven centrum (dus alles tussen station en de kathedraal) zou technisch opgeleverd moeten zijn tegen juni, zou in verkoop gaan tegen november.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

lacer schreef:Ik denk echter dat de de stadskernen voorrang krijgen boven de rand en de gemeenten daarrond.
Uiteraard, daar kan men sneller en goedkoper veel meer aansluitingen voorzien dan in de rand en daarbuiten door de hogere bevolkingsdichtheid en het feit dat ze daar de kabels meestal niet moeten ingraven.

Nu is Kortrijk ook wel vermeld geweest in de media, maar niet echt als aankondiging dat men 'volgende week begint met glasvezel'.
De uitrol van de glasvezel tot in bestaande huizen en flats in Kortrijk start ten vroegste in 2019
https://www.hln.be/regio/kortrijk/proxi ... ~a31869b5/
Binnen tien jaar zal heel Kortrijk over supersnel internet via glasvezelkabel kunnen beschikken.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20171018_03140507
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik zie ze eigenlijk in veel plaatsen waar ik passeer glasvezel, of toch van die dikke oranje buizen ter voorbereiding van, trekken. Van de "grote baan" hier en in omstreken tot in sint niklaas waar ze ook banen openbreken voor zulke dingen te trekken. (als ik op de e17 richting daar rijd zie je hun "voorraad" staan aan de linkerkant)

Zelfs ver buiten de bebouwde kom op m'n dagelijkse route zag ik proximus busjes staan voor van die buizen te trekken.
De straat ligt dus al een tijdje open hier in de buurt (niet bij ons, wel de straat links en rechts van ons, hier hangt de coax bv wel nog aan de palen boven de grond geloof ik).

Ik weet dat de voorbereidingen niet gelijk staat aan binnen de paar weken/maanden effectief maar hoop doet toch leven :D.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

:-) I
Vaganzza schreef:Niemand wat inside information over die andere steden? :wink:
Iemand heeft mij verteld dat Brugge ook al beslist en goedgekeurd is.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Dat Aalst er bij is lijkt mij normaal. JJ stond bij de aankondiging vooraan terwijl papa De Gucht in de Px raad van bestuur zit...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Met 85 715 inwoners is Aalst zeer dichtbevolkt en ligt de investering per potentiële klant uiterst laag.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Nog iemand opgemerkt dat een fiber van Proximus blijkbaar een RJ45 kop heeft? :lol: :lol: :lol:

De TV-Oost commentator beschrijft het als een symbolische aansluiting en gelijk heeft hij. Een lichtkrans met een RJ45 plug.
Untitled (Small).png
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Via de kaart op de site moet je meer te weten komen: https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... UQod1ZoAww
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Robert Ford schreef:Nog iemand opgemerkt dat een fiber van Proximus blijkbaar een RJ45 kop heeft? :lol: :lol: :lol:

De TV-Oost commentator beschrijft het als een symbolische aansluiting en gelijk heeft hij. Een lichtkrans met een RJ45 plug.
Dat is een stekker waar de meeste mensen vertrouwd mee zijn en goed herkenbaar is als "de internetfiche" :lol:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Er zijn ook glasvezels stekkers die daar heel erg op lijken...
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hier in Gent ook fiber in de straat geplaatst paar maand geleden. Vandaag en gisteren (twee keer!) zijn er verkopers van Proximus aan de deur gepasseerd om hun fiber abo te verpatsen. Voorlopig geen interesse, heb Orange Easy internet everywhere en behaal snelheden in zelfde trend als fiber behalve dat de ping hoger is en wellicht ook niet even betrouwbaar (https://pxs.speedtestcustom.com/result/ ... b44f51f155). Als mijn verbruik stijgt wil ik het wel overwegen (dan wel bij Edpnet).

De verkopers beweerden dat Telenet in de toekomst ook hun glasvezel netwerk zouden moeten gebruiken, vond ik wel interessant, dacht dat deze elk een afzonderlijk netwerk aanlegden.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Inderdaad dit gerucht verspreidt proximus, namelijk dat Telenet verplicht zal zijn om fiber van proximus te gebruiken.

Dat is toch wel te belachelijk voor woorden, Telenet zal nooit beginnen betalen aan proximus, tenzij ze niet anders kunnen.
(als ze niets liggen in de straat bijvoorbeeld)
Hun kapitaal is hun eigen netwerk.

Bovendien zijn ook andere partijen (allez 1 andere partij) fiber aan het plaatsen dus geloofwaardig is dat helemaal niet.
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”